LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

«Έξυπνες» κάμερες AI στους δρόμους: Σαρώνουν τις παραβάσεις και αποκαλύπτουν τα πάντα

Διαβάστηκε από 1.096 αναγνώστες (24/12/2025)
Πιλοτικές κάμερες ΑΙ - Αυτή η παράβαση κυριαρχεί και δεν είναι το κράνος

Πιλοτικές κάμερες ΑΙ - Αυτή η παράβαση κυριαρχεί και δεν είναι το κράνος

Κάμερες υψηλής ευκρίνειας με συνεχή έλεγχο στους κεντρικούς άξονες.
Έλεγχος ζώνης και κινητού με «μάτια» μέσα στην καμπίνα.
Προστασία προσωπικών δεδομένων και αυτόματο θόλωμα προσώπων.
2.500 παραβάσεις μέσα σε 4 μέρες με μόλις 8 κάμερες.

mototriti Team

Κάμερες υψηλής ευκρίνειας με συνεχή έλεγχο στους κεντρικούς άξονες

Οι νέες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης που έχουν τεθεί σε λειτουργία από την Ελληνική Αστυνομία πραγματοποιούν αδιάκοπη επιτήρηση σε βασικές οδικές αρτηρίες της Αττικής. Με εξαιρετικά υψηλή ανάλυση και δυνατότητα λειτουργίας σε χαμηλό φωτισμό, καταγράφουν παραβάσεις χωρίς διακοπή, αντικαθιστώντας σε μεγάλο βαθμό την παραδοσιακή παρουσία της Τροχαίας στο δρόμο. Το σύστημα λειτουργεί αυτόματα, εντοπίζοντας σε πραγματικό χρόνο συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια.
 

Έλεγχος ζώνης και κινητού με «μάτια» μέσα στην καμπίνα

Ο βασικός ρόλος των καμερών είναι ο εντοπισμός της μη χρήσης ζώνης ασφαλείας, της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, αλλά και της μη χρήσης κράνους. Για να γίνει αυτό, οι φακοί «διαβάζουν» το εσωτερικό του οχήματος μέσα από το παρμπρίζ, καταγράφοντας καθαρά τη στάση του οδηγού. Αναγκαστικά, στο κάδρο μπαίνει και ο συνοδηγός ή οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα εξελίσσεται στην καμπίνα, γεγονός που έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις και… απρόβλεπτες παρενέργειες.
 

Προστασία προσωπικών δεδομένων και αυτόματο θόλωμα προσώπων

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το λογισμικό των καμερών έχει ενσωματωμένες δικλίδες προστασίας της ιδιωτικότητας. Όταν καταγράφεται μια παράβαση, τα πρόσωπα των επιβατών που δεν σχετίζονται με αυτή θολώνονται αυτόματα. Στο αποδεικτικό υλικό που συνοδεύει την κλήση εμφανίζεται συνήθως η πινακίδα του οχήματος ή το σημείο της παράνομης πράξης, όπως το χέρι του οδηγού που κρατά το κινητό, περιορίζοντας τη διάχυση προσωπικών δεδομένων.
 

2.500 παραβάσεις μέσα σε 4 μέρες με μόλις 8 κάμερες

Τα πρώτα στοιχεία από τη λειτουργία του συστήματος είναι ενδεικτικά της έκτασης της παραβατικότητας. Μέσα σε μόλις τέσσερα εικοσιτετράωρα καταγράφηκαν περίπου 2.500 παραβάσεις με μόλις 8 κάμερες τοποθετημένες, με τη χρήση κινητού να κυριαρχεί. Μόνο στη λεωφόρο Συγγρού εντοπίστηκαν πάνω από 1.000 οδηγοί να μιλούν στο τηλέφωνο εν κινήσει. Οι πρώτες οκτώ κάμερες έχουν ήδη τοποθετηθεί σε δρόμους όπως οι λεωφόροι Συγγρού, Κηφισίας, Μεσογείων, Βουλιαγμένης, Ποσειδώνος και Πανεπιστημίου, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει την ανάπτυξη ενός δικτύου έως και 3.000 καμερών σε όλη την Αττική, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο επιβολής του ΚΟΚ.

PAPALEXANDRAKIS