LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Yamaha Jog E 2026: Το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί κοινές μπαταρίες με την Honda

(04/12/2025)
Το μοντέλο προορίζεται αρχικά αποκλειστικά για την Ιαπωνία, και συγκεκριμένα για τις περιοχές του Τόκιο και της Οσάκα, όπου υπάρχει ήδη ενεργό δίκτυο ανταλλαγής μπαταριών.
3 Φωτογραφίες »

Το μοντέλο προορίζεται αρχικά αποκλειστικά για την Ιαπωνία, και συγκεκριμένα για τις περιοχές του Τόκιο και της Οσάκα, όπου υπάρχει ήδη ενεργό δίκτυο ανταλλαγής μπαταριών.

Ηλεκτρικό σκούτερ πόλης με τις αφαιρούμενες μπαταρίες της κοινοπραξίας Gachaco.
Ηλεκτρικό ισοδύναμο του κλασικού Jog με χαρακτηριστικά 50 κυβικών.
Ισχύς 1,7 kW και ροπή 9,2 kgm – χωρίς ακόμη πλήρη τεχνικά στοιχεία.
Το πρώτο Yamaha με τις Mobile Power Pack e της Honda – Η εξέλιξη της κοινής πλατφόρμας.

mototriti Team

Ηλεκτρικό σκούτερ πόλης με τις αφαιρούμενες μπαταρίες της κοινοπραξίας Gachaco

Το Yamaha Jog E 2026 αποτελεί το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που χρησιμοποιεί τις αποσπώμενες μπαταρίες τύπου Mobile Power Pack e της Honda, οι οποίες πλέον διατίθενται μέσω της κοινοπραξίας Gachaco, στην οποία συμμετέχουν οι τέσσερις μεγάλοι ιαπωνικοί κατασκευαστές. Το μοντέλο προορίζεται αρχικά αποκλειστικά για την Ιαπωνία, και συγκεκριμένα για τις περιοχές του Τόκιο και της Οσάκα, όπου υπάρχει ήδη ενεργό δίκτυο ανταλλαγής μπαταριών.
 

Ηλεκτρικό ισοδύναμο του κλασικού Jog με χαρακτηριστικά 50 κυβικών

Το Jog E λειτουργεί ως ηλεκτρικό αντίστοιχο του ιστορικού Yamaha Jog της δεκαετίας του Ά80, διατηρώντας τα βασικά χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου «μοτοποδηλάτου» πόλης. Διαθέτει 12άρη μπροστινό και 10άρη πίσω τροχό, συνδυασμένα φρένα (CBS) και δύο επίπεδα λειτουργίας, STD και ECON, που ρυθμίζουν την απόδοση του κινητήρα ανάλογα με τις απαιτήσεις της διαδρομής.
Το βάρος των 93 κιλών και το ύψος σέλας των 740 mm στοχεύουν σε μέγιστη ευκολία χειρισμού για νέο ή καθημερινό αναβάτη.
 

Ισχύς 1,7 kW και ροπή 9,2 kgm – χωρίς ακόμη πλήρη τεχνικά στοιχεία

Ο ηλεκτροκινητήρας του Yamaha Jog E αποδίδει 1,7 kW (2,3 hp) και 9,2 kgm ροπής, τιμές που εντάσσονται στη λογική της χρήσης εντός πόλης και των χαμηλών ταχυτήτων.
Η Yamaha δεν έχει δώσει ακόμη επίσημα στοιχεία για χωρητικότητα μπαταριών, αυτονομία ή χρόνους φόρτισης. Από τις φωτογραφίες ωστόσο φαίνεται πως το μοντέλο μπορεί να δεχτεί δύο αποσπώμενες μπαταρίες, γεγονός που αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο μεγαλύτερης αυτονομίας σε σχέση με αντίστοιχα μικρά ηλεκτρικά scooters.
 

Το πρώτο Yamaha με τις Mobile Power Pack e της Honda – Η εξέλιξη της κοινής πλατφόρμας

Η μεγαλύτερη είδηση γύρω από το Jog E αφορά την υιοθέτηση των Mobile Power Pack e, των κοινών μπαταριών που ανέπτυξε η Honda και χρησιμοποιούνται πλέον από την κοινοπραξία Gachaco. Από το 2019, Yamaha, Honda, Suzuki και Kawasaki συνεργάζονται για την ανάπτυξη ενιαίου συστήματος αποσπώμενων μπαταριών για οχήματα πόλης, ώστε να υποστηριχθεί ένα κοινό δίκτυο σταθμών ανταλλαγής μπαταριών. Την 5η Δεκεμβρίου αναμένονται περισσότερες λεπτομέρειες για τους εμπόρους που θα διαθέτουν το μοντέλο — απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συμβατότητα με το δίκτυο της Gachaco. Το Yamaha Jog E 2026 θα κυκλοφορήσει σε δύο χρώματα, ανοιχτό και σκούρο γκρι, με αρχική τιμή 159.500 γιεν, που αντιστοιχεί περίπου σε 880 ευρώ.