LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Κάμερες τεχνητής νοημοσύνης: Πάνω από 1.000 παραβάσεις σε 4 ημέρες

Διαβάστηκε από 1.060 αναγνώστες (22/12/2025)
Οι κάμερες AI «άναψαν» τα φώτα - Δείτε πόσες παραβάσεις κατέγραψαν σε λίγες μέρες

Οι κάμερες AI «άναψαν» τα φώτα - Δείτε πόσες παραβάσεις κατέγραψαν σε λίγες μέρες

Πάνω από 1000 παραβάσεις - Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος.
Τα 8 σημεία υψηλής επικινδυνότητας που μπήκαν στο μικροσκόπιο.
«Δεν είναι τιμωρία – είναι πρόληψη», λέει το υπουργείο.
Το επόμενο βήμα: Ενιαίο ψηφιακό σύστημα και 2.500 κάμερες.

mototriti Team

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος

Χωρίς μεταβατική περίοδο και χωρίς «δοκιμαστικά», οι πρώτες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης που τοποθετήθηκαν πιλοτικά στην Αττική ξεκίνησαν να καταγράφουν παραβάσεις από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας τους. Τα δεδομένα που προέκυψαν μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες είναι ενδεικτικά της καθημερινής οδηγικής συμπεριφοράς στους βασικούς οδικούς άξονες. Μόνο στο σημείο της Λεωφόρου Συγγρού, καταγράφηκαν περισσότερες από 1.000 παραβάσεις που αφορούσαν χρήση κινητού τηλεφώνου και μη χρήση ζώνης ασφαλείας, ενώ περίπου 800 οδηγοί ξεπέρασαν το όριο ταχύτητας σε τμήμα με ανώτατο όριο τα 90 km/h.
Παράλληλα, οι κάμερες κατέγραψαν 480 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη στη διασταύρωση Μεσογείων – Χαλανδρίου και ακόμη 285 παραβάσεις στη Βουλιαγμένης – Τήνου. Πρόκειται για παραβάσεις που, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, συνδέονται άμεσα με σοβαρά τροχαία ατυχήματα και αυξημένη επικινδυνότητα, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον με υψηλή κυκλοφορία.
 

Τα 8 σημεία υψηλής επικινδυνότητας που μπήκαν στο μικροσκόπιο

Η πιλοτική εγκατάσταση αφορά συνολικά οκτώ σημεία της Αττικής, τα οποία επιλέχθηκαν μετά από υπόδειξη της Ελληνικής Αστυνομίας, με βάση τον αριθμό ατυχημάτων και παραβάσεων που καταγράφονται διαχρονικά. Οι κάμερες είναι εμφανείς, σταθερές και ανήκουν αποκλειστικά στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τα σημεία στα οποία λειτουργούν ήδη είναι στο κέντρο της Αθήνας (Πανεπιστημίου και Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας), στην Αγία Παρασκευή (Μεσογείων και Χαλανδρίου), στη Ραφήνα-Πικέρμι (Μαραθώνος και Φλέμινγκ), στην Καλλιθέα (Συγγρού και Αγίας Φωτεινής), στη Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη (Ποσειδώνος και Ερμού), στον ¶λιμο (Ποσειδώνος και Αλίμου), στο Ελληνικό-Αργυρούπολη (Βουλιαγμένης και Τήνου) και στη Φιλοθέη-Ψυχικό (Κηφισίας και Εθνικής Αντιστάσεως).
Οι κάμερες εντοπίζουν αυτόματα παραβάσεις όπως υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού τηλεφώνου, μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους, αλλά και κίνηση σε λωρίδες έκτακτης ανάγκης, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση την ώρα της καταγραφής.
 

«Δεν είναι τιμωρία – είναι πρόληψη», λέει το υπουργείο

Σε δήλωσή του, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου υπογράμμισε ότι η εγκατάσταση των καμερών αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Όπως ανέφερε, πρόκειται για προτεραιότητα της κυβέρνησης του Κυριάκος Μητσοτάκης, με ξεκάθαρο κοινωνικό πρόσημο.
Ο ίδιος τόνισε ότι οι κάμερες δεν λειτουργούν με λογική τιμωρίας, αλλά με στόχο την αποτροπή της παράβασης και την αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς. Είναι ορατές, λειτουργούν με σαφείς κανόνες και εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο μεταρρύθμισης της οδικής ασφάλειας, σε συνεργασία με τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη.
 

Το επόμενο βήμα: Ενιαίο ψηφιακό σύστημα και 2.500 κάμερες

Η πιλοτική φάση συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία του Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το Πάσχα. Το σύστημα θα ενοποιεί δεδομένα από κάμερες και φορητές συσκευές ελέγχου, επιτρέποντας την αυτοματοποιημένη καταγραφή, επεξεργασία και διαχείριση των παραβάσεων.
Οι πολίτες θα ενημερώνονται ψηφιακά για τις παραβάσεις τους μέσω της θυρίδας στο gov.gr, ενώ θα προβλέπεται και η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής ενστάσεων. Τα δεδομένα (εικόνες, βίντεο και χρονικά μεταδεδομένα) θα διακινούνται κρυπτογραφημένα, με στόχο την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Σε πλήρη ανάπτυξη, το εθνικό δίκτυο θα φτάσει τις 2.500 κάμερες, με 2.000 σε σταθερά σημεία υψηλής επικινδυνότητας και 500 τοποθετημένες σε λεωφορεία για την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων. Παράλληλα, η Περιφέρεια Αττικής θα προσθέσει 388 ακόμη κάμερες, οι οποίες θα «κουμπώσουν» στο ενιαίο σύστημα, μαζί με εκείνες που λειτουργούν ήδη στην Αττική Οδό.
Η φιλοσοφία του νέου πλαισίου δεν περιορίζεται στην επιβολή προστίμων. Στόχος είναι η ενίσχυση της κουλτούρας οδικής ασφάλειας, η μείωση της γραφειοκρατίας και η ουσιαστική αποσυμφόρηση των αστυνομικών δυνάμεων, ώστε να επικεντρώνονται περισσότερο στην πρόληψη και λιγότερο στη διαχείριση χαρτιών και καθυστερήσεων.

BEST MOTO