LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Super naked με τα καλύτερα φρένα

(15/12/2025)
Ίσως είναι δύσκολο να εξηγήσουμε σε ένα άτομο που δεν ασχολείται με τις μοτοσυκλέτες πως, ένας κινητήρας 1200 κιβικών εκατοστών για παράδειγμα, δεν είναι υπερβολή να τοποθετηθεί μέσα σε ένα πλαίσιο με

Ίσως είναι δύσκολο να εξηγήσουμε σε ένα άτομο που δεν ασχολείται με τις μοτοσυκλέτες πως, ένας κινητήρας 1200 κιβικών εκατοστών για παράδειγμα, δεν είναι υπερβολή να τοποθετηθεί μέσα σε ένα πλαίσιο με δυο τροχούς και ένα τιμόνι.

To Streetfighter V4 ακινητοποιείται κάτω από τα 40m.
Super Duke 1290 και Speed Triple RS τα ελαφρύτερα στα 198kg.
0-100 στα 3.2 δευτερόλεπτα για το Tuono V4.
Streetfighter V4 με την ισχυρότερη απόδοση στους 208 ίππους.

mototriti Team

MOTO GUZZI: Απόκτησε τη δική σου με όφελος 1.500ε!

BMW: Σπανός AE - Premium εμπειρία με όφελος 1.000 ευρώ και μηνιαία δόση από 89 ευρώ!

To Streetfighter V4 ακινητοποιείται κάτω από τα 40m.

Ίσως είναι δύσκολο να εξηγήσουμε σε ένα άτομο που δεν ασχολείται με τις μοτοσυκλέτες πως, ένας κινητήρας 1200 κιβικών εκατοστών για παράδειγμα, δεν είναι υπερβολή να τοποθετηθεί μέσα σε ένα πλαίσιο με δυο τροχούς και ένα τιμόνι. Ο λόγος για την κατηγορία Super Naked, μια «εξωτική» κατηγορία που αποτελεί όνειρο για κάθε μοτοσυκλετιστή, αφού συγκεντώνει όλα τα χαρακτηριστικά που κάνουν τη μοτοσυκλέτα ποθητή: αιχμηρό σχεδιασμό, κορυφαία ιπποδύναμη, ισχυρά φρένα και επιθετική θέση οδήγησης. Η αλήθεια είναι πως τις περισσότερες φορές η ιπποδύναμη τραβάει επάνω της όλη την προσοχή όταν μιλάμε για επιδόσεις, ωστόσο το ισχυρό φρενάρισμα είναι χαρακτηριστικό κορυφαίας σημασίας όσον αφορά την ασφάλεια, αλλά και εξίσου «έντονο» και απαραίτητο συστατικό μιας διασκεδαστικής βόλτας. Σε αυτό το συγκριτικό επιλέξαμε τις Super Naked μοτοσυκλέτες με το ισχυρότερο φρενάρισμα από τα 100χλμ/ω, και το Ducati Streetfighter V4 στέκεται στην κορυφή της κατάταξης με ακινητοποίηση στα 39,8m. Ελάχιστα μπροστά του  θα σταματήσει το έτερο ιταλικό της παρέας Aprilia Tuono V4, στα 40m, ενώ με πολύ μικρή διαφορά μεταξύ τους έρχονται BMW R 1300R στα 41,3m και Triumph Speed Triple RS στα 41,5m. Τέλος, στα 43m θα ακινητοποιηθεί το KTM Superduke 1290.

Super Duke 1290 και Speed Triple RS τα ελαφρύτερα στα 198kg.


Μάρκα
Τιμή Ισχύς Hp / Στροφές Βάρος (πλήρες υγρών) 0 - 100 Km/h (sec.) 100 - 0 Km/h (Μέτρα)
DUCATI STREETFIGHTER V4 26.000 208 199 3,6 39,8
APRILIA TUONO V4 1100 18.590 175 209 3,2 40
BMW R 1300 R 17.490 145 239 3,3 41,3
TRIUMPH SPEED TRIPLE RS 18.990 180 198 3,4 41,5
ΚΤΜ SUPERDUKE 1290 23.800 180 198 3,3 43

Οι εξέλιξη στις κατασκευαστικές τεχνολογίες έχει συμβάλλει εδώ και χρόνια στη διατήρηση του βάρους στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα (νέα ελαφρύτερα υλικά σε συνδυασμό με κατασκευαστικές καινοτομίες), αλλά και στην καλύτερη κατανομή του. Στη συγκεκριμένη κατηγορία, οι μοτοσυκλέτες διαθέτουν δυο βασικά χαρακτηριστικά που βοηθούν τους αναβάτες να έχουν μια πιο ελαφριά αίσθηση των πραγματικών κιλών της μοτοσυκλέτας: το χαμηλό ύψος της σέλας- που βοηθά τον αναβάτη να νιώσει πιο άνετα, και το χαμηλό κέντρο βάρους που με την κίνηση της μοτοσυκλέτας «εξαφανίζει» τα κιλά. Στη λίστα μας η μικρότερη ένδειξη συνολικού βάρους είναι τα 198kg και ανήκει σε δυο μοτοσυκλέτες του συγκριτικού, το Speed Triple και το Superduke. Στα 199kg μετρήθηκε το Streetfighter V4 και στα 209 το Tuono V4. Το R 1300R της BMW ανεβάζει λιγάκι το μέσο όρο με συνολικό βάρος στα 239kg.

0-100 στα 3.2 δευτερόλεπτα για το Tuono V4.

 Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει τις συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες να τραβάνε επάνω τους το ενδιαφέρον του  κοινού, είναι ότι καταφέρνουν να προσφέρουν τις επιδόσεις των superbikes σε ένα πιο «φιλικό» πακέτο. Η θέση οδήγησης είναι μεν επιθετική, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προσεγγίζει την «πολεμική» στάση μιας supersport μοτοσυκλέτας, ενώ και οι αναρτήσεις είναι -εργοστασιακά τουλάχιστον- ρυθμισμένες ώστε να προσφέρουν περισότερη απορροφητικότητα. Όπως μπορείτε να παρατηρήσετε βέβαια στο πινακάκι, τα παραπάνω έρχονται χωρίς καμία έκπτωση στο πόσο γρήγορα θα δείτε τα 100χλμ στο κοντέρ, μιας και κανένα από τα «γυμνά» του συγκριτικού δεν ξεπερνά τα 3,5 δευτερόλεπτα για το 0-100χλμ/ω. Η γρηγορότερη μέτρηση ανήκει στο Arilia Tuono που θα γράψει 100χλμ/ω στα 3,2δ. Η δεύτερη θέση ανήκει σε δυο εταιρίες καθώς R 1300R και Superduke 1290 σημειώνουν κοινή μέτρηση με 3,3δ στο χρονόμετρο. Ακολουθούν Speed Triple με 3,4δ και Streetfighter V4 με 3,6δ.

Streetfighter V4 με την ισχυρότερη απόδοση στους 208 ίππους.

Αν και αναφέραμε πως η ιπποδύναμη δεν είναι το μόνο στοιχείο  που πρέπει πάντα να τραβάει όλο το ενδιαφέρον, οι αριθμοί αυτης της λίστας σε καμια περίπτωση δεν μπορουν να περάσουν απαρατήρητοι. Οι τιμές της ιπποδύναμης ακολουθούν σταθερά αυξητική τάση από τους κατασκευαστές, παράλληλα όμως παρατηρούμε την ανάπτυξη ηλεκτρονικών τεχνολογιών που κάνουν πιο διαχειρήσιμη αυτή την τρομακτική δύναμη (Traction control, Wheelie control, Ride modes). Η μέγιστη απόδοση στο συγκριτικό μας ανήκει στο Streetfighter V4 με το εντυπωσιακό νούμερο των 208 ίππων. Ακολουθούν Triple 1200 και Superduke 1290 με 180 ίππους, ενώ η λίστα κλείνει με Tuono V4 στους 175 και R 1300R στους 145.