• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Στις λιγοστές ευθείες της διαδρομής το Tracer 700 επιτάχυνε πειστικά, με τον κινητήρα να ανεβάζει “γεμάτα” στροφές.

Το Tracer αισθάνεται “στο σπίτι” του, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη μοτοσικλέτα της κατηγορίας, όταν ο δρόμος είναι... “κορδελιαστός”. Ελαφριά αίσθηση, γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης και πολύ καλής απόδοσης περιφερειακά, υποστηρίζουν τις ζωηρές διαθέσεις του οδηγού.

Το Tracer αισθάνεται “στο σπίτι” του, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη μοτοσικλέτα της κατηγορίας, όταν ο δρόμος είναι... “κορδελιαστός”. Ελαφριά αίσθηση, γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης και πολύ καλής απόδοσης περιφερειακά, υποστηρίζουν τις ζωηρές διαθέσεις του οδηγού.

Οδηγώντας

Το μέρος που επέλεξε η Yamaha για την παρουσίαση του Tracer 700, ήταν απλά μαγικό! Ψηλά στην Βόρεια  Ιταλία, για τα καλά «μέσα» στις νότιες παρυφές της οροσειράς των Άλπεων, σε μια περιοχή με καθαρά Τιρολέζικο χρώμα, για δύο ημέρες νοιώσαμε ότι ζούσαμε μέσα σε μια καλοφτιαγμένη μακέτα! Και οι δρόμοι… αχ, αυτοί οι δρόμοι! 
Οι ευθείες είδος προς εξαφάνιση, με την μεγαλύτερη εξ αυτών να μην ξεπερνά τα 100 μέτρα και τα στροφιλίκια να διέρχονται σαν ίχνη από φίδια μέσα από μαγευτικά δάση, αλπικά λιβάδια και αυχένες βουνών. 

Ποιότητα ασφάλτου από… άλλο πλανήτη, ο συνηθισμένος στα ελληνικά δεδομένα εγκέφαλος απλά δεν μπορούσε να προσαρμοστεί άμεσα, αρνούμενος ότι υπάρχει δρόμος με τέτοια πρόσφυση! 
Τι μας λένε όλα αυτά; Ότι η Yamaha είναι πολύ σίγουρη για την μοτοσικλέτα της, καθότι σε αυτό το… πεδίο δοκιμών, οποιαδήποτε ατέλεια και υστέρηση θα ενισχυόταν  και δεν μπορούσε να κρυφτεί, ούτε και να δικαιολογηθεί ρίχνοντας το φταίξιμο στους εργολάβους των δρόμων. 

 Άλλωστε η στατική παρουσίαση το βράδυ της πρώτης ημέρας, στο Sass Pordoi και στα… 3.000 μέτρα υψόμετρό, είχε και αυτή τον συμβολισμό της και δεν έγινε τυχαία εκεί. 
Η Yamaha στοχεύει ψηλά με το Tracer 700! Σε αυτά τα υψόμετρα λοιπόν, μάλλον οι προσευχές όλων μας για αίθριο καιρό την επόμενη ημέρα όπου και θα οδηγούσαμε εισακούστηκαν εύκολα, λόγω εγγύτητας με τον «Μεγάλο»,  και έτσι ο ήλιος ανέτειλε λαμπρός και πλαισιωμένος μόνο από μπλε. Αμήν! 

Όχι τίποτα άλλο αλλά απ΄ότι μάθαμε είχε ρίξει καρέκλες, σύνθετα και μπουφέδες τις προηγούμενες ημέρες… Να σου λοιπόν αραδιασμένα και λαχταριστά τα Tracer 700 να μας περιμένουν! Το briefing για την διαδρομή ίσα που το ακούσαμε… 250 χιλιόμετρα σε αυτούς του δρόμους λέει, οκτώ πάσα θα περάσουμε λέει, όχι προσπεράσεις στον πλοηγό λέει, όχι επικίνδυνη οδ… ναι οκ!!! πάμε τώρα! Πάμε!!! Χαλαρό ξεκίνημα στην αρχή, διερχόμαστε μέσα από εκπληκτικής ομορφιάς μικρές πόλεις και χωριά. Ευκαιρία για τις πρώτες εντυπώσεις λοιπόν. Κάθομαι άνετα, τίποτα δεν φαίνεται να ενοχλεί. 
Συμπλέκτης αρκετά ελαφρύς και προοδευτικός, ο κινητήρας μια χαρά στα commuting καθήκοντα του, «γουργουρίζει» χωρίς να απαιτεί «κλακέτες» με το κιβώτιο.  Μια τρίτη την σηκώνει άνετα, από ταχύτητα… βαδίσματος (με λίγη βοήθεια από τον συμπλέκτη)  μέχρι τα 100+. Ούτε σκορτσαρίσματα, ούτε δισταγμοί, καθαρή λειτουργία και η ροπή πανταχού παρούσα.  Άμεσα αντιληπτή και η ελαφριά αίσθηση του Tracer 700. Υπακούει χωρίς δισταγμούς στις εντολές, είναι ευέλικτο και καλά ζυγισμένο.  Mέχρι που να καταγραφούν όλα αυτά,  ο  δρόμος αρχίζει να ανηφορίζει και αφήνουμε πίσω μας τα τελευταία σπίτι οι του οικιστικού ιστού. Party Time! Στο άνοιγμα του γκαζιού το Tracer πετάγεται μπροστά πρόθυμα και επιταχύνει πειστικά. Γνωριζόμαστε με τα πρώτα «στραμπουληχτικά» στροφιλίκια των Άλπεων, συγκρατημένα στην αρχή, έχει και κάποια βρεγμένα κομμάτια στις σκιές που ρίχνουν τα θεόρατα έλατα. Ευθείες στην διαδρομή ούτε για αστείο, η μια στροφή διαδέχεται την άλλη και επιδιδόμαστε σε ένα συνεχές «ανάποδο εκκρεμές» πλαγιάζοντας δεξιά και αριστερά. Η μοτοσικλέτα δεν κουράζει σε καμία περίπτωση,  ούτε δημιουργεί ανασφάλειες, «βουτάει» στις εισόδους των στροφών  με χαρακτηριστική ευκολία και κρατά την γραμμή που της υποδεικνύεις πειστικά, ενώ είναι πολύ δεκτική και σε διορθώσεις. 

Πλαίσιο και αναρτήσεις κρατάνε την συνοχή του συνόλου σε κάθε περίπτωση, χωρίς όμως να είναι «τσιμέντο», κάτι που θα λειτουργούσε εις βάρος της άνεσης. Παρά την σχετικά γρήγορη γεωμετρία και το ύψος, αστάθεια ή ταλαντώσεις δεν παρατηρούνται πουθενά ακόμα και όταν αρχίζεις τα… «σκαμπίλια» στην μοτοσικλέτα πιέζοντας την σε αστραπιαίες εναλλαγές κατεύθυνσης. 
Βέβαια το συγκεκριμένο οδικό πεδίο δεν επέτρεπε το «φόρτωμα» χιλιομέτρων, το πολύ να είδα  130  χλμ. /ώρα για λίγες στιγμές στο κοντέρ, οπότε συμπεράσματα για την σταθερότητα του Tracer 700 σε πιο υψηλές ταχύτητες δεν μπορώ να εξάγω, αυτό είναι κάτι που θα διαπιστωθεί κατά την δοκιμή της μοτοσικλέτας στα πάτρια εδάφη. Τα φρένα επέδειξαν άριστη συμπεριφορά. Αίσθηση, γραμμική απόδοση,  ισχύς και μάλιστα με διάρκεια,  χωρίς σημάδια κόπωσης, αφού η αλήθεια είναι ότι δοκιμάστηκαν σκληρά σε αυτό το απαιτητικό περιβάλλον. 

Ίσως ένα πιο ισχυρό αρχικό δάγκωμα να ολοκλήρωνε μια πολύ καλή εικόνα στο συγκεκριμένο πεδίο από την άλλη όμως, θα αφαιρούσε κάτι από την φιλικότητα.  Σε κάθε περίπτωση το ABS αποτελεί δικλείδα ασφαλείας και λειτουργεί πολύ καλά επεμβαίνοντας εκεί που πρέπει και όταν πρέπει. Στην άσφαλτο – γυαλόχαρτο της συγκεκριμένης διαδρομής, φυσικά δεν παρατηρήθηκε υστέρηση στο κράτημα, παρά το ότι τα Pilot Road 4 της πρώτης τοποθέτησης είναι μια σαφώς sport – touring επιλογή για μεγάλου κυβισμού (και βάρους)  μοτοσικλέτες.   

To Tracer 700 μπορεί να πάρει πολύ μεγάλες κλίσεις και παραμένει σταθερό και ουδέτερο ακόμα και όταν βλέπεις τον ορίζοντα έτσι: /. Σε σχέση με το MT-07 το μπροστινό σύστημα  είναι ελαφρώς πιο σκληρό και «αργό», λογικό για μια μοτοσικλέτα που θα φέρει μεγαλύτερα φορτία. 
Παρ΄ ότι οι ρυθμίσεις απουσιάζουν και το πιρούνι δεν εντυπωσιάζει με τα χαρακτηριστικά του, έκανε την δουλειά του μια χαρά με άμεση πληροφόρηση για τα… τεκταινόμενα στον μπροστινό τροχό, προσδίδοντας ένα αίσθημα ασφάλειας, ενώ μπορούσε να διαχειριστεί τα γερά φρένα πριν τις εισόδους των κατηφορικών φουρκετών χωρίς να βυθίζεται σε μεγάλο βαθμό.  

Πολύ καλή και η λειτουργία του πίσω αμορτισέρ, για το οποίο έχω μια μόνο ένσταση που περιμένω να εξακριβωθεί στην δική μας …κατεστραμμένη άσφαλτο.  Λόγω των αργών χαρακτηριστικών του, μου έδωσε την εντύπωση ότι σε συνθήκες μεγάλης πίεση και διερχόμενο πάνω από ανωμαλίες, ενδέχεται να μην προλαβαίνει την λεπτομερή “ανάγνωση” και το κράτημα του τροχού σε άμεση επαφή με την άσφαλτο... άντε βέβαια να βρεις λακκούβες ή “κατσαρά” σε αυτούς τους δρόμους για να το διαπιστώσεις. Αδύνατον! Οπότε απλά κρατάω μια υποσημείωση για όταν θα οδηγήσουμε το Tracer στα δικά μας... “νταμαροκαλντερίμια”. 
Όπως και να έχει, μιλάμε για κάτι που ενδέχεται να βγει σε πολύ extreme συνθήκες και δεν καταλογίζεται σε καμία περίπτωση ως ελάττωμα.  Ο κινητήρας στάθηκε αντάξιος των προσδοκιών μου, δηλαδή ήταν το ίδιο υπέροχος όσο και στα MT-07 και XSR 700. 

Γεμάτη απόδοση παντού, εύστροφος και πολύ ωραίος σε αίσθηση, ταίριαξε μια χαρά και με την Street Adventure φύση του Tracer, όντας “γλυκά πρακτικός” στην απλή μετακίνηση και αρκούντως “τσαμπουκαλεμένος” και “fun” στην δυναμική περιστροφή του γκαζιού. Το λίγο μακρύτερο και λίγο βαρύτερο Tracer 700 δεν σούζαρε με την ίδια ευκολία των naked αδερφών του βέβαια αλλά αν το θες, φυσικά και μπορεί να σου κάνει “κόλπα”, ανεξαρτήτως αν κάτι τέτοιο δεν συνάδει ακριβώς με τον προσανατολισμό του. Όπως έχω γράψει αρκετές φορές μέχρι τώρα, η διαδρομή δεν επέτρεπε σε καμία περίπτωση τα γκάζια διαρκείας με φόρτωμα στις σχέσεις του κιβωτίου, οπότε το πως δουλεύει σε συνθήκες ταξιδιού ο κινητήρας, δεν το διαπίστωσα. 

Τολμώ βέβαια να πω, ότι με βάση τα δεδομένα από τα MT-07 και XSR 700, δεν θα υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις, μια χαρά θα τα καταφέρνει και σε αυτό το πεδίο. Στην επιστροφή από την “βόλτα” μας, κούραση διαπιστώθηκε η αναμενόμενη σωματική αλλά όχι πιασίματα ή μουδιάσματα από σέλα και γενικά θέση οδήγησης. Άνετο το Τracer 700 λοιπόν. 
Μας έριξε και μια βροχή, ευτυχώς λίγα μόλις χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο που είχαμε καταλύσει.  Να λοιπόν που μέσα σε όλα αυτές τις αντιθέσεις μεταξύ Αλπικής και ελληνικής πραγματικότητας, βρέθηκε και κάτι κοινό:  η βροχή στις Άλπεις, έχει τις ίδιες ιδιότητες με αυτή της Ελλάδος... σε βρέχει (εκπληκτικό ε; ).  

Ελαφρώς μουλιασμένοι, επιστρέψαμε λοιπόν στην βάση μας, “γεμάτοι” από οδήγηση, σε ένα από τα ομορφότερα και καταλληλότερα για να ευχαριστηθείς μοτοσικλέτα , μέρη της Ευρώπης. To Τracer 700 είχε επιτελέσει στο ακέραιο τον σκοπό του, δεν στάθηκε εμπόδιο ούτε και με δυσκόλεψε, αντιθέτως φρόντισε με τον καλύτερο τρόπο για  το “capre diem” (άδραξε την ημέρα) της εμπειρίας αυτής. Αυτό το ονομάζω αν μη τι άλλο επιτυχία!

 
  • Γιαννης

    Διαφωνω για το φρεσκια προταση οταν υπαρχει το versus στην αγορα το οποιο ειναι καλοστημενο για τον δρομο αλλα και με μεγαλη αποσταση απο το εδαφος για χαλαρους χωματοδρομους σε αντιθεση με τα θανατηφορα 140 mm του mt

      7

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ