Honda E-Clutch: Περνά την τεχνολογία και στα 250άρια με CL250 και Rebel 250

Η τεχνολογία του E-Clutch φαίνεται πως παίρνει κεντρική θέση στο μέλλον των μοτοσυκλετών της Honda. Μετά τα πρώτα μοντέλα που δοκίμασαν τη λύση αυτή, έρχονται τώρα οι CL250 και Rebel 250, που επιβεβαιώνονται ως τα επόμενα δίκυκλα με αυτόματο σύστημα συμπλέκτη.
Η Honda επεκτείνει το E-Clutch σε μικρότερες μοτοσυκλέτες
Με το E-Clutch δεν χρειάζεται να αγγίξεις τον συμπλέκτη
Στο ίδιο μονοπάτι μαζί με BMW, Yamaha, Ducati και KTM
Ίδιες επιδόσεις με μικρή αύξηση βάρους +2 κιλά
HONDA: ADV350...Ελεύθερο πνεύμα, αστικό στυλ! Από 6.890ε!
Η Honda επεκτείνει το E-Clutch σε μικρότερες μοτοσυκλέτες
Η τεχνολογία του E-Clutch φαίνεται πως παίρνει κεντρική θέση στο μέλλον των μοτοσυκλετών της Honda. Μετά τα πρώτα μοντέλα που δοκίμασαν τη λύση αυτή, έρχονται τώρα οι CL250 και Rebel 250, που επιβεβαιώνονται ως τα επόμενα δίκυκλα με αυτόματο σύστημα συμπλέκτη. Πρόκειται για μια κίνηση που, παρότι αφορά προς το παρόν κυρίως την αγορά της Ασίας, δείχνει ξεκάθαρα την πρόθεση της Honda να επεκτείνει την εργονομία και την προσβασιμότητα και σε πιο προσιτά μοντέλα.
Αν και στην Ευρώπη δεν κυκλοφορούν οι εκδόσεις 250cc, η παρουσία των αντίστοιχων CL500 και Rebel 500 καθιστά πιθανό το ενδεχόμενο να δούμε E-Clutch και σε μεγαλύτερες κυβισμοί, στο άμεσο μέλλον. ¶λλωστε, ο κινητήρας των 471cc είναι κοινός με πολλές δημοφιλείς σειρές, όπως τα NX500, CBR500R και CB500 Hornet.
Με το E-Clutch δεν χρειάζεται να αγγίξεις τον συμπλέκτη
Το E-Clutch είναι μια ενδιάμεση τεχνολογία μεταξύ του κλασικού και του πλήρως αυτόματου κιβωτίου. Ο αναβάτης δεν χρειάζεται να αγγίξει τον λεβιέ συμπλέκτη ούτε για εκκίνηση, ούτε για αλλαγή ταχυτήτων, ούτε για στάση. Το μόνο που παραμένει «μηχανικό» είναι η ίδια η επιλογή των σχέσεων με τον ποδομοχλό – κάτι που κάνει τη μετάβαση από τα αυτόματα scooter πολύ πιο ομαλή για νέους αναβάτες.
Η λειτουργία του E-Clutch εξαλείφει τα απότομα «χτυπήματα» στις αλλαγές, προσφέροντας εξαιρετικά ομαλή εμπειρία, ιδίως μέσα στην πόλη. Είναι ιδανικό για όσους φοβούνται τον χειρισμό του συμπλέκτη ή θέλουν απλότητα χωρίς να αποχωριστούν την αίσθηση μηχανικού ελέγχου στο κιβώτιο. Δεν είναι τυχαίο ότι η Honda το προωθεί ως «τεχνολογία-γέφυρα», που θα προσελκύσει νέο κοινό στο χώρο των μοτοσυκλετών.
Στο ίδιο μονοπάτι μαζί με BMW, Yamaha, Ducati και KTM
Η Honda δεν είναι η μόνη που πειραματίζεται με τέτοιες λύσεις. Ο ανταγωνισμός μεγαλώνει, με τη Yamaha να έχει παρουσιάσει το Y-AMT, τη BMW το Automated Shift Assistant, ενώ η KTM επενδύει στο AMT (Automated Manual Transmission). Ακόμα και η Ducati βρίσκεται στη διαδικασία ανάπτυξης αντίστοιχου συστήματος, σύμφωνα με πρόσφατες αποκαλύψεις πατεντών.
Ωστόσο, η Honda δείχνει να ποντάρει στρατηγικά στο E-Clutch ως μια τεχνολογία που μπορεί να προσφέρει λύσεις άμεσα – χωρίς να απαιτεί ριζικές επεμβάσεις στον κινητήρα ή στο κιβώτιο. Είναι πιο ελαφρύ, πιο προσιτό και με σαφή στόχευση σε νέους ή λιγότερο έμπειρους αναβάτες.
Ίδιες επιδόσεις με μικρή αύξηση βάρους +2 κιλά
Πέρα από την προσθήκη του E-Clutch, οι CL250 και Rebel 250 διατηρούν τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με τις αντίστοιχες εκδόσεις με μηχανικό συμπλέκτη. Ο κινητήρας, το πλαίσιο και τα βασικά εξαρτήματα παραμένουν αναλλοίωτα, εξασφαλίζοντας ίδιες επιδόσεις και αίσθηση στον δρόμο.
Η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο βάρος, καθώς το E-Clutch προσθέτει περίπου 2 κιλά στο συνολικό βάρος του μοντέλου. Μια τιμή που θεωρείται ανεπαίσθητη στην καθημερινή χρήση, και πολύ μικρή σε σχέση με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η τεχνολογία.