Υδρογόνο: Μπορεί να κρατήσει ζωντανούς τους κινητήρες;

Υδρογόνο: Μπορεί να κρατήσει ζωντανούς τους κινητήρες;

Με την ηλεκτροκίνηση να απειλεί πλέον σοβαρά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι ελπίδες των παραδοσιακών αναβατών στρέφονται στο υδρογόνο. Μπορεί όμως να ξεπεράσει τα προβλήματα και να γίνει το καύσιμο του μέλλοντος;

Το υδρογόνο φυσικά δεν είναι άγνωστο. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά εύφλεκτο στοιχείο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο, ή πάροχος ενέργειας, έχοντας τη δυνατότητα να μειώσει τις εκπομπές ρύπων σε δύσκολους τομείς όπως είναι οι μεταφορές, συμβάλλοντας έτσι σε ένα καθαρότερο περιβάλλον. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλές εταιρείες από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχουν εξελίξει και συνεχίζουν να εργάζονται πάνω σε συστήματα κυψελών υδρογόνου ή ακόμα και σε νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης που αντί για βενζίνη ¨καίνε¨υδρογόνο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Αυτό για τη μοτοσυκλέτα είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού χάρη στο υδρογόνο θα μπορούσε να παραμείνει ο χαρακτήρας και τα πλεονεκτήματα ενός κλασικού κινητήρα , πετυχαίνοντας όμως και το πολυπόθητο μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα που είναι και το βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτρικών. Τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, πέντε εταιρείες Kawasaki, Subaru, Toyota, Mazda και Yamaha  ανακοίνωσαν από κοινού ότι θα ξεκινήσουν συζητήσεις για τη διεξαγωγή συλλογικής έρευνας για να βρουν πιθανούς τρόπους ώστε να διευρύνουν το φάσμα επιλογών καυσίμων για κινητήρες εσωτερικής καύσης. H Kawasaki εδώ και αρκετά χρόνια δουλεύει πάνω σε αυτό, όπως και η Yamaha που πρόσφατα ανέπτυξε για την Toyota έναν V8 5.0 λίτρων υψηλών επιδόσεων με κύριο καύσιμο το υδρογόνο.

Τα παραπάνω ακούγονται ιδανικά, παρόλα αυτά χρειάζεται αρκετή προσπάθεια για να προλάβουν την ηλεκτρική ενέργεια που δείχνει να εξαπλώνεται με πιο γοργά βήματα σε όλες τις κατηγορίες. Ο λόγος που πάμε στην ηλεκτροκίνηση είναι πως λόγω της κλιματικής αλλαγής πρέπει να δράσουμε γρήγορα. Εδώ λοιπόν υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα, αυτή τη στιγμή το βιομηχανικό υδρογόνο που παράγεται είναι φθηνό όμως δεν είναι «καθαρός» ο τρόπος που παράγεται, άρα το αποκλείουμε. Ο καθαρός τρόπος παραγωγής του είναι μέσω της ηλεκτρόλυσης κάτι που είναι ιδιαίτερα δαπανηρό με αποτέλεσμα να αυξάνεται η τιμή του καυσίμου. ¶ρα το υδρογόνο, αν δεν βρεθεί λύση να παράγεται φθηνά και καθαρά για το περιβάλλον θα απευθύνεται μόνο σε μία μερίδα ανθρώπων και όσοι το επιλέξουν θα ξέρουν πως θα το πληρώσουν ακριβά. Σημαντικά πρόβληματα επίσης για τη μοτοσυκλέτα είναι η αποθήκευση του, καθώς ως καύσιμο απαιτεί περίπλοκο σχεδιασμό και περισσότερο χώρο από μια μπαταρία και φυσικά ο ανεφοδιασμός, καθώς απέχουμε αρκετά μέχρι το 2035 όπου προβλέπεται να υπάρχει ένας σταθμός κάθε 150 χιλιόμετρα σε όλη την Ευρώπη.
  • Ο «καθαρός» τρόπος της παραγωγής του υδρογόνου είναι πολύ ακριβός
  • Γεμίζει όπως η βενζίνη και δεν περιμένεις να φορτίσει
  • Πολλοί πιστεύουν ότι τα οχήματα υδρογόνου κινούνται με νερό. Η πραγματικότητα, είναι ότι εφοδιάζονται με υδρογόνο και αποβάλλουν νερό!
Θα πλήρωνες περισσότερο για να έχεις κινητήρα εσωτερικής καύσης αντι για ρεύμα;