Θα πάρεις ηλεκτρικό ή θα παραμείνεις οπαδός της βενζίνης;

Τώρα που... ήρθαν τα κίνητρα, τι έχετε σκοπό να κάνετε; Θα επενδύσετε στην αγορά ηλεκτρικού δικύκλου, χωρίς ρύπους; Ή θα παραμείνετε πιστοί στα ορυκτά καύσιμα;

Οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές να βελτιώνουν συνεχώς τα μοντέλα τους ώστε να εναρμονίζονται με αυτές. Η λύση έρχεται με μεγαλύτερους και βαρύτερους καταλύτες, αύξηση του κυβισμού και κινητήρες με φιμωμένη απόδοση. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση των ρύπων αλλά και το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Μήπως τελικά η λύση είναι στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες;
 

Δεν θα πρέπει να δυσανασχετούμε, όταν ακούμε για ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα. Ίσως στο μυαλό, να μας έρχονται μικρά ηλεκτρικά σκούτερ για μετακίνηση μέσα στην πόλη. Υπάρχουν όμως και μοτοσυκλέτες, που δεν στερούνται επιδόσεων. Οι σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες παράγουν σημαντικά ποσά δύναμης. Δεν θα λείψει από τον αναβάτη η μοναδική αίσθηση της επιτάχυνσης μιας μοτοσυκλέτας με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στο θέμα δε της ροπής υπερτερούν σημαντικά, καθώς παράγουν πολλά χιλιογραμμόμετρα, χωρίς να χρειάζεται να ανεβάσουν πολλές στροφές. Το μοναδικό πράγμα που υστερεί μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα είναι ο ήχος, καθώς το σφύριγμα ενός ηλεκτροκινητήρα δεν μπορεί να συγκριθεί με το ουρλιαχτό ενός βενζινοκινητήρα.
 
 Όλο και περισσότεροι αφήνουν στην άκρη το αυτοκίνητο και επιλέγουν να μετακινηθούν με μοτοσικλέτα, αφού εκτός από το χρόνο που κερδίζουν, εξοικονομούν χρήματα από τα μειωμένα έξοδα χρήσης και συντήρησης. Η τιμή της βενζίνης όμως είναι υψηλή και για κάποιον που χρησιμοποιεί καθημερινά στις μετακινήσεις τη μοτοσυκλέτα του, το κόστος και πάλι είναι σημαντικό. Από την άλλη, η μπαταρία μιας ηλεκτρικής μπορεί να φορτιστεί εύκολα στην πρίζα του σπιτιού μας. Το κόστος του ρεύματος είναι πολύ μικρότερο από αυτό της βενζίνης και δεν χάνουμε χρόνο περιμένοντας στα βενζινάδικα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, ότι μια μπαταρία έχει περιορισμένο κύκλο ζωής και το κόστος αντικατάστασης είναι υψηλό. Υπάρχει τελικά, περίπτωση το κόστος να είναι μεγαλύτερο από αυτό των καυσίμων που θα  είχαμε με έναν βενζινοκινητήρα.
 
Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης είναι η περιορισμένη αυτονομία. Μια πλήρης φόρτιση, είναι επαρκής για τις ημερήσιες μετακινήσεις μέσα και γύρω από την πόλη, αλλά όχι για ένα πιο μακρινό ταξίδι. Η τεχνολογία, όμως, των μπαταριών εξελίσσεται ραγδαία και σύντομα το πρόβλημα αυτό δεν θα υπάρχει. Το μέγεθος και το βάρος τους μειώνεται, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η αυτονομία τους. Μελλοντικά, είναι πολύ πιθανό να δούμε μέχρι και συστήματα ανάκτησης ενέργειας, αντίστοιχα με αυτά που χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Τέτοια συστήματα έχουν την δυνατότητα να φορτίζουν τη  μπαταρία καθοδόν, ανεβάζοντας την αυτονομία σε νέα επίπεδα. Επίσης, θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού, ώστε να μπορεί ο αναβάτης να φορτίζει τη μπαταρία κατά τη διάρκεια μιας στάσης που θα κάνει στο ταξίδι του.
 
Σκοπός των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών είναι, αφενός το μειωμένο κόστος χρήσης από τους ιδιοκτήτες και αφετέρου η προστασία του περιβάλλοντος. Το κόστος χρήσης και συντήρησης, σίγουρα δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη τόσο, όσο μια βενζινοκίνητη μοτοσυκλέτα, καθώς τα κινούμενα μέρη είναι ελάχιστα. Το θέμα όμως της προστασίας του περιβάλλοντος είναι πολύ πιο περίπλοκο. Θα πρέπει το ρεύμα να προέρχεται από φιλικές προς το περιβάλλον και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως ηλιακή, αιολική, υδροηλεκτρική κ.λ.π. Αυτές οι πηγές είναι ανεξάντλητες και δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον σε αντίθεση για παράδειγμα με την ενέργεια που προέρχεται από εξόρυξη λιγνίτη. 

Εσείς τι λέτε; Η πρόοδος στον χώρο της μοτοσυκλέτας δεν σταματά και σίγουρα γίνεται με καλή πρόθεση και για καλό σκοπό. Εσείς, θα αγοράζατε μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα;
 

  • Χατζηθανος Σπυρος

    Η μπαταρια μπορουνε να την φωρτισουμε στο σπιτι μας; βγαινει και ξαναμπαινει;

     
  • BBB

    όπως έχω ξαναπεί, και το ανάφερει και ένας φίλος αναγνώστης, η ανησυχία μου είναι ότι το πρόβλημα της ρύπανσης δεν το λύνεις, απλά το μεταθέτεις από τις πόλεις στα μέρη που βρίσκονται τα εργοστάσια και οι "χωματερές" μπαταριών (εκτός αν όλες επαναχρησιμοποιούνται). ακούγεται ότι το μέλλον θα έπρεπε να ήταν το υδρογόνο και όχι η μπαταρία. τέλος, σχετικά με την κ@βλ$ (γιατί μεγάλο μέρος της οδήγησης μοτοσυκλετών είναι αυτό) προτιμώ βενζίνη.

      1
  • Βασίλης

    Προκειμένου να κονομήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μας υποχρεώσουν να πάρουμε ηλεκτροκίνητα χωρίς να μας λένε πως θα παράγεται το ηλεκτρικό ρεύμα. Πήραμε με καταλύτη μετά με υγραέριο μετά με πετρέλαιο αλλά η ρύπανση αυξήθηκε δεν μειώθηκε.αντε να πάρουμε και ηλεκτρικά να πάει η ρύπανση 20 φορές πάνω για να κονομίσουν κάποιοι"βόρειοι" φίλοι μας.

      3
  • george karidis

    το μέλλον είναι εκεί,σε μοτο και σε αυτοκίνητο. Σε 10 χρόνια όποιος αλλάζει όχημα θα παίρνει ηλεκτρικό.

      2
  • Angelos

    μας αρεσει , δεν μας αρεσει , το μελλον ειναι στα ηλεκτροκινουμενα οχηματα ............που δεν μας αρεσει !!

      3
  • Nικος

    Να πάρω ηλεκτρική μηχανή όταν: Την πουλάνε σε λογική τιμή, υπάρχουν στην ΕΟ. σημεία φόρτισης, με καλύπτει σε αυτό που θέλω, εννοώ μετακίνηση ταξίδι ,πόλη κλπ. Προς το παρόν θα μείνω με την γριά μου 22 ετών και συνεχίζω(BMWR1100RT ),αν και και πολύ θα ήθελα να την αλλάξω με κάτι πιο ελαφρύ και μικρότερου κυβισμού,ηλικία γαρ........

      7
  • Γιωργος

    Τα ίδια ερωτήματα, θα πάρετε αυτοκίνητο ? Η θα επιμείνετε στο κάρο.......και βέβαια τι έλεγε τότε η πλειοψηφία ? ΚΑΡΟ ΒΕΒΑΙΑ !!! Τώρα τα παιδιά αυτών που επέμεναν στο κάρο επιμένουν στη βενζίνη, αύριο τα παιδιά τους θα λένε , ΟΧΙ , στην επόμενη μορφή ενέργειας που θα χρησιμοποιηθεί για κίνηση..........αστείο τουλάχιστον.

      23
  • Βασίλης

    Επειδή πρέπει να οικονομίσουν ορισμένοι μας πασάρουν τώρα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα γενικά σαν φιλικά στο περιβάλλον και αυτό μου θυμίζει το παραμύθι με τα οικολογικά πετρελαιοκίνητα το οποίο οι κυβερνήσεις το έκαναν γάργαρα. Επίσης αυτό με το κόστος συντήρησης από που συνεπάγεται ότι τα ηλεκτροκίνητα έχουν μικρότερο κόστος και μην ξαναπείται το παραμύθι περί λιγότερων κινητών μελών επειδή συχνότερα αλλάζεις μίζα ( η οποία δουλεύει ελάχιστα) παρά κινητήρα. Σε ότι αφορά το κόστος μεταφοράς περιμένετε να αυξηθεί η ζήτηση να δούμε που θα φτάσει η τιμή του.

      12
  • Διονύσης

    Αν βλέπεις την μοτοσικλέτα σαν απλό μεταφορικό μέσο, μια χαρά είναι ο ηλεκτρισμός. Αν όμως ήταν έτσι, η νέα ηλεκτρική Harley θα πουλούσε σαν τρελή. Ωστόσο πάτωσε και σκέφτονται να την σταματήσουν. Εν κατακλείδι ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΒΕΝΖΙΝΗ.

      6
  • Θεόφιλος

    Εγώ λέω ότι η προπαγάνδα καλά κρατεί..... θέλω να μου πείτε πια είναι η περιβαλλοντική επιβάρυνση για όλες αυτές τις μπαταρίες και ποια η περιβαλλοντική επιβάρυνση στην παραγωγή όλου αυτού του επιπλέον ρεύματος που θα χρειαστεί για να τροφοδοτουμε όλοι τα ηλεκτρικά παιχνίδια μας.....απλά ένας καινούργιος τρόπος για να βγάλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρήμα με πρόφαση το περιβάλλον.

      19
  • παναγιωτης

    Φυσικα κ θα παρω αν πρωτα φυσικα ξεκινησουν οι εμποροι να τα φερνουν γιατι μεχρι τωρα δεν....

      7
  • Silot

    Είναι μονόδρομος ήδη σε χώρες τις Ασίας υπάρχουν ηλεκτρικά scooters με αποσπώμενες μπαταρίες και σταθμούς αλλαγής μπαταρίας και επαναφόρτισης οπότε δεν περιμένεις ποτέ την φόρτιση και έχεις και θεωρητικά απεριόριστα χιλιόμετρα μέσα στην πόλη. Όποιος τα φέρει στην Ελλάδα θα πλουτίσει ,υπάρχουν ήδη τα Gogoro σε ευρωπαϊκές χώρες, μηδενικό service, μηδενικά έξοδα φόρτισης , χαμηλή τιμή μόνο ενοικίαση της μπαταρίας.

      18