Οδηγούμε το νέο SYM Maxsym TL465 στην Πορτογαλία

Οδηγούμε το νέο SYM Maxsym TL465 στην Πορτογαλία

Οδηγούμε το νέο SYM Maxsym TL465 στην Πορτογαλία

Οδηγούμε το νέο SYM Maxsym TL465 στην Πορτογαλία

Οδηγούμε το νέο SYM Maxsym TL465 στην Πορτογαλία

Οδηγούμε το νέο SYM Maxsym TL465 στην Πορτογαλία

Test: SYM Maxsym TL465 στην Πορτογαλία

Σε μια εποχή όπου οι αναβάτες διψούν για πολυχρηστικότητα και οι εταιρίες σφάζονται στα πόδια τους παρουσιάζοντας ένα σωρό μοντέλα που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους, το Maxsym TL ορθώνει το τεχνολογικό του ανάστημα διεκδικώντας τον τίτλο της καταλληλότερης επιλογής. Το πρώτο δικύλινδρο Sym είναι γεγονός!

SYM: Νέα μοντέλα & γνήσια ανταλλακτικά SYM-DAYTONA

Kαι εγένετο Maxsym TL

Αφουγκραζόμενη τις τάσεις των μεγάλων Ευρωπαϊκών αγορών δικύκλων, που δείχνουν αύξηση πωλήσεων των σπορ μοντέλων, η Sym αποφάσισε να προχωρήσει στην κατασκευή ενός σπορ scooter. Πως το πέτυχε αυτό; Μα φυσικά συγκεντρώνοντας όλα τα πλεονεκτήματα, παραπάνω της μίας κατηγοριών. Στην ουσία έχουμε ένα scooter τουριστικών δυνατοτήτων, εφάμιλλων με αυτές που προσφέρουν τα μονοκύλινδρα σύνολα των 300-400 κυβικών και παράλληλα ένα σπορ scooter με επιδόσεις που βρίσκει κάποιος στα maxi scooter άνω των 500 κυβικών.  

Η επιτομή της πολυχρηστικότητας

Τι καλύτερο από το συνδυασμό των θετικότερων χαρακτηριστικών που εμπερικλείουν οι κατηγορίες από τις οποίες έχει αλιεύσει το TL τον πολλαπλό του ρόλο;! Αρχικά η σχεδίαση έχει βασιστεί σε μια αρκετά δυναμική φόρμα με αιχμηρές γωνίες κατά μήκος της πλαστικής περιβολής του. Το TL εκπέμπει δυνατές σπορ αισθητικές νότες . Αρκεί μια ματιά στο ανασηκωμένο τελικό της εξάτμισης με τις διπλές απολήξεις, την ανασηκωμένη ουρά και τους καθρέπτες στη μάσκα, μια τοποθέτηση που θυμίζει μοτοσικλέτα, ώστε να διαπιστώσεις ότι νέο μοντέλο της Sym πετυχαίνει το σκοπό της εταιρίας για ένα αρκετά σπορ maxi scooter. Το σύστημα φωτισμού είναι LED και εκτός από τη μοντέρνα εικόνα συνεισφέρει στο να είναι το scooter αναγνωρίσιμο σε όλες τις συνθήκες. Όμορφη λεπτομέρεια οι λάμπες LED στο πίσω φανάρι που σχηματίζουν πυρακτωμένη φλόγα.



Το TL επενδύει και στην άνεση με πλούσιο εξοπλισμό. Και οι δύο μανέτες των φρένων είναι ρυθμιζόμενες. Στον διακόπτη εκκίνησης δεν έχουμε κάποιο keyless σύστημα, όμως με μια περιστροφή στα αριστερά ανοίγει η τάπα του ρεζερβουάρ, ενώ με το πάτημα ενός κουμπιού αποκαλύπτεται ο φωτιζόμενος χώρος αποθήκευσης. Η χωρητικότητα του βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και ο αναβάτης θα χωρέσει ένα full face κράνος ή 2 jet. Για εξτρά μικροαντικείμενα άμεσης πρόσβασης υπάρχουν δύο ντουλαπάκια στο εσωτερικό της ποδιάς, το δεξί με υποδοχή USB για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών. Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχουν κρυφές εγκοπές στο πίσω μέρος για τοποθέτηση top box από τα γνήσια αξεσουάρ της Sym. Μια έγχρωμη οθόνη 4,5 ιντσών με ρυθμιζόμενο dimmer φωτεινότητας προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ διαθέτει διαφορετικούς τύπους απεικόνισης για να επιλέξει ο αναβάτης αυτόν που του ταιριάζει. Αυτό που απουσιάζει είναι η δυνατότητα συνδεσιμότητας και αλληλεπίδρασης με την οθόνη, το λεγόμενο connectivity. Μια ψηφιακή οθόνη επιμέρους ενδείξεων στα δεξιά και ένα πάνελ προειδοποιητικών  λυχνιών στα αριστερά, συμπληρώνουν τον πίνακα οργάνων. 

TL όπως λέμε Twin in Line

Η Sym αποχωρίστηκε τις μονοκύλινδρες λύσεις και στράφηκε σε πρωτόγνωρα για την ίδια μονοπάτια. Ένα δικύλινδρος, ο πρώτος στην ιστορία της Sym, 8βάλβιδος κινητήρας 465 κυβικών έχει αναλάβει να μεταφέρει ισχύ στον πίσω τροχό και σπορ αίσθηση στον αναβάτη.  Η απόδοση του φτάνει το διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο των 41 ίππων στις 6.750 σ.α.λ.  με τη μέγιστη ροπή των 4,3 kg-m να αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ., κάτι που αυτόματα το καθιστά κατάλληλο και για κατόχους Α2 διπλώματος οδήγησης. Στο εσωτερικό του μοτέρ, ένα τρίτο πιστόνι που δεν παράγει έργο αλλά λειτουργεί αντισταθμιστικά εξισορροπώντας δυνάμεις, προσφέρει αντικραδασμική λειτουργία για την αποφυγή ανεπιθύμητων κραδασμών. Το φιλτροκούτι έχει τοποθετηθεί ψηλότερα με αποτέλεσμα την αποδοτικότερη ροή του αέρα έως και 7%. Το Maxsym TL πρωτοπορεί και στον τομέα της μετάδοσης εκεί όπου συναντάμε αλυσίδα, έναντι του παραδοσιακού ιμάντα. Σύμφωνα με την εταιρία, η κίνηση αυτή έγινε για μείωση του κόστους συντήρησης, ενώ ανέφεραν πως σε πολλές περιπτώσεις, Ευρωπαίοι ιδιοκτήτες scooters, αντικαθιστούσαν τους ιμάντες με αλυσίδα, με τα ανάλογα οφέλη.



Ουσία και εξέλιξη

Αρχικά να ευχαριστήσουμε την εταιρία Γκοργκόλης Α.Ε για την ευκαιρία που μας έδωσε να βρεθούμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Maxsym TL. Μετά από την ξενάγηση στο μουσείο αυτοκίνησης του Caramulo, ακολουθεί οδήγηση στους ορεινούς δρόμους της Πορτογαλίας με την πυκνή βλάστηση και τα διαδοχικά κλειστά στριφτερά κομμάτια και έπειτα στον αυτοκινητόδρομο. Το χαμηλό ύψος της σέλας στα 795 χιλιοστά από το έδαφος σε συνδυασμό με τη στενό κεντρικό τμήμα του τούνελ, δίνουν εύκολη πρόσβαση στη σέλα του TL.  Ακόμα και αναβάτες μέτριου αναστήματος θα πατήσουν με αυτοπεποίθηση τα πόδια στο έδαφος. Η θέση οδήγησης είναι φιλική για τον αναβάτη και προσφέρει ευελιξία στην τοποθέτηση των ποδιών του, είτε σε σχεδόν όρθια στάση (τα πλαστικά καλύμματα του κινητήρα δεν αφήνουν χώρο για τελείως κάθετη θέση) είτε «απλωμένα» προς τα εμπρός σε τουριστική φιλοσοφία. Η σέλα εκ πρώτης όψεως δείχνει σκληρή όμως η πολύωρη συμβίωση μαζί της αποδεικνύεται ξεκούραστη εμπειρία. Το ενδιάμεσο μαξιλαράκι στήριξης είναι σωτήριο για την μέση όταν διανύεις μεγάλες αποστάσεις. Το σταντ εκτός από τα καθήκοντα στήριξης, έχει αναλάβει και το ρόλο του χειρόφρενου όταν βρίσκεται σε ανοιχτή θέση. Μια έξυπνη και φθηνή λύση που θα έπρεπε να  υιοθετούν όλες οι εταιρίες. Με το πάτημα της μίζας ο ήχος από το τελικό ακόμα και σε στάση, φροντίζει να σου υπενθυμίσει τη σπορ φιλοσοφία της κατασκευής. Από τα πρώτα μέτρα το TL δείχνει να πατάει άψογα στο δρόμο.  Η διάμετρος των τροχών 15 ιντσών, η κατανομή βάρους 50-50 μεταξύ των δύο τροχών και ο συνδυασμός κοντού μεταξονίου με μακρύ ψαλίδι, θέτουν τις βάσεις τόσο για σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες, όσο και για ευελιξία στις αλλαγές κατευθύνσεων και θυμίζουν χαρακτηριστικά sport μοτοσυκλετών. Ο κινητήρας είναι βασισμένος στην φιλικότητα και αποδίδει την ισχύ του χωρίς ξεσπάσματα. Η λειτουργία του είναι πολύ γραμμική χωρίς ωστόσο να στερείται δύναμης. Έχεις παντού διαθέσιμη ισχύ για επιταχύνσεις ή προσπεράσεις. Χαρακτηρίζεται επίσης από απουσία κραδασμών, χάρη στον αντικραδασμικό άξονα που διαθέτει.



Το TL συμπεριφέρεται άψογα σε σβέλτη και σπορ οδήγηση, και την σκυτάλη από το πολύ καλό πλαίσιο παίρνουν οι αναρτήσεις οι οποίες έχουν στιβαρή αίσθηση χωρίς να γίνονται σκληρές ή κουραστικές. Το ανεστραμμένο πιρούνι των 41 χιλιοστών και το πίσω αμορτισέρ με μοχλικό, διαβάζουν άψογα το δρόμο και προσφέρουν πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. Μάλιστα η προφόρτιση του πίσω αμορτισέρ μπορεί να ρυθμιστεί σε άπειρες θέσεις (όχι δηλαδή, σε βαθμίδες ή κλικ), ώστε να έρθει στα μέτρα του αναβάτη. Τα φρένα μπορεί να υπολείπονται σε αίσθηση και αρχικό δάγκωμα, όμως λειτουργούν προοδευτικά και αν πιέσεις δυνατά τις μανέτες, οι τετραπίστονες δαγκάνες με τους δίσκους των 275 χιλιοστών και τα σωληνάκια υψηλής θα σου χαρίσουν δυνατές επιβραδύνσεις όποτε κριθεί απαραίτητο. Το ανεξάρτητο σύστημα ABS της Continental προσθέτει ασφάλεια κατά την διαδικασία πέδησης. Το TL έχει φτιαχτεί για τουρισμό και στον ανοιχτό δρόμο πραγματοποιεί όσα υπόσχεται. Πολύ καλή ποιότητα κύλισης, άψογη προστασία από την ρυθμιζόμενη με χρήση εργαλείων ζελατίνα δύο θέσεων και ξεκούραστες μέσες ωριαίες ταχύτητες των 120-140 χλμ./ώρα. Ανοίγοντας τέρμα το γκάζι είδα μέχρι και 160 χιλιόμετρα την ώρα  στο ψηφιακό κοντέρ, χωρίς ακόμα να έχει «τελειώσει» η απόδοση του κινητήρα, όμως δεν μπόρεσα να μετρήσω τελική ελέω αστυνόμευσης.  Ακόμα και έτσι, η σταθερότητα του συνόλου στα πολλά είναι χαρακτηριστική.

Η άποψή μας

Το Maxsym TL είναι το πρώτο δικύλινδρο scooter στην ιστορία της Sym και ταυτόχρονα εγκαινιάζει  μια νέα κατηγορία στην οποία ουσιαστικά αυτή τη στιγμή παίζει μόνο του. Το τρίπτυχο άνεση - ασφάλεια -σπορ συμπεριφορά αποτελεί σημείο αναφοράς για ένα scooter που έχει καταφέρει συγκεντρώσει τα καλύτερα και κυριότερα χαρακτηριστικά των επιμέρους μεσαίων και μεγάλων κατηγοριών. Τουριστικές δυνατότητες και σπορ συμπεριφορά μέσα από μια τεχνολογική μαγιά που έρχεται σε μια απόλυτα προσιτή τιμή και εμπερικλείει όλη την ουσία χωρίς ανούσιους εντυπωσιασμούς. Το TL διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του καταλληλότερου scooter.
 
Sym Maxsym TL
Κινητήρας 
Τύπος  4T, 2K, 8-βαλβ, DOHC              
Κυβισμός (κ.εκ.)  465
Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) 65 Χ 70
Συμπίεση (:1) 10,8
Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.)  41/6750
Ροπή (kg-m/σ.α.λ.)  4,3/6250
Τροφοδοσία  Ηλ.Ψεκασμός
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα)  13
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) Δ/Α
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)  160+
   
Πλαίσιο - Αναρτήσεις - Φρένα 
Τύπος  Ατσάλινο σωληνωτό 
Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις  Ανεσταμμένο πιρούνι 41χιλ.
Διαδρομή (χλστ.)  120
Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις  Μονό αμορισέρ Αερίου-Λαδιού με Συνδετικό Βραχίονα
Διαδρομή (χλστ.)  Δ/Α
Φρένα Ε (χλστ.) 2Δ/275, 4Ε, ABS 
Φρένα Π (χλστ.) Δ/275, 1Ε, ABS  
   
Τροχοί - Ελαστικά 
Ελαστικό Ε 120/70-15
Ελαστικό Π 160/60-15
   
Διαστάσεις / Βάρος 
Μήκος (χλστ.) 2215
Πλάτος (χλστ.) 801
Μεταξόνιο (χλστ.) 1543
΄Ύψος σέλας (χλστ.) 795
Βάρος (κιλά)  223
   
Εξοπλισμός 
ABS / Ρυθμ. Ν/O
Τraction Control / Ρυθμ.  O/O
Στροφόμετρο Ν
Immobilizer  Ν
Yπολογιστής ταξιδιού  Ν
Μερικός χιλιομετρητής  Ν
Ένδειξη βενζίνης  Ν
Δείκτης θερμοκρασίας  Ν
Θερμοκρασία περιβάλλοντος  Ν
Ζελατίνα / Ρυθμ.  Ν/Ν
Ρυθμιζόμενες μανέτες Σ/Φ Ν/Ν
Πλάγιο σταντ  Ν
Κεντρικό σταντ  Ν
Χειρολαβές / Σχάρα  Ν/O
Ρυθμιζόμενες αναρτησεις Ε/Π  O/Ν