Supersport όνομα και πράγμα

Δύο μοτοσυκλέτες που ανήκουν στην κατηγορία των supersport μοτοσυκλετών και έχουν όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσουν σε δρόμο αλλά και πίστα.

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Ducati Supersport: 16.500 ευρώ
Yamaha YZF-R6: 14.900 ευρώ


Εκτός από τη μεγάλη κατηγορία των 1000 κυβικών υπάρχει και αυτή των μεσαίων κυβικών που είναι πιο εύκολα προσβάσιμη για τους περισσότερους αναβάτες. Από τη μια το R6 είναι με το αγωνιστικό DNA που αποτελεί την πύλη στο κόσμο των supersport και από την άλλη το Ducati με το πιο ΅ΆκαθημερινόΆΆ χαρακτήρα του και τον άρτιο εξοπλισμό της Ιταλικής εταιρίας. 

Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής

Η supersport κατηγορία συμπεριλαμβάνει όμορφα αεροδυναμικά μοντέλα που διαθέτουν κραυγαλέα ΅ΆαγωνιστικήΆΆ εμφάνιση και οι δύο μοτοσυκλέτες βαδίζουν ακριβώς πάνω σε αυτά βήματα. Όπως και στο νέο R1, χρησιμοποιήθηκε η σχεδιαστική φιλοσοφία της Yamaha  Μ1 των moto GP με τις ανάλογες φυσικά προσαρμογές.  Στο μπροστινό μέρος, βασικό ρόλο έχουν ο κεντρικός αεραγωγός και οι κρυφοί προβολείς κάτω από τα φώτα θέσης Led. Πίσω η αιχμηρή σχεδίαση συνεχίζεται, με το κάθετο Led φωτιστικό και τις διόδους για τον αέρα που συμβάλλουν, ώστε η  αεροδυναμική να είναι βελτιωμένη κατά 8% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σύμφωνα με τη Yamaha, η νέα R6  είναι η πιο αεροδυναμική μοτοσυκλέτα που έχει κατασκευάσει η εταιρία. Συνολικά, δείχνει στενότερο και πιο ¨αγριεμένο¨ σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Όσον αφορά την ποιότητα, είναι εμφανής παντού και κυμαίνεται στα επίπεδα, που μας έχει συνηθίσει η Yamaha. Η Ducati με γραμμές που θυμίζουν έντονα την κορυφαία superbike της εταιρίας, θα κάνει πολλούς να αναρωτηθούν αν πρόκειται για panigale, αφού η εμφάνιση της supersport επικεντρώνεται ξεκάθαρα στο sport κομμάτι. Τα βασικά στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει, είναι το επιθετικό ¨μούτρο¨ με τα Led φωτιστικά σώματα, οι  μεγάλες ¨καθαρές¨ επιφάνειες των ποιοτικών πλαστικών που αναδεικνύουν το πλαίσιο και το μονόμπρατσο  ψαλίδι. Το πίσω μέρος είναι ακόμα πιο μίνιμαλ χωρίς τίποτα περιττό αφού τελειώνει ακριβώς κάτω από τη σέλα, ενώ το μονόσελο κάλυμμα της έκδοσης s δίνει την απαραίτητη αγωνιστική νότα. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία και διακρίνεται σε κάθε λεπτομέρεια, από τα πλαστικά και την συναρμογή τους, μέχρι την πολύ όμορφη βαφή. 

Κινητήρες 

Τα μηχανικά σύνολα και των δύο μοντέλων πλαισιώνουν άψογα τον σπορ χαρακτήρα τους. Αν και έχουν εφάμιλλη απόδοση, διαφέρουν σε αρκετά σημεία. Ξεκινώντας από το νέο R6, παρά την απαιτούμενη με τις προδιαγραφές Euro 4 συμμόρφωση, η ισχύς του τετρακύλινδρου κινητήρα των 599 κυβικών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο μοντέλο, παράγοντας  118,4 ίππους στις 14.500σαλ  (χωρίς τη χρήση του ram air) με 6.3 kg ροπής στις 10.500σαλ χάρη στο νέο σχεδιασμό του συστήματος εισαγωγής και τη νέα χαρτογράφηση ψεκασμού. Το γκάζι, όπως και οι μεταβαλλόμενοι αυλοί εισαγωγής ελέγχονται ηλεκτρονικά. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός 6 τάχυτου κιβωτίου, που συνδυάζεται με μονόδρομο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. Στην αντίπερα όχθη, ο δικύλινδρος L 939 κυβικών, Testastretta 11°, με νέα σχεδίαση στροφάλου, κεφαλής και πεταλούδων γκαζιού, αποδίδει 110 ίππους στις 9.000σαλ και 9,5 κιλά ροπής στις 6.500σαλ. Χάρη στο γκάζι ride by wire, η διαχείριση γίνεται μέσω τριών modes. Sport, touring και urban, που προσφέρουν διαφορετικές ρυθμίσεις κινητήρα που μπορούν να αναπροσαρμοστούν (για abs - traction control) και δεν αλλάζουν τόσο τον τρόπο απόδοσης, όσο την απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.  Η δύναμη περνάει στο δρόμο μέσω ενός κιβώτιου 6 σχέσεων, που συνδυάζεται με συμπλέκτη ολίσθησης και quickshifter. 

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα

Οι δύο μοτοσυκλέτες διαθέτουν πλειάδα δυναμικών χαρακτηριστικών και ακριβών περιφερειακών, ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν τόσο στη γρήγορη οδήγηση στο δρόμο, όσο και σε περιβάλλον πίστας. Στο Supersport, ο σχεδιασμός του χωροδικτυώματος χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον τμήμα. Η στιβαρότητα λοιπόν είναι δεδομένη και στην έκδοση S επεκτείνεται ακόμα περισσότερο και στις αναρτήσεις, με το ανεστραμμένο πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι 48χιλ της Ohlins να κλέβει την παράσταση. Πίσω, το μονόμπρατσο ψαλίδι αναλαμβάνει να συνδέσει με το υπόλοιπο σύνολο ένα μονό αμορτισέρ της ίδια εταιρίας, επίσης ρυθμιζόμενο με ενσωματωμένο  δοχείο αζώτου. Στον τομέα των φρένων, τη μοτοσυκλέτα εξοπλίζει η Brembo, με τετραπίστονες ακτινικές monoblock δαγκάνες M4-32 , ακτινική τρόμπα PR 18/19 και δίσκους 320χιλ μπροστά , ενώ πίσω ο δίσκος είναι 245χιλ και η δαγκάνα διπίστονη. Το σύστημα ABS είναι το 9MP της Bosch το οποίο ρυθμίζεται σε 3 επίπεδα , ενώ υπάρχει και η δυνατότητα απενεργοποίησης. Στο R6 το αλουμινένιο πλαίσιο τύπου Deltabox και το ψαλίδι της προηγούμενης γενιάς παρέμειναν,  αφού οι μηχανικοί της Yamaha έκριναν ότι ήταν και είναι υπεραρκετό για τις δυνατότητες του μοντέλου. Το υποπλαίσιο, όμως, είναι καινούργιο, κατασκευασμένο από μαγνήσιο και 20χιλ στενότερο. Η μεγαλύτερη και πιο ενδιαφέρουσα αλλαγή είναι στις πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Το πίσω αμορτισέρ της KYB έχει νέα σχεδίαση, ενώ το μπροστινό ανεστραμμένο πιρούνι της ίδιας εταιρίας προέρχεται κατευθείαν από το τελευταίο R1 και έχει ρυθμίσεις προφόρτισης, συμπίεσης και επαναφοράς στο επάνω μέρος. Aπό το R1 προέρχεται και το σύστημα των φρένων. Περιλαμβάνει ακτινική τρόμπα της Nissin, ακτινικές μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες με δίσκους 320 χιλ μπροστά και 220 χιλ πίσω, με μονοπίστονη δαγκάνα.  To νέo R6 εφοδιάζεται και με ABS που δεν απενεργοποιείται. 

Συμπέρασμα

Το R6 είναι άξιος πρεσβευτής μιας κατηγορίας, που είναι ιδανική για τα δεδομένα και τις πίστες της Ελλάδας. Αρκετά φθηνότερη από τα εξωτικά πλέον 1000αρια superbike, σε ωθεί να κινηθείς γρήγορα, εκμεταλλευόμενος όχι μόνο το γκάζι, αλλά και το εξαιρετικό της στήσιμο. Κατά τη γνώμη μας, είναι η απόδειξη γιατί όλοι πρέπει να έχουν εμπειρία από 600 πριν αγοράσουν 1000. Εκτός από τη διασκέδαση που σου προσφέρει, αποκτάς και γνώσεις που σίγουρα θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις την οδήγησή σου στην πίστα αλλά και στο δρόμο. Η Ducati έχει πετύχει ξεκάθαρα το σκοπό της και ¨παίζει¨ σχεδόν μόνη της, αφού δεν υπάρχουν πολλές μοτοσυκλέτες που να συνδυάζουν τόσο sport εμφάνιση και συμπεριφορά με δυνατότητες καθημερινής χρήσης. Με 16.500 ευρώ που κοστίζει η έκδοση S, μπορείς να έχεις μια αντικειμενικά όμορφη μοτοσυκλέτα με όλα τα χαρακτηριστικά της Ιταλικής εταιρίας και να την χαίρεσαι καθημερινά, οδηγώντας τη σε πολύ γρήγορους ή χαλαρούς ρυθμούς με την ίδια ευκολία.