Πως σας φαίνεται που η μέτρηση κατανάλωσης έχει ολοένα και μεγαλύτερη σημασία, ακόμα και στα δίκυκλα;

Ρεαλισμός ή κατάντια, να μετράμε κατανάλωση στη μοτοσυκλέτα;

Οι εποχές άλλαξαν και πλέον η μέση κατανάλωση που επιτυγχάνουν οι μοτοσυκλέτες ενδιαφέρει όσο ποτέ ως μέγεθος. Αυτό όμως είναι ρεαλισμός ή μήπως… κατάντια;

Ανέκαθεν στην χώρα μας, το δίκυκλο έπαιζε δευτερεύοντα ρόλο στην οδική πραγματικότητα. Με το κύριο όχημα της Ελλάδας να είναι το αυτοκίνητο, η μοτοσυκλέτα μέχρι και τα τελευταία έτη αποτελούσε ένα όχημα αναψυχής ή εναλλακτική επιλογή μετακίνησης. Ως αποτέλεσμα, μια έννοια σαν την «μέση κατανάλωση καυσίμου» για ένα δίκυκλο δεν είχε και τόσο μεγάλη σημασία… μέχρι σήμερα. Τι έχει αλλάξει;

Βλέπετε, μια μεγάλη μερίδα οδηγών στράφηκε προς το δίκυκλο, ένεκα της οικονομικής κρίσης, μια επιλογή που υπόσχεται σημαντική οικονομία σε σχέση με το αυτοκίνητο. Η κρίση επηρέασε βέβαια και τις συνήθειες των ήδη αναβατών, αναγκάζοντάς τους να αλλάξουν μοντέλο ή να μειώσουν τις μετακινήσεις τους, προκειμένου «να μην καίνε». Μέχρι πρότινος όμως, λόγος περί της κατανάλωσης των δικύκλων δεν γινόταν εκτεταμένα και σε πολλές περιπτώσεις, η κατανάλωση δεν λαμβανόταν καν υπόψη! Πως μας φαίνεται, αυτή η αλλαγή;

Η κατανάλωση στις μοτοσυκλέτες δεν ενδιέφερε καν, πολλούς!

Αρκετοί αναβάτες κάνουν λόγο για… κατάντια, όταν η μέτρηση κατανάλωσης σε μοτοσυκλέτα ή δίκυκλο πέσει στο τραπέζι της συζήτησης. Αυτό καταδεικνύει ότι από την μία, για πολλούς χρήστες του δρόμου η μοτοσυκλέτα είναι ένα «εξ ορισμού οικονομικό» όχημα, από την άλλη συνοδεύεται από επιχειρήματα περί της μοτοσυκλέτας ως «όχημα οδηγικής απόλαυσης, στο οποίο δεν έχει νόημα να μετρήσεις πόσα καίει, αφού το ευχαριστιέσαι». Στα της ευχαρίστησης, θα συμφωνήσουμε… όμως δεν είναι ρεαλιστικό να αποκλείσουμε την κατανάλωση ως χαρακτηριστικό σε απολύτως κανένα όχημα. Στο τέλος, άλλωστε… όλοι θα γεμίσουμε!

Όσο πιο πολύ οδηγείς, τόσο πιο σημαντική γίνεται η οικονομία

Τα δεδομένα στην ελληνική αγορά έχουν αλλάξει δραματικά. Τα καύσιμα έχουν αυξηθεί στις τιμές τους ενώ το ζωνάρι… συνεχίζει να σφίγγει για τους περισσότερους από εμάς. Όσο λοιπόν ο Έλληνας στρέφεται και προτιμά το δίκυκλο για χρήση σε καθημερινή βάση, το μέγεθος της κατανάλωσης αποκτά τεράστια μακροπρόθεσμη σημασία. Και εννοείται ότι, δίκυκλα με μικρότερες καταναλώσεις προτιμούνται σαφώς, όταν φυσικά δεν μιλάμε πραγματικά για οχήματα αναψυχής. Αν και εδώ που τα λέμε, ακόμα και σε αυτή την κατηγορία, όσο λιγότερα καις, τόσο το καλύτερο θα είναι για την τσέπη σου και το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο…

Αυτή είναι η κατεύθυνση της παγκόσμιας βιομηχανίας οχημάτων

Μέχρι να κυριαρχήσουν(;) τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, οι κατασκευαστές θα ακολουθούν αυτή την πολιτική: Μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα θα καταναλώνουν όσο γίνεται λιγότερο. Με άλλα λόγια, η κατανάλωση είναι πλέον ένα μέγεθος που ενδιαφέρει τον μελλοντικό αγοραστή. Πολλοί από εμάς μπορεί να αποκτήσαμε μοτοσυκλέτα σε άλλες εποχές που ίσχυαν άλλες τάσεις, τώρα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Και, αν το δει κανείς ρεαλιστικά, δεν έχουν αλλάξει και προς το άσχημο, σε αυτό το σημείο.

Μπορεί η κατανάλωση να επηρεάσει την επόμενη αγορά σου;

Σκεφτείτε και πείτε μας την γνώμη σας! Με αυτά τα δεδομένα, θα λαμβάνατε εσείς υπόψη σας την κατανάλωση, πριν επιλέξετε το επόμενο δίκυκλο σας; Εμείς πιστεύουμε ότι, ναι, σαφώς και θα το κάνατε. Κανένας άλλωστε δεν θέλει κάποιο όχημα που να καταναλώνει υπερβολικά, ακόμη και αν μπορεί να το αντέξει! Τι πιστεύετε λοιπόν ότι ισχύει; Μπορούν τα νούμερα κατανάλωσης να αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα;
 
 

  • Pericles St

    ΚΑΤΑΝΤΙΑ - MISERIA (όπως το αποδίδει και η MARIA CALLAS ) Μάλλον κανένας δεν έχει οδηγήσει 300 κιλών Harley να δει πόσο άνετα πηγαίνει. Τα σκούτερ καίνε 2 λίτρα και στην Εθνική με τα πλαστικά σε παίρνει ο άνεμος πέρα δώθε και σε κουράζει.

      2
  • Panos

    Εκτος και αν αγοραζεις τη μηχανη μονο για βολτες τα ΣΚ με καλο καιρο, οποτε μιλαμε για νουμερα τυπου 3000 χιλιομετρα το χρονο, προφανως και μετραει η καταναλωση~

      7
  • Κυριάκος

    Γιατί να θεωρείται κατάντια και αμελητέα όταν για παράδειγμα μηχανές από 800cc και πάνω μιλάμε για μια κατανάλωση άνω των 7λ/100χλμ όσο ένα αυτοκίνητο 1400cc και κάτω περίπου, και όταν μιλάμε για υβριδικά συστήματα που πετυχαίνουν μέσα στην πολύ καταναλώσεις 4Λ/100 όσο δηλαδή σκούτερ 300 κυβικά. Οπότε εκ φύσεως το άρθρο είναι λίγο άκυρο γιατί μετράει κ παραμετραει η κατανάλωση όσο κάποιος την κοιτάζει κ στο αυτοκίνητο του! Συγκριτικά θέλω να πω τι την κοιτάζεις στο αυτοκίνητο τι στο μηχανάκι το ίδιο πράγμα είναι. Δεν μπορώ να πέσω σε μια συζήτηση πάνω στο τραπέζι και να μου κλαφτει κάποιος για το αυτοκίνητο του κ να του πω εγώ για την κατανάλωση στην μηχανή μου και να μου πει φίλε μιλάς κ εσύ εννοείται ότι κ θα μιλήσω όσο μιλάει και κάποιος που έχει αυτοκίνητο! Για μένα πχ είναι λόγος αγοράς η κατανάλωση στην επόμενη αγορά μου πχ δεν θα πάρω ενα σκούτερ 400 κυβικά για να πληρώνω 1.5λίτρο τουλάχιστον παραπάνω όταν για μέσα στην πόλη την ίδια δουλειά μου κάνει κ το 300 με καλύτερη κατανάλωση. Οπότε όσο είναι ρεαλισμός στο αμάξι τόσο είναι κ στην μηχανή

      27