Είστε σχολαστικοί με τον έλεγχο των ελαστικών σας; Μήπως...τα παραμελείτε;

Είστε σχολαστικοί με τον έλεγχο των ελαστικών σας; Μήπως...τα παραμελείτε;

Πόσο συχνά τα «τσεκάρετε»;

Τα ελαστικά σε μια μοτοσικλέτα, αποτελούν αδιαμφισβήτητα το πιο νευραλγικό και σημαντικό τμήμα της. Οι καλύτερες αναρτήσεις, τα πιο εξελιγμένα ηλεκτρονικά, ακόμα και οι οδηγικές ικανότητες επιπέδου MotoGP, δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα αν τα ελαστικά μας είναι σε κακή κατάσταση.

Όντας ο «συνδετικός μας κρίκος» με την άσφαλτο, αντιλαμβάνεται κανείς ότι μέσω των ελαστικών στρίβουμε, φρενάρουμε και επιταχύνουμε. Ως εκ τούτων, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα σχολαστικοί σε ότι αφορά στον έλεγχο τους ο οποίος δεν θα πρέπει να περιορίζεται σε… μια ματιά αραιά και που. Το πρωτόκολλο ασφαλείας, επιβάλλει έλεγχο των πιέσεων σε εβδομαδιαία βάση και προσαρμογή αυτών αναλόγως των συνθηκών, πράγμα που σημαίνει ότι αν υπάρχουν απότομες και ευρείες θερμοκρασιακές μεταβολές ή αν πρόκειται να ταξιδέψουμε με συνεπιβάτη και αποσκευές, θα πρέπει να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε αέρα από τα ελαστικά μας, συμβουλευόμενοι πάντα τις σχετικές οδηγίες του κατασκευαστή. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

 
Επίσης, όσο και αν ακούγεται υπερβολικό, είναι απαραίτητος ένας οπτικός έλεγχος στο πέλμα και στα «μάγουλα» των ελαστικών μας , κάθε φορά που ανεβαίνουμε στην μοτοσικλέτα μας. Τυχόν πρόκες, βίδες η άλλα αιχμηρά αντικείμενα που «μαζέψαμε» από τον δρόμο, ενδέχεται να έχουν καρφωθεί στο ελαστικό  χωρίς αυτό να φαίνεται ότι έχει χάσει πίεση, καθιστώντας την κίνηση μας ιδιαίτερα επικίνδυνη, αφού  μπορεί να υπάρξει «φλατάρισμα» εντελώς απροειδοποίητα! Επίσης προσέχουμε για σχισίματα ή πρόωρες φθορές, στα οποία πρέπει να δείξουμε επίσης την δέουσα προσοχή, γιατί αποτελούν εν δυνάμει παράγοντες πτώσης ή απώλειας ελέγχου. 
 
Είστε λοιπόν σχολαστικοί με τον έλεγχο των ελαστικών σας και τα «τσεκάρετε» συχνά; Πιστεύετε ότι ακούγονται υπερβολικά όλα αυτά ή είναι κάτι που θα πρέπει ο κάθε συνειδητοποιημένος αναβάτης να το εισάγει στην καθημερινότητα του, όπως έχει εισάγει το κράνος και τον προστατευτικό εξοπλισμό;

  • ΠΕΤΡΟΣ

    ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ΠΡΩΣΟΠΙΚΑ ΤΑ ΕΛΕΓΧΩ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕ ΜΕΤΡΗΤΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ.ΜΕ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝΑΒΑΤΗΣ.

      1
  • nikos

    ελαστικά η μεγάλη αμαρτία όλων μας, δεν δίνουμε την πρέπουσα προσοχή ποτέ πριν την πατήσουμε. Αν είμστε τυχεροί θα την γλυτώσουμε με ένα απλό γλίστρημα ή ένα μικρό πεσιματάκι, για τους πιο άτυχους δεν θέλω να αναφερθώ... αλλα η λέξη άτυχος δεν αντιπροσωπεύει αυτή την κατηγορία ... παιδιά τα λάστιχαα και τα μάτια σας είναι το μόνο υλικό το οποίο έρχεται σε επαφή με τον δρόμο ... αν δεν είναι σε άριστη κατάσταση υπάρχει πρόβλημα

     
  • giannhs gio

    Πολύ σωστά τα λέτε, αλλά ποιος τα κάνει όλα αυτά (ούτε εγώ). Κανονικά πρέπει. Και ΑΚΟΜΑ μεγαλύτερο πρόβλημα τα άπειρα σαπάκια που κυκλοφορούν με ελαστικά 5ετίας και 6ετίας...Μετά φταίνε οι δρόμοι, το κράτος, οι μηχανές που είναι σκοτώστρες, ποτέ εμείς...

     
  • Αποστόλης

    δεν υπάρχει κανένας που να ακολουθεί τα παραπάνω, και οποιος το πει ότι το κάνει θα πει ψέματα. ακόμα και μία φορά τον μήνα να ελέγχαμε τα ελαστικά μας δεν θα κυκλοφορούσαν τόσοι κινητές σκοτώστρες στον δρόμο. όταν ξεπεράσουμε σαν λαός τις εκφράσεις " ελα μωρέ, τό χω" "ποια λάστιχα πάω και με τις ζάντες" κτλ τότε πραγματικά θα γλυτώσουμε πολλές ζωές. ακόμα και σημερα που έβρεχε έβλεπά στον δρόμο μοτοσυκλέτες με καραφλά ελαστικά ... γουστάρεις να τα καις στα μπερν αουτ ? κάφτα ... αλλα άλλαξε τα, εγω τι φταίω ρε φίλε που θα με σκοτώσεις γιατι δεν μπορεις να σταματήσεις?

      1
  • XRISTOS

    ΥΠΑΡΧΟΥΝ 2 ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΟΔΗΓΟΙ: Α)ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΟΡΟΜΕΝΟΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ & Β) ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΑΠΟ ΑΝΑΓΚΗ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΙΝΑΙ SCOOTER ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΛΟΓΩ ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

      6
  • kajoo71

    Θέλει κάθε μέρα έλεγχο όπως το γράφετε. Ξεκινάω να πάω μια μέρα στη δουλειά μου και κάπως μου φαίνεται η μηχανή, δεν δίνω σημασία βλακωδώς και λίγο πιο κάτω, ευτυχώς με λίγα χιλιόμετρα και σε ευθεία χάνω τον έλεγχο ξαφνικά και είχα μια πτώση, την γλίτωσα με κάποιες μελανιές στο πόδι μόνο αλλά η μηχανή έπαθε 1300 ευρώ ζημιά. Είχε μπει μια βίδα στο ελαστικό από την προηγούμενη μετακίνηση μου και έχανε αέρα το λάστιχο όλο το βραδυ. Όταν την καβαλησα η φυγοκεντρος πέταξε την βίδα έξω και το λάστιχο έχασε απότομα όλο τον αέρα. Από τότε, πριν καβαλήσω πάντα ελέγχω για να μην πάθω τα ίδια!

      10