Piaggio MP3 530: Μπορεί να σε κάνει να παρατήσεις το αυτοκίνητο;

Piaggio MP3 530: Μπορεί να σε κάνει να παρατήσεις το αυτοκίνητο;

Το Piaggio MP3 πρωτοπορεί οδηγικά με δυνατότητα κλίσης όπως οι μοτοσυκλέτες, ενώ φλερτάρει με τους κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου σε επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης.

Όταν έχεις αυτοκίνητο αλλά χρειάζεσαι scooter

To Piaggio MP3 πρωτοπαρουσιάστηκε το 2006, προκαλώντας επανάσταση στον χώρο των scooter. Συνδέει μοναδικά το δίκυκλο με το αυτοκίνητο, καθώς χάρη στους δύο εμπρός τροχούς και στο πεντάλ φρένου, δίνει την δυνατότητα σε κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου να οδηγήσουν scooter. Η σειρά MP3 μπαίνει σφήνα μεταξύ των δύο και των τεσσάρων τροχών, συγκεντρώνοντας πλεονεκτήματα από τους δύο αυτούς κόσμους. Ουσιαστικά είναι ένα τρίκυκλο όχημα που συμπεριφέρεται ακριβώς όπως τα scooter και οι μοτοσικλέτες και είναι κατάλληλο για όσους έρχονται από τον χώρο του αυτοκινήτου και θέλουν να απολαύσουν τα πλεονεκτήματα του. Δεν το λέμε εμείς, αλλά οι πωλήσεις του που έχουν ξεπεράσει τις  230.000 παγκοσμίως.

Το πρώτο scooter στον κόσμο με σύστημα ραντάρ και υποβοήθηση οδήγησης

Το MP3 είναι το πρώτο scooter στον κόσμο, με σύστημα ραντάρ Piaggio ARAS  (Advanced Rider Assistance Systems) καθώς και συστήματα ηλεκτρονικής υποβοήθησης BLIS και LCDAS. Μέσω 4διάστατης απεικόνισης, ανιχνεύουν παρουσία οχήματος στις τυφλές γωνίες του scooter και οχήματα που κινούνται επικίνδυνα κατά την αλλαγή λωρίδας, αντίστοιχα. Τα συστήματα προειδοποιούν τον αναβάτη με μεγάλα κίτρινα βέλη στην οθόνη, αν ανιχνεύσουν δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση.

Γλιτώνεις χρόνο αλλά παραμένεις ασφαλής

Το εμπρός σύστημα «αρθρωτού τετραπλεύρου» παραμένει μια αποκλειστική πατέντα της Piaggio που κάνει το MP3 να ξεχωρίζει από όλα τα ανάλογα μοντέλα. Χάρη σε αυτό, η πρόσφυση του -ειδικότερα σε ολισθηρό οδόστρωμα- βρίσκεται ένα σκαλί παραπάνω, έναντι όλων των υπόλοιπων συμβατικών scooter.  Το πλεονέκτημα που του δίνει ο τρίτος εμπρόσθιος τροχός, στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, δεν αφήνει περιθώρια σύγκρισης με τα συμβατικά δίκυκλα εφόσον οι τροχοί τους κυλάνε στους γνωστούς ελληνικούς αστικούς δρόμους. Σε σχέση με το αγαπημένο σου αυτοκίνητο δεν θα χρειαστεί ποτέ να ανησυχήσεις για το παρκάρισμα, ξεκινάς πάντα αργότερα και φτάνεις νωρίτερα στον προορισμό σου. Την ίδια στιγμή, το πορτοφόλι αδειάζει λιγότερο συχνά όσον αφορά τα έξοδα χρήσης/συντήρησης. Το σύστημα πέδησης εκτός από την κλασική διάταξη με τις μανέτες φέρει και ποδόφρενο που ενεργοποιεί και τους 3 δίσκους μαζί και σε συνεργασία με το ABS της Continental φρενάρεις με ασφάλεια ακόμα και σε γλιστερό οδόστρωμα.

3 riding modes, traction control και κατανάλωση που στέλνει το αυτοκίνητο στο γκαράζ

Το μοτέρ των 530 κ.εκ. είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε κυβισμό από το απερχόμενο 500, με άμεσο όφελος στην ροπή: Τα 5,1 kgm αποδίδονται στις 5.250 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ισχύς βρίσκεται στους 44,2 ίππους στις 7.250 στροφές. Ο έλεγχος του γκαζιού γίνεται με σύστημα ride by wire, μέσα από 3 riding modes (Eco, Comfort και Sport), που διαφοροποιούνται ως προς την απόκριση, ενώ επηρεάζουν την παρεμβατικότητα του ASR (η επιλογή ECO περιορίζει και την μέγιστη ισχύ). Στις μετρήσεις επιδόσεων, το MP3 530 αποδεικνύεται αρκετά γρήγορο, αφού επιταχύνει από τα 0 στα 100 σε 10,5δλ. ενώ η μέση κατανάλωση των 4,6 λίτρων/100 χιλιόμετρα, θα σε κάνει να ξεχάσεις πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο.

Συνέχεια του άρθρου >>>