Οι μεγάλες που καίνε σαν μεσαίες!

Aνατρέξαμε στους πίνακές μας και σας παρουσιάζουμε τις 4 μοτοσυκλέτες με την χαμηλότερη κατανάλωση, που έχουν κυβισμό από 800 κ.εκ. και πάνω!

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

4. ΚΤΜ 1090 Adventure
Κατανάλωση: 
6,3 λίτρα/100 χλμ.
Τιμή: 13.990 ευρώ 

Το αφιέρωμά μας ξεκινά με το KTM 1090 Adventure, την «μικρότερη» πρόταση της ΚΤΜ στην Adventure κατηγορία. Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, μετρήσαμε μέση κατανάλωση 6,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, μια τιμή διόλου κακή αν σκεφτεί κανείς τις επιδόσεις του 1090! Ο δικύλινδρος κινητήρας με τον οποίο το μοντέλο εξοπλίζεται αποδίδει 125 ίππους και 10,9 kgm ροπής, ενώ ο χαρακτήρας του συνδυάζει επιτυχημένα την γεμάτη απόδοση στα μεσαία και την ισχυρή απόδοση στις ψηλές στροφές. 
Το μοντέλο της KTM είναι σχεδιασμένο σε γνωστές Kiska γραμμές, ξεχωρίζει εύκολα και φωνάζει KTM από χιλιόμετρα, ενώ ποιοτικά είναι απλά κορυφαίο και θα ικανοποιήσει και τους πλέον απαιτητικούς. Η θέση οδήγησης που φέρει έχει στόχο την άνεση του αναβάτη σε πολλά σενάρια μετακίνησης: Από ταξίδι μέχρι καθημερινή χρήση στην πόλη, από στροφιλίκι με… πάθος σε εκτός δρόμου μονοπάτια. Η σέλα ενισχύει την εντύπωση αυτή με το σωστό της σχήμα και την σκληρότητα της, ικανοποιώντας τις τουριστικές προσδοκίες και απαιτήσεις. Σημαντικό εργονομικό ατού για το 1090R, η ρυθμιζόμενη ζελατίνα που θα κάνει τα ταξίδια ακόμη πιο εύκολα, όσον αφορά την ανεμοκάλυψη. 
Στο δρόμο, το 1090 Adventure θα σας εντυπωσιάσει με το πόσα μπορεί να κάνει, αλλά και πόσο καλά. To στήσιμο της μοτοσυκλέτας είναι υπεράνω κριτικής: Πλαίσιο χωροδικτύωμα και αναρτήσεις από την WP συνθέτουν ένα δίκυκλο-βράχο που δεν καταλαβαίνει τίποτα όσο και να το πιέσεις, αν έχεις τέτοια όρεξη. Το traction control και οι χαρτογραφήσεις του μοτέρ λειτουργούν άψογα στην υπηρεσία του αναβάτη. Παράλληλα, σε καταστάσεις ταξιδιού κυριαρχούν η άνεση, η σταθερότητα και η δυνατότητα για υψηλές μέσες ταχύτητες, ενώ μέσα στην πόλη το φαρδύ τιμόνι και η ελαφριά αίσθηση λύνουν το γρίφο με ευκολία. 


3. Aprilia Shiver 900
Kατανάλωση:
 6 
λίτρα/100 χλμ.
Τιμή: 8.320 ευρώ 

Η γυμνή μοτοσυκλέτα της Aprilia είναι το πρώτο μοντέλο που πλασάρεται στο Top 3, πετυχαίνοντας μια πολύ καλή μέση κατανάλωση, αν σκεφτεί κανείς τον κυβισμό και τις δυνατότητες διασκέδασης που μπορεί να προσφέρει. Να σημειώσουμε μάλιστα εδώ, ότι η Shiver μπορεί να πετύχει και μικρότερες καταναλώσεις, αυτό όμως προϋποθέτει από τον αναβάτη να την οδηγεί κυρίως χαλαρά… Και αλήθεια, παίρνει κανείς Naked 900άρι για αυτή την χρήση; 
Μια μοτοσυκλέτα που από την εμφάνισή της κιόλας σε προδιαθέτει για έντονες στιγμές, η Shiver 900 ανανεώθηκε εμφανισιακά με σύγχρονες λεπτομέρειες. Η βασικότερη αλλαγή είναι οι αεραγωγοί εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ, ενώ το κόκκινο πλαίσιο, τα πλαϊνά πίσω καπάκια, τα τελικά και οι πολλές κόκκινες λεπτομέρειες είναι νέα στοιχεία. Η θέση οδήγησης του Shiver είναι ορθή εργονομικά και θα βολέψει αναβάτες όλων των αναστημάτων, τοποθετώντας τα άκρα αναβάτη και συνεπιβάτη σε φυσικές γωνίες. Στην καρδιά του χτυπάει ένας δικύλινδρος V κινητήρας, ο οποίο δέχθηκε σημαντική αύξηση του κυβισμού του, από τα 750 στα 900 κυβικά. Με αρκετές επιπλέον αλλαγές στα «σωθικά» του, ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 95 ίππους και 9,17 κιλά ροπής, ενώ λειτουργεί πολύ ομαλά σε όλες τις συνθήκες, καμουφλάροντας επιτυχώς τις ιδιαιτερότητες της διάταξης V2. 
Οδηγώντας, ο αναβάτης άμεσα θα προσέξει την πολύ καλή απόκριση στο γκάζι και την γλυκιά λειτουργία –όπως είπαμε και πιο πάνω- του κινητήρα χωρίς σκορτσαρίσματα. Η Shiver κινείται με μεγάλη ευκολία μέσα στην πόλη, όμως σε συνθήκες βόλτας δείχνει ένα ακόμα καλύτερο πρόσωπο. Αναρτήσεις, φρένα και χορταστική ισχύς από το μοτέρ εγγυώνται μεγάλες δόσεις διασκέδασης σε στριφτερούς δρόμους, ενώ μικρές εκδρομές είναι ένα ακόμα «μπορώ» του γυμνού μοντέλου της Aprilia. 


2. Honda CRF1000L Africa Twin 
Kατανάλωση:
 5,8 
λίτρα/100 χλμ.
Τιμή: από 14.490 ευρώ 

Το «ασημένιο μετάλλιο» του αφιερώματος πηγαίνει στο Honda Africa Twin. Για έναν κινητήρα λίτρου, τα 5,8 λίτρα κατανάλωσης στα 100 χιλιόμετρα δεν είναι απλά μια πολύ καλή επίδοση, αλλά ένα θετικό… κατόρθωμα, που κάποτε οι μηχανικοί το ονειρεύονταν. Στην περίπτωση του Africa Twin, ο εν λόγω κινητήρας ταιριάζει «γάντι» με τον ρόλο και τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας, αποδίδοντας 94 ίππους και 10 kgm ροπής. 
Με την λεπτή σιλουέτα της, η Africa Twin δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή, ως μοτοσυκλέτα 1.000 κυβικών. Μάλιστα, οι μαζεμένες της διαστάσεις σε πλάτος την τοποθετούν σε κλάση μεγέθους μικρότερων σε κυβισμό on-off μοντέλων, ενώ οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες της είναι αναμφίβολα μοντέρνες και ελκυστικές. Για την ποιότητα κατασκευής, να θυμίσουμε ότι μιλάμε για μια Honda, το οποίο σημαίνει τίποτα λιγότερο από άριστα! Καθώς η Africa Twin φτιάχτηκε για κάθε πιθανή χρήση εντός και εκτός πόλης και… δρόμου, η κορυφαία εργονομία είναι στα ζητούμενα και η μοτοσυκλέτα το επιτυγχάνει. Η σέλα ρυθμίζεται σε ύψος, ενώ το τιμόνι είναι υποδειγματικά τοποθετημένο και μας έκανε εξαιρετική εντύπωση. 
Οδηγώντας, η Africa Twin επιβεβαιώνει πανηγυρικά, τις πολυχρηστικές προσδοκίες που δημιουργεί. Εντός πόλης, οι αναρτήσεις απορροφούν κάθε πιθανή κακοτεχνία του δρόμου και ο κινητήρας είναι απολαυστικά ελαστικός. Σε ταξίδι και επαρχιακό δρόμο, η Africa Twin είναι απόλυτα σταθερή, εμπνέοντας εμπιστοσύνη ακόμα και αν πιεστεί, ενώ με σταθερές ταχύτητες η κατανάλωση του μπορεί να πέσει ακόμα πιο χαμηλά. Αλλά η Africa Twin έχει φτιαχτεί και για έντονη εκτός δρόμου χρήση –άλλωστε, φέρει και ακτινωτούς τροχούς 21 και 18 ιντσών. Πράγματι, εκτός δρόμου το μοντέλο συμπεριφέρεται άριστα, όντας ικανό να διασχίσει σχεδόν κάθε δυσκολίας διαδρομές. Αν αλλάξετε τα ελαστικά του και με κάποια περισσότερο «χωμάτινα», το παιχνίδι μπορεί να γίνει πολύ σοβαρό στο χώμα! 


1. Ducati Monster 797
Κατανάλωση: 
5,5 
λίτρα/100 χλμ.
Τιμή: από 9.850 ευρώ 

Αν και το όνομα του μοντέλου φέρει τον αριθμό 797, ο πραγματικός κυβισμός της μοτοσυκλέτας από την Ducati είναι 803 κυβικά εκατοστά –άρα, επικυρώνει και με… περγαμηνές την συμπερίληψη του στην λίστα μας! Με έναν κινητήρα που επέστρεψε από το παρελθόν για… το μέλλον, το Monster 797 μπορεί να είναι εύκολα, η πρώτη σου Ducati. 
Το 797 δεν θα μπορούσε παρά να ακολουθήσει μια σχεδιαστική γλώσσα που η Ducati δημιούργησε –με τεράστια επιτυχία- το 1993. H έντονη ταυτότητα εμφάνισης και το ιταλικό ταμπεραμέντο λάμπουν δια της παρουσίας τους στο μοντέλο από την Μπολόνια, ενώ φυσικά σε πρώτο πλάνο απολαμβάνεις το πλαίσιο-χωροδικτύωμα και τον L2 αερόψυκτο κινητήρα. Ποιοτικά το επίπεδο της μοτοσυκλέτας πολύ υψηλό, απόλυτα εναρμονισμένο με τις απαιτήσεις και τα στάνταρ της εποχής. Εργονομικά, το Monster δίνει έμφαση στην επιθετική αίσθηση οδήγησης, που σε βάζει στην «πρίζα» για διασκέδαση. Όμως, οι γωνίες των άκρων του αναβάτη είναι φυσιολογικές και το ύψος της σέλας αρκετά χαμηλό ώστε να εμπνέει εμπιστοσύνη. Ο κινητήρας των 803 κ.εκ. αποδίδει 73 ίππους και 6,8 κιλά ροπής. 
Στο δρόμο, το Monster 797 μπορεί να σε ενθουσιάσει. Η σπορ πλευρά του είναι πάντα «εκεί», αν του την ζητήσεις και το κορυφαίο επίπεδο σε περιφερειακά και φρένα –κλασικά για Ducati- αναβαθμίζει την αίσθησή σου. Το 797 είναι ικανότατο αν το πιέζεις διαρκώς σε στροφές, «καθαρίζει» γρήγορα επαρχιακές διαδρομές και μπορεί να μπει ακόμα και σε πίστα, προσφέροντας μια ξεχωριστή εμπειρία. Ωστόσο, η πολιτισμένη λειτουργία και η λογική ισχύς του μοτέρ, το κάνουν αρκετά εύχρηστο και σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης. Με μια πολύ μικρή κατανάλωση, ικανότητες που θα ικανοποιήσουν άκρως, αρχάριους αλλά και έμπειρους αναβάτες και ένα μοναδικό στυλ, το 797 είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή.