Νέο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για μοτό

Περισσότερη τεχνολογία από τον χώρο του αυτοκινήτου μπαίνει στα δίκυκλα… Τι είναι αυτό το νέο σύστημα και ποιος το αναπτύσσει;

Η εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης του αναβάτη στην μοτοσυκλέτα, συνεχίζεται ανελλιπώς και μάλιστα ανεβάζει… ταχύτητες όσο περνάει ο καιρός. Νέα είδηση, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, που αναπτύσσει η Γερμανική Continental.

To σύστημα θα χρησιμοποιεί 5ης γενιάς αισθητήρες ραντάρ, ενώ νεωτεριστική είναι η τεχνολογία βελτιωμένης αναγνώρισης αντικειμένων, που του δίνει την δυνατότητα να προσαρμόζει την λειτουργία του ακόμη πιο ρεαλιστικά, όσον αφορά το περιβάλλον του δρόμου. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Continental, το σύστημα θα παίζει τον ρόλο υποβοήθησης προς τον αναβάτη στην βασική λειτουργία του, ενώ θα γίνεται σύστημα φρένου έκτακτης ανάγκης, μόνο αν πραγματικά χρειάζεται.

Το σύστημα μετρά διαρκώς την απόσταση του προπορευόμενου οχήματος και υπολογίζει τις ταχύτητες, ενώ όταν εντοπίσει κίνδυνο σύγκρουσης, δίνει πρώτα οπτικές, ακουστικές και απτικές ειδοποιήσεις. Κατόπιν, εφαρμόζει μικρές δυνάμεις στα φρένα, με στόχο να υποβοηθήσει τον αναβάτη να μειώσει ταχύτητα με ασφάλεια. Αν ο αναβάτης δεν αντιδράσει έγκαιρα, η δύναμη που το σύστημα ασκεί αυξάνεται σταδιακά, ενώ βασικό προαπαιτούμενο του αλγόριθμου πριν οποιαδήποτε επέμβαση, είναι ο αναβάτης να έχει και τα δύο χέρια στο τιμόνι.

Ο Christian Pfeiffer, ο project manager του συστήματος, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι το σύστημα έχει σκοπό «όχι να πάρει τα ηνία, αλλά να δώσει το έναυσμα της διαδικασίας φρεναρίσματος στον αναβάτη και να στρέψει την συγκέντρωσή του, στην εκτίμηση της πιθανής σύγκρουσης». Η κατάσταση των ηλεκτρονικών στις μοτοσυκλέτες μεταβάλλεται ραγδαία και ακόμη περισσότερες εξελίξεις αναμένονται.