«Κόλλημα» στη ρόδα του μπροστά: Γιατί πρέπει να αποφεύγεται;

«Κόλλημα» στη ρόδα του μπροστά: Γιατί πρέπει να αποφεύγεται;

Οι αναβάτες μοτοσυκλετών που «κολλάνε» στην ρόδα των μπροστά οχημάτων μέσα στην κίνηση είναι ένα φαινόμενο που συναντάται συχνά σε μεγάλες πόλεις με κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αυτή η πρακτική, γνωστή και ως «tailgating», είναι επικίνδυνη και μπορεί να οδηγήσει σε ατυχήματα.

To «tailgating» είναι ένα επικίνδυνο φαινόμενο

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι αναβάτες μοτοσυκλετών «κολλάνε» στην ρόδα των μπροστά. Μερικοί το κάνουν για να εξοικονομήσουν καύσιμο, καθώς η οδήγηση σε κοντινή απόσταση από το μπροστινό όχημα μειώνει την αντίσταση του αέρα, άλλοι το κάνουν για να κερδίσουν ακόμα και το παραμικρό εκατοστό πριν σταματήσουν, ενώ υπάρχουν και κάποιοι που το κάνουν απλώς επειδή είναι ανυπόμονοι ή πιεσμένοι από θέμα χρόνου.

Όποιοι και αν είναι οι λόγοι, το tailgating είναι επικίνδυνο. Όταν ένας αναβάτης μοτοσικλέτας «κολλάει» στην ρόδα ενός αυτοκινήτου ή μιας μοτοσυκλέτας, έχει πολύ μικρό περιθώριο για να αντιδράσει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Αν το μπροστά όχημα φρενάρει ξαφνικά, ο αναβάτης της μοτοσικλέτας μπορεί να χάσει τον έλεγχο και να συγκρουστεί μαζί του, με ότι αρνητικές συνέπειες έχει αυτό.

150% περισσότερες πιθανότητες για ατύχημα όσοι «κολλάνε» στο μπροστά


Σύμφωνα με μελέτες, το tailgating είναι ένας από τους κύριους παράγοντες κινδύνου για ατυχήματα με μοτοσικλέτες. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Μινεσότα διαπίστωσε ότι οι αναβάτες μοτοσυκλετών που κολλάνε στην ρόδα των μπροστά αναβατών έχουν 1,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα από τους αναβάτες που διατηρούν ασφαλή απόσταση.

Εκτός από τον κίνδυνο ατυχήματος, το tailgating μπορεί επίσης να προκαλέσει ψυχολογική ένταση και εκνευρισμό στους οδηγούς των οχημάτων που το δέχονται. Όταν ένας οδηγός αισθάνεται ότι ένας αναβάτης μοτοσικλέτας τον ακολουθεί πολύ κοντά, μπορεί να νιώθουν φόβο ή θυμό, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες συμπεριφορές, όπως η απότομη αλλαγή λωρίδας ή η οδήγηση πάνω από το όριο ταχύτητας.

Δεν πρέπει να γίνεται ούτε εντός ούτε εκτός πόλης


Για όλους αυτούς τους λόγους, είναι σημαντικό οι αναβάτες μοτοσυκλετών να αποφεύγουν να κολλάνε στην ρόδα των μπροστά μοτοσυκλετών ακόμα και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, ενώ εννοείται ότι δεν πρέπει να γίνεται σε δρόμους με στροφές, αφού εύκολα μπορεί να προκληθεί ατύχημα λόγω άγχους του μπροστά αναβάτη ή σε αυτοκινητόδρομους όπου οι ταχύτητες είναι πολύ υψηλές.
 

2 δευτερόλεπτα απόσταση από το μπροστινό μπορεί να αποδειχτεί σωτήριο

Για αυτό καλό είναι ο πίσω αναβατής να τηρεί κάποιους κανόνες, ακόμα και μέσα σε κίνηση ώστε να μειωθεί αρκετά ο κίνδυνος ατυχήματος. Αρχικά καλό είναι να κρατάει τουλάχιστον μια απόσταση 2 δευτερολέπτων από το μπροστινό όχημα (ακόμα καλύτερα αν είναι μεγαλύτερη), ενώ θα πρέπει να είναι πάντα σε ετοιμότητα για να πατήσει φρένο αν χρειαστεί. Επίσης όσο και να βιάζεται κάποιος, το άγχος και η επιθετικότητα μόνο σε προβλήματα μπορούν να οδηγήσουν.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Υπεύθυνος πολλές φορές και ο αναβάτης που είναι μπροστά

Όμως  επειδή πολλές φορές υπεύθυνος για το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι κι ο μπροστά αναβάτης, που θεωρεί ότι μπορεί να κινείται όσο αργά θέλει στην αριστερή λωρίδα, καλό είναι να ακολουθάει κι αυτός κάποιες συμβουλές! Πρώτον να παρακολουθεί συχνά τους καθρέπτες του για να βλέπει αν καθυστερεί άλλους αναβάτες και σε περίπτωση που έχει δημιουργήσει το λεγόμενο «τρενάκι» να κάνει άκρη στην πρώτη ευκαιρία (πάντα με προτεραιότητα την δική του ασφάλεια) ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση της κίνησης αλλά και των όποιων νεύρων. Επιπλέον θα πρέπει να αποφεύγει άνευ λόγου απότομα φρεναρίσματα, ώστε να μην οδηγήσει σε κίνδυνος απώλειας ελέγχου των οχημάτων τους από όσους ακολουθούν.