Ιδανικό σενάριο: Ηλεκτρικά με μεγαλύτερη αυτονομία ή γρήγορη φόρτιση;

Ιδανικό σενάριο: Ηλεκτρικά με μεγαλύτερη αυτονομία ή γρήγορη φόρτιση;

Θα ήθελες η ηλεκτρική σου μοτοσυκλέτα να «γράφει» 400 χλμ. με μία φόρτιση και μετά να πρέπει να την συνδέει στο φορτιστή για 24 ώρες ή να έχει αυτονομία 150 χλμ. και να γεμίζει σε 1 ώρα; Τι θα επέλεγες;

Γρήγορη φόρτιση ή μεγάλη εμβέλεια;

Ένας από τους μεγάλους προβληματισμούς, τουλάχιστον αυτή τη χρονική στιγμή, ως προς την αγορά ηλεκτρικών μοντέλων είναι η αυτονομία τους, που επηρεάζεται πιο εύκολα από εξωτερικούς παράγοντες και σίγουρα δεν έχουν την ευκολία ανεφοδιασμού της βενζίνης. Παρόλο αυτά βλέπουμε συνεχώς να εμφανίζονται νέες τεχνολογίες που προσφέρουν αρκετά μεγαλύτερες εμβέλειες, αλλά και ταχυφορτιστές που μειώνουν αρκετά το χρόνο φόρτισης. Εσύ αν αγόραζες τώρα μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα ή scooter, τι θα προτιμούσες; Μεγάλη αυτονομία ή γρήγορη φόρτιση; Ας πάρουμε τα δεδομένα!
 

Ευελιξία και χαμηλό κόστος για τη γρήγορη φόρτιση

Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν την ανάγκη wallbox ή σταθμών φόρτισης για να γεμίσουν τις μπαταρίες του (η σύνδεση με σουκο είναι αποκλειστικά για έκτακτη ανάγκη), οι μοτοσυκλέτες ή scooter έχουν σχεδιαστεί, κατά κύριο λόγο, για να φορτίζουν σε οικιακές πρίζες, που σίγουρα βρίσκουμε πιο εύκολα από ένα φορτιστή δικτύου. Με την πρόσβαση σε ρεύμα να είναι πιο απλή υπόθεση (υπάρχει στο σπίτι ή στο χώρο εργασία) αν το όχημα μας ήταν εφοδιασμένο με μια μικρή κι ελαφριά μπαταρία, που παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά, η οποία θα κάλυπτε τις καθημερινές μας χιλιομετρικές ανάγκες και θα μπορούσε να ολοκληρώσει ένα κύκλο φόρτισης μέσα σε ελάχιστο χρόνο, τότε θα ξεπερνούσαμε όλοι μας πιο εύκολα το σκόπελο του ανεφοδιασμού, ενώ ταυτόχρονα οι τιμές των ηλεκτρικών θα ήταν φθηνότερες, μιας και οι ανάγκες σε ακριβές πρώτες ύλες θα ήταν μικρότερες.
 

Βάρος, μεγάλο χρόνος φόρτισης αλλά και σιγουριά με μεγάλη αυτονομία

Περνάμε στο σενάριο της μεγάλης αυτονομίας, όπου αναγκαστικά θα πρέπει το όχημα  να έχει μεγαλύτερη μπαταρία, αρά κατά συνέπεια θα είναι εξαιρετικά πιο βαρύ και σίγουρα πιο ακριβό στην αγορά του, αφού θα χρειάζεται περισσότερες σπάνιες γαίες. Μπορεί να είχε τη δυνατότητα να προσφέρει χιλιομετρική εμβέλεια για διαδρομές 10-15ημερών, αλλά όταν θα ερχόταν η ανάγκη για φόρτιση, ειδικά αν ο αναβάτης περίμενε μέχρι τελευταία στιγμή να το συνδέσει με πρίζα, ο χρόνος αναμονής θα ήταν πραγματικά μεγάλος. Το πιο σημαντικό πρόβλημα εδώ βρίσκεται στην περίπτωση που χρειαστεί άμεσα το όχημα και αυτό δεν έχει καταφέρει να πάρει σημαντικό ποσοστό αυτονομίας. 

Πόσο χρειαζόμαστε την τεράστια αυτονομία;

Καταλαβαίνουμε ότι το να γνωρίζεις ότι η μοτοσυκλέτα ή το scooter έχουν μια μεγάλη αυτονομία βγάζει μια σιγουριά και ασφάλεια, αλλά πόσο πραγματικά την χρειαζόμαστε; Πόσα ταξίδια κάνουμε μέσα στο χρόνο; Ακόμα και οι κυριακάτικες βόλτες δεν είναι πάντα μεγάλες, ενώ η μέση εμβέλεια που προσφέρουν αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρικά είναι υπεραρκετή για τις αστικές μετακινήσεις των περισσότερων αναβατών, αφού σύμφωνα με έρευνες ένας μέσος οδηγός δεν ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα καθημερινά

Συνέχεια του άρθρου >>>