Η σφήκα επέστρεψε με κυβισμού... του λίτρου και το κεντρί της είναι πιο αιχμηρό από ποτέ! Το HondaCB 1000 Hornet, είναι το γυμνό χιλιάρι "του λαού", προσφέροντας απλόχερα οδηγική ηδονή σε κάθε διαδρομή που θα επιλέξεις. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα στον δρόμο, η γλυκιά και ισορροπημένη λειτουργία του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα μας κέρδισε. Η μπόλικη ροπή από τα χαμηλά, λόγω του μεγάλου κυβισμού, μας επέτρεψε να κινούμαστε άνετα με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο διατηρώντας παράλληλα και την κατανάλωση σε λογικά πλαίσια. Τις περισσότερες φορές βέβαια, η επίδραση του Hornet σε προκαλεί να κάνεις "χουλιγκανιές" με απενεργοποιημένο το TractionControl. Όπως μας έχει συνηθίσει η Honda, έχει "κεντήσει" στον ψεκασμό, ένας τομέας πολύ σημαντικός καθολικά για την οδηγική εμπειρία που θα σου προσφέρει η μοτοσυκλέτα και ειδικά στην καθημερινή συμβίωση. Παρά το γεγονός ότι αποκτά ThrottlebyWire, το οποίο έχουμε δει πολλές φορές να δίνει μία ασαφή αίσθηση στο γκάζι σε άλλα μοντέλα, η σύνδεση που νιώθεις με το γκάζι του Hornetείναι άμεση σαν να έχει ντίζα. Μπορεί να είναι μία σπορ μοτοσυκλέτα προσανατολισμένη στις επιδόσεις και την γρήγορη οδήγηση, η ποιότητα κύλισής της όμως στην αστική οδήγηση είναι ένα ακόμα από τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει. Είναι πολύ φιλικό στην αστική οδήγηση και οι αναρτήσεις αποσβένουν εξαιρετικά τις κακοτεχνίες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η οξεία γωνία κάστερ στις 25° και το χαμηλό κέντρο βάρους, κάνουν τους ελιγμούς μέσα στην κίνηση παιχνίδι, ενώ το κόψιμο του τιμονιού είναι αξιοπρεπέστατο. Ελευθερώνοντας το Hornet από τα δεσμά της πόλης και αφήνοντάς το "αναπνεύσει" τον καθαρό αέρα μίας επαρχιακής στριφτερής διαδρομής, θα μείνεις με ένα χαζοχαμόγελο μονίμως ζωγραφισμένο στο πρόσωπό σου. Επειδή όμως όταν κινούμαστε στον δρόμο πρέπει για όλους τους ευνόητους λόγους, να είμαστε συγκρατημένοι και να μην κάνουμε υπερβολές, αρπάξαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το Hornet και στις ελεγχόμενες συνθήκες ενός Track Day, στο οποίο μας φιλοξένησε το HalarisBikesCenter& Trackday.gr που ήταν και οι διοργανωτές του event.
Η μπόλικη ροπή από τα χαμηλά, λόγω του μεγάλου κυβισμού, μας επέτρεψε να κινούμαστε άνετα με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο διατηρώντας παράλληλα και την κατανάλωση σε λογικά πλαίσια.
Ζεστάναμε λοιπόν δειλά-δειλά τα DunlopSportmaxRoadsport 2 (ελαστικά πρώτης τοποθέτησης που προορίζονται κυρίως για χρήση στον δρόμο, αλλά αφήνουν περιθώριο και για παιχνίδι στην πίστα) και αρχίσαμε να εξοικειωνόμαστε με το Hornet 1000 ανεβάζοντας ρυθμούς. Η γρήγορη γεωμετρία του καθιστά τα όρια του μοντέλου άφταστα για τον μέσο αναβάτη. Το άφθονο γκάζι του θα σε εκτοξεύει στις εξόδους, ενώ η ροπή θα κάνει τον εμπρός τροχό να αιωρείται συχνά πάνω από την άσφαλτο στις ευθείες. Η συνεργασία πλαισίου-αναρτήσεων είναι εξαιρετική και νιώθεις ότι η μοτοσυκλέτα κρατά την γραμμή της μέσα στην στροφή χωρίς οποιεσδήποτε διαταραχές. Το πιρούνι μεταφέρει ατόφια πληροφόρηση στον αναβάτη και η μεγάλη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου σου επιτρέπει να "πέφτεις" στα φρένα με αυτοπεποίθηση. Το πίσω αμορτισέρ είναι αρκετά μαλακό και θέλει να του δώσεις μερικά κλικ στην προφόρτιση για να σε βγάζει πιο σωστά από τις στροφές (μιλώντας για συνθήκες πίστας, διότι στον δρόμο προσφέρει αυξημένη άνεση). Πολύ καλή η λειτουργία του ABS, το οποίο όμως είναι ελαφρώς πιο επεμβατικό από όσο χρειάζεται στερώντας από το σύστημα πέδησης την βέλτιστη δυνατή επίδοση που θα μπορούσε να έχει. Στα φρένα πανικού από τα 100χλμ/ω οι μετρήσεις μας έδειξαν 45 μέτρα για την ακινητοποίηση. Η αίσθηση στο αρχικό δάγκωμα της μανέτας είναι αυτή που περιμένεις και το σημαντικότερο: Η απόδοση των φρένων παρέμεινε σταθερή σε όλα τα sessions όσο κι αν τα πιέσαμε. Η σχέση συμπίεσης στο 11,7:1 μαρτυρά τον πιο ήπιο προσανατολισμό της μοτοσυκλέτας και η χαρτογράφησή της προσφέρει γραμμικές επιταχύνσεις μέχρι τα κόκκινα χωρίς ξεσπάσματα. Φτάνοντας στην 6η στροφή (μετά την ευθεία) με την 4η στα κόκκινα, ακούς αμυδρά το ουρλιαχτό του κινητήρα στις 11.000σαλ+, ενώ στην εθνική με 6η στο κιβώτιο δεν θα σε ενοχλεί καθόλου. Ο συμπλέκτης ολίσθησης κάνει τα κατεβάσματα ομαλά και την μανέτα να έχει μία απαλή αίσθηση, αν και θα θέλαμε σαν σπορ μοτοσυκλέτα 1.000 κυβικών να εξοπλίζεται με Quickshifter. Το Traction Control είναι σαν ένα μαξιλαράκι ασφαλείας, που δεν νιώθεις την δράση του παρά μόνο αν δεις την ένδειξη να αναβοσβήνει στην οθόνη. Θα θέλαμε οι μεταλλικές πλατφόρμες δίπλα από τα μαρσπιέ να είναι λίγο μεγαλύτερες, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που θα σε επηρεάσει στην οδήγηση. Σε μικτές συνθήκες μετρήσαμε την κατανάλωσή του στα 6,8λ/100χλμ, ένα απολύτως λογικό νούμερο για τα κυβικά του, ενώ στο ταξίδι έκαψε μόλις 4,5λ/100χλμ, χάρη στο γρανάζωμά του. Μιάς και πιάσαμε αυτή την κουβέντα να πούμε κι ότι η τελική του ξεπερνάει τα απαγορευτικά 260χλμ/ω.
Είναι πολύ φιλικό στην αστική οδήγηση και οι αναρτήσεις αποσβένουν εξαιρετικά τις κακοτεχνίες για τα δεδομένα της κατηγορίας.