• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Δύο από τα σχέδια για την νέα τεχνολογία, που κατατέθηκαν. Η χρήση του κομπρέσορα, είναι προφανής.

Δύο από τα σχέδια για την νέα τεχνολογία, που κατατέθηκαν. Η χρήση του κομπρέσορα, είναι προφανής.

Honda Africa Twin: Έρχεται και «τουρμπάτο»!

 

Σχέδια με εγκατάσταση κομπρέσορα στην Honda Afria Twin έκαναν την εμφάνιση τους σε γραφεία κατοχύρωσης πατεντών. Τι ετοιμάζεται; Δείτε περισσότερα…

MotoCert: Έτσι θα την ελέγξεις πριν την αγοράσεις

Η τεχνολογία της υπερτροφοδότησης έκανε την δυναμική επανεμφάνιση της μετά από σχεδόν 4 δεκαετίες στην μοτοσυκλέτα, με τις προσπάθειες της Kawasaki και την σειρά H2. Φαίνεται όμως, ότι η τεχνολογία ενέπνευσε και άλλους κατασκευαστές, όπως την Honda, η οποία όμως σκέφτεται εντελώς διαφορετικά μια πιθανή χρήση του υπετροφοδότη.
 
Πιο συγκεκριμένα, κυκλοφόρησαν σχέδια που εξασφάλισαν οι Βρετανοί του Bennetts, στα οποία εμφανίζεται πάλι το «τουρμπάτο» Africa Twin 1100! Η εφαρμογή είναι σχετικά απλή: ένας μικρού μεγέθους κομπρέσορας, τοποθετείται πίσω από τους κυλίνδρους και είναι τύπου διπλού κοχλία, μια σχεδιάση διαφορετική από αυτόν της Kawasaki H2 που είναι φυγοκεντρικού τύπου. Ο κομπρέσορας τροφοδοτεί τον κινητήρα των 1.100 κυβικών μέσω των κατάλληλων σωληνώσεων, ενώ στον ίδιο τον κινητήρα χρησιμοποιείται διπλό σύστημα ψεκασμού: Τόσο έμμεσο (στους αυλούς εισαγωγής), όσο και άμεσο (κατευθείαν στον κύλινδρο).
 
Ο κομπρέσορας τύπου κοχλία, ειδικά σε σχέση με τον φυγοκεντρικό κομπρέσορα, έχει πιο γραμμική καμπύλη boost αφού μπορεί να αποδίδει πρακτικά τον ίδιο βαθμό υπερπίεσης, σε όλο το φάσμα στροφών του, ενώ λειτουργεί σε σημαντικά μειωμένες στροφές σε σχέση με τον φυγοκεντρικό. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσε να είναι ιδανικό μηχανολογικό ταίριασμα με τον πιο «αργόστροφο» αλλά ροπάτο από χαμηλά, δικύλινδρο των 1.100 κυβικών ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο την ισχύ του και την ελαστικότητα του.
 
Τα σχέδια προβλέπουν επίσης βαλβίδα παράκαμψης του κομπρέσορα, που καθιστά ξανά «ατμοσφαιρικό» τον κινητήρα άμα απαιτηθεί. Όλα αυτά σημαίνουν ότι, με κατάλληλο προγραμματισμό στην ECU, ο κινητήρας θα μπορεί να βελτιστοποιεί κατανάλωση, απόδοση και χαρακτήρα, πρακτικά ανά πάσα στιγμή! Θα εφαρμοστεί όντως η τεχνολογία; Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα…