Ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες: το επόμενο βήμα για όλους ή μήπως όχι;

Ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες: το επόμενο βήμα για όλους ή μήπως όχι;

Οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών, βελτιώνουν συνεχώς τα προϊόντα τους, ώστε αυτά να εναρμονίζονται με τις όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, αλλά μειώνουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Μήπως η λύση είναι στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες;

Έχουν μεγαλύτερη ροπή αλλά υστερούν σε ήχο

Δεν θα πρέπει να δυσανασχετούμε, όταν ακούμε για ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα. Ίσως στο μυαλό, να μας έρχονται μικρά ηλεκτρικά σκούτερ για μετακίνηση μέσα στην πόλη. Υπάρχουν όμως και μοτοσυκλέτες, που δεν στερούνται επιδόσεων. Οι σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες παράγουν σημαντικά ποσά δύναμης. Δεν θα λείψει από τον αναβάτη η μοναδική αίσθηση της επιτάχυνσης μιας μοτοσυκλέτας με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στο θέμα της ροπής υπερτερούν σημαντικά, καθώς παράγουν πολλά χιλιογραμμόμετρα, χωρίς να χρειάζεται να ανεβάσουν πολλές στροφές. Το μοναδικό πράγμα που υστερεί μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα είναι ο ήχος, καθώς το σφύριγμα ενός ηλεκτροκινητήρα δεν μπορεί να συγκριθεί με το ουρλιαχτό ενός βενζινοκινητήρα.

Φορτίζεις σπίτι σου και ξεχνάς τα βενζινάδικα αλλά η αλλαγή μπαταρίας κοστίζει

Βλέπουμε όλο και περισσότερους να αποφεύγουν να μετακινηθούν με αυτοκίνητο και να επιλέγουν μοτοσυκλέτα. Ο λόγος είναι τα μειωμένα έξοδα χρήσης και συντήρησης, αλλά και ο χρόνος που εξοικονομείται κατά τη μετακίνηση. Η τιμή της βενζίνης, όμως, αυξάνεται συνεχώς και για κάποιον που χρησιμοποιεί καθημερινά στις μετακινήσεις τη μοτοσυκλέτα του, το κόστος είναι σημαντικό. Η μπαταρία μιας ηλεκτρικής μπορεί να φορτιστεί εύκολα στην πρίζα του σπιτιού μας. Το κόστος του ρεύματος είναι μικρότερο από αυτό της βενζίνης και δεν χάνουμε χρόνο περιμένοντας στα βενζινάδικα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, ότι μια μπαταρία έχει ορισμένο κύκλο ζωής και το κόστος αντικατάστασης είναι υψηλό. Αλλά οι εταιρείας προφυλάσσουν τον καταναλωτή με συνεχή αναβάθμιση των μπαταριών τους και εργοστασιακές εγγυήσεις. Έτσι κάνεις απόσβεση από την πρώτη μέρα και το κόστος είναι μικρότερο από αυτό που θα  είχαμε με έναν βενζινοκινητήρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Έχουν περιορισμένη αυτονομία, αλλά εξελίσσονται ραγδαία

Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα της μοτοσυκλέτας είναι η περιορισμένη αυτονομία. Μια πλήρης φόρτιση, είναι επαρκής για τις ημερήσιες μετακινήσεις μέσα και γύρω από την πόλη, αλλά όχι για ένα πιο μακρινό ταξίδι. Η τεχνολογία, όμως, των μπαταριών εξελίσσεται ραγδαία και σύντομα το πρόβλημα αυτό δεν θα υπάρχει. Το μέγεθος και το βάρος τους μειώνεται, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η αυτονομία τους. Mελλοντικά, είναι πολύ πιθανό να δούμε μέχρι και συστήματα ανάκτησης ενέργειας, αντίστοιχα με αυτά που χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Τέτοια συστήματα έχουν την δυνατότητα να φορτίζουν τη  μπαταρία καθοδόν, ανεβάζοντας την αυτονομία σε νέα επίπεδα. Επίσης, θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού, ώστε να μπορεί ο αναβάτης να φορτίζει τη μπαταρία κατά τη διάρκεια μιας στάσης που θα κάνει στο ταξίδι του.

Το μέλλον φαίνεται να είναι ηλεκτρικό. Ο τελικός βέβαια κριτής είναι μόνο ο αγοραστής. Η πρόοδος στον χώρο της μοτοσυκλέτας δεν σταματά και σίγουρα γίνεται με καλή πρόθεση και για καλό σκοπό, αλλά αυτό δεν συμβαδίζει πάντα με τα θέλω των αναβατών.

Έχουν μεγαλύτερη ροπή αλλά υστερούν σε ήχο
Φορτίζεις σπίτι σου και ξεχνάς τα βενζινάδικα
Έχουν περιορισμένη αυτονομία, αλλά εξελίσσονται ραγδαία
Εσείς, θα αγοράζατε μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα;