Harley: Πατέντες για μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων

Η Harley-Davidson έχει καταθέσει πατέντες που δείχνουν ένα σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων που πιθανώς να τοποθετηθεί σε μελλοντικά μοντέλα.

Τα σχέδια δείχνουν έναν συμβατικό V-2 κινητήρα, ο οποίος διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Κάτι τέτοιο θα δώσει παράταση ζωής σε κινητήρες που θα έμεναν στο ράφι λόγω Euro5 προδιαγραφών. Το σύστημα και η λειτουργία του είναι αρκετά περίπλοκα και εν μέρει αυτό οφείλεται στο ότι πρέπει να στριμωχτεί σε έναν V-2 κινητήρα.

Η καρδιά του συστήματος φαίνεται να είναι το εξάρτημα με τον αριθμό 74 στο διάγραμμα. Ο στρόφαλος συνδέεται σε ένα μικρό γρανάζι (#154), το οποίο περιστρέφει το γρανάζι από πάνω (#158). Πίσω από αυτό υπάρχει ένα μικρότερο γρανάζι που γυρίζει μια αλυσίδα (#178), ο οποίο με τη σειρά της γυρνά ένα αντίβαρο στην απέναντι πλευρά του στροφάλου. Η μονάδα του μεταβλητού χρονισμού έχει τον αριθμό 98 και συνδέεται στο γρανάζι του εκκεντροφόρου που ελέγχει τον χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής.

Στόχος των περισσότερων συστημάτων μεταβλητού χρονισμού είναι η βελτίωση της ισχύς και της ροπής σε όλο το φάσμα στροφών, αν και στην περίπτωση της Harley είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιηθεί για να “συγκρατήσει” την απόδοση και τους ρύπους. Όσο πιο παλιός είναι ένας κινητήρας, τόσο δυσκολότερο είναι το να επέμβεις στα σωθικά του και να τον κάνεις να συμβαδίζει με αυστηρές προδιαγραφές ρύπων. Ο μεταβλητός χρονισμός είναι ένας από τους πιο απλούς τρόπους να το πετύχεις αυτό χωρίς να καταφύγεις σε turbo και υπερτοφοδότηση.