Η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο αντιδρά στον νέο ΚΟΚ: Ψήφισμα διαμαρτυρίας για τις εξοντωτικές ρυθμίσεις
|

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.) σήκωσε πρώτη το ανάστημά της απέναντι στις ακραίες διατάξεις του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ξεκινώντας ηλεκτρονικό ψήφισμα διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μεταφορών.
Κάλεσμα σε όλους τους μοτοσυκλετιστές για συλλογική αντίδραση
Αδικες κυρώσεις για στάθμευση σε πεζοδρόμιο ακόμη και χωρίς παρεμπόδιση
Ανεφάρμοστες διατάξεις για διήθηση και εξοντωτικά πρόστιμα για υπερβολή ταχύτητας
Μήνυμα προς την Πολιτεία: Ο μοτοσυκλετιστής δεν είναι εγκληματίας
mototriti Team
Κάλεσμα σε όλους τους μοτοσυκλετιστές για συλλογική αντίδραση
Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.) σήκωσε πρώτη το ανάστημά της απέναντι στις ακραίες διατάξεις του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ξεκινώντας ηλεκτρονικό ψήφισμα διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μεταφορών. Με σύνθημα «Αν δεν αντιδράσουμε τώρα, αύριο δεν θα έχουμε κανένα δικαίωμα να παραπονιόμαστε», η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. καλεί τους φίλους της μοτοσυκλέτας να στηρίξουν την πρωτοβουλία, ως την πρώτη πράξη αντίστασης σε ένα νέο ΚΟΚ που χαρακτηρίζεται από τιμωρητική φιλοσοφία και όχι πρόληψη. Η Ομοσπονδία δηλώνει ξεκάθαρα υπέρ της οδικής ασφάλειας, της τήρησης των κανόνων και της εύλογης ποινής για ακραίες παραβάσεις. Ωστόσο, όπως σημειώνει, η νέα νομοθεσία ξεπερνά τα όρια της λογικής και πλήττει δυσανάλογα τους μοτοσυκλετιστές.
Αδικες κυρώσεις για στάθμευση σε πεζοδρόμιο ακόμη και χωρίς παρεμπόδιση
Ένα από τα βασικά σημεία διαμαρτυρίας αφορά τις κυρώσεις για στάθμευση δίκυκλου σε πεζοδρόμιο, με πρόστιμο 75 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 20 ημέρες. Η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. τονίζει πως το μέτρο επιβάλλεται ακόμα και όταν δεν προκαλείται καμία παρακώλυση της κυκλοφορίας των πεζών, ούτε υπάρχει παραβίαση διαδρόμων τυφλών ή ραμπών ΑμεΑ. Όπως επισημαίνει, η εφαρμογή αυτής της διάταξης είναι τιμωρητική και άδικη, ιδίως σε πόλεις με ελάχιστες υποδομές στάθμευσης για δίκυκλα. Το ζήτημα αναδεικνύει μια ευρύτερη ανισότητα στην αντιμετώπιση των μοτοσυκλετών στην αστική καθημερινότητα, όπου η ανάγκη για ευελιξία και εξοικονόμηση χώρου αγνοείται πλήρως από τον νέο ΚΟΚ, προς όφελος μιας αυστηρής ρυθμιστικής λογικής.
Ανεφάρμοστες διατάξεις για διήθηση και εξοντωτικά πρόστιμα για υπερβολή ταχύτητας
Η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. ασκεί κριτική στις νέες ρυθμίσεις περί διήθησης, οι οποίες χαρακτηρίζονται από ασάφεια και μη ρεαλιστικά όρια. Η παράβασή τους επισύρει πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 10 ημέρες. Όπως σημειώνεται, οι δίκυκλοι μετακινούνται μέσα στην κίνηση με ασφάλεια, αποσυμφορίζοντας την κυκλοφορία και μειώνοντας τη ρύπανση. Ωστόσο, ο νέος ΚΟΚ αντιμετωπίζει αυτή τη φυσική συμπεριφορά σαν παράβαση «με το ζόρι». Επιπλέον, ο νέος Κώδικας μειώνει κατά 40% τα όρια ταχύτητας εντός πόλεων, επιβάλλοντας δρακόντειες ποινές ακόμη και για μικρές υπερβάσεις της τάξης των 5 χλμ/ώρα. Η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. τονίζει πως η αποτελεσματική πρόληψη δεν μπορεί να βασίζεται στην υπερβολική αυστηρότητα, αλλά σε πραγματικά δεδομένα κινδύνου. Ιδιαίτερη αντίδραση προκαλεί και η κατάργηση της δυνατότητας ένστασης σε πταισματοδικείο, όπως ίσχυε στο παρελθόν για ορισμένες παραβάσεις. Η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. επισημαίνει ότι η νέα νομοθεσία αφαιρεί από τον πολίτη τη δυνατότητα να αμφισβητήσει το πρόστιμο, αφήνοντάς τον χωρίς κανένα ένδικο μέσο. Η Ομοσπονδία χαρακτηρίζει το μέτρο αντισυνταγματικό και αυταρχικό, καθώς στερεί από τον πολίτη το θεμελιώδες δικαίωμα στην υπεράσπιση και ενισχύει το αίσθημα αυθαιρεσίας απέναντι στους ελέγχους της Τροχαίας ή άλλων φορέων.
Μήνυμα προς την Πολιτεία: Ο μοτοσυκλετιστής δεν είναι εγκληματίας
Με το σύνθημα «Πρώτα ο μοτοσυκλετιστής», η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε σειρά ενεργειών αντίδρασης, αρχής γενομένης με το παρόν ψήφισμα. Το μήνυμα είναι σαφές: ο μοτοσυκλετιστής δεν είναι εγκληματίας, αλλά πολίτης που κινείται καθημερινά στους δρόμους με τα δικά του προβλήματα, τις δικές του ανάγκες και δικαιούται να έχει φωνή. Η Ομοσπονδία καλεί όλους τους αναβάτες να στηρίξουν την προσπάθεια, ενωμένοι απέναντι σε έναν ΚΟΚ που προσεγγίζει την οδική συμπεριφορά με ποινική διάθεση και χωρίς διάλογο με την κοινωνία των χρηστών.