Η Βασιλίσσης Όλγας θα γίνει δρόμος ήπιας κυκλοφορίας με όριο 20χλμ/ώρα

Μετά από χρόνια αναμονής και συνεχών συζητήσεων, η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας ετοιμάζεται να αποκτήσει έναν εντελώς νέο χαρακτήρα. Το σχέδιο που φέρνει στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης

Μετά από χρόνια αναμονής και συνεχών συζητήσεων, η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας ετοιμάζεται να αποκτήσει έναν εντελώς νέο χαρακτήρα. Το σχέδιο που φέρνει στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, προτείνει τη μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, όπου η ανώτατη ταχύτητα δεν θα ξεπερνά τα 20 χιλιόμετρα την ώρα.

Με όριο ταχύτητας 20 χλμ/ώρα και εφαρμογή τον Νοέμβριο
Κατάργηση απαγόρευσης δεξιάς στροφής από Αρδηττού προς Αθ. Διάκου
20% λιγότερα μποτιλιαρίσματα και μέχρι 156 τόνους CO2 λιγότερα το χρόνο
Από τον «Μεγάλο Περίπατο» στη νέα εποχή της Όλγας

mototriti Team

Με όριο ταχύτητας 20 χλμ/ώρα και εφαρμογή τον Νοέμβριο

Μετά από χρόνια αναμονής και συνεχών συζητήσεων, η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας ετοιμάζεται να αποκτήσει έναν εντελώς νέο χαρακτήρα. Το σχέδιο που φέρνει στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, προτείνει τη μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, όπου η ανώτατη ταχύτητα δεν θα ξεπερνά τα 20 χιλιόμετρα την ώρα. Η αλλαγή δεν μένει μόνο στη μείωση της ταχύτητας, αλλά περιλαμβάνει και τη χρήση των διαδρομών του τραμ και του τρόλεϊ για να διευκολυνθεί η ροή των Ι.Χ., αποτρέποντας τα αδιέξοδα που προέβλεπε το αρχικό πλάνο. Έτσι, η λεωφόρος δεν θα εξυπηρετεί αποκλειστικά το Ζάππειο και το κολυμβητήριο, αλλά θα ανοίξει για μια πιο λειτουργική καθημερινή χρήση, μειώνοντας το βάρος που δέχονται ήδη οι γειτονικοί δρόμοι. Το σημαντικό είναι ότι η υλοποίηση του νέου σχεδίου δεν απαιτεί αλλαγές στις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη. Αν όλα προχωρήσουν όπως έχει προγραμματιστεί, η εφαρμογή θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των έργων, με την προϋπόθεση ότι θα δοθεί και το τελικό «πράσινο φως» από τον ΟΑΣΑ.
 

Κατάργηση απαγόρευσης δεξιάς στροφής από Αρδηττού προς Αθ. Διάκου

Η μελέτη που εκπονήθηκε από ιδιωτική συμβουλευτική εταιρεία φανερώνει ότι η κίνηση στη γύρω περιοχή είναι ήδη ιδιαίτερα επιβαρυμένη. Το τμήμα από τη λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας προς Σύνταγμα καταγράφει πάνω από 3.000 οχήματα την ώρα στις πρωινές αιχμές, ενώ και οι απογευματινές κατευθύνσεις προς τα νότια παρουσιάζουν έντονη συμφόρηση. Πάνω από το 75% της κίνησης αφορά Ι.Χ., με ένα 20% να ανήκει σε δίκυκλα, αποτυπώνοντας τον φόρτο της περιοχής. Σε αυτό το πλαίσιο, η πρόταση προβλέπει άρση συγκεκριμένων απαγορεύσεων στροφών που δημιουργούσαν επιπλέον προβλήματα. Πιο συγκεκριμένα, θα καταργηθεί η απαγόρευση δεξιάς στροφής από την Αρδηττού προς την Αθανασίου Διάκου, όπως και η απαγόρευση αριστερής στροφής από την Αθανασίου Διάκου προς την Αρδηττού. Με τον τρόπο αυτό διευκολύνονται κρίσιμες διασταυρώσεις και αποσυμφορείται η ροή, ειδικά σε ώρες αιχμής. Η καινοτομία του σχεδίου είναι ότι τα Ι.Χ. θα κινούνται παράλληλα με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, χωρίς να παρεμποδίζουν την αστική συγκοινωνία, όπως εκτιμά η μελέτη.
 

20% λιγότερα μποτιλιαρίσματα και μέχρι 156 τόνους CO2 λιγότερα το χρόνο

Η κυκλοφοριακή μελέτη δεν περιορίστηκε μόνο στην καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης, αλλά προχώρησε και σε προβλέψεις για την επόμενη μέρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, με την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων αναμένεται να μειωθούν κατά 20% οι περιπτώσεις πλήρους ακινητοποίησης των οχημάτων. Παράλληλα, η μέση ταχύτητα θα αυξηθεί κατά 15%, κάτι που σημαίνει πιο ομαλή και γρήγορη κίνηση τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα. Το όφελος όμως δεν είναι μόνο κυκλοφοριακό. Η μελέτη εκτιμά ότι θα υπάρξει σημαντική περιβαλλοντική ανακούφιση, με μείωση 3.500 οχηματοχιλιομέτρων την ημέρα. Αυτό μεταφράζεται σε ετήσια μείωση 156 τόνων εκπομπών CO2, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ατμόσφαιρας στο κέντρο της πόλης. Παράλληλα, αναμένεται μείωση του εκπεμπόμενου θορύβου, αλλά και συνολικού χρόνου μετακινήσεων. Πρόκειται δηλαδή για μια παρέμβαση που δεν αφορά μόνο τους οδηγούς αλλά και τους κατοίκους και τους επισκέπτες, οι οποίοι θα ζήσουν μια πιο ανθρώπινη καθημερινότητα στην καρδιά της Αθήνας.
 

Από τον «Μεγάλο Περίπατο» στη νέα εποχή της Όλγας

Η ιστορία της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας έχει περάσει από πολλά στάδια. Αρχικά είχε ενταχθεί στον σχεδιασμό του «Μεγάλου Περιπάτου», με πρόβλεψη για πλήρη πεζοδρόμηση. Παρότι πραγματοποιήθηκε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός και εκπονήθηκε μελέτη, το έργο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, αφήνοντας την παρέμβαση σε εκκρεμότητα. Το 2020 η πρόταση επανήλθε από τη δημοτική αρχή Μπακογιάννη, ενώ το 2023 υπογράφηκε η κατασκευή των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη σήμερα. Η τωρινή δημοτική αρχή επέλεξε μια διαφορετική κατεύθυνση, εκτιμώντας ότι το αρχικό σχέδιο θα δημιουργούσε περισσότερα κυκλοφοριακά προβλήματα απΆ όσα θα έλυνε. Αυτό οδήγησε σε πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα στον Κώστα Μπακογιάννη και τον Χάρη Δούκα, με την τελική πρόταση να καταλήγει τώρα στο δημοτικό συμβούλιο. Αν η πρόταση εγκριθεί και από τον ΟΑΣΑ, τότε από τον Νοέμβριο η Βασιλίσσης Όλγας θα επανέλθει στη ζωή της πόλης ως ένας δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, με στόχο να προσφέρει ισορροπία ανάμεσα στην κινητικότητα και την ποιότητα ζωής στο κέντρο της Αθήνας.
 
 

AUTOAGORA
AUTOAGORA