• 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Η εξάτμιση μιας Honda CBR 1000RR, εποχής 2005-2007.

Η εξάτμιση μιας Honda CBR 1000RR, εποχής 2005-2007.

Εξάτμιση στην ουρά: Η πιο όμορφη αποτυχία

Σκεφτείτε τις σπορ μοτοσυκλέτες την δεκαετία του 2000. Σχεδόν ό,τι μοντέλο σας έρθει στο μυαλό, έχει ένα κοινό με τα περισσότερα.

Ducati 749/999, Honda CBR 600/1000 RR, Yamaha R1, Kawasaki 636, Triumph Daytona 675, MV Agusta F4, όλες αυτές οι μοτοσυκλέτες χαρακτηρίζονται από τα τελικά της εξάτμισης, κάτω από την σέλα. Πρόκειται για ένα design που άφησε την δική του εποχή και ακόμα λατρεύεται, αλλά και μισείται, με πάθος!

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 

Πρώτη «κανονική» μοτοσυκλέτα που τις φόρεσε, η Honda NR750

Πολλοί αποδίδουν την γέννηση της undertail εξάτμισης σε μοτοσυκλέτα παραγωγής στην Ducati 916, όμως η πραγματικότητα είναι ότι μια Γιαπωνέζα την φόρεσε πρώτη. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις περισσότερες απόψεις, η απαρχή συγκλίνει στην Honda NR750, την εμβληματική μοτοσυκλέτα της μάρκας του Hamamatsu η οποία ήταν μια τεχνολογική άσκηση, από κάθε άποψη. Μάλιστα, ο ίδιος ο Massimo Tamburini, που δημιούργησε την 916, έχει παραδεχθεί ότι, όταν αντίκρισε την NR750… πέταξε και κατέστρεψε ότι σχέδιο είχε δημιουργήσει μέχρι εκείνη την στιγμή και έπιασε την δουλειά του από την αρχή! Τα υπόλοιπα είναι ιστορία…
 

Έγιναν ποθητές μέσα από τις Ducati

H Ducati 916, που ήρθε το 1994 και σάρωσε τα WSBK κατακτώντας 3 τίτλους σερί, έπαιξε κύριο ρόλο στην διάδοση των undertail εξατμίσεων. Όλοι ήθελαν η μοτοσυκλέτα τους, να φέρει την εξάτμιση της πρωταθλήτριας. Η ίδια η Ducati κράτησε την σχεδίαση των εξατμίσεων κάτω από την σέλα, μέχρι και το 1198 που πωλούταν ως το 2011, επιδεικνύοντας, αν μη τι άλλο, ένα στοιχείο που συνδεόταν με την νίκη. Σύντομα, οι σπορ μοτοσυκλέτες –και όχι μόνο- προσκύνησαν το νέο σχεδιαστικό trend. Ο Massimo Tamburini δημιούργησε την MV Agusta F4 με το… σεξουαλικό 4μπουκο, το 1999, η Honda την τοποθέτησε στην CBR600RR το 2003 και στην 1000RR το 2004, η Kawasaki την φόρεσε στην ZX-6R την ίδια εποχή, η Yamaha ακολούθησε τον ίδιο δρόμο στην R1 του 2004, αργότερα η Triumph στην Daytona 675. Ακόμα και μοντέλα που δεν ήταν σπορ μοτοσυκλέτες, εξοπλίστηκαν με undertail εξατμίσεις, όπως η Yamaha Fazer 600.
 

Παραγκωνίστηκε όσο γρήγορα εμφανίστηκε

H Undertail εξάτμιση είχε αναμφισβήτητα, οφέλη στην εμφάνιση και την σχεδίαση των μοτοσυκλετών: Με το τελικό ουσιαστικά να κρύβεται κάτω από την ουρά και να φεύγει από τα πλευρά των μοτοσυκλετών, το σχέδιο «καθάριζε» και οι σχεδιαστές είχαν περισσότερη ελευθερία. Ακόμα, η κεντρική θέση της απόληξης της εξάτμισης ωφελούσε την συμμετρία. Όμως μια σειρά από σοβαρά μειονεκτήματα οδήγησαν τελικά στην παραγκώνιση του σχεδίου: Το βαρύ τελικό, τοποθετημένο εντελώς πίσω και πολύ ψηλά, λειτουργούσε κατά της ιδανικής κατανομής μάζας. Φυσικά, μια εξάτμιση που περνούσε κάτω από την σέλα δημιουργούσε και θέματα άνεσης και εργονομίας, αφού… έκαιγε τους αναβάτες, ενώ περιόριζε σημαντικά τις δυνατότητες φόρτωσης τους. Και εννοείται, δεν αγόραζαν όλοι superbikes για να αγωνίζονται και να λιώνουν στις πίστες…
 

Ιδιαίτερη εμφάνιση ακόμα και σήμερα

Οι εξατμίσεις κάτω από την σέλα έκαναν το κομμάτι τους, όμως η εξέλιξη της τεχνολογίας τελικά οδήγησε στην ουσιαστικό αφανισμό τους. Μόνο σε μεταχειρισμένες μοτοσυκλέτες μπορείς πλέον να αποκτήσεις κάτι τέτοιο. Εσείς τι πιστεύετε για τις εξατμίσεις αυτές;
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »