+: Ευελιξία, σχεδίαση, κινητήρας
-: Ανεση συνεπιβάτη
Τιμή: 4.110 ευρώ
Χρώματα: Λευκό, Μπλε, Κόκκινο, Καφέ, Θαλασσί, Μαύρο
Με μια ματιά: Primavera vs LX
-Νέο πλαίσιο
-Βελτιωμένη εμπρός ανάρτηση
-Χαμηλότερη σέλα κατά 5 χλστ.
-60 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο
-5 χλστ. μικρότερο πλάτος
-Full face κράνος κάτω από τη
σέλα
Ποιότητα/Αισθητική: Νέα εποχή
Με την Primavera οι μικρές Vespa μπαίνουν σε μια νέα σχεδιαστική εποχή όπου ο δυναμισμός στις γραμμές
κυριαρχεί σε σχέση με την LX που αντικατέστησε και αποτελεί πλέον κομμάτι του ένδοξου παρελθόντος.
Οι επιφάνειες έχουν αποκτήσει τώρα πιο τονισμένες λεπτομέρειες με τις ακμές να
έχουν πολλαπλασιαστεί τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Η σχεδιαστική
συγγένεια με την 946 είναι επίσης εμφανής στη νέα Primavera με το σχήμα του
προβολέα, το σχήμα των εμπρός φλας και το τελείωμα της «γραβάτας» να παίρνουν
στοιχεία από αυτή. Οι αναφορές στην ακριβότερη Vespa παραγωγής όλων των εποχών συνεχίζονται και
στο προφίλ. Ρίξτε μια ματιά στη “μονοκόμματη” ανοδική του πορεία από την
περιοχή της ποδιάς μέχρι πίσω στη μυτερή ουρά, αλλά και στο σχήμα που έχουν τα
πλαϊνά καπάκια της τελευταίας, για να το διαπιστώσετε και εσείς. Highlight στη σχεδίαση του
scooter το
πίσω φωτιστικό σώμα, το οποίο, όταν δεν χρησιμοποιείτε τα φρένα σχηματίζει ένα
πεντακάθαρο V…for Vespa! Ποιοτικά τα πράγματα κινούνται στα ίδια υψηλά επίπεδα με εκείνα του
προηγούμενου μοντέλου. Η βαφή και η συναρμολόγηση της Primavera δεν αφήνει
περιθώρια για παράπονα ικανοποιώντας και τους απαιτητικούς σε αυτό τον τομέα.
Το γεγονός ότι είναι σχεδόν μονοκόμματη-τα πλαστικά είναι ελάχιστα-παίζει εδώ
το δικό του σημαντικό ρόλο.
Εργονομία/Χώροι: Compact άνεση
Χτισμένη πάνω στο νέο μικρό πλαίσιο των Vespa η Primavera
θα ταιριάξει ιδανικά με όλους εκείνους που δεν είναι το “πρώτο
μπόι”, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αναβάτες με ύψος μέχρι 1,85 μ. δεν θα
βολευτούν άνετα πάνω στη σέλα της. Το μερίδιο που αναλογεί στον αναβάτη έχει
απόλυτα ικανοποιητικές διαστάσεις ενώ ικανοποιητικότατος, για το μέγεθος του scooter, είναι και ο χώρος
για τα πόδια με το τιμόνι να μη βρίσκει στα γόνατά του στους ελιγμούς. Το
τελευταίο βρίσκεται σε καλό ύψος και δίνει πολύ καλό μοχλό, με τα χειριστήρια
να συνηθίζονται πολύ γρήγορα και να μην απασχολούν με τη ρετρό σχεδίασή τους.
Για τον συνεπιβάτη τα πράγματα είναι λίγο στριμωγμένα αν ο αναβάτης είναι ψηλός
ή δεν κάνει παραχωρήσεις-να έρθει δηλαδή λίγο πιο μπροστά στη σέλα. Κατά τα
άλλα το μερίδιο που το αναλογεί φέρει πλούσιο και ποιοτικό αφρώδες, η χειρολαβή
βρίσκεται στο σωστό σημείο και το μόνο που θα προκαλέσει γκρίνια μετά από
αρκετή ώρα οδήγησης-ειδικά με μικρές ταχύτητες στο κέντρο της πόλης-είναι ο
περιορισμένος για τα πόδια του. Στον τομέα των χώρων η Primavera έχει κάνει
πραγματικό άλμα σε σχέση με την LX
που αντικατέστησε. Το ντουλαπάκι της ποδιάς είναι μικρότερο από
όσο υπονοεί το άνοιγμά του, αφού φιλοξενεί και τις ασφάλειες. Ωστόσο, στο
αριστερό μέρος υπάρχει χώρος για ένα κινητό, ψιλά και τα χαρτιά της Primavera, αλλά όχι και
παροχή για να φορτίσετε το ηλεκτρική συσκευή. Η αποκάλυψη βρίσκεται κάτω από τη
σέλα όπου μπορείτε πλέον να χωρέσετε ένα κράνος κλειστού τύπου ακόμη και αν το
κέλυφός του είναι μεγάλο και φέρει και αεραγωγούς. Έτσι δεν χρειάζεται πλέον να
χαλάτε τις γραμμές της Primavera
με την τοποθέτηση ενός Top Case. Τέλος, σεμιναριακή είναι η σχεδίαση του διπλού σταντ-δεν υπάρχει
πλαϊνό-που ανοίγει με ελάχιστη προσπάθεια αν και θέλει λίγο προσοχή στα
πεζοδρόμια.
Φρένα/Αναρτήσεις/Πλαίσιο: Υψηλών προδιαγραφών
Το νέο ατσάλινο μονοκόκ πλαίσιο που αποτελεί παράλληλα και το “κοστούμι” της Primavera προσφέρει υψηλότατα επίπεδα ακαμψίας ενώ η συμβολή της νέας γεωμετρίας και το μεγαλύτερου μεταξονίου στη σταθερότητα γίνεται αμέσως αισθητή. Ειδικά αν κινείστε κοντά τελική δεν μπορείτε παρά να θαυμάσετε την ευθυβολία της Primavera ακόμη και δυνατό πλάγιο άνεμο. Σε αυτό συνεισφέρει και η ανασχεδιασμένη εμπρός ανάρτηση με τις μικρότερες τριβές των μερών της. Η βελτιωμένη λειτουργία της φαίνεται και πάνω από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος τις οποίες και “σιδερώνει” σε αρκετά μεγάλο βαθμό, ενώ το ίδιο κάνει και το αμορτισέρ πίσω που δεν “κοπανά” τον αναβάτη στις λακκούβες. Στον τομέα των φρένων η Primavera έχει ό,τι χρειάζεται για να ακινητοποιείται άμεσα και με ασφάλεια με ταχύτητες πόλης χάρη και στην ύπαρξη του ABS στον εμπρός τροχό με το δυνατό ταμπούρο πίσω να υπολείπεται σε αίσθηση χωρίς όμως να προβληματίζει. Το ABS λειτουργεί ικανοποιητικά στους γυαλισμένους δρόμους και πετυχαίνει άριστα τον ρόλο του που δεν είναι άλλος από το να κρατά …όρθια την Primavera σε φρενάρισμα πανικού.
Κινητήρας: Είσαι το ταίρι μου
Ο τριβάλβιδος κινητήρας με τον ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής και την φτερωτή που τον κρατά δροσερό στο κρύο και τη ζέστη έχει κάνει την εμφάνισή του και σε άλλα νέα μοντέλα της Piaggio. Είναι ό,τι πιο σύγχρονο έχει παρουσιάσει η ιταλική εταιρία σε αυτό τον κυβισμό και ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις στους κινητήρες που τους θέλουν να χρησιμοποιούν λύσεις για να μειώσουν τις τριβές τους ώστε να αυξήσουν την απόδοσή τους και να μειώσουν την κατανάλωση. Πλέον στηρίζεται στο πλαίσιο σε δύο σημεία-αντί ενός πριν-και αυτό, σύμφωνα με την Piaggio μειώνει ακόμη περισσότερο τους κραδασμούς που φτάνουν στον αναβάτη. Επίσης, ειδικά για την Primavera, η Piaggio σχεδίασε και μια νέα ηλεκτρονική ανάφλεξη. Στην πράξη ο κινητήρας ταιριάζει ιδανικά στο πανάλαφρο scooter και στο παραμικρό άνοιγμα του γκαζιού η μετάδοση στέλνει άμεσα δύναμη στον πίσω τροχό. Αμεσες είναι και οι επιταχύνσεις από στάση με την Primavera να σπινάρει ελαφρά ξεκινώντας σε γυαλισμένο οδόστρωμα! Πέρα από τις επιταχύνσεις πολύ καλή είναι και η τελική που επιτυγχάνει η Primavera αλλά και η κατανάλωση που ανήλθε στα 3,25 λίτρα ανά 100 χλμ.
Οδηγώντας
Η ευελιξία των μικρών Vespa
έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που αποτελεί πραγματικά το σημείο
αναφοράς στα scooter και γιατί όχι και στα υπόλοιπα δίκυκλα. Αυτό φυσικά και ισχύει για την
Primavera που
ελίσσεται σαν μπαλαρίνα ανάμεσα στα αυτοκίνητα χωρίς να απασχολεί τον αναβάτη
της με μικροπράγματα όπως είναι η κίνηση και το μποτιλιάρισμα. Αυτά είναι για
τους άλλους! Αν βγάλετε και τους καθρέπτες (κάτι που πρέπει να πούμε πως είναι
παράνομο) τότε δύσκολα θα βρείτε στο δρόμο σας εμπόδιο που θα σας
ακινητοποιήσει για περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα. Η άριστη ευελιξία της Primavera δεν πηγάζει μόνο
από τους λιλιπούτειους τροχούς των 11 ιντσών και το μικρό της βάρος. Σε αυτή
συμβάλλουν και η ιδανική κατανομή βάρους αλλά και η ακαμψία για την οποία
μιλήσαμε και παραπάνω που κάνει το scooter
της ιταλικής εταιρίας να συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο κομμάτι.
Αυτό είναι που δίνει αυτοπεποίθηση στον αναβάτη και τον προκαλεί να δοκιμάσει
ακόμη και ακραίες μανούβρες τις οποίες η Primavera εκτελεί αστραπιαία. Σε τέτοιο βαθμό
μάλιστα που θέλει αρκετή προπόνηση για να φτάσει κάποιος τα όριά της σε αυτόν
τον τομέα, είτε κινείστε με 2 χλμ./ώρα ανάμεσα στα αυτοκίνητα είτε δοκιμάσετε
να αλλάξετε λωρίδα κοντά στην τελική της που ξεπερνά ελαφρώς τα 120 σε ευνοϊκές
συνθήκες. Αυτοπεποίθηση στην πόλη δίνει φυσικά και το ABS που θα σώσει από
βέβαιο γλίστρημα στο δυνατό φρενάρισμα, αν και από την τελική δείχνει να
επεμβαίνει περισσότερο από όσο χρειάζεται. Μιας και μιλάμε για την τελική της Primavera να επισημάνουμε
ότι εμφανίζεται ακόμη πιο σταθερή από την LX σε αυτά τα χιλιόμετρα ενώ ακόμη και με δεύτερο
άτομο στη σέλα ο δείκτης του ταχύμετρου δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 100
χλμ./ώρα με το μοτέρ να δείχνει τα δόντια του και σε αυτή την περίσταση.
Συμπέρασμα: Πιο δυνατά από ποτέ…
…ζουζουνίζει η νέα μικρή Vespa που ακούει στο όνομα Primavera. O 150άρης κινητήρας ταιριάζει τέλεια στο ελαφρύ πλαίσιό της και όλες οι βελτιώσεις που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρίας σε σχέση με την προηγούμενη γενιά γίνονται αμέσως αισθητές. Το ABS προσφέρει τις απαραίτητες δόσεις ασφάλειας, ειδικά στους ελληνικούς δρόμους και μετά …μετά είναι η εμφάνιση. Από μόνη της λόγος για να κάνετε δική σας την Primavera είναι-ακόμη καλύτερα-άλλος ένας για να σας φέρει πιο κοντά σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά και αναγνωρίσιμα scooter που έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα με όνομα αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους του.
Τεχνικά
Χαρακτηριστικά |
|
Κινητήρας |
4T, 1Κ, A/Ψ, 3β |
Κυβισμός
(κ.εκ.) |
154,8 |
Διάμετρος
x Διαδρομή (χλστ). |
58x58,6 |
Συμπίεση
(:1) |
- |
Ισχύς
(ίπποι/σ.αλ.) |
12,7/7.750 |
Ροπή
(kgm/σ.α.λ.) |
1,3/6.500 |
Τροφοδοσία |
Ψεκασμός |
Χωρητ.
Ρεζερβουάρ (λίτρα) |
8 |
Βάρος
(kg) |
Δ.Α. |
Κατανάλωση
(λίτρα/100χλμ.) |
3,25 |
Τελική
Ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
120 |
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα |
|
Τύπος |
Ατσάλινο μονοκόκ |
Αναρτήσεις
Ε |
Αμορτισέρ, βραχίονας |
Διαδρομή
(χλστ.) |
78 |
Αναρτήσεις
Π |
Αμορτισέρ, ΠΕ |
Διαδρομή |
70 |
Φρένα
Ε (χλστ.) |
Δ /200, 1Ε |
Φρένα
Π (χλστ.) |
Τ/140 |
Τροχοί-Ελαστικά
|
|
Ελαστικό
Ε |
110/70-11΄΄ |
Ελαστικό Π |
120/70-11΄΄ |
Διαστάσεις |
|
Μήκος
(χλστ.) |
1.860 |
Πλάτος (χλστ.) |
735 |
Μεταξόνιο
(χλστ.) |
1.430 |
Ύψος
σέλας (χλστ.) |
780 |
Εξοπλισμός |
|
ABS |
Ν |
Μίζα |
Y |
Μανιβέλα |
N |
Στροφόμετρο |
N |
Κοντέρ |
Y |
Ένδειξη
θερμοκρασίας |
N |
Ένδειξη
βενζίνης |
Y |
Μερικός
χιλιομετρητής |
Y |
Φέρινγκ |
N |
Ρυθμιζόμενες
μανέτες |
N |
Κεντρικό
σταντ |
Y |
Πλάγιο
σταντ |
N |
Σχάρα |
N |
Ρυθμιζόμενη
εμπρός ανάρτηση |
N |
Ρυθμιζόμενη
πίσω ανάρτηση |
Y |
Γυμνά έως 700cc που έρχονται και σε Α2 έκδοση
Ducati Diavel V4 «Black Roadster»: Ακόμα σκοτεινότερη, ακόμα εντυπωσιάζει
Δοκιμή Voge DS900X: Το τυχερό 9άρι
Kawasaki Z900RS SE Limited Edition: Η δίτροχη «τούρτα» για τα 50 χρόνια Kawasaki Γερμανίας
«Δεν τις φτιάχνουν όπως παλιά»;
Παρουσίαση Mitas Terra Force-R: Μεικτής χρήσης για να κατακτήσεις κάθε δρόμο
YADEA FIERIDER: Ηλεκτρικό με δίπλωμα αυτοκινήτου και ισχύ 11kW
Bridgestone και Kawasaki ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη νέα Ninja 1100SX
CFMOTO 800MT-X από 675NK της MUVUS: Είδαμε τα μοντέλα προπαραγωγής και τα περιμένουμε
GPX POPZ 125: Σε έκπτωση το παπί που κάνει 180 χλμ με 7 ευρώ
Nord ζεύγος κάλυμμα θερμικής προστασίας χεριών ( χούφτες)
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr