Μερικά από τα σχέδια του νέου συστήματος της Aprilia.

Μερικά από τα σχέδια του νέου συστήματος της Aprilia.

Μερικά από τα σχέδια του νέου συστήματος της Aprilia.

Aprilia: Μελετά νέες αεροδυναμικές λύσεις

Λύση για την αντιμετώπιση ενός θεμελιώδους αεροδυναμικού προβλήματος για κάθε μοτοσυκλέτα, φαίνεται να μελετά η Aprilia. Δείτε περισσότερα.

Στον χώρο των μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων, η μελέτη της αεροδυναμικής έχει «αγριέψει», με την Aprilia να αποτελεί έναν από τους «πρωτεργάτες» στο χώρο.  Μια εταιρεία με σημαντική εμπειρία από τον χώρο των αγώνων, η Aprilia… πρόλαβε να είναι η πρώτη που εξόπλισε superbike παραγωγής της με αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ αναμένουμε και τα RS660 – Tuono 660 με το σύστημα Aprilia Active Aerodynamics, ένα σύστημα ενεργών βοηθημάτων. Ωστόσο η εταιρεία φαίνεται να δουλεύει και σε άλλα ταμπλό. Δείτε, για παράδειγμα, τα σχέδια πατέντας που καταχωρήθηκαν πριν από λίγα 24ωρα και αποκαλύπτονται από ποικίλες πηγές του εξωτερικού.
 
Η Aprilia φαίνεται να μελετά την αντιμετώπιση, ενός αρχέγονου προβλήματος των υγρόψυκτων μοτοσυκλετών: Την αεροδυναμική του ψυγείου, αλλά και της μοτοσυκλέτας συνολικά. Δείτε το σχέδιο: Φαίνονται ξεκάθαρα οι πλαστικοί αεραγωγοί, που βρίσκονται εκατέρωθεν του εμπρόσθιου τροχού, στα πλαϊνά φέρινγκ της μοτοσυκλέτας. Οι αεραγωγοί ενώνονται τελικά σε μία ενιαία «χοάνη», που τροφοδοτεί απευθείας το ψυγείο με φρέσκο αέρα. Παράλληλα, με τον τρόπο αυτό, όλη η περιοχή πίσω από τον εμπρός τροχό «κλείνει» με τμήματα fairing, όντας σημαντικά καλύτερη αεροδυναμικά.


 
Η λύση αυτή της Aprilia επιδιώκει να αντιμετωπίσει κι άλλα προβλήματα: Ο εμπρός τροχός και τα παρελκόμενα του περιορίζουν την «καθαρή» ροή αέρα προς το ψυγείο, δημιουργώντας ανάγκη για αύξηση του μεγέθους του. Με την πρόταση αυτή της Aprilia, ο ψυχρός αέρας θα πηγαίνει απευθείας στο ψυγείο, το οποίο θα μπορεί να είναι μικρότερο σε μέγεθος, ακόμα δε και να τοποθετηθεί διαφορετικά αν αυτό είναι απαραίτητο, με προφανή οφέλη στο βάρος και την δυνατότητα τακτοποίησης των μηχανικών μερών. 
 
Είναι πιθανόν ότι η Aprilia ανέπτυσσε τη συγκεκριμένη λύση, ώστε να την χρησιμοποιήσει στην RS-GP που τρέχει στα MotoGP, ωστόσο μια μικρή αλλαγή στους κανονισμούς για το 2020 φαίνεται να την εμποδίζει πλέον να το κάνει, εμποδίζοντας την «απόκρυψη του τροχού από αφαιρούμενη εισαγωγή αέρα». Ωστόσο, η τεχνολογία υπάρχει και δεν θεωρείται απίθανο, η Aprilia να τη χρησιμοποιήσει σε μοτοσυκλέτα παραγωγής και κατ επέκταση, στα WSBK. Περιμένουμε περισσότερα…