A2 ρετρό μοτοσυκλέτες με ακτινωτούς τροχούς

A2 ρετρό μοτοσυκλέτες με ακτινωτούς τροχούς

- Αποδίδουν μέχρι 48 ίππους και οδηγούνται με δίπλωμα Α2.
- Έχουν αναλογικά όργανα, μαζί με μικρές LCD οθόνες.
- Πιστά στη ρετρό εικόνα, αποδέχονται ελάχιστους νεωτερισμούς.
- Πρακτικά και οικονομικά στην κατανάλωση.

KAWASAKI: Ειδική Έκπτωση στο Versys 1000 S

BENELLI: RCX 185 Το super παπί.

Αποδίδουν μέχρι 48 ίππους και οδηγούνται με δίπλωμα Α2

Το κύμα των ρετρό μοτοσυκλετών δεν λέει να σταματήσει, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία επέστρεψε (έφυγε και ποτέ άραγε;) δυναμικά στις προτιμήσεις αρκετών ανρθρώπων. Ειδικά στο κομμάτι της κατηγορίας Α2, πολλοί κατασκευαστές έχουν τις δικές τους προτάσεις, οι οποίες "δανείζονται" από τον ρετρό κατάλογο, ένα ή περισσότερα χαρακτηριστικά. Λίγες είναι οι μοτοσυκλέτες της σύγχρονης εποχής που είναι ακριβώς σαν να βγήκαν από εργοστάσιο της δεκαετίας του `70 - και αυτό είναι λογικό. Έτσι, σε κάποιο βαθμό όλες τους φέρουν κάποια νεωτερικά στοιχεία, κρατώντας μια ρετρό βάση. Για αυτό το άρθρο επιλέξαμε τις Α2 (που αποδίδουν μέχρι 48 ίππους) ρετρό μοτοσυκλέτες που διατηρούν τις ακτίνες στους τροχούς και δεν έχουν περάσει στο κράμα αλουμινίου. 

Μοντέλο Τιμή Ισχύς Hp / Στροφές Ροπή Nm / Στροφές Υψος Σέλας Χωρητηκότητα Ρεζερβουάρ Βάρος (πλήρες υγρών)
ROYAL ENFIELD BULLET 350    20,2 27 805 13 195
ROYAL ENFIELD CLASSIC 350    20,2 27 805 13 195
BRIXTON CROMWELL 250   17,1 16,5 790 11,5 145
BRIXTON FELSBERG 250   17,1 16,5 750 14,5 155
BENELLI IMPERIALE 400   21 29 780 14 205
KAWASAKI W 800   48 62,9 790 15 226

Έχουν αναλογικά όργανα, μαζί με μικρές LCD οθόνες

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που είναι συνώνυμο του ρετρό (μαζί με τον στρογγυλό προβολέα) είναι και ο στρογγυλός, αναλογικός πίνακας οργάνων. Και εδώ όμως όλοι οι κατασκευαστές έχουν κάνει κάποιους "συμβιβασμούς". Η γενική τάση είναι να διατηρούνται αναλογικά το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, όμως μικρές ψηφιακές οθόνες αναλαμβάνουν να ενημερώνουν τον αναβάτη για τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τον δείκτη της βενζίνης και παίρνουν επίσης σε πολλές περιπτώσεις τον ρόλο των παραδοσιακών, προειδοποιητικών λυχνίων στις συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες. Ακόμα πάντως και κατασκευαστές που εξοπλίζουν τα αντίστοιχα μοντέλα τους με ψηφιακές οθόνες (όπως κάνει η QJMOTOR με το SRC 500), επιλέγουν να διατηρήσουν την στρογγυλή διάταξη. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Πιστά στη ρετρό εικόνα, αποδέχονται ελάχιστους νεωτερισμούς

Και όλο αυτό γίνεται φυσικά, γιατί το βασικό διαχωριστικό για μια ρετρό μοτοσυκλέτα, σε σχέση με μια γυμνή ή Adventure για παράδειγμα που έχει τον ίδιο κινητήρα είναι η εικόνα της, η εμφάνισή της, η ομορφιά της και η "πιστότητα" στο παλιό. Και μπορεί κανείς να κατηγορήσει τους οπαδούς αυτής της κατηγορίας που έχουν τέτοιες απαιτήσεις; Σίγουρα όχι. Έτσι, όσο λιγότερο παρεκκλίνει μια μοτοσυκλέτα από τις κλασσικές γραμμές τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας έχει στη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με αυτό, κάθε κατασκευαστής επιλέγει που θα φέρει τους νεωτερισμούς του, τους οποίους κρατάει σε ένα μίνιμαλ επίπεδο. 
Κάτι που αποτελεί κοινή επιλογή για όλους είναι η χρήση ψεκασμού και όχι καρμπιρατέρ και η χρήση ABS (αναγκαστικά λόγω νόμων και τα 2), ενώ πέρα από τις μικρές LCD οθόνες που αναφέρθηκαν προηγουμένως, υπάρχουνε ελάχιστ ακόμα μοντέρνα πράγματα, όπως LED φωτιστικά σώματα, δισκόφρενα και ανεστραμμένο πιρούνι (στο Brixton Felsberg). 

Πρακτικά και οικονομικά στην κατανάλωση

Πέρα όμως από την εμφάνισή τους, αυτές οι μοτοσυκλέτες είναι και άνετα οχήματα καθημερινότητας. Όπως φαίνεται και από τις ιπποδυνάμεις τους, δεν μπορεί να πει κανείς ότι οι κινητήρες τους δουλεύουν στα όρια, ή ότι πρέπε να ζορισοτύν πολύ για να φτάσουν στη μέγιστη απόδοση, κάτι που μεταφράζεται σε κινητήρες που θα βγάλουν πιο πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα, ενώ η έλλειψη πολλών "πολύπλοκων" συστημάτων τους κάνει πιο απλούς στη συντήρηση. Ακόμα, έχουν σχετικά χαμηλή κατανάλωση και έτσι επιτρέπουν στον αναβάτη τους να κινείται με άνεση και στυλ - αλλά και οικονομικά.