Οι φήμες που ήθελαν την Yamaha να εξελίσσει ένα νέο maxi scooter επαληθεύτηκαν σήμερα καθώς η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε επίσημα τον μεγάλο αδερφό του X-MAX250 με κινητήρα 400 κ.εκ.
Το X-MAX έγινε πλέον σειρά αφού δίπλα στο δημοφιλές και επιτυχημένο εμπορικά «250» προστίθεται τώρα και το «400» δίνοντας έτσι ακόμη περισσότερες επιλογές στο κοινό, που είτε θέλει να κάνει το επόμενο βήμα και να περάσει από τα 250/300 στα 400 κ.εκ. είτε ψάχνει για ένα maxi scooter που θα το αφήνει να καλύπτει καθημερινά αποστάσεις σε σύντομα και ξεκούραστα.
Το νέο Χ-ΜΑΧ μπορεί σίγουρα να το δει κανείς ως τον μεγάλο αδερφό του 250 αφού οι ομοιότητες μεταξύ των δύο scooter δεν μένουν μόνο στην επιφάνεια. Το «400» υιοθετεί αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από το μικρότερο μοντέλο, ωστόσο η εμφάνισή του είναι πιο δυναμική από αυτό, ώστε να «τονίζονται» και οι καλύτερες επιδόσεις που προσφέρει το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα μοτέρ. Στη σύγχρονη αισθητική συνεισφέρει και η χρήση LED για τα φώτα θέσης και το πίσω φανάρι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε scooter σε Yamaha.
Εκεί που το νέο Χ-ΜΑΧ 400 παραμένει απολύτως πιστό στη φιλοσοφία που έκανε τόσο δημοφιλές το «250» είναι στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα που μπορεί να δεχτεί με άνεση δύο κράνη κλειστού τύπου με την εικόνα να συμπληρώνεται από δύο ντουλαπάκια στην ποδιά, το ένα εκ των οποίων κλειδώνει.
Η Yamaha έχει θέσει ψηλά τον πήχη σε δύο πολύ σημαντικούς τομείς για τα μεσαίου κυβισμού maxi scooters, αυτούς της οδηγικής συμπεριφοράς και της ποιότητας κατασκευής και στην ανακοίνωσή της αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το «400» θα βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του. Οι τροχοί είναι 15 και 13 ίντσες εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ενώ για την ακινητοποίησή του μεγάλου XMAX, η Yamaha έχει τοποθετήσει δύο δίσκους διαμέτρου 267 χλστ. εμπρός και έναν αντίστοιχης διαμέτρου στον πίσω τροχό με τους πρώτους να συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες. Ως επιλογή υπάρχει και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.
Τέλος, οι διαδρομές των αναρτήσεων ανέρχονται στα 110 χλστ. τόσο για το συμβατικό πιρούνι όσο και τα διπλά αμορτισέρ. Παρά το μεγαλύτερο βάρος, έναντι του 250, που ανέρχεται σε 211 κιλά πλήρες υγρών αλλά και του μεταξονίου των 1.535 χλστ. η ιαπωνική εταιρία υποστηρίζει ότι δεν έχει χαθεί κάτι από την ευελιξία του μικρότερου μοντέλου, αν και έχει αυξηθεί σημαντικά η άνεση.
Για να επιτευχθεί αυτό οι μηχανικοί της εταιρίας έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή και στη σχεδίαση της σέλας η οποία, με ύψος 780 χλστ., υπόσχεται να κρατήσει άνετους αναβάτη και συνεπιβάτη στην πολύωρη οδήγηση, σε συνδυασμό με την προστασία που προσφέρει η ζελατίνα αλλά και η ποδιά.
Όσον αφορά το μοτέρ των 395 κ.εκ. που θα κινεί το νέο maxi scooter, να πούμε ότι προέρχεται από το γνωστό Majesty 400 και έχει δεχτεί το απαραίτητο φρεσκάρισμα ώστε να προσαρμοστεί η απόδοσή του στα νέα δεδομένα, ειδικά αυτά που αφορούν τους εκπεμπόμενους ρύπους. Είναι μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες και αποδίδει 31,5 ίππους στις 7.500 και 3,45 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ., ή όπως αναφέρει η Yamaha 54% περισσότερη ισχύ και 60% περισσότερη ροπή από το ΧΜΑΧ250.
Το X-MAX 400 θα είναι διαθέσιμο σε τρία χρώματα (λευκό, γκρι και μαύρο), ενώ αργότερα θα προστεθεί και η επιλογή έκδοσης με ABS.
Οι φήμες, λοιπόν επαληθεύτηκαν σχεδόν στο ακέραιο. Λέμε σχεδόν γιατί τα κιλά είναι τελικά 10 παραπάνω και το μόνο που δεν έχει ανακοινωθεί είναι η τιμή του νέου scooter της ιαπωνικής εταιρίας η οποία, σύμφωνα με τα όσα είχαν ειπωθεί τότε, θα βρίσκεται κοντά στα 6.000 ευρώ.