Στην ουσία, αποτέλεσε μια εναλλακτική όσο και φουτουριστική εκδήλωση, για να αναδειχθεί, να προταθεί (ή και να επιβληθεί) μια διαφορετική άποψη για τη μετακίνηση στη πόλη, μέσα σε μια ατμόσφαιρα γιορτής, η οποία συγκέντρωσε όσους έχουν, ή θα ήθελαν (ή θα ήθελαν αλλά φοβούνται) ένα εναλλακτικό, ενδιαφέρον μέσο μετακίνησης.
Με δεδομένο ότι το Scooter Festival- Athens 2012 προσέλκυσε περισσότερους από 19.000 επισκέπτες (με το 40% από αυτούς να αποτελούν ένα κοινό που δεν έχει δίκυκλο και σκέφτεται να αποκτήσει), ο απώτερος στόχος της εκδήλωσης, δηλαδή να συστήσει στο κοινό ένα όχημα απόλυτα συμβατό με τις ανάγκες της εποχής όπως το scooter, εκπληρώθηκε στο έπακρο!
Η συμμετοχή των εταιρειών υπήρξε σχεδόν καθολική, αφού το παρών έδωσαν τόσο η BMW, η Honda, ο όμιλος Γκοργκόλη (SYM, Quadro), η Yamaha, όσο και η Piaggio, η Aprilia, η Kymco, η Teomoto (Peugeot, Daelim), κ.α.
Στο Scooter Festival- Athens 2012 στην «Τεχνόπολις», ο επισκέπτης είχε την ευκαιρία να δει όλα τα τελευταία scooter, αλλά και άλλα οικονομικά δίκυκλα, καθώς και μεγάλες προσφορές σε scooter και δίκυκλα. Μπορούσε να «χαζέψει» με την ησυχία του τον κατάλληλο εξοπλισμό αναβάτη αλλά και διάφορα αξεσουάρ moto, τα οποία μάλιστα μπορούσε να αγοράσει σε εξαιρετικές τιμές, μια και κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ λειτουργούσε Bazaar σε είδη Εξοπλισμού Αναβάτη και Αξεσουάρ, με εκπτώσεις που έφταναν και στο 70%!
Εκτός όμως από την καθαρά εμπορική διάσταση, το Scooter Festival- Athens 2012, αποτέλεσε μια υψηλού επιπέδου γιορτή για τον (ήδη, ή επίδοξο) δικυκλιστή, παρουσιάζοντας μια σειρά από παράλληλες εκδηλώσεις, οι οποίες υπογράμμισαν την φεστιβαλική ατμόσφαιρα του event. Την παράσταση έκλεψαν οι δημιουργίες του διεθνούς φήμης καλλιτέχνη Χρήστου Κοφίτη, ο οποίος παρουσίασε μια σειρά από καλλιτεχνικές παρεμβάσεις του σε μοτοσικλέτες και scooter, παρουσιάζοντας επί της ουσίας δίτροχα γλυπτά!
Ανάλογο ενδιαφέρον παρουσίασε η Έκθεση Κλασικού Scooter και Μοτοποδηλάτου, η οποία περιλάμβανε μοντέλα από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1980, τέλεια αναπαλαιωμένα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Έκθεση Honda Classic. Δεν θα μπορούσε άλλωστε, από ένα φεστιβάλ για τα δίτροχα, να λείπουν η επίκληση στο συναίσθημα της νοσταλγίας και η αναδρομή στα χρόνια της αθωότητας.
Τέλος, τον κύκλο των Παράλληλων εκδηλώσεων έκλειναν τα Σεμινάρια Ασφαλούς Οδήγησης, με θέμα: «Ασφαλής οδήγηση στην πόλη», τα οποία έλαβαν χώρα σε συνεργασία με την Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης Μοτοσικλέτας Ride It– Powered by BMW Motorrad.