• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Όμορφο, γυαλιστερό, και χτυπητό στο κόκκινο χρώμα, το PCX 150 θα κάνει πολλά κεφάλια να γυρίσουν να σας κοιτάξουν.

Θα μπορούσε να είναι έκθεμα gallery μόδας, αφού τo design του είναι σύγχρονο, με όμορφες γραμμές, και με καμπύλες που ρέουν.

Όμορφη, καλοσχεδιασμένη και άνετη για δύο άτομα η σέλα του PCX. Ο αναβάτης διαθέτει και στήριγμα για τη μέση, ενώ ο συνεπιβάτης έχει χειρολαβές.

Ο κεντρικός διακόπτης διαθέτει έξυπνο αντικλεπτικό σύστημα, αφού κλείνει και ανοίγει με το πίσω μέρος του κλειδιού. Δίπλα του, ένα κουμπί ανοίγει τη σέλα και το κάλυμμα της τάπας βενζίνης.

Το PCX μπορεί να έχει ταμπούρο πίσω, όμως διαθέτει δισκόφρενο μπροστά, και σύστημα συνδυασμένης πέδησης, που αυξάνει την ασφάλεια, και μειώνει τις αποστάσεις φρεναρίσματος.

Τα όργανα διαθέτουν όμορφο design, με το αναλογικών ενδείξεων κοντέρ τοποθετημένο στη μέση. Δίπλα του θα βρείτε μια μικρή ψηφιακή οθόνη, και ολόγυρα τοποθετημένες τις λυχνίες.

Από ένα κουμπί δίπλα στον κεντρικό διακόπτη, ανοίγει το κάλυμμα της τάπας του ρεζερβουάρ, που βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Έτσι δεν χρειάζεται να κατεβείτε από το scooter.

Ο νέος κινητήρας eSP προσφέρει ακόμα μικρότερες τριβές, ανεβάζει μικρότερη θερμοκρασία, και έχει καλύτερη απόδοση.

Απίστευτα ήσυχο τελικό εξάτμισης, που θα σας κάνει να αναρωτιέστε για το αν ο κινητήρας βρίσκεται πράγματι σε λειτουργία. Άνετα τα διπλά αμορτισέρ, που όμως δεν διαθέτουν ρυθμίσεις.

Ο διακόπτης που κάνει τη διαφορά. Από το δεξί γκριπ μπορείτε να ενεργοποιήσετε το Idle Stop, για κίνηση στην πόλη.

ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΗ: Honda PCX 150

Το PCX εξοπλίζεται με νέας γενιάς κινητήρα eSP και αποκτά μεγαλύτερο αδερφό με 150 κ.εκ. Μείναμε εντυπωσιασμένοι από την αθόρυβη λειτουργία, την ποιότητα κύλισης, την αυξημένη δύναμη, και την εκπληκτική του οικονομία.

 
Τιμή: 2.790 ευρώ
Χρώματα: Κόκκινο, λευκό, μαύρο
+:Απίστευτος κινητήρας, οικονομία, ποιότητα, κράτημα, φρένα
-:Μικρή τελική, μικροί τροχοί θέλουν προσοχή στις λακκούβες

Τo PCX, χάρη στον οικονομικό του χαρακτήρα, κατάφερε να αναδειχθεί σε ένα από τα πιο δημοφιλή δίκυκλα στην Ευρώπη μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Και για το 2011, το μοντέλο της Honda σκαρφάλωσε στην πρώτη θέση των πωλήσεων, στην ευρωπαϊκή αγορά, με περισσότερες από 23.000 μονάδες. Βέβαια, ο οικονομικός χαρακτήρας ενός μοντέλου δεν είναι από μόνος του αρκετός για να δικαιολογήσει αυτή την επιτυχία. Η μοντέρνα σχεδίαση, οι μικρές διαστάσεις, η φιλικότατη συμπεριφορά και η υψηλή ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζουν το PCX έπαιξαν επίσης τον ρόλο τους. Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις τεχνολογικές λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν στο μικρό αλλά θαυματουργό scooter, όπως το σύστημα Idle Stop και τη μίζα ACG. Οι λύσεις αυτές εκτιμήθηκαν ιδιαιτέρως από το ευαίσθητο στα θέματα της κατανάλωσης, της τεχνολογίας και της σχέσης ποιότητας/τιμής ευρωπαϊκό κοινό. Η Honda παρακινούμενη από τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού, δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια και βελτίωσε το PCX σε σημεία που είναι ήδη πολύ ισχυρό. Πήρε σαν βάση το υπάρχον μοτέρ και εξέλιξε δύο νέους, βελτιωμένους κινητήρες, στα 125 & 150 κυβικά, με τους οποίους και εξόπλισε τα νέα PCX. 

Αισθητική/Ποιότητα: Αυτό που αγαπήσαμε
Στον τομέα της αισθητικής, το PCX δεν αλλάζει, στο ελάχιστο. Μόνο που πλέον αποκτά και αυτοκόλλητο με τον κυβισμό του, δίπλα στο λογότυπο PCX. Η αισθητική του είναι ελαφρώς φουτουριστική, μοδάτη και παιχνιδιάρικη, με το «γυμνό» τιμόνι να κλέβει την παράσταση. Λιτό, χωρίς επιτηδευμένα σχέδια και λεπτομέρειες, είναι όμορφο, με γραμμές που ρέουν, και ξεχωρίζει εύκολα από τα υπόλοιπα scooter. Διαθέτει μια μικρή, φιμέ ζελατίνα, μονόχρωμο βάψιμο, που σπάει από μαύρες λεπτομέρειες, και εντυπωσιακά εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, με διπλούς προβολείς, και ενσωματωμένα φλας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το τελείωμα της ουράς του PCX, καθώς χωρίζεται στα δύο, ώστε να σχηματίσει δυο χρηστικές χειρολαβές για το συνεπιβάτη. Μνεία πρέπει να γίνει στον όμορφο φωτισμό των οργάνων. Η ποιότητα τώρα, είναι στα υψηλότατα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η Honda, τόσο στο θέμα της συναρμογής, όσο και στο φινίρισμα πλαστικών και μεταλλικών μερών. Τίποτα δεν τρίζει, τίποτα δεν θα χαλαρώσει, τίποτα δεν θα ενοχλήσει τα μάτια και τα αυτιά του αναβάτη.


Εργονομία/Χώροι: Απίστευτα φιλικό
Ο αναβάτης κάθεται αρκετά όρθιος στη μεγάλη σέλα του PCX (που μάλιστα του υποστηρίζει και τη μέση), με χέρια και πόδια να πέφτουν σε χειριστήρια και μαρσπιέ με φυσικές γωνίες, που δεν κουράζουν. Πρόβλημα ίσως συναντήσουν μόνο οι πολύ ψηλοί αναβάτες. Η ζελατίνα είναι μεν όμορφη, χωρίς όμως να προστατεύει ιδιαίτερα, αν και η μικρή τελική των scooter της κατηγορίας δεν απαιτεί προστασία από τα καιρικά στοιχεία. Οι καθρέπτες προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο, αυξάνοντας την αίσθηση ασφάλειας του αναβάτη. Η αίσθηση ασφάλειας όμως σκαρφαλώνει στο μέγιστο, χάρη στο ιδιαίτερα χαμηλό ύψος σέλας, στα 760 χιλιοστά. Μαζί με το μικρό βάρος των 129 κιλών (γεμάτο με υγρά), κάνουν το PCX απίστευτα φιλικό για όλα τα αναστήματα. Η σέλα του συνεπιβάτη μπορεί να δείχνει μικρή, όμως είναι αρκετά βολική, ενώ όπως και με τη σέλα του αναβάτη, μόνο οι ψηλοί, ή σχετικά μεγαλόσωμοι αναβάτες δε θα βολευτούν πάνω της. Η σέλα τώρα, ανοίγει με ένα κουμπί, και από κάτω της θα χωρέσει ένα full-face κράνος, και αρκετά ακόμα μικροπράγματα. Ο χώρος μάλιστα είναι φωτιζόμενος. Τους χώρους συμπληρώνει ένα μικρό ντουλαπάκι στην ποδιά. Αν θέλετε περισσότερους χώρους, στο πίσω μέρος θα μπει ένα top-case που θα δώσει τη λύση. Η Honda έχει μάλιστα ένα δικό της στον κατάλογο των επίσημων αξεσουάρ, με χωρητικότητα 26 λίτρων. Τα όργανα τώρα είναι λιτά μεν, αλλά πολύ όμορφα και καλοσχεδιασμένα δε. Διαθέτουν αναλογικές ενδείξεις κοντέρ, ψηφιακή οθόνη με ενδείξεις στάθμης καυσίμου, ολικού και μερικού χιλιομετρητή, λυχνία για τη λειτουργία του Idle-Stop, και λυχνίες για φλας, μεγάλη σκάλα φώτων, ψεκασμό και θερμοκρασία.

Κινητήρας: Τεχνολογικό διαμάντι
Εδώ είμαστε. Ο κινητήρας με το προσωνύμιο eSP (enhanced Smart Power -ενισχυμένη έξυπνη δύναμη) ανήκει σε μία νέα γενιά μοτέρ, με κύριο χαρακτηριστικό τις άριστες περιβαλλοντικές επιδόσεις και τη μέγιστη οικονομία καυσίμου, χαρακτηριστικά που θα επιτυγχάνονται με τη χρήση υψηλής τεχνολογίας και συστημάτων, όπως το ACG. Όπως όλα δείχνουν, αυτά τα δύο νέα μοτέρ δεν είναι παρά μόνο η αρχή και αργά ή γρήγορα τα αρχικά eSP αναμένεται να κοσμήσουν και άλλα μοντέλα της. 
Οι μειωμένες τριβές και τα ελαφρύτερα κινούμενα μηχανικά μέρη ήταν οι κύριοι τομείς πάνω στους οποίους εστίασε η Honda την προσοχή της. Αποτέλεσμα, ένας κινητήρας ισχυρότερος, οικονομικότερος ακόμη πιο αξιόπιστος αλλά και πιο ήσυχος σε σχέση με το υπάρχον μοτέρ που κινεί το PCX. Ξεκινώντας να πούμε πως η τροφοδοσία εξακολουθεί να πραγματοποιείται από το γνωστό σύστημα ψεκασμού PGM-Fi της Honda, με σώμα διαμέτρου 28 χλστ., ενώ, τόσο η μίζα ACG, που παίζει και το ρόλο του δυναμό, όσο φυσικά και το Idle Stop, υπάρχουν φυσικά και εδώ. Από εκεί και πέρα όμως, υπάρχουν σημαντικές διαφορές. 


Διαφορές κινητήρα eSP
•Ο θάλαμος καύσης έχει γίνει πιο αποδοτικός καθώς διαθέτει βελτιωμένη εισαγωγή που βοηθά στην καλύτερη καύση του μίγματος, αλλά και νέο χιτώνιο που απάγει ταχύτερα τη θερμότητα. 
•Ανασχεδιασμένο είναι και το προφίλ του εκκεντροφόρου, ενώ νέα είναι τα ελατήρια των βαλβίδων. 
•Ο κύλινδρος δεν βρίσκεται πλέον σε ευθεία γραμμή με τον άξονα του στροφάλου, αφού η Honda διαπίστωσε ότι έτσι μειώνεται η τριβή ανάμεσα στο πιστόνι και τον κύλινδρο, ενώ το πιστόνι είναι νέο και ελαφρύτερο από το προηγούμενο. 
•Για τη μείωση των τριβών τοποθετήθηκαν βελονοειδή ρουλεμάν στα κοκοράκια των βαλβίδων, ενώ για τον ίδιο σκοπό τα ρουλεμάν στη μετάδοση έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για το PCX και μειώνουν τις τριβές στη συγκεκριμένη περιοχή κατά 20%. 
•Σημαντικά βελτιωμένο παρουσιάζεται και το σύστημα ψύξης το οποίο είναι ενσωματωμένο στον κινητήρα, όπως και στο PCX, με τις ψήκτρες του ψυγείου να είναι 1,5 φορές πιο αποδοτικές στην απαγωγή θερμότητας σε σχέση με το προηγούμενο. 
•Μικρότερο και ελαφρύτερο είναι και το βεντιλατέρ το οποίο μειώνει τις τριβές κατά •0%. 
•Βελτιώσεις σε σχέση με τον κινητήρα του PCX βλέπουμε και στο CVT κιβώτιο με νέας σχεδίασης ιμάντα. 
•Νέα είναι και η πιο ήσυχη φτερωτή που ψύχει καλύτερα τη μετάδοση και μειώνει παράλληλα την ανεπιθύμητη περιδίνηση του αέρα που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ισχύος. 
•Η ισχύς στον πίσω τροχό φτάνει μέσω τριών ελικοειδών γραναζιών τα οποία λιπαίνονται πιο αποδοτικά μειώνοντας έτσι τις τριβές ακόμη περισσότερο. 

Αναρτήσεις/Πλαίσιο/Φρένα: Άνεση και ευελιξία
Μπροστά βρίσκουμε ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 31 διαμέτρου χιλιοστών, με διαδρομή 100 χιλιοστών. Πίσω, το πακέτο συμπληρώνεται με δύο αμορτισέρ, διαδρομής 75 χιλιοστών. Οι αναρτήσεις δε διαθέτουν ρυθμίσεις, είναι χαμηλού κόστους, αλλά… υψηλών επιδόσεων. Δεν κοπανάνε, προσφέρουν άνεση, και συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο την άριστη ποιότητα κύλισης του PCX. 
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, με μικρό μεταξόνιο 1.305 χιλιοστών, που μαζί με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της γεωμετρίας δίνουν ένα άψογο αποτέλεσμα σταθερότητας και παροιμιώδους ευελιξίας στο scooter της Honda. Η ακτίνα στροφής είναι πολύ μικρή, μόλις 1,98 μέτρα, που σημαίνει πως το PCX ελίσσεται σα δαίμονας, μη γνωρίζοντας φυσικούς… εχθρούς ή εμπόδια στο κέντρο της πόλης. Οι τροχοί των 14 ιντσών προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση από τροχούς 12 ιντσών, ενώ ταυτόχρονα περηφανεύονται για μεγαλύτερη ευελιξία από τροχούς 16 ιντσών. Στον τομέα της πέδησης, μπροστά βρίσκουμε ένα δισκόφρενο 220 χιλιοστών, που συνεργάζεται αρμονικά με ένα ταμπούρο 130 χιλιοστών πίσω. Το PCX διαθέτει ένα άριστο σύστημα συνδυασμένων φρένων, για ακόμα καλύτερο φρενάρισμα. 

Στο δρόμο: Αριστεύει παντού
Η μίζα ACG θα σε κάνει να αισθάνεσαι υπέροχα, κάθε φορά που βάζεις μπροστά το PCX! Πιέζεις την αριστερή μανέτα, και την ίδια στιγμή πατάς το κουμπί της μίζας. Και ο κινητήρας έρχεται στη ζωή χωρίς δευτερόλεπτο καθυστέρησης, χωρίς ενοχλητικούς ήχους παρατεταμένων μιζιών, χωρίς προσπάθεια, χωρίς ήχο, απλά, και σχεδόν μαγικά. Μερικές φορές το έσβηνα πάλι, για να το ξαναβάλω μπροστά, και να αισθανθώ για μια ακόμη φορά την πρόοδο, την τεχνολογία, και την υποδειγματική εφαρμογή της σε ένα… «ταπεινό» scooter. Μεγαλείο! Το γκάζι ανοίγει, και το PCX ορμάει μπροστά με χορταστική επιτάχυνση, και με εκείνη την απίστευτη ποιότητα κύλισης που μας είχε συνηθίσει και το προηγούμενο μοντέλο, αλλά… βελτιωμένη. Οι μειώσεις που κατάφερε να επιτύχει στις τριβές του κινητήρα eSP η μαμά Honda, δημιουργούν ένα κινητήριο σύνολο που δουλεύει σαν ελβετικό ρολόι, με πειστικότητα, με ανύπαρκτους κραδασμούς και χωρίς θόρυβο. Στο δρόμο, το PCX γρήγορα θα φτάσει την τελική του, που ένας κόφτης περιορίζει στα 116χλμ/ώρα. Το αξιοπερίεργο είναι πως σε μεγάλες κατηφόρες, η αδράνεια του scooter υπερνικά τον κόφτη, ο οποίος επεμβαίνει ξανά, και τελεσίδικα αυτή τη φορά στα 120χλμ/ώρα. Πλαίσιο και αναρτήσεις δίνουν καλό κράτημα στο PCX, και σταθερότητα ακόμα και στην τελική του. Όμως εκεί που εντυπωσιάζει το scooter της Honda είναι στο μποτιλιάρισμα, όπου η απαράμιλλη ευελιξία, η αμεσότητα στις επιταχύνσεις, και η μικρή ακτίνα στροφής, του χαρίζουν τον τίτλο του βασιλιά του αστικού κέντρου. Τα φρένα δεν θα τρομάξουν τον αρχάριο, ενώ διαθέτουν πολύ καλή αίσθηση και όση δύναμη χρειάζεται για την ασφάλεια σας. Κι όσον αφορά στην οικονομία; Το PCX δίνει τα ρέστα του. Η δοκιμή έγινε με το γκάζι στο τέρμα, και χωρίς να καταφέρουμε να δώσουμε πολλές ευκαιρίες στο Idle Stop να δείξει τι αξίζει. Ακόμα κι έτσι, το PCX 150 έκαψε μόλις 2,9lt/100χλμ.! 
Στα φανάρια όλοι με κοιτούσαν, καθώς το κόκκινο scooter έφευγε πρώτο σε κάθε πράσινο, ενώ την εβδομάδα που το είχα για δοκιμή, μου έλυσε τα χέρια. Όλες οι δουλειές, τα ψώνια, οι βόλτες, οι διαδρομές, έγιναν παιχνίδι στη σέλα του, και άρχισα να ευχαριστώ τους Θεούς που δεν έχω ένα τέτοιο scooter για προσωπικό όχημα, γιατί μάλλον θα σταματούσα να χρησιμοποιώ τα… πόδια μου.  

Συμπέρασμα: Ανεβάζει τον πήχη
Το PCX εξελίχθηκε, δέχθηκε νέο, βελτιωμένο κινητήρα, και στην περίπτωση μας, απέκτησε και αδελφάκι στα 150 κυβικά. Με δύο περισσότερους ίππους, ελαφρώς μεγαλύτερη τελική, αλλά και ενισχυμένες μεσαίες στροφές, το PCX 150, κοστίζει μόλις 200 ευρώ περισσότερα από τον μικρό αδελφό των 125 κυβικών εκατοστών. Ο κινητήρας eSP είναι με διαφορά ο πιο εξελιγμένος κινητήρας που φοράει scooter αυτή τη στιγμή, δεν καίει σχεδόν τίποτα, ενώ είναι φορτωμένος με τεχνολογία, τεχνολογία που δεν είναι εκεί για εντυπωσιασμό, αλλά για θέματα ουσίας. Αν το PCX 125 έκανε τόσο καλές πωλήσεις, τότε αναμένουμε μεγάλα πράγματα από το 150, όπως και συνέχιση του έπους του 125, αμφότερα πλέον με τη δύναμη του eSP.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4T, 1Κ, Y/Ψ, 2β
Κυβισμός (κ.εκ.) 153
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) 58x57,9
Συμπίεση (:1) 10,6
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 13,6/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 1,42/5.250
Τροφοδοσία Ψεκασμός 
PGM-FI 
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / ρεζ. (λίτρα) 5,9
Κατανάλωση (lt./100χλμ) 2,9 (χωρίς χρήση Idle-Stop)
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 116
Βάρος γεμάτο (kg) 129
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό 
Αναρτήσεις Ε Συμβατικό πιρούνι 31χλστ. 
Διαδρομή (χλστ.) 100
Αναρτήσεις Π Δύο αμορτισέρ 
Διαδρομή 75
Φρένα Ε (χλστ.) Δ/220 CBS 
Φρένα Π (χλστ.) Τ/130 CBS 
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε 90/90-14 
Ελαστικό Π 100/90-14
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 1.915
Πλάτος (χλστ.) 740
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.315
Ύψος σέλας (χλστ.) 760
Εξοπλισμός
ABS ΟΧΙ
Μίζα ΝΑΙ
Μανιβέλα ΟΧΙ
Στροφόμετρο ΟΧΙ
Κοντέρ ΝΑΙ
Ένδειξη θερμοκρασίας ΟΧΙ
Ένδειξη βενζίνης ΝΑΙ
Μερικός χιλιομετρητής ΟΧΙ
Φέρινγκ ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενες μανέτες ΟΧΙ
Κεντρικό σταντ ΝΑΙ
Πλάγιο σταντ ΝΑΙ
Σχάρα ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση ΟΧΙ

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ