Στη χαοτικά μεγάλη, και απίστευτα γρήγορη πίστα του Aragon, δύο αριθμοί έδωσαν ρεσιτάλ. Ο M.Biaggi στο πρώτο σκέλος, και ο ολοένα και δυνατότερος Melandri στο δεύτερο.
Τι πίστα κι αυτή! Πεντέμισι χιλιόμετρα (5.344 μέτρα για την ακρίβεια), με μια τεράστια ευθεία τερματισμού, στα 630 μέτρα μήκος, με 9 αριστερές στροφές και με 8 δεξιές, και με 50 μέτρα υψομετρική διαφορά. Ένα χάρμα οφθαλμών, που λόγω διαστάσεων ευνοεί αρκετά τις πιο δυνατές μοτοσικλέτες, και κάνει τις μικρές διαφορές πολύ πιο εμφανείς.
Δοκιμαστικά
Μερικές φορές καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς. Έτσι ίσως σκέφτεται τώρα ο Sykes, αφού πριν τα δοκιμαστικά δήλωνε «στο τεστ που κάναμε πριν τον αγώνα, διανύσαμε απόσταση ίση με 9 αγώνες, οπότε ελπίζω αυτό θα μας δώσει φτερά στον αγώνα, και θα κλείσει αρκετά στόματα». Tom Sykes. Ο pole man της φετινής σεζόν, που δυστυχώς όμως στον αγώνα… τελειώνει πολύ γρήγορα. Έτσι και στο Aragon, είχαμε μια επανάληψη των προηγούμενων δοκιμαστικών, αφού ο Βρετανός, καβάλα στο κτηνώδες Kawasaki κατάφερε να γράψει ένα απίστευτο 1.56.552, 0,760 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος χρόνος από τον 2ο Biaggi! Αν κατάφερνε να κάνει την ίδια διαφορά και με λάστιχα αγώνα, τώρα ο Sykes θα προηγούταν κατά… 100 πόντους. Έλα όμως που συνήθως δεν τα καταφέρνει.
1ο σκέλος
Ο αγώνας ξεκινάει, και μετά τον πρώτο μόλις γύρο ο Sykes αποτελεί παρελθόν. Ο Max Biaggi περνάει μπροστά, και εξαφανίζεται, παρέα με τον Marco Melandri. Έτσι, ο αγώνας εξελίχθηκε απρόσμενα σε ένα από τα πιο βαρετά σκέλη του φετινού πρωταθλήματος SBK, αφού η μεγάλη πίστα αραίωσε τον ανταγωνισμό, ενώ λόγω ευθειών δεν άφησε τα Ducati να παίξουν επί ίσοις όροις στο παιχνίδι. Ο Melandri έκανε την προσπέραση του στον Biaggi στον 12ο γύρο, πεισμώνοντας τον άσπονδο εχθρό του, και βγάζοντας θέαμα, αφού κανείς απ’ τους δύο δεν ήθελε να παραδεχτεί κάποια ήττα. Έτσι, η πρώτη θέση άλλαξε αρκετές φορές χέρια, με τον Biaggi να λέει την τελευταία λέξη, αφού πέρασε πρώτος 2 γύρους πριν τον τερματισμό, και κατάφερε να κρατηθεί εκεί, με νύχια και με δόντια, μέχρι την καρό σημαία. Κι ενώ ο Sykes έδειχνε δυνατός, στην 3η θέση, κι έτοιμος για κυπελάκι και δόξα στο βάθρο, μια εντελώς άστοχη προσπέραση του Ayrton Badovini σήμανε την εγκατάλειψη του Βρετανού, αφού ο Ιταλός έπεσε, παρασύροντας μαζί του και τον αναβάτη της Kawasaki. Τι ανέλπιστο δώρο όμως που ήταν αυτό για τον Carlos Checa, που σε όλο τον αγώνα δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τα BMW, Aprilia & Kawasaki, καβάλα στο κατά πολύ ασθενέστερο Ducati του! Φανταστείτε πως ο Checa έβγαζε 312 χλμ/ώρα τελική, ενώ οι άλλοι ανέβαιναν συνεχώς στα 325-327 χλμ/ώρα! Έτσι, αντί για την πέμπτη θέση, ο γερόλυκος Carlos πήρε την τρίτη θέση, και το γιόρτασε δεόντως. Ανεβασμένος όμως εμφανίστηκε σε αυτό το σκέλος και ο Chaz Davies με την Aprilia του, καταφέρνοντας να πάρει πανάξια την 4η θέση. Την πεντάδα έκλεισε ο Michel Fabrizio με BMW, ενώ απογοητευτικό ήταν το αποτέλεσμα της 6ης θέσης, για το εργοστασιακό S 1000 RR και τον Leon Haslam.
2ο σκέλος
Και φτάσαμε στο δεύτερο σκέλος. Ο Biaggi ετοιμαζόταν για μια επανάληψη της μάχης του 1ου σκέλους με τον Melandri, όμως καθόλου δεν πέρναγε απ’ το μυαλό του το απίθανο σκηνικό που θα εκτυλισσόταν στον αγώνα. Τι έγινε ακριβώς; Πήρε… μπροστά ο Laverty, ο οποίος έκανε μεγάλη πρόοδο στο test του Aragon, αφού οι μηχανικοί του έλυσαν ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά που του έκοβε δύναμη σε όλη τη σεζόν! Και μαζί και με το Laverty, πήρε φόρα και ο Davies! Έτσι, στην κεφαλή του σκέλους τέθηκαν τρία Aprilia και ένα BMW, με τις προσπεράσεις να είναι θεαματικές, και πολλές φορές στο όριο. Ευτυχώς δεν είχαμε κάποια σύγκρουση ή πτώση, γιατί το πάθος ξεχείλιζε και απ’ τους 4 αναβάτες. Μπορεί λοιπόν να μην του καθότανε καλά του Max, να παλεύει με τον -μισητό για εκείνον- πιλότο της BMW, αλλά τώρα είχε κι άλλα βάσανα. Για πρώτη φορά χρειάστηκε να παλέψει τόσο σκληρά με τον ομόσταβλο του, αλλά και με τον Davies με το έτερο Aprilia. Ποιος να το περίμενε! Η αρχική δόξα πήγε στον Laverty που οδήγησε τον αγώνα στους αρχικούς γύρους, για να τον περάσει ο Biaggi, και να κρατηθεί μπροστά μέχρι τα μέσα του αγώνα, όπου τον πέρασε ξανά ο αποφασισμένος Laverty. Ο Melandri ακολουθούσε το χαμό, τη μια στην τέταρτη θέση, την άλλη στην τρίτη, για λίγο πέρασε πρώτος, μετά δεύτερος. Ένας όμορφος χαμός. Εν τέλει, ο Marco μπορεί να ηγήθηκε του σκέλους για μόλις δύο γύρους, ένας από αυτούς όμως ήταν και ο τελευταίος, στον οποίο κατάφερε να μείνει μπροστά, παίρνοντας άξια μία ακόμη νίκη, και στέλνοντας τους ανθρώπους της BMW στα ουράνια. Με αυτή του τη νίκη ο Melandri, αλλά και με τον… τσακωμό μεταξύ των Aprilia, που άφησε τον Biaggi 4ο και εκτός βάθρου, ο αναβάτης της BMW πέρασε δεύτερος στο πρωτάθλημα, υποσκελίζοντας τον Rea, και πλέον απέχει 48,5 βαθμούς από τον πρωτοπόρο Biaggi. Μεγάλη η διαφορά μεν, αλλά ο Melandri δείχνει ικανός να μπορεί να την καλύψει.
Πιο πίσω, ο Rea ήρθε 5ος, με τον Haslam 6ο, τον Checa 7ο, και τον Sykes μόλις 8ο.