Στην εκκίνηση του Assen, ο Stoner βρισκόταν 25 βαθμούς πίσω από το Lorenzo, που είχε 3 συνεχόμενες νίκες, στους 3 τελευταίους αγώνες. Πώς θα εξελισσόταν ο αγώνας; Είχε καμία ελπίδα ο Αυστραλός, ή θα βλέπαμε το «4 στα 4» από τον Ισπανό;
Δοκιμαστικά –Stoner Θεέ, πάρε την ΠΑΕ!
Στα δοκιμαστικά ο καιρός ήταν μπερδεμένος. Δεν ήξερε τι ήθελε να κάνει. Λίγη βροχή, λίγος ήλιος, πίστα στεγνή με κάποιες βρεγμένες στροφές… δύσκολη συνταγή. Πολλοί αναβάτες είχαν προβλήματα, και οι πτώσεις καραδοκούσαν, στο Assen, που είναι μια πολύ τεχνική και απαιτητική πίστα. Ειδικά ο Stoner, πέρασε δύσκολες ώρες. Στα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά ήταν μόλις 10ος! Και στα τρίτα ελεύθερα δοκιμαστικά έφαγε ένα τρομακτικό high-side, από τα πιο επίπονα της καριέρας του. «Η πτώση μου έκοψε την ανάσα! Χτύπησα την πλάτη, το γόνατο, τον καρπό, το λαιμό και των ώμο μου.» Κι όμως. Κι όμως! Στη διαδικασία των χρονομετρημένων, λίγο πριν λήξει ο χρόνος, ο Casey έβαλε ένα μαλακό ελαστικό, και έκανε ένα γύρο που άφησε τους πάντες άφωνους. Ένας γύρος-ανεμοστρόβιλος, «την pole παρακαλώ», thank you very much. Άντε γεια.
Αγώνας – Τα πάνω, κάτω!
Τα κόκκινα φώτα σβήνουν, οι αναβάτες εκτοξεύονται στον ορίζοντα, προσπαθώντας να κάνουν τη διαφορά από την πρώτη στροφή. Και όπως όλοι φρενάρουν για να μπουν στη στροφή, έρχεται σίφουνας ο αψυχολόγητος Bautista από την εσωτερική, χωρίς να έχει καμία πιθανότητα για να στρίψει, πέφτει, και στο γλίστρημα του παίρνει μαζί του το Lorenzo, ενώ βγάζει εκτός πίστας για λίγο και τον Crutchlow. Τα πάνω, κάτω! Ο Lorenzo χτύπησε κόκκινα, και με δυσκολία κατάφερε να ηρεμήσει και να μη πλακώσει στο ξύλο τον Bautista. Μετά τον αγώνα, κι ο Crutchlow στόλισε με χαρακτηριστικά κοσμητικά επίθετα τον κακομοίρη τον Alvaro, ο οποίος δέχθηκε ποινή για το συμβάν, και θα ξεκινήσει τελευταίος στον επόμενο γύρο. Πίσω στον αγώνα τώρα, με τον Dani Pedrosa να περνάει επικεφαλής, και να δείχνει πολύ δυνατός. Στο κατόπι του, ο Stoner, που κρατιόταν πολύ κοντά στον Ισπανό. Πίσω από τα δύο Repsol Honda, την τιμή των όπλων για τη Yamaha κράταγε στους αρχικούς γύρους ο Ben Spies, που στους τελευταίους δείχνει να έχει ξεπεράσει τα όποια προβλήματα τον κράταγαν πίσω στην αρχή της σεζόν. Πίσω απτον Spies ακολουθούσε ο Dovizioso, ενώ ο εκνευρισμένος Crutchlow χρειάστηκε να δώσει μεγάλη μάχη για να ανέβει πολλές θέσεις, λόγω της εξόδου που είχε χάρη στον Bautista. Τη δική τους μάχη, για την έκτη θέση έδιναν τα τρία Ducati (Hayden, Barbera & Rossi), με το γιατρό να δείχνει αξιόμαχος, πριν τον χτυπήσει και πάλι η κακοτυχία του, αφού το νέο ελαστικό της Bridgestone κυριολεκτικά διαλύθηκε, και ο γιατρός μπήκες στα pits για αλλαγή ελαστικού! Όταν βγήκε, βρισκόταν τελευταίος, ενώ κατάφερε να περάσει τον Ellison στη γραμμή του τερματισμού, για να τερματίσει τελικά… 13ος. Απελπισία.
Δέκα γύρους πριν τον τερματισμό, ο Stoner πέρασε τον Pedrosa (ο Ισπανός πρέπει να έχει το ρεκόρ χαμένων μαχών κορυφής, σε όλες τις κατηγορίες), και έκανε μάλιστα και διαφορά 5 δευτερολέπτων, μέχρι τον τερματισμό. Και τι πανηγύρι που στήθηκε στα paddock της Honda, με την καρό σημαία. Δεν φτάνει που έκαναν το 1-2, δεν φτάνει που κέρδισε ο Stoner, είχαν και τον… καμικάζι Bautista που έβγαλε εκτός μάχης τον Lorenzo, κι έτσι η διαφορά με το Stoner μηδενίστηκε! Πλέον έχουν κι οι δύο 140 βαθμούς, στην πρώτη θέση. Όμως προβλήματα με το ελαστικό της Bridgestone αντιμετώπισε και ο Spies, που απτη μία κατάφερε να μην μπει στα pits, από την άλλη όμως, δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην επίθεση του Dovi, παραδίδοντας του τελικά την 3η θέση στο βάθρο.