net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Μιχάλης Σπηλιώτης, πρόεδρος Δ.Σ. ΠΑΣΕΕΔ

Σκοπός του ΠΑΣΕΕΔ είναι να ενεργοποιήσει όλους τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο της μοτοσικλέτας.

Ο Ευρωβουλευτής Σ. Δανέλλης (δεξιά) έφερε στο Ευρωκοινοβούλιο το αίτημα του ΠΑΣΕΕΔ για μείωση/εξάλειψη του ΦΠΑ στα κράνη. Εδώ με τον Martin Schulz.

Το 2010, το σαλόνι μοτοσικλέτας κινδύνεψε με ματαίωση. Τότε ο ΠΑΣΕΕΔ ανέλαβε μαζί με τη Lamarco να καλύψει το κενό.

Και το 2011, όταν το σαλόνι μοτοσικλέτας ματαιώθηκε, ο ΠΑΣΕΕΔ πήρε υπό την αιγίδα του τη διοργάνωση 1ο Motoweekend 2011, που έγινε στο χώρο του Auto Festival.

Το χειρότερο που έχει κανείς να κάνει στην κρίση είναι να στρουθοκαμηλίζει μπροστά στον κίνδυνο. Αντίθετα, ο ΠΑΣΕΕΔ βγαίνει μπροστά, αναλαμβάνοντας εκδηλώσεις.

Η εξάλειψη του ΦΠΑ στα κράνη, που αποτελούν βασικό εξοπλισμό ασφαλείας, μόνο οφέλη για όλους θα έφερνε.

Ο ΠΑΣΕΕΔ εκπροσωπεί 8.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις πανελλαδικά, οι οποίες παρέχουν και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε 3.500.000 πολίτες - μοτοσικλετιστές.

Όσοι ασχολούνται με συνεργείο, πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτουν κάδο για τα λάδια, από επίσημη εταιρεία που μαζεύει λάδια.

Ο Π.Α.Σ.Ε.Ε.Δ. εκπροσωπεί πανελλαδικά τον κλάδο εμπορίου μοτοσικλετών, ανταλλακτικών, αξεσουάρ καθώς και των συνεργείων επισκευής και συντήρησης.

Οι ειδικοί απαντούν – Μιχάλης Σπηλιώτης

Το moto-τρίτη μίλησε με τον πρόεδρο του ΠΑΣΕΕΔ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εμπόρων–Εισαγωγέων Δικύκλων και παρεμφερών ειδών Δικύκλων), κ. Μιχάλη Σπηλιώτη, για την κατάσταση της ελληνικής αγοράς μοτοσικλέτας.

 

Μ.Τ.: Δώστε μας μια εικόνα της αγοράς δικύκλου, για τα προηγούμενα χρόνια.

Μιχάλης Σπηλιώτης: Το 2006 είχαμε σαν κλάδος πραγματοποιήσει 88.480 ταξινομήσεις. Το 2007 σημειώσαμε 100.458 ταξινομήσεις, και σε σχέση με το 2006 είχε παρουσιασθεί μία αύξηση 11978 επιπλέον ταξινομήσεων! Το 2008 είχαμε σαν κλάδος πραγματοποιήσει 100.118 ταξινομήσεις. Οι δύο αυτές χρονιές ήταν οι καλύτερες χρονιές για τον κλάδο της μοτοσικλέτας. Δυστυχώς, το 2009 η αγορά έπεσε στις 86.010 ταξινομήσεις σημειώνοντας σε σχέση με το 2008 μία μεγάλη μείωση 14.108 ταξινομήσεων. Το 2010 η μείωση ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη, της τάξης των 24.112 ταξινομήσεων, και φτάσαμε έτσι τις 61.898 συνολικές ταξινομήσεις για τη χρονιά. Για το 2011 οι ταξινομήσεις συνέχισαν να πέφτουν, για να κλείσουμε στις 46.557.

Για το έτος που διανύουμε οι προβλέψεις είναι εξαιρετικά δυσοίωνες μιας και αναμένεται και νέα πτώση των πωλήσεων. Τα αισιόδοξα σενάρια μιλούν για περαιτέρω μείωση της τάξεως του 20-30% από το 2011, αλλά δυστυχώς η κατρακύλα είναι μεγαλύτερη. Ο Μάρτιος του 2012 που πάντα ήταν ο ρυθμιστής της αγοράς, μας προδίδει, δίνοντας μας στοιχεία με πτώση 36% και μεγάλη ανησυχία.

Μ.Τ.: Σαν πρόεδρος του ΠΑΣΕΕΔ, αλλά και σαν έμπορος στον κλάδο δικύκλου, πώς βλέπετε την κατάσταση σήμερα;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Η κατάσταση είναι ρευστή. Απ’ τη στιγμή που τα νέα από ψηλά είναι άγρια… κόβουνε μισθούς, κόβουνε συντάξεις, μιλάνε για καινούργιες συλλογικές συμβάσεις. Μετά τις εκλογές ακούγεται ότι θα πάνε τους μισθούς στα 600 ευρώ… αυτό θα είναι και η καταστροφή της αγοράς, η ταφόπλακα της. Ήδη με όλα αυτά τα μέτρα που έχουν τεθεί σε ισχύ μέχρι σήμερα, αλλά και με τη φημολογία που βγαίνει από τα κανάλια και τα μέσα ενημέρωσης, που τρομοκρατεί τον κόσμο, ακόμα και εκείνοι που έχουν λίγες οικονομίες στην άκρη, δεν τις ρίχνουν στην αγορά. Ψυχολογία δεν υπάρχει, τα λεφτά είναι κρατημένα… το χρήμα δεν γυρίζει. Για να καταλάβετε, από τη στιγμή που ένας πελάτης έρθει στο κατάστημα μου και αφήσει λεφτά, αυτά τα λεφτά θα επιστρέψουν στην αγορά. Θα πληρώσω τους προμηθευτές μου, το προσωπικό μου, το προσωπικό μου θα πάει να ψωνίσει ρούχα, ο έμπορος με τα ρούχα θα έρθει πάλι σε μένα να αγοράσει μηχανάκι, θα πάρει ανταλλακτικό, θα πάρει κράνος. Όμως από τη στιγμή που έχει δημιουργηθεί αυτή η τρομοκρατία, η αγορά έχει στερέψει. Επιπλέον, ενώ έχουμε φτάσει στον Απρίλη, ο καιρός έχει παίξει πολύ άσχημο ρόλο. Βλέπεις η δουλειά μας είναι κατά κάποιο τρόπο εποχιακή. Έχουμε καλό καιρό; Πηγαίνει καλά το μηχανάκι. Δεν έχουμε καλό καιρό; Το μηχανάκι μένει στάσιμο. Δεν κάνει χιλιόμετρα, δεν αλλάζει τακάκια, δεν αλλάζει αλυσίδα, δεν αλλάζει λάστιχα. Στη Θεσσαλονίκη για παράδειγμα, βρέχει σχεδόν μόνιμα… εκεί είναι μεγάλη η καταστροφή, ενώ και στην υπόλοιπη Ελλάδα τα πράγματα είναι εξίσου άσχημα. Αυτό που βλέπουμε εμείς είναι πως αν δεν αλλάξει κάτι, αν δεν τονωθεί η αγορά, αν δεν γίνει ανάπτυξη, αν δεν στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, βαδίζουμε σε όλεθρο.

Μ.Τ.: Ο ΠΑΣΕΕΔ μπορεί να κάνει κάτι για να βοηθήσει την κατάσταση; Υπάρχουν ιδέες; Ή πλέον η κατάσταση είναι έξω από τα χέρια σας;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Υπάρχουν πάρα πολλές ιδέες. Να ανοίξει η στρόφιγγα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, να ανοίξουν τα κανάλια από τις τράπεζες, να βοηθήσουν τους υποψήφιους αγοραστές. Τόσο καιρό έδιναν στον κόσμο εύκολα δάνεια, δάνεια για το ένα και για το άλλο, δάνεια για το μηχανάκι, και ξαφνικά έκλεισαν την κάνουλα, και ζητάνε τα λεφτά από κάποιον που έχει χάσει τη δουλειά του. Ο ΠΑΣΕΕΔ έχει κάνει συγκεκριμένες προτάσεις, και στο Υπουργείο Ανάπτυξης, για αυτά τα περιβόητα πακέτα που θα έρθουν για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ήδη προχωράμε στην ολοκλήρωση ενός υπομνήματος που θα κατατεθεί στο Υπουργείο Ανάπτυξης, για να συμπεριληφθεί και ο δικός μας κλάδος σαν ΚΑΔ (Κώδικας Άσκησης Δραστηριότητας). Το Υπουργείο Οικονομικών έχει τον ΚΑΔ (κώδικα άσκησης δραστηριότητος), για να εισπράττει , αλλά το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν συμπεριλάμβανε μέχρι σήμερα για τον κλάδο μας ΚΑΔ ανάπτυξης, ώστε να τονωθεί η εμπορία δικύκλου και της επισκευής δικύκλου. Δυστυχώς μέχρι τώρα ο κλάδος μας δεν περιλαμβάνεται στα άμεσα αναπτυξιακά προγράμματα των επιδοτήσεων, φόρο-απαλλαγών, και διατήρησης των εργαζομένων του κλάδου μας. Έτσι δεν μπορούμε να επιδοτηθούμε, ούτε από το ΕΣΠΑ, ούτε από το ΤΕΜΠΜΕ, ούτε με κάποιο χαμηλότοκο δάνειο, να πάρουμε ένα δάνειο κίνησης, να μπορέσουμε να κινηθούμε. Ένα ακόμη πρόβλημα είναι και οι επιχειρήσεις που έχουν μεγάλα χρέη, που δεν μπορούν να πληρώσουν. Είτε στο ΤΕΒΕ, είτε στο ΙΚΑ, είτε στις ρυθμίσεις της εφορίας. Για αυτές τις επιχειρήσεις θα πρέπει να βρεθεί ένα νομοσχέδιο, για να μπορέσουν να τις στηρίξουν, γιατί η κρίση τώρα αγγίζει τα τρία χρόνια. Πόσο μπορεί να κρατήσει ο άλλος τη δουλειά του;

Τώρα όσον αφορά στις προτάσεις του ΠΑΣΕΕΔ, έχουν εκπονηθεί και σταλεί υπομνήματα, μελέτες και προτάσεις προς τα επιμελητήρια, και προς τα εμπλεκόμενα υπουργεία. Θα αναφερθώ μόνο σε πέντε από αυτά.

1. Στο Υπουργείο Οικονομικών Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για την άνιση μεταχείριση της μοτοσικλέτας, όταν δίδονται κίνητρα απόσυρσης στο αυτοκίνητο, αλλά όχι στο δίκυκλο.

2. Το πάγιο αίτημα για την εξάλειψη, ή την μείωση του ΦΠΑ στα κράνη. Το θέμα έφερε στο Ευρωκοινοβούλιο ο Ευρωβουλευτής Σπύρος Δανέλλης.

3. Η ισοδυναμία διπλωμάτων αυτοκινήτων και ελαφρών δικύκλων στην κατηγορία Α1 που ισχύει σε άλλες χώρες της ΕΕ, αλλά δεν ισχύει στην Ελλάδα. Έτσι, ένας οδηγός αυτοκινήτου στο Βέλγιο, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ισπανία, στην Ιταλία και στη Μεγάλη Βρετανία μπορεί να οδηγεί δίκυκλα της κατηγορίας Α1, χωρίς να έχει δίπλωμα δικύκλου. Η μη εναρμόνιση της νομοθεσίας στην χώρας μας με την Ευρωπαϊκή Οδηγία, έρχεται ακόμα  σε αντίθεση με το «κοινό περί δικαίου αίσθημα» της ελληνικής κοινωνίας, όπου όπως έχει αποδειχθεί στην πράξη, παρά πολλοί  οδηγοί κάτοχοι διπλώματος αυτοκίνητου Β κατηγορίας,  αγνοούν ότι για να οδηγήσουν ένα ελαφρύ δίκυκλο (παπάκι - σκουτεράκι) από 50cc -125cc, πρέπει να κατέχουν ξεχωριστό δίπλωμα. Ως αποτέλεσμα βεβαιώνονται πάνω από 50.000 κλήσεις-μηνύσεις ετησίως στη χώρα μας, σε οδηγούς που διαθέτουν δίπλωμα αυτοκινήτου και οδηγούν μικρό δίκυκλο. Σημειώνουμε ότι αν το δίκυκλο είναι ασφαλισμένο και ο αναβάτης δεν κατέχει το σχετικό δίπλωμα οδήγησης, τότε και το δίκυκλο καθίσταται ανασφάλιστο και τυχόν ζημίες ατυχήματα, σωματικές βλάβες και ζημιές που ενδέχεται να προκληθούν, δεν αναγνωρίζονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η πληροφορία που έχουμε είναι ότι η μελέτη-αίτημα, και οι προτάσεις για τα διπλώματα που έχουν σταλεί στο κοινό υπόμνημα ΠΑΣΕΕΔ – ΜΟΤΟΕ, έχουν συμπεριληφθεί στην διαβούλευση των Μεταφορών και ελπίζουμε ότι θα υλοποιηθούν.  

4. Η ένταξη του κλάδου εμπορίας και συνεργείων στον αναπτυξιακό νόμο –όπως είπαμε και προηγουμένως.

5. Δωρεάν στάθμευση μοτοσικλετών

Η πρόταση του ΠΑΣΕΕΔ και της ΜΟΤΟΕ προς την περιφέρεια που λειτουργεί τώρα με τον Καλλικράτη αλλά και προς τους Δήμους που έχουν αναλάβει τα νέα τους καθήκοντα με την νέα νομοθεσία που θα σταλεί προσεχώς. Η πρόταση μας αφορά τη διαμόρφωση δωρεάν χώρων στάθμευσης δικύκλων. Θέλουμε επαρκείς θέσεις στάθμευσης, ιδίως σε χώρους εργασίας, πολυκαταστήματα, πλατείες, σταθμούς μετρό. Οι διαμορφώσεις πρέπει να είναι κατάλληλες (όχι σε έδαφος με κλίση, να μπορεί το δίκυκλο να προσδεθεί με κουλούρα ή πέταλο, κλπ). Αντίτιμο μπορεί να υπάρχει μόνο αν οι θέσεις είναι στεγασμένες και υπάρχει φύλαξη.  

Μ.Τ.: Ποιες κατά τη γνώμη σας είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνουν οι έμποροι δικύκλου σε επίπεδο επιχείρησης, για να επιβιώσουν της κρίσης;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Επειδή δεν βγάζω, επειδή δεν ανοίγομαι, επειδή δεν πληρώνομαι, δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να κάνω σωστά τη δουλειά μου. Αντίθετα, πρέπει να μειώσω το κόστος συντήρησης. Να μειώσω τα ενοίκια που πληρώνω, να μειώσω τις διαφημίσεις, και τα ενημερωτικά ταξίδια στο εξωτερικό, να ρίξω τα κοστολόγια μου, αλλά ταυτόχρονα να αυξήσω τις υπηρεσίες μου. Μόνο έτσι μπορεί να αντιμετωπιστεί η κατάσταση σε προσωπικό επίπεδο, και έτσι θα φανεί κιόλας ποιοι είναι οι καλοί, και ποιοι οι κακοί επαγγελματίες.

Μ.Τ.: Υπήρχε πιστεύετε ένας υπερπληθυσμός όσον αφορά και στα εμπορικά καταστήματα δικύκλου, ο οποίος δεν μπορεί να διατηρηθεί σήμερα;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Βεβαίως. Όταν το 2008 η αγορά είχε κλείσει στις 100.000 ταξινομήσεις φυσικό είναι να μπορεί να συντηρήσει ένα μεγάλο αριθμό επαγγελματιών.  Όταν όμως το 2012 η ίδια αγορά τείνει με τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις να κλείσει στις 20.000, κι όταν περιμένουμε μετά τις εκλογές την απόλυτη καταστροφή, λογικό είναι να μειωθεί ο αριθμός των επιχειρήσεων που ασχολείται με το δίκυκλο.

Μ.Τ.: Οι υποψήφιοι πελάτες έχουν σταματήσει να μπαίνουν στα μαγαζιά; Ή μπαίνουν, αλλά περιορίζονται στο να χαζεύουν το εμπόρευμα;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Διελεύσεις έχουμε πάρα πολλές. Ο κόσμος έρχεται, ρωτάει… από εκεί και πέρα όμως τα οικονομικά του δεν φθάνουν για να προχωρήσει σε αγορές, ενώ αν αποφασίσει να αγοράσει, πολλές φορές θα πάει σε υποδεέστερα και φθηνότερα προϊόντα. 

Μ.Τ.: Με την αγορά του καινούργιου δικύκλου να παρουσιάζει πτώση, θα περίμενε κανείς την αγορά του μεταχειρισμένου να ευημερεί. Είναι έτσι;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Έτσι είναι. Αλλά κι εκεί, πώς θα αποχωριστεί σήμερα ο ιδιοκτήτης το μεταχειρισμένο του, όταν αγόρασε το χιλιάρι του 15.000 ευρώ, και τώρα θα πρέπει να το πουλήσει… 6.000 ευρώ! Θα πρέπει να το σκοτώσει. Κάποιος που έχει αγοράσει ένα χρηστικό δίκυκλο, και έχει δώσει 5.000 ευρώ, θα πρέπει τώρα να το πουλήσει 2.500 ευρώ. Δυόμισι δύσκολα χιλιάρικα, που δεν μπορεί να τα ξαναεισπράξει. Αυτό γίνεται γιατί όσοι λίγοι έχουν απομείνει που έχουν λεφτά διεκδικούν με σκληρό παζάρι την καλύτερη δυνατή τιμή. Ακόμα, τα καταστήματα φθάνουν να πουλάνε κάτω του κόστους, μόνο και μόνο για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους, και να πάρουν παράταση στο να μείνουν ανοικτά! Πάρα πολλά καταστήματα πουλάνε με ζημιά. Έτσι κερδίζουν μεν χρόνο, αλλά η καταστροφή είναι αναπόφευκτη. 

Μ.Τ.: Ποια είναι τα best sellers αυτής της εποχής;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Τα μικρά φθηνά scooter, μέχρι 250 κυβικά, και τα παπάκια. Τα παπάκια, και τα σκουτεράκια. Οι μοτοσικλέτες είναι ανύπαρκτες. Μοτοσικλέτα 600 κυβικών για παράδειγμα… έχουμε καιρό να ακούσουμε, και να συζητήσουμε. Για τα χιλιάρια, δεν το συζητώ καθόλου. Πλέον η αγορά έχει χωριστεί στα δύο, με τα φθηνά μικρά δίκυκλα από τη μία, και με τους λίγους εναπομείναντες εύπορους που θα πάνε στις ναυαρχίδες των εταιρειών. Η αγορά κινείται μεν, αλλά σε πολύ μικρό ποσοστό. Και αυτά που εισπράττουμε δεν φθάνουν για να καλύψουμε τα πάγια έξοδα μας. 

Μ.Τ.: Όσον αφορά στα αξεσουάρ, αλλά και στο service, έχουμε παρόμοια πτώση;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Απ’ τη στιγμή που δεν κινείται η καινούργια μοτοσικλέτα, δεν μπορεί να τροφοδοτήσει και τις υπόλοιπες δραστηριότητες του κλάδου. Τόσο στα αξεσουάρ, όσο και στο service. Λύνεις μια μοτοσικλέτα για να κάνεις δέκα δουλειές, και καταλήγεις να κάνεις τις πέντε, γιατί ο πελάτης δεν έχει να πληρώσει για τις δέκα. Έρχεται για παράδειγμα ένας αναβάτης σε εμάς, που έχει πέσει με τη μοτοσικλέτα του. Έχει στραβώσει το τιμόνι, έχει σπάσει η μανέτα του συμπλέκτη, έχει σπάσει η μανέτα του φρένου, έχει σπάσει το φλας και το φανάρι. Βλέπει τις τιμές των ανταλλακτικών και λέει: «μάλιστα, σήμερα θα αλλάξω μόνο τη μανέτα του συμπλέκτη. Την άλλη εβδομάδα, όταν έχω λεφτά, θα αλλάξω τη μανέτα του φρένου», και πάει λέγοντας. Οι επιχειρήσεις του κλάδου λοιπόν μπορεί να ασχολούνται κανονικά, να απαντούν στα τηλέφωνα, να βγάζουν λίστες ανταλλακτικών, κλπ., όμως στο τέλος το αντίκρισμα είναι μηδαμινό. 

Μ.Τ.: Οι εταιρείες του εξωτερικού, τα προϊόντα των οποίων αντιπροσωπεύετε στην Ελλάδα, δείχνουν κατανόηση για τις ελληνικές συνθήκες, ή αντιμετωπίζετε προβλήματα μαζί τους;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Το πρόβλημα είναι πανευρωπαϊκό. Και η γαλλική, και η ιταλική, και η γερμανική αγορά έχουν πρόβλημα. Κατανοούν το δικό μας πρόβλημα, προσπαθούν να βοηθήσουν όσο γίνεται, αλλά κι αυτοί… θέλουν τα λεφτά τους. Έτσι, οι παραγγελίες μας είναι πάρα πολύ προσεκτικές, ώστε να μπορούμε να είμαστε συνεπείς απέναντι τους. Τουλάχιστον, ακόμα κι εδώ που έχουμε φτάσει, την Ελλάδα μπορεί να μην εμπιστεύονται, τους Έλληνες όμως τους εμπιστεύονται. Κι αυτό είναι σημαντικό. 

Μ.Τ.: Ας μιλήσουμε λίγο για τους αγώνες στη χώρα μας. Άλλωστε οι έμποροι δικύκλου είναι αυτοί που στηρίζουν και τους αγώνες. Σε τι κατάσταση βρίσκεται το πανελλήνιο πρωτάθλημα ταχύτητας σήμερα;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Τώρα, μαζί με την αγορά, και οι αγώνες περνάνε την κρίση τους. Άλλωστε οι περισσότεροι αγωνιζόμενοι είναι και επαγγελματίες του χώρου, άλλοι με συνεργεία, άλλοι με πωλήσεις, άλλοι με αξεσουάρ. Ο κλάδος μας στηρίζει τους αγώνες.  Οι ρομαντικοί που ασχολούνται με τους αγώνες επιμένουν. Το πανελλήνιο πρωτάθλημα ταχύτητας ξεκινάει, και θα γίνει. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως οι πρώτοι αγώνες θα γίνουν κανονικά. Τώρα, αν η κατάσταση χειροτερέψει, δεν ξέρω πόσοι αγωνιζόμενοι θα έχουν τους πόρους για να μπορούν να συνεχίσουν να συμμετέχουν. Για την ώρα πιστεύω πως καμιά ογδονταριά συμμετοχές θα τις μαζέψει. Το πρόγραμμα θα έχει πέντε αγώνες, με τον πρώτο να γίνεται στην Τρίπολη. Οι αγώνες θα γίνουν σε Τρίπολη, Μέγαρα, Σέρρες και Τυμπάκι. Είχα μια κρούση από το ΣΟΑΜ να υποστηρίξω τους αγώνες, ξέρετε πως μέσα από τους αγώνες βγήκα κι εγώ, ήταν και είναι το πάθος μου, ακόμα και σήμερα συνεχίζω να παρευρίσκομαι στα track days, και να οδηγώ γρήγορα, αφού είναι και μια δραστηριότητα που μου δίνει ζωή και κουράγιο. 

Μ.Τ.: Ο ΠΑΣΕΕΔ είχε ζητήσει επίσημα τη μείωση ή την εξάλειψη του ΦΠΑ στα κράνη. Από ότι θυμόμαστε μάλιστα, είχατε φθάσει μέχρι και την Ευρωβουλή. Που βρίσκεται το θέμα; 

Μιχάλης Σπηλιώτης: Όντως, είχαμε πάει στην Ευρωβουλή, είχαμε καταθέσει υπομνήματα, είχαμε συζητήσει με τη FEMA (Federation of European Motorcyclist’s Associations), την οργάνωση όπου μέλος είναι και η ΜΟΤΟΕ, αλλά και με τον υπουργό μεταφορών. Η εξάλειψη του ΦΠΑ στα κράνη, που αποτελούν βασικό εξοπλισμό ασφαλείας, μόνο οφέλη για όλους θα έφερνε. Τόσο για τους αναβάτες που θα μπορούν πλέον να αγοράσουν ένα καλό κράνος με λιγότερα λεφτά, όσο και για τον κλάδο περίθαλψης, αφού θα μειωθούν οι περιπτώσεις κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων από ατυχήματα με δίκυκλο, όσο φυσικά και τον κλάδο εμπορίας κρανών. Το αίτημα μας το έφερε στην Ευρωβουλή ο Έλληνας Ευρωβουλευτής Σπύρος Δανέλλης, όμως αν και μας άκουσαν με ενδιαφέρον, οι άλλες χώρες που δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια οικονομικά προβλήματα δεν το προχώρησαν, κι έτσι το θέμα κόλλησε.  

Μ.Τ.: Έχουμε νέα από τα ΚΤΕΟ δικύκλου; 

Μιχάλης Σπηλιώτης: Δε νομίζω πως αντέχει η ελληνική αγορά αυτή τη στιγμή τα ΚΤΕΟ δικύκλου. Δεν το αντέχουν οι Έλληνες πολίτες. Σίγουρα το μέτρο είναι καλό, είναι σωστό, θα σώσει ζωές, θα πάρει ζωή και το service, και εμείς σαν ΠΑΣΕΕΔ το υποστηρίζουμε. Αλλά αυτή τη στιγμή δεν αντέχεται. Με το νέο νόμο που θεωρητικά τίθεται από φέτος σε ισχύ, δεν θα μπορείς να ασφαλίζεις, να πουλάς και να μεταβιβάζεις ένα δίκυκλο, αν αυτό δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ. Αυτή τη στιγμή όμως δεν το αγγίζουν το μέτρο, και δεν βγαίνουν συνεργεία για ελέγχους. ΚΤΕΟ δικύκλων υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε Θεσσαλονίκη, σε Πάτρα, σε Καλαμάτα, υπάρχει σε κάποιες πόλεις, νομίζω και στην Αθήνα υπάρχει. Κάποιοι πηγαίνουν σε αυτά, όμως το σύνολο των δικυκλιστών δεν πηγαίνει. Δεν ήρθε κανείς να ζητήσει σε εμάς έλεγχο δικύκλου, προ ΚΤΕΟ. 

Μ.Τ.: Είναι κάποιο άλλο θέμα που χρειάζεται δημοσιότητα; 

Μιχάλης Σπηλιώτης: Το θέμα των αποβλήτων από τα συνεργεία. Όσοι ασχολούμαστε με συνεργείο, θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουμε κάδο για τα λάδια, από επίσημη εταιρεία που μαζεύει λάδια. Θα πρέπει να έχουμε κάδο για τις μπαταρίες, και βιβλίο απογραφών, ενώ όποιος αλλάζει μπαταρία θα πρέπει να την αντιμετωπίζει ως απόβλητο. Όμως και για τα ελαστικά, υπάρχει εταιρεία που μαζεύει τα χρησιμοποιημένα ελαστικά για ανακύκλωση. Επίσης, τώρα δημιουργείται μια εταιρεία που θα μαζεύει παραφλού, υγρά φρένων, πλαστικά μπουκάλια λαδιών, και παλιά εξαρτήματα από μοτοσικλέτα –πηνία, ανορθωτές, πιστόνια, κλπ. Δεν δίνουμε τίποτα από τα παραπάνω σε παλιατζήδες, ούτε τα πετάμε στα σκουπίδια. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό, και για εμάς, και για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κάποια στιγμή θα βγει κλιμάκιο, το οποίο θα σφραγίσει όσα μαγαζιά παρανομούν, και αυτό θα πρέπει να το λάβουν πολύ σοβαρά όσοι διαβάσουν αυτή τη συνέντευξη. Τέλος κάτι πρέπει να γίνει και με τα παράνομα συνεργεία, αυτό είναι μεγάλο θέμα.  

Μ.Τ.: Πιστεύετε πως κινήσεις αλληλεγγύης, όπως η προσπάθεια που γίνεται από τα περιοδικά μας με τη συμμαχία αλληλεγγύης θα παίξουν ρόλο στην αντιμετώπιση της κρίσης; 

Μιχάλης Σπηλιώτης: Προβλήματα έχουν οι επαγγελματίες, έχουν όμως και οι πελάτες. Ο επαγγελματίας, για να μπορέσει να λύσει το δικό του πρόβλημα, θα πρέπει να λύσει και το πρόβλημα του πελάτη. Η αντιμετώπιση μας απέναντι στον πελάτη θα πρέπει να είναι πρώτα απ’ όλα ανθρώπινη. Τα προηγούμενα χρόνια, χάσαμε την ανθρωπιά μας. Θα πρέπει να την ξαναβρούμε. Είναι η μόνη ελπίδα για να βγούμε από το αδιέξοδο. Πρέπει να σωθούμε μόνοι μας, και θα σωθούμε βοηθώντας ο ένας τον άλλο. 


Ποιος είναι ο ΠΑΣΕΕΔ

Ο "Π.Α.Σ.Ε.Ε.Δ.", (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Δικύκλων και συναφή ειδών) εκπροσωπεί πανελλαδικά τον κλάδο εμπορίου μοτοσικλετών, ανταλλακτικών, αξεσουάρ καθώς και των συνεργείων επισκευής και συντήρησης.

Εκπροσωπεί 8.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις πανελλαδικά, οι οποίες παρέχουν και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε 3.500.000 πολίτες - μοτοσικλετιστές. 

α. Εμπόρους Μοτοσικλετών,

β. Εμπόρους Ανταλλακτικών,

γ. Εμπόρους Αξεσουάρ,

δ. Συνεργεία επισκευής Μοτοσικλετών,

ε. Μεικτές Επιχειρήσεις Εμπορίας & Επισκευής Μοτοσικλετών,

δ. Επιχειρήσεις με άλλα συναφή προϊόντα του κλάδου μας.

Σκοπός του ΠΑΣΕΕΔ είναι να ενεργοποιήσει όλους τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ευρύτερο χώρο της μοτοσικλέτας ώστε να υπάρξει η ενεργή συμμετοχή τους στις προτάσεις για την επίλυση των θεμάτων του χώρου. 

 

??????? ????????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ