net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το Beverly 350 επιδεικνύει καλό κράτημα, και μαζί με το ABS / ASR εκτοξεύει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη.

Το Beverly μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα διασκεδαστικό, ταχύτατο όχημα, εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις.

Το δεξί γκριπ φιλοξενεί το διακόπτη run/off, τη μίζα, αλλά και το mode, με το οποίο επιλέγετε ενδείξεις οργάνων.

Τα όργανα του Beverly διαθέτουν ένδειξη βενζίνης, παγετού, μερικό χιλιομετρητή, βολτόμετρο και εξωτερική θερμοκρασία.

Το κουμπί απενεργοποίησης του ASR βρίσκεται στο ταμπλό των οργάνων. Θέλετε στα αλήθεια να το βγάλετε off;

δώ φαίνεται σε όλο της το μεγαλείο η όμορφη διχρωμία ασημί και κόκκινου. Ιδού και το glove box.

Νέο είναι το τελικό της εξάτμισης στο 350, σε σχέση με το Beverly 300. Όμορφο, ήσυχο, και όχι ιδιαίτερα ογκώδες.

Ο κινητήρας του 350 προσφέρει +10,7 άλογα, 1 κιλό περισσότερη ροπή, και 25 χιλιόμετρα τελικής σε σχέση με το 300!

Συμβατικό πιρούνι 35 χιλιοστών, που συνεργάζεται άψογα με δίσκο 300 χιλιοστών, ABS και ASR. Σκέφτεστε τίποτα καλύτερο;

Το αριστερό γκριπ φιλοξενεί το διακόπτη των φώτων, με το σινιάλο, τα φλας, την κόρνα, και το κουμπί της σέλας.

Άνετη, μεγάλων διαστάσεων, και με… χορταστικό αφρώδες υλικό η σέλα, τόσο για τον αναβάτη, όσο και για το συνεπιβάτη.

Στο φωτιζόμενο χώρο κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν ένα full face κι ένα jet κράνος. Η σέλα ανοίγει με δυο τρόπους.

Δοκιμή: Piaggio Beverly με ABS/ASR

Για να μην παραπονεθεί κανείς για την ασφάλεια, οι Ιταλοί φρόντισαν να βγάλουν και έκδοση που εκτός από ABS διαθέτει -για πρώτη φορά στην ιστορία των scooter- και Traction Control!

 
Στην αρχή παραδέχομαι πως ακόμα κι εγώ αμφισβήτησα την προσθήκη του ASR (Anti Spin Regulator, δηλαδή σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ή όπως το γνωρίζουμε αλλιώς Traction Control) ως μια υπερβολή κίνηση, υποκινούμενη ίσως από το τμήμα του marketing. Γιατί ο τίτλος «το πρώτο scooter παγκοσμίως, με Traction Control», ακούγεται ιδιαίτερα εύηχος. Έπρεπε να οδηγήσω στην Αθήνα το νέο Beverly 350 Sport Touring ABS / ASR, για να διαλυθεί αυτή η εντύπωση με τον πιο εμφατικό τρόπο. Επιγραμματικά, να αναφέρω, πως πρόκειται για μια ουσιαστικότατη κίνηση ασφάλειας που προσφέρει απόλυτη πρόσφυση, σε όλες τις συνθήκες.

+: Κινητήρας, Traction Control
-: Ελαφριά αίσθηση στην τελική

Τιμή: 5.200 (χωρίς ABS / ASR 4.800 ευρώ)
Χρώματα: Μπλε, λευκό, ασημί, μαύρο, κόκκινο

Αισθητική / Ποιότητα κατασκευής – Σοβαρότης και ποιότης
Πριν πιάσω τα γενικά σχήματα, τις αιχμές και τις καμπύλες του Beverly, θα ήθελα να σταθώ για λίγο στην πολύ πετυχημένη διχρωμία του ασημί και του κόκκινου, που είχε το μοντέλο της δοκιμής μας. Η συγκεκριμένη διχρωμία παραπέμπει ευθέως σε πολυτελές αυτοκίνητο, είναι άψογα εφαρμοσμένη στο scooter και τα σχόλια που απέσπασε από όσους την αντίκρισαν ήταν τουλάχιστον εγκωμιαστικά. Γυρίζοντας τώρα στη σχεδίαση, το νέο Beverly δεν ταράζει τα νερά, και δεν αποτελεί ριζοσπαστική κίνηση όσον αφορά στο design, αφού ακολουθεί πιστά τις γραμμές της οικογένειας Beverly. Ειδικότερα, το σχέδιο του 350 είναι σχεδόν ολόιδιο με το 300, με μόνες αλλαγές τις ζάντες (είναι πλέον πεντάμπρατσες), το διαφορετικό τελικό εξάτμισης, και τη μικρή ζελατίνα που στο 350 είναι στάνταρ. Επιπλέον τα χρώματα είναι νέα, οι καθρέπτες τώρα είναι μαύροι αντί για ασημί, ενώ μαύρα είναι και τα αντίβαρα στο τιμόνι. Ο αέρας που αποπνέει το 350 είναι αυτός της ποιότητας, και της σοβαρότητας, στόχοι που αντικατοπτρίζουν τα «θέλω» και τα «πρέπει» των αγοραστών της συγκεκριμένης κατηγορίας. Η ποιότητα κατασκευής τώρα είναι υψηλότατη, με άψογη συναρμογή πλαστικών, ενώ το 350 είναι καλοβαμμένο και στιβαρό, και δεν θα βρεις ψεγάδι, από όπου κι αν το εξετάσεις.

Άνεση / Χώροι – Προσεγμένο στη λεπτομέρεια
Η σέλα του Beverly 350 είναι σχετικά ψηλή για τα χαμηλά αναστήματα, και θα χρειαστεί να μετακινηθείτε μπροστά-μπροστά για να πατήσετε κάτω με σιγουριά, αν είστε κάτω του 1.70. Βέβαια, εδώ που τα λέμε, η σέλα δεν σε αφήνει και να κάτσεις πολύ πιο πίσω, αφού έχει συγκεκριμένο χώρο, και τοποθετεί τον αναβάτη, ανεξαρτήτως αναστήματος σε ορισμένη θέση –που ομολογουμένως βολεύει όλα τα αναστήματα. Απλώς δεν έχεις την ευχέρεια να μετακινηθείς πάνω της σε διάφορες θέσεις. Το αφρώδες της σέλας, αλλά και το μέγεθος της δεν σηκώνουν παράπονα, ούτε από την πλευρά του αναβάτη, ούτε από του συνεπιβάτη. Αν ο δρόμος είναι καλός, αμφότεροι οι επιβαίνοντες θα παραμείνουν φρέσκοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, που θα μπορούσε κάλλιστα να μεταφραστεί και σε ταξίδι εκτός πόλης. Όμως αν το οδόστρωμα είναι αρκετά κακό, με λακκούβες και σαμάρια, το Beverly θα ταρακουνήσει το… πλήρωμα του, και ειδικότερα το συνεπιβάτη, ο οποίος θα κουραστεί από το συνεχές κοπάνημα. Καλό είναι λοιπόν να αποφεύγετε τις λακκούβες όντας δικάβαλοι, για να συμβάλλετε θετικά στην άνεση του συνεπιβάτη σας. Σημειώστε πως η στάνταρ ζελατίνα θα αποδειχθεί σχετικά μικρή για ψηλούς αναβάτες. Η σέλα τώρα ανοίγει με δύο τρόπους. Είτε με ένα κουμπί στο αριστερό γκριπ (προσοχή, γιατί με το κουμπί θα ανοίξει ακόμα κι αν έχετε το κλειδί μέσα, και τον διακόπτη στο off), είτε με μηχανικό διακόπτη που θα βρείτε μέσα στο μπροστινό ντουλαπάκι. Το τελευταίο αποσκοπεί στο να μπορέσετε να έχετε πρόσβαση στον αποθηκευτικό κάδο, ακόμα και σε περίπτωση που μείνετε από μπαταρία. Το ντουλαπάκι μπροστά θα χωρέσει κάποια μικροπράγματα, ενώ ο κάδος θα πάρει ένα full face (εκτός αν έχει ιδιαίτερα μεγάλους αεραγωγούς), κι ένα jet κράνος. Πολύ σωστή η τοποθέτηση πλαφονιέρας στον κάδο, ενώ υπάρχει και γάντζος στην ποδιά για τις σακούλες, που έξυπνα και αθέατα εισέρχεται στα πλαστικά, και μένει αθέατος αν δεν τον χρειάζεστε. Τέλος, έχετε στη διάθεση σας και μια μικρή σχάρα στο πίσω μέρος, που αποτελεί προέκταση των χρηστικών χειρολαβών του συνεπιβάτη.

Κινητήρας – Πολύ δυνατός, με αραιά διαστήματα service
Η Piaggio αναφέρει πολλάκις το γεγονός πως ο ολοκαίνουργιος κινητήρας του 350 προσφέρει συγκρίσιμη δύναμη με ενός κινητήρα 400 κυβικών εκατοστών, με το βάρος ενός κινητήρα 300 κυβικών -και δεν έχει άδικο. Όσοι είχαν παράπονα από τον προηγούμενο κινητήρα του Beverly 300, όσον αφορά στη δύναμη, με το 350 θα κυκλοφορούν με ένα μόνιμο χαμόγελο μέχρι τα αυτιά! Η δύναμη των 33,3 ίππων στις 8.250σαλ., και η ροπή των 3,3 κιλών στις 6.250σαλ. είναι χορταστικά νούμερα, που έχουν απίθανο αντίκρισμα στο δρόμο. Αυτό το μοτέρ εκτοξεύει τις επιδόσεις του Beverly, και καθιστά το Traction Control απαραίτητο, ειδικά αν οδηγείτε με γρήγορο ρυθμό στη γυαλισμένη ελληνική άσφαλτο. Η Piaggio έδωσε σημασία και στις μειωμένες εσωτερικές τριβές, ώστε να ελαχιστοποιήσει τους μηχανικούς θορύβους και τις ανάγκες service, και να μεγιστοποιήσει τη μηχανική αποδοτικότητα, αλλά και την αξιοπιστία. Η μετάδοση σε σχέση με το 300 είναι νέα, με τον αυτόματο πολύδισκο συμπλέκτη να βρίσκεται μέσα σε μπάνιο λαδιού, ώστε να διατηρείται σταθερή η απόδοση, ακόμα και κάτω από την πιο σκληρή θερμική καταπόνηση. Μιλάμε για ένα υπερσύγχρονο σύνολο που ζυγίζει 10 κιλά λιγότερα από τον κινητήρα του 400, ενώ τα επίσημα διαστήματα service βρίσκονται στα… 20.000 χιλιόμετρα! Ενδιάμεσα, το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι μια αλλαγή λαδιού κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Η Piaggio τονίζει πως οδηγώντας το Beverly 350 με οικονομικό τρόπο, μπορείτε να επιτύχετε ιδιαίτερα χαμηλά νούμερα κατανάλωσης, που φθάνουν ακόμα και τα 3,33lt/100χλμ, και δεν έχουμε λόγω να την αμφισβητήσουμε. Σε πιο ρεαλιστικές, και γρήγορες συνθήκες, με σβέλτη οδήγηση είδαμε 4 με 4,4lt/100χλμ.

Φρένα και Traction Control – Μοναδική πρόσφυση, μέγιστη ασφάλεια
Ας το γράψουμε μια ακόμη φορά, δεν κάνει κακό. Το νέο Beverly 350 Sport Touring ABS / ASR είναι το πρώτο scooter της αγοράς που εξοπλίζεται με Traction Control. Ο συνδυασμός ABS & ASR δίνει στο 350 της Piaggio πρωτόγνωρα επίπεδα οδικής ασφάλειας, αφού απομακρύνει τον κίνδυνο γλιστρήματος, τόσο στο φρενάρισμα, όσο και στις επιταχύνσεις. Άριστη η σκέψη της ιταλικής εταιρείας, που καταφέρνει να προσφέρει απόλυτη ηρεμία πνεύματος στους αναβάτες του 350. Αμφότεροι οι τροχοί είναι εξοπλισμένοι με αισθητήρες που ανιχνεύουν την ταχύτητα περιστροφής τους. Οι αισθητήρες αυτοί ενώνονται με μια υδραυλικά ελεγχόμενη, δικάναλη μονάδα ελέγχου. Μέσω βαλβίδων που λειτουργούν με σερβομηχανισμό, η μονάδα αυτή ελέγχει την πίεση του συστήματος πέδησης, ενεργοποιώντας το ABS την κατάλληλη στιγμή ώστε να αποτρέψει το κοκκάλωμα των τροχών. Παράλληλα, όταν οι αισθητήρες διαπιστώσουν διαφορά στην ταχύτητα της περιστροφής του πίσω με τον εμπρός τροχό, τότε κόβεται η ανάφλεξη, μειώνοντας δραστικά την ισχύ, και αποτρέποντας μια πλαγιολίσθηση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση. Επιπλέον, ο αναβάτης μπορεί αν θέλει να βγάλει το ASR εκτός λειτουργίας, από ένα κουμπί στο ταμπλό των οργάνων.

Πλαίσιο / Αναρτήσεις – Ατσάλινη αφοσίωση
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, διπλό, σωληνωτό και προσφέρει μεγάλη ακαμψία, αρωγός στο καλό κράτημα του 350. Το πιρούνι μπροστά είναι τηλεσκοπικό, συμβατικό, με διάμετρο 35 χιλιοστών, ενώ πίσω βρίσκουμε δυο αμορτισέρ, που διαθέτουν προφόρτιση τεσσάρων θέσεων. Οι μεγάλοι τροχοί των 16 ιντσών προσφέρουν ασφάλεια, και έξτρα άνεση, ενώ οι πεντάμπρατσες ζάντες είναι αλουμινίου, και φοράνε φαρδιά ελαστικά, με διαστάσεις 110/70 μπροστά και 150/70 πίσω. Στην πράξη, το Beverly αποτελεί το πιο καλοστημένο Beverly μέχρι σήμερα, ικανό να αντεπεξέλθει άριστα στο δυνατό κινητήρα, και στις sport αναζητήσεις του συνόλου.

Οδηγώντας – Απολαυστικό, ασφαλές, ταχύτατο
Δεν θέλει γκάζι στην εκκίνηση. Η μίζα το φέρνει άμεσα στη ζωή, και η διασκέδαση ξεκινά από την πρώτη στιγμή. Ο κινητήρας, εκτός από πολύ δυνατός, είναι και απόλυτα γραμμικός, γεγονός που μεταφράζεται σε απίστευτο έλεγχο του γκαζιού, με τον αναβάτη να μπορεί να πάρει όση ακριβώς δύναμη θέλει, όποτε το επιθυμεί. Έμεινα έκπληκτος από την ικανότητα του κινητήρα να ανταποκρίνεται άψογα στις διαθέσεις του αναβάτη. Τι σημαίνει αυτό; Θέλετε να κινηθείτε χαλαρά; Ο κινητήρας δεν δυσανασχετεί, και συμπεριφέρεται γλυκά, με τον αλάνθαστο ψεκασμό να διαχειρίζεται με ονειρικό τρόπο το γκάζι. Οι καλύτερες βόλτες, τελεία και παύλα. Ούτε σκαλοπάτια ισχύος θα βρείτε, ούτε βήχα από την τροφοδοσία, ούτε παραπανίσια ισχύ όταν δεν τη θέλετε, ούτε τρύπες ισχύος πουθενά. Θέλετε να κινηθείτε γρήγορα; Το Beverly 350 θα αποδειχθεί ταχύτατο και ευέλικτο αστικό βέλος, εκτοξευόμενο από στροφή σε στροφή, αφήνοντας πίσω τους πάντες και τα πάντα, πιάνοντας τα 155χλμ/ώρα παντού, ενώ με ελάχιστη ακόμα επιμονή θα δείτε και τα 160χλμ/ώρα, με τον κόφτη να επεμβαίνει περίπου στα 163χλμ/ώρα. Ναι, το 350 είναι από τα πλέον αποτελεσματικά αστικά δίκυκλα, αν βιάζεστε στα ραντεβού σας. Εξοντώνει κίνηση και μποτιλιάρισμα, αφήνοντας τους υπόλοιπους συνοδοιπόρους σας με την απορία για τον κυβισμό του πύραυλου που τους προσπέρασε. Η μετάδοση είναι ιδιαίτερα άμεση, κι αν επιλέξετε να απενεργοποιήσετε το Traction Control, οι πλαγιολισθήσεις ισχύος κάνουν εντυπωσιακά την εμφάνιση τους! Έτσι, το ASR αποδεικνύεται φύλακας άγγελος σας όταν θέλετε να πιέσετε, μπορώντας έτσι να αγνοήσετε παντελώς την ελληνική άσφαλτο-γυαλί, τα νερά, ή τα χώματα! Μόνη ένσταση, ο τρόπος με τον οποίο ενεργεί το ASR, τρόπος που αποδεικνύεται αρκετά παρεμβατικός. Νιώθεις ένα γλίστρημα να εξελίσσεται, και αμέσως μετά το ASR κόβει με αρκετά έντονο τρόπο την παροχή ισχύος, για να την ομαλοποιήσει λίγο μετά. Το χαρακτηριστικό αυτό όμως, δεν έχει και τόση σημασία, αφού στόχος εδώ είναι πρωτίστως η ασφάλεια σας, στόχος που με το ASR επιτυγχάνεται ξανά και ξανά, σώζοντας αμέτρητες πτώσεις, όταν εσείς σπρώχνετε τα όρια σας στα άκρα. Η προστασία από τα στοιχεία είναι ικανοποιητική, όμως βρήκα πως με ύψος αναβάτη κοντά στο 1.70, οι στροβιλισμοί από τη ζελατίνα δημιουργούν αρκετό θόρυβο στο κράνος. Το προηγμένο ABS δουλεύει άριστα, καθώς δεν μπαίνει εύκολα σε λειτουργία, και δεν ενοχλεί τον αναβάτη με συνεχείς παρεμβάσεις. Έτσι, μπορείτε να εκμεταλλευθείτε ανεμπόδιστα τη μεγάλη ισχύ των φρένων. Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, το Beverly 350 δεν θα σας απογοητεύσει, καθώς προσφέρει ικανοποιητικότατο κράτημα. Προσοχή μόνο θα απαιτήσει από τον αναβάτη στις ταχύτητες κοντά στην τελική του, καθώς εκεί το μπροστινό σύστημα ελαφρώνει αισθητά, ελάφρωμα που μπορεί να εξελιχθεί σε ταλάντωση αν το οδόστρωμα είναι κακό. Κραδασμοί δεν θα σας ενοχλήσουν πουθενά, ενώ τα φώτα είναι μεν ικανοποιητικά αλλά θα μπορούσαν να είναι και δυνατότερα. Οι καθρέπτες προσφέρουν άριστο οπτικό πεδίο, ενώ η κόρνα είναι ελαφρώς ασθενική. Τέλος, τα όργανα προσφέρουν πλούσια πληροφόρηση, αφού προειδοποιούν ακόμα και για… παγετό -όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Συμπέρασμα – Εξελιγμένο, πρωτοπόρο, εντυπωσιακό
Ο συνδυασμός ABS & ASR είναι πραγματικά αχτύπητος, ανεβάζοντας κατακόρυφα την ασφάλεια των αναβατών scooter. Ειδικά στις ελληνικές συνθήκες, το νέο Beverly 350 Sport Touring, με το δυνατό μοτέρ και την άμεση απόκριση βάζει το ASR να δουλέψει σκληρά -και με απόλυτη επιτυχία-, όταν ο αναβάτης αποφασίσει να κρατήσει τέρμα ανοιχτό το γκάζι. Αν τώρα κάποιος κάνει την πράξη «δυνατότερο μοτέρ+ABS+ASR», και συγκρίνει την τιμή του 350 με το 300, τότε… η πλάστιγγα γέρνει εντυπωσιακά προς τη μεριά του 350. Συγχαρητήρια στη μαμά Piaggio, που κατάφερε να κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά, στην εξέλιξη του ονόματος Beverly, με το 350 Sport Touring να αποτελεί το καλύτερο Beverly μέχρι σήμερα, και με μεγάλη διαφορά!

 

PIAGGIO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ