Εν αρχή, είχαμε το BMW F 800 GS σε μαύρο-κίτρινο, ενώ το συνδυασμό φέτος υιοθέτησε και η special έκδοση του F 650 GS, με μοτέρ στα 798 κ.εκ. και την ιπποδύναμη στους 71 ίππους.
Οι Βαυαροί είχαν από την αρχή αποσαφηνίσει τους ρόλους των δυο μοτοσικλετών. Το F 800 GS διέθετε τον κινητήρα σε πιο ανοιχτή μορφή, με περισσότερα άλογα, και διαφορετικό τρόπο απόδοσης, μαζί με μεγαλύτερο μπροστινό τροχό, διαφορετικό πιρούνι και πιο ψηλές αναρτήσεις, για μεγαλύτερες δυνατότητες στο χώμα. Το F 650 GS είναι περισσότερο ασφάλτινο, διαθέτοντας 14 ίππους λιγότερους, με περισσότερη ροπή χαμηλά όμως, χυτές ζάντες, 19άρη μπροστινό τροχό, και χαμηλότερη σέλα. Από όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 800, είχαμε εκφράσει παράπονα, γιατί το υπέροχο μαύρο-κίτρινο χρώμα δεν είχε περάσει και στο 650. Αφού πέρασαν τρία ολόκληρα χρόνια, η BMW αποφάσισε να μας κάνει το χατίρι, αν και το κίτρινο που επέλεξε για το 650 είναι πιο… αχνό από το «κροκί» κίτρινο του πρώτου 800.
Αισθητική – Σύγχρονο και σήμερα
Το F 650 GS δεν έχει αλλάξει καθόλου, από όταν παρουσιάστηκε το 2008. Παρ’ όλα αυτά, καταφέρνει να δείχνει αρκετά σύγχρονο και σήμερα, αν και κάποιοι αντίπαλοι του έχουν προχωρήσει από τότε. Τουλάχιστον η τιμή του έχει πέσει κοντά 1000 ευρώ, και αυτό του δίνει ένα δυνατό πρόσθετο χαρτί. Το φινίρισμα είναι κλασσικό BMW, ψηλής ποιότητας, με άριστη εφαρμογή στα πλαστικά, βαθιά βαφή και μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, εκτός από τη χρωματική διαφορά σε σχέση με τη βασική έκδοση, διέθετε και διάφορα έξτρα καλούδια που έκαναν τη μοτοσικλέτα να αναδύει ένα αέρα πολυτέλειας. Συγκεκριμένα, το trip computer με τις ενδείξεις του, μπορεί να σε κάνει να το χαζεύεις για μέρες, συγκρίνοντας νούμερα real-time και μέσης κατανάλωσης, και εξετάζοντας με ποια ταχύτητα κιβωτίου και πόσα χιλιόμετρα την ώρα πρέπει να κινείσαι για να βγάζεις εξωπραγματικά χαμηλές καταναλώσεις.
Η ολοκληρωμένη δοκιμή της BMW F 650 GS Special Edition περιλαμβάνεται στο τεύχος 25 του moto τρίτη που θα είναι στα περίπτερα στις 6 του Δεκέμβρη.