net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Ουκ εν τω πολλώ τω ευ…
Beta Alp 4.0
Διαβάστηκε από 14929 αναγνώστες
Το έχουμε πει χίλιες φορές, το σκεφτόμαστε άλλες τόσες, αλλά το ποσοστό που το εφαρμόζουμε στη ζωή μας είναι τραγικά μικρό. Το Alp της Beta μάς δείχνει με τον καλύτερο τρόπο ότι μάλλον θα πρέπει να παίρνουμε πιο σοβαρά αυτά που έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι, οι οποίοι σίγουρα κάτι παραπάνω ήξεραν από εμάς.
Τρεις μήνες πριν  
Έχεις περάσει εβδομάδες ολόκληρες ψάχνοντας για την επόμενη μοτοσικλέτα σου. Τα έχεις βάλει όλα κάτω, έχεις σκεφτεί όλες τις πιθανές παραμέτρους και πλέον έχεις καταλήξει στο μοντέλο της προτίμησής σου, το οποίο είσαι 100% σίγουρος ότι τελικά θα αγοράσεις, αφού καλύπτει όλες σου τις ανάγκες στο έπακρο. Φτάνεις στην αντιπροσωπεία, στέκεσαι μπροστά στη βιτρίνα και προτού διαβείς την πόρτα, ρίχνεις μια τελευταία ματιά στη μοτοσικλέτα που κατάφερε εν τέλει να κλέψει την καρδιά και το μυαλό σου. Ξαφνικά, νιώθεις το πάτωμα να χάνεται κάτω από τα πόδια σου! Νέες σκέψεις ξεπηδούν στο μυαλό σου και νέα συναισθήματα σε κυριεύουν απ´ άκρη σ´ άκρη. Η περιφερειακή σου όραση έχει ήδη φωτογραφίσει και καταγράψει μία μοτοσικλέτα που στέκεται περήφανη δίπλα ακριβώς από την "καλή" σου. Πιο μεγάλη σε μέγεθος, βαρύτερη, με φέρινγκ, περισσότερα κυβικά, πιο εντυπωσιακό πιρούνι, μεγαλύτερη σέλα και περισσότερες ανέσεις! Μεταβολή και… πίσω στο σπίτι για περισσότερο ψάξιμο και αναθεώρηση απόψεων. "Και αυτή μου κάνει", καταλήγεις, "σίγουρα κοστίζει κάτι παραπάνω, είναι διαφορετική από αυτή που ήθελα, αλλά θα τα βολέψω και θα την αποκτήσω", σκέφτεσαι. Και ο ανταγωνισμός; Είναι και αυτός στη μέση, με το δικό του μοντέλο να είναι ακόμη πιο ισχυρό, αν και αυτό με τη σειρά του κοστίζει κομματάκι παραπάνω από τη νέα σου "αγάπη" και σημαντικά περισσότερο από την προηγούμενη. Ποια προηγούμενη; Αυτή την έχεις ήδη ξεχάσει! "Αυτή θα πάρω", αναφωνείς εκστασιασμένος, προσπαθώντας παράλληλα να πνίξεις τη μουρμούρα της συνείδησής σου που έκανε λόγο για άτυχη επιλογή, μη κάλυψη αναγκών, κ.λπ., κ.λπ.…
Παρούσα ημέρα
Η θερμοκρασία που αναγράφει το trip computer βρίσκεται λίγο πάνω από τους 34 βαθμούς Κελσίου, ο ιδρώτας έχει ήδη αρχίσει να κυλάει στα πιο απόκρυφα μέρη σου και τα άλατα κάνουν τα μάτια σου να τσούζουν ασταμάτητα. Εδώ και 5 λεπτά βρίσκεσαι ακινητοποιημένος μέσα στην κίνηση και ανήμπορος να μανουβράρεις το "θηρίο" που γουργουρίζει κάτω από τα πόδια σου, στέλνοντας τεράστιες ποσότητες καυτού αέρα στο εσωτερικό των ποδιών σου. Πάνω στο σιχτίρισμα, το ακουστικό σου ραντάρ εντοπίζει ένα γνώριμο ήχο, ο οποίος δυναμώνει όλο και περισσότερο με κάθε δέκατο του δευτερολέπτου. "Κάτι μου θυμίζει αυτό το προυτ-προυτ", σκέφτεσαι, και πριν προλάβεις να γυρίσεις κεφάλι βρίσκεται ήδη πίσω σου. "Αν είναι δυνατόν, από πού ξεφύτρωσε;", αναφωνείς μέσα στο κράνος σου, τη στιγμή που τα πάντα γύρω σου μοιάζουν στάσιμα! Από τον καθρέπτη βλέπεις τον αναβάτη του. Ρίχνει δύο γρήγορες ματιές γύρω του, κάνει λίγο όπισθεν, κόβει τέρμα το τιμόνι και με γρήγορους ελιγμούς εξαφανίζεται ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα. Το κράνος του είναι το τελευταίο πράγμα που βλέπεις να χάνεται στον ορίζοντα… Δεν θέλεις να το παραδεχτείς, αλλά ο ήχος που άκουσες ήταν γνώριμος. Θύμιζε τη μοτοσικλέτα που σε είχε περάσει αέρα σε εκείνο το δασικό δρόμο, την ώρα που εσύ χαροπάλευες με το βάρος της "καλής" σου, προσπαθώντας να την… σηκώσεις από το έδαφος. Και δεν ήταν μόνο ο ήχος, αλλά και η λεπτή και ψηλή σιλουέτα, που δύσκολα την μπερδεύεις με κάτι άλλο στο δρόμο. Ήταν η μοτοσικλέτα που σου πήρε τα μυαλά και σε έφτασε μέχρι τη βιτρίνα εκείνης της αντιπροσωπείας τότε… ήταν το νέο Beta Alp 4.0!
"Πώς την πάτησα έτσι!"
Γυρίζοντας σπίτι εκείνη την ημέρα, κατάκοπος από την ταλαιπωρία που είχες υποστεί, μία σκέψη τυραννούσε το μυαλό σου. Είχες καταφέρει και εσύ να πέσεις στην παγίδα της "καταναλωτικής ευτυχίας" και να πάρεις κάτι που μπορεί να σου πρόσφερε πολλά, αλλά για αυτά που πραγματικά το χρειαζόσουν… απλά δεν έκανε. Εσύ κινείσαι καθημερινά στην πόλη και έψαχνες μία σβέλτη και ευέλικτη μοτοσικλέτα. Τι τα ήθελες τα φέρινγκ και τα περιττά πλαστικά, τα έξτρα λούσα και τα +230 κιλά;Τότε θυμήθηκες και εκείνη τη μεγάλη βόλτα που είχες κάνει πάνω στη σέλα του Alp ενός φίλου. Αλήθεια, πόσο καλά είχες νιώσει τότε! Τα πάντα πάνω στη μοτοσικλέτα ήταν εκεί ακριβώς που έπρεπε. Το τιμόνι ερχόταν στα χέρια σου με φυσικό τρόπο. Η σκληρή σέλα, αν και με αρκετή απόσταση από το έδαφος, άφηνε τα πόδια σου να φτάνουν κάτω με ασφάλεια, λόγω του ιδιαίτερα μικρού πλάτους της κατασκευής. Τα δάχτυλά σου έβρισκαν τυφλά τα χειριστήρια και τα πόδια σου "έπεφταν" με φυσικό τρόπο πάνω στα μαρσπιέ. Και ποιοτικά το Alp σε είχε αφήσει ικανοποιημένο. Τα μαλακά και λιγοστά του πλαστικά έδειχναν ικανά να αντέξουν σε κάποια άτυχη στιγμή στο χώμα, κριτήριο που αρχικά βρισκόταν ψηλά στη λίστα σου, πριν πέσει και αυτό θύμα της καταναλωτικής σου μανίας.
Λιτά και απέριττα 
Αυτό που σε είχε κερδίσει τότε, ήταν η ευκολία με την οποία το Alp κινούταν μέσα στην πόλη, το πεδίο δηλαδή που θα το χρησιμοποιούσες ως επί το πλείστον. Σε τέτοιες συνθήκες, πήγαινε σαν σίφουνας πραγματικός. Με πλάτος που θυμίζει παπί, βάρος… μία από τα ίδια και "κοφτερό" τιμόνι που περνά πάνω από τους καθρέπτες, το Alp δύσκολα μειώνει το ρυθμό του και ακόμη πιο δύσκολα ακινητοποιείται στο μποτιλιάρισμα. Και ο κινητήρας του, θυμάσαι, σε είχε ικανοποιήσει απόλυτα. Στα 350 κ.εκ., δεν τον λες ούτε μεγάλο ούτε όμως και μικρό. Σίγουρα πάντως είναι ο πρώτος μονοκύλινδρος σε αυτά τα κυβικά που τοποθετείται σε μοτοσικλέτα μετά από αρκετό καιρό. Μπορεί να μην έχει τη δύναμη και τη ροπή των μεγάλων thumper, είναι όμως εύστροφος, έχει περισσότερη δύναμη και ροπή από τους 250άρηδες, η ελαστικότητά του είναι εμφανής σε όλο το φάσμα λειτουργίας και την αξιοπιστία του στο πέρασμα του χρόνου την έχει αποδείξει με το παραπάνω, μιας και πρόκειται ουσιαστικά για το μοτέρ που κινούσε τα DR 350 της Suzuki. Και στο χώμα που είχες προλάβει να κάνεις μερικές βόλτες, είχες μείνει απόλυτα ικανοποιημένος. Οι σχετικά μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και το ζωηρό μοτέρ βοηθούν στη γρήγορη διάσχιση των χωματόδρομων, με το Alp να μην μένει μόνο εκεί, αφού μπορεί να εκτελέσει και χρέη… κατσικιού, δικαιολογώντας απόλυτα το όνομά του, που φέρνει στο νου τη γνωστή οροσειρά. Με την ταχύτητα να παραμένει σε λογικά επίπεδα, το ιταλικό μονοκύλινδρο αντεπεξέρχεται και σε πιο δύσκολες καταστάσεις, αφού σκαρφαλώνει με ευκολία ακόμα και σε πιο δυσπρόσιτα σημεία και περνά με ασφάλεια ακόμη και από δύσκολα μονοπάτια.Εκεί που ήξερες ότι θα πρέπει να οπλιστείς με υπομονή, είναι στο ταξίδι στην εθνική, όπου σίγουρα το μοντέλο της Beta δεν θα συγκινήσει. Πάνω στη σέλα του, σε αυτές τις συνθήκες, νιώθεις περισσότερο ότι κάνεις αγγαρεία και το Alp στο επιβεβαιώνει με πολλούς τρόπους: πρώτον, με το θόρυβο που παράγουν τα ελαστικά του και δεύτερον, με τη μικρή αυτονομία που του χαρίζει το ρεζερβουάρ των 10 περίπου λίτρων. Ο επαρχιακός δρόμος είναι ένα πεδίο δράσης που σαφώς και προτιμά το ιταλικό μοντέλο και το δείχνει σε κάθε ευκαιρία. 
Στις συνεχείς στροφές είναι ευχάριστο και απόλυτα προβλέψιμο, ακόμη και με τα τακουνάτα ελαστικά του μοντέλου της δοκιμής και δεν θα προβληματίσει ούτε καν τον αρχάριο αναβάτη, αφού φανερώνει τα όριά του με σαφήνεια και φιλικότητα. Τα φρένα, αν και έχουν χωμάτινο προσανατολισμό, ειδικά το εμπρός, προσφέρουν καλή αίσθηση και με λίγη παραπάνω πίεση στη μανέτα θα σταματήσουν γρήγορα το ελαφρύ Alp.
Υπερπλήρες ενδείξεων το όργανο του Alp. Πέρα από όλα τα κλασικά και μη, φέρει ένδειξη μέγιστης ταχύτητας και μέσης ωριαίας, αλλά και χρονόμετρο.
Ο αξιόπιστος, μονοκύλινδρος κινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα ελαστικός, παράγει ικανοποιητική ισχύ και κινεί με σβέλτους ρυθμούς το μικροκαμωμένο Alp 4.0.
Η σκληρή σέλα είναι σχετικά φαρδιά και θα βολέψει όλους τους σωματότυπους. Ο συνεπιβάτης θα μετακινηθεί μια χαρά μέσα στην πόλη.
Τιμή ( ευρώ) 5.690
Βάρος, ευελιξία, συμπεριφορά
¶νεση συνεπιβάτη
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας4T, 1Κ, A/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.)349
Διάμετρ. x Διαδρ. (χλστ.)79 x 71,2
Συμπίεση (:1)9,5
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)272/7.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)Δ.Α.
ΤροφοδοσίαΚαρμπιρατέρ
Χωρητ. ρεζερ. / ρεζ. (λ.)10,5
Κατανάλ. (λ./100 χλμ.)5,2
Βάρος (kg)133
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα)128
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό
Αναρτήσεις ΕΤηλεσκοπικό πιρούνι, 46 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.)220
Αναρτήσεις ΠΜονό αμορτισέρ
Διαδρομή220
Φρένα Ε (χλστ.)Δ /260
Φρένα Π (χλστ.)Δ /220
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε 90/90-21"
Ελαστικό Π130/90-18"
Διαστάσεις
Μήκος2.208
Πλάτος850
Μεταξόνιο1.444
Ύψος σέλας863
Εξοπλισμός
ABS x
Μίζα
Μανιβέλα x
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκ x
Ρυθμιζόμενες μανέτες x
Κεντρικό σταντ x
Πλάγιο σταντ
Σχάρα x
Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση x
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία 7,50
Ενεργητική ασφάλεια 7
Οδική συμπεριφορά 8
Κινητήρας-Κιβώτιο8
Φρένα7
Ποιότητα κατασκευής8
¶νεση7
Κατανάλωση8
Εξοπλισμός-Τιμή7

Σκέψου το καλά
Μοτοσικλέτες όπως το Alp 4.0 της Beta σίγουρα αξίζουν μεγαλύτερης αποδοχής από το κοινό της χώρας μας. Πρόκειται για μια λιτή και απέριττη κατασκευή, η οποία ταιριάζει ιδανικά στον αναβάτη εκείνο που, πέρα από την ανάγκη για καθημερινή μετακίνηση, έχει στα πλάνα του και την επαφή με τη φύση. Η χρηστικότητά του βρίσκεται στα ύψη, τις δουλειές σας στο κέντρο θα τις κάνετε μαζί του γρήγορα και ξεκούραστα, ενώ δεν θα πει όχι και σε ταξιδάκια, από τον επαρχιακό όμως δρόμο. Όσον αφορά στις χωμάτινες εξορμήσεις, στο πρόσωπο του Alp 4.0 θα βρείτε έναν πιστό σύντροφο που δεν θα κωλώσει στην πρώτη, στη δεύτερη, ούτε καν στην τρίτη δυσκολία που θα βρει μπροστά του και με τη φιλικότητα που το διακρίνει, θα σας ταξιδέψει πολύ μακριά.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ