• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Στην πιο ώριμη φάση του
ΚΤΜ 450 EXC SIX DAYS
Διαβάστηκε από 5768 αναγνώστες
Μια αγωνιστική enduro μοτοσικλέτα που, χωρίς να ζητά πολλά από τον αναβάτη της, προσφέρει δυνατές συγκινήσεις. Το 450 EXC, ιδιαίτερα δημοφιλές και αγαπητό στους εντουράδες, αποδεικνύει για μια ακόμα φορά την αξία του.
Η ΚΤΜ είναι μια εταιρεία που έχει γίνει γνωστή μέσα από τους αγώνες, στους οποίους και επενδύει. Την τελευταία δεκαετία έχει κατακτήσει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις off-road μοτοσικλετών κι όχι τυχαία. Έχει αποδείξει την αξιοπιστία τους, παρέχοντας στην αγορά μοντέλα ικανά να οδηγηθούν το ίδιο εύκολα από έναν αρχάριο, αλλά και ένα γρήγορο αγωνιζόμενο. Μάλιστα, για αγωνιστική χρήση, δεν ζητά τίποτα περισσότερο  από ένα ζευγάρι χοντρές σαμπρέλες.  Όπως λέει και το σλόγκαν της εταιρείας, "το 450 EXC Six Days είναι Ready to Race". Ποιοτικό και πανέμορφο, το μοντέλο δοκιμής έχει πλούσια προίκα που θα ζήλευαν όλοι: φρένα της Brembo που αντικειμενικά είναι από τα καλύτερα της αγοράς σε απόδοση, άξονες τροχών ταχείας εξαγωγής για αγωνιστική χρήση και βεντιλατέρ στο ψυγείο για καλύτερη ψύξη. Επιπλέον, διαθέτει πλαστική ποδιά για την προστασία του κινητήρα, καθώς και πίσω γρανάζι stealth που συνδυάζει μικρό βάρος και μεγάλη αντοχή, κάτι που πετυχαίνει, έχοντας σιδερένια δόντια και αλουμινένιο κέντρο (εκεί που εδράζεται στον τροχό). 
Πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα: Ισορροπημένο πακέτο
Το ατσάλινο πλαίσιο του 450 EXC διαφοροποιείται από το περσινό, καθώς ο λαιμός είναι 10mm χαμηλότερα σε σχέση με τον κεντρικό σωλήνα. Αυτό άλλαξε τη γεωμετρία της μοτοσικλέτας, που έγινε πιο κλειστή, δίνοντάς της πιο γρήγορα χαρακτηριστικά σε αλλαγές κατεύθυνσης. Είναι σταθερή σε γρήγορη οδήγηση, ενώ παράλληλα έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά σε σφιχτά εντουράδικα περάσματα.Οι αναρτήσεις είναι της θυγατρικής WP, με το αμορτισέρ να εδράζεται χωρίς μοχλικό στο αλουμινένιο ψαλίδι, το χαρακτηριστικό PDS.  Είναι προοδευτικές σε λειτουργία και διατηρούν τους τροχούς σε επαφή με το έδαφος. Το 48άρι πιρούνι θα τερματίσει σε μεγάλα άλματα, αλλά σε χρήση enduro - ακόμα και αγωνιστική- λειτουργεί υποδειγματικά.  Το PDS απέκτησε το σετάρισμα από το motocross μοντέλο SX-F, με 14mm μακρύτερο στέλεχος, κάτι που έδωσε στη μοτοσικλέτα ακόμα καλύτερη συμπεριφορά. Αμορτισέρ και πιρούνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και απορροφούν άριστα τις ανωμαλίες του εδάφους. Ιδιαίτερα ευαίσθητες στα "ψιλά", δεν κουράζουν τα χέρια του αναβάτη, κάτι πολύ σημαντικό σε χωμάτινη χρήση. Τα φρένα είναι από την Brembo, με δίσκο 260 χιλ. και διπίστονη δαγκάνα εμπρός και δίσκο 220 χιλ. με μονό έμβολο πίσω.  Αρκεί ένα τσίμπημα της μανέτας για να φρενάρει το ΚΤΜ, ενώ έχει πάρα πολύ καλή αίσθηση και αρκετή δύναμη για τις επιταχύνσεις του. Όσο κι αν πιέσεις στην οδήγηση, αγωνιστική ή μη, δεν θα βρεις ψεγάδι στην απόδοση των φρένων. Μάλιστα, μέχρι να τα συνηθίσεις, θα διαπιστώσεις ότι επιβραδύνεις αρκετά μέτρα πιο νωρίς από το σημείο που ήθελες. 
Οδηγικά: Απολαυστικό
Το ΚΤΜ 450 EXC αποτελεί μία από τις πιο εύκολες μοτοσικλέτες για enduro χρήση. Η θέση οδήγησης είναι ουδέτερη, χωρίς κάποια ιδιαιτερότητα, και τοποθετεί σωστά τον αναβάτη με όχι πολύ κλειστές γωνίες σε πόδια και χέρια. Ένα πάτημα της μίζας αρκεί για την εκκίνηση της μοτοσικλέτας, ενώ όσες φορές δοκιμάσαμε να βάλουμε μπρος με μανιβέλα, δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα.
Η δύναμη έρχεται γραμμικά και περνά στο έδαφος χωρίς απώλειες, εκτός αν το θελήσει ο αναβάτης για να ντριφτάρει τον πίσω τροχό. Ακόμα κι έτσι, όμως, η κατάσταση είναι ελεγχόμενη και το αποτέλεσμα σίγουρα απολαυστικό! Οι δύο εκκεντροφόροι δίνουν διάρκεια, κάτι πολύ χρήσιμο για enduro χρήση. ¶ψογη είναι η κλιμάκωση του κιβωτίου, με το 6άρι σασμάν να βοηθά την κατάσταση στα δύσκολα, το οποίο ειδικά σε τεχνικά ανηφορικά περάσματα… δίνει ρέστα. Σκαρφαλώνει άνετα ακόμα και στα πιο δύσκολα μονοπάτια, με σύμμαχο την καλή κλιμάκωση και την πλούσια ροπή από το μοτέρ. Σε πιο ανοιχτές διαδρομές, εντυπωσιάζει με τη σταθερότητά του και την αίσθηση που παρέχει στον αναβάτη. 
Σταθερό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, δεν θα σε απογοητεύσει. Έχει αρκετή δύναμη και διάρκεια από το μοτέρ, ενώ οι αναρτήσεις συνεργάζονται πολύ καλά με το πλαίσιο, δίνοντας την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση. Η μοτοσικλέτα αλλάζει κατεύθυνση εύκολα και παραμένει σταθερή στις στροφές. Δεν επηρεάζεται από ανωμαλίες που υπάρχουν στα λούκια από τα μπερμ και διατηρεί σταθερή την πορεία που έχεις επιλέξει.
Ουδέτερο στα άλματα το 450 EXC.

Στο στοιχείο του το 450 EXC μέσα στο δάσος.

Πλούσια προίκα
Το 450 EXC της δοκιμής είναι η επετειακή έκδοση Six Days, ένα μοντέλο δηλαδή κατάλληλα εξοπλισμένο για τις ανάγκες του συγκεκριμένου αγώνα. Φέρει αξεσουάρ που συναντάμε στα Power Parts της ΚΤΜ και υπάρχουν ως έξτρα για τα απλά μοντέλα: άξονες ταχείας εξαγωγής τροχών εμπρός και πίσω, πλαστική προστατευτική ποδιά για τον κινητήρα, κάλυμμα σέλας με ειδική υποδοχή για την κάρτα του αγώνα, πίσω γρανάζι Stealth μεγαλύτερης αντοχής κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ατσάλι, αλυσίδα χρώματος πορτοκαλί, προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι και μαύρες τιμονόπλακες. Τέλος, διαθέτει βεντιλατέρ για το ψυγείο, ενώ τα πολύχρωμα γραφικά συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα του ξεχωριστού 450 EXC Six Days.

Το ΚΤΜ 450 EXC αποτελεί μία από τις πιο εύκολες μοτοσικλέτες για enduro χρήση.

Σκαρφαλώνει άνετα ακόμα και στα πιο δύσκολα μονοπάτια.

Ο τροχός διαθέτει άξονα ταχείας εξαγωγής (το λεβιεδάκι που διακρίνεται στη φωτογραφία), κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε διήμερους αγώνες enduro, όπου ο αναβάτης καλείται να αλλάξει λάστιχο σε περιορισμένο χρόνο.

Σε αυτή τη θήκη στη σέλα, ο αναβάτης μπορεί να τοποθετήσει την κάρτα enduro κατά τη διάρκεια του αγώνα.

International Six Days Enduro: Διεθνής αγώνας αντοχής
Το International Six Days Enduro είναι ένας αγώνας αντοχής, σε επίπεδο εθνικών χωρών, κάτι δηλαδή σαν την Ολυμπιάδα με enduro μοτοσικλέτες. Κάθε χρόνο πραγματοποιείται σε διαφορετική χώρα και διαρκεί έξι ημέρες. Κάθε μέρα, οι αναβάτες, που φτάνουν σε αριθμό περίπου τους 500, οδηγούν 200 με 270 χιλιόμετρα μέσα από δάση, σε χωματόδρομους και δύσκολα off-road περάσματα. Για την ακρίβεια, κάθε μέρα περιλαμβάνει απλές διαδρομές (διέλευση) και ειδικές διαδρομές, στις οποίες οι αγωνιζόμενοι πρέπει να οδηγήσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν, καθώς βαθμολογούνται αρνητικά, όσο ο χρόνος περνά. Η εθνική ομάδα που θα συγκεντρώσει τους λιγότερους βαθμούς στο σύνολο των έξι ημερών κερδίζει τον αγώνα. Το 2008, ο σημαντικότερος χωμάτινος αγώνας enduro είχε φιλοξενηθεί στη χώρα μας, στις Σέρρες, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. Φέτος θα πραγματοποιηθεί στην πόλη του Μεξικό Morelia από 1η έως 6 Νοεμβρίου.

 
 Στην πιο ώριμη φάση του
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία