• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Ιπτάμενος και τζέντλεμαν…
Peugeot GeoRS 300
Διαβάστηκε από 7990 αναγνώστες
Η εμφάνισή του σε προϊδεάζει για πικάντικες καταστάσεις, πυρωμένα δισκόφρενα και sport οδήγηση. Κάτσε στη σέλα του, όμως, βάλε μπροστά τον κινητήρα και αυτόματα θα κάνεις reset στις προηγούμενες σκέψεις σου, αφού κάλλιστα θα μπορούσε να είναι το καθημερινό σου εργαλείο που θα σε μεταφέρει ατσαλάκωτο από το σπίτι στο γραφείο και αντίστροφα.
Δεν υπάρχει λόγος να περιμένετε μέχρι την τελευταία σελίδα αυτής της δοκιμής για να διαβάσετε την ετυμηγορία για το νέο Geopolis με το μοτέρ των σχεδόν 300 κυβικών εκατοστών. Το γαλλικό scooter, όπως και η απερχόμενη έκδοση με το μικρότερο μοτέρ, συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων μοντέλων της κατηγορίας του και οι λόγοι για αυτό είναι πολλοί. Υψηλή ποιότητα κατασκευής, εργονομική σχεδίαση οργάνων, χειριστηρίων και θέσης οδήγησης και ικανοποιητικοί χώροι είναι αυτά που κλέβουν τις εντυπώσεις εν στάσει. Όταν οι τροχοί αρχίζουν και κυλούν η προσοχή εστιάζεται στην πολύ καλή συνεργασία αναρτήσεων πλαισίου και φρένων που δημιουργούν ένα απόλυτα ασφαλές σύνολο με σπορ προεκτάσεις. Μη ξεχνάμε φυσικά το νέο και μεγαλύτερο κινητήρα με τη πολιτισμένη λειτουργία και τη ροπάτη απόδοση. Ας πάμε όμως να δούμε από κοντά το Γάλλο εκπρόσωπο στη κατηγορία των σκούτερ με τροχούς 16 ιντσών. Τι αλλαγές έχει φέρει η αύξηση του κυβισμού; Έχουν επηρεαστεί οι επιδόσεις και η συμπεριφορά του και αν ναι τότε προς πια κατεύθυνση;
Οι αναρτήσεις διαβάζουν σωστά ακόμη και όταν ο δρόμος δεν είναι ο καλύτερος δυνατός και εμπνέουν εμπιστοσύνη στον αναβάτη.
Αισθητική: Με "πολεμική" παραλλαγή
Η εμφάνιση του Peugeot δεν έχει αλλάξει καθόλου σε σχέση με του απερχόμενου RS με το μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα. 
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχει αλλάξει σε κανένα του σημείο από τότε που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό της μοτοσικλέτας, κάτι που δείχνει και το πόσο επιτυχημένη ήταν η προσπάθεια των σχεδιαστών της γαλλικής εταιρείας, οι οποίοι κατάφεραν να σχεδιάσουν ένα scooter που αντέχει πεισματικά στο πέρασμα του χρόνου. Η εμφάνιση, λοιπόν, παραμένει άκρως δυναμική, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες και τρικ, προκειμένου να τραβήξει την προσοχή, ενώ καταφέρνει να συγκινήσει οπτικά ένα αρκετά ετερόκλητο κοινό, με τη διαφορά σε χρόνια των ατόμων που το απαρτίζουν να ξεπερνά τουλάχιστον τα 20. Ίσως να φταίει και αυτό το λευκό του χρώμα που το κάνει να δείχνει τόσο σπορτίφ, αλλά και τόσο σοβαρό και πολυτελές την ίδια στιγμή. 
Σε αυτό συνεισφέρουν και οι κόκκινες ραφές της σέλας με την αντιολισθητική επένδυση, οι ομόχρωμες δαγκάνες των φρένων, αλλά και η διχρωμία των αλουμινένιων ζαντών με τα επτά μπράτσα.
Ανοίγοντας το σεβαστών διαστάσεων πορτάκι, αποκαλύπτεται ένας μικρός χώρος για τα γάντια και το κινητό σας και παροχή ρεύματος 12V-120W.
Χώροι: Απλωθείτε ελεύθερα
Σε γενικές γραμμές, ο εκπρόσωπος της Peugeot στη συγκεκριμένη κατηγορία δείχνει να ταιριάζει καλύτερα σε άτομα που έτρωγαν όλο το φαγητό τους όταν ήταν μικρά. Το τιμόνι βρίσκεται ψηλά και σε ιδανική απόσταση από το θώρακα του αναβάτη για εύκολο χειρισμό με μικρές ταχύτητες, αλλά και παιχνίδια, τα πόδια πέφτουν πολύ φυσικά στο χώρο που έχει προβλεφθεί στην ποδιά για αυτά, ενώ η σέλα είναι αρκετά άνετη για τα μαλακά μόρια του αναβάτη, όπως και φιλική προς τη μέση του. Ο συνεπιβάτης κάθεται ψηλά και αρχοντικά, με αποτέλεσμα να βλέπει οτιδήποτε διαδραματίζεται στο δρόμο, επίσης χωρίς να κουράζεται, αν και τα αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ σε σχήμα φτερούγας μαχητικού αεροσκάφους ίσως να του φανούν λίγο άβολα σε σχέση με τις πιο κλασικές προτάσεις του ανταγωνισμού. Οι χειρολαβές που προσφέρει η μικρή αλλά πρακτική σχάρα του βρίσκονται σε καλή θέση, παρέχοντας επιπλέον σημεία στήριξης, πέραν του οδηγού. Κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας αξιόλογος χώρος, ο οποίος από τη μία θα χωρέσει αρκετά πράγματα, από την άλλη όμως δεν είναι σε θέση να δεχτεί full face κράνος, καθιστώντας μονόδρομο την επιλογή κάποιου ανοιχτού τύπου. Αυτό, βέβαια, αν δεν επιθυμείτε να τοποθετήσετε βαλιτσάκι στο πίσω μέρος, κάτι που θα συνιστούσα και ας χαλά τις πολύ δυναμικές γραμμές του "αγωνιάρικου" Geopolis.
Πίνακας οργάνων με ευανάγνωστα αναλογικά όργανα και μία οθόνη υγρών κρυστάλλων που όμως θα έπρεπε να είναι λίγο μεγαλύτερη.
Εργονομία: Χωρίς αλλαγές
Ο πίνακας οργάνων δεν έχει αλλάξει από αυτόν που ξέραμε μέχρι σήμερα. Τα αναλογικά όργανα είναι μεγάλα και ευανάγνωστα και οι λυχνίες, οι απολύτως απαραίτητες για την πληροφόρηση του αναβάτη, κάτι που μάλλον καλό είναι. Αυτό που ενοχλεί, είναι η μικρή σε μέγεθος οθόνη υγρών κρυστάλλων που συγκεντρώνει αρκετές πληροφορίες, οι οποίες χρειάζονται λίγη μεγαλύτερη προσπάθεια από πλευράς αναβάτη για να διαβαστούν. Το μεγαλύτερο "φάουλ" στη συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί η ηλεκτρονική μπάρα για την ένδειξη του καυσίμου. Μικρή και δυσδιάκριτη όπως είναι, μπορεί εύκολα να ξεφύγει από την προσοχή του αναβάτη και να τον βάλει σε περιπέτειες. Κρίμα που η γαλλική εταιρεία δεν προχώρησε στην τοποθέτηση μίας μεγαλύτερης, με την ευκαιρία της αναβάθμισης του κινητήρα.
Λίγη περισσότερη ροπή είναι αυτή που κάνει τη διαφορά για το νέο και μεγαλύτερο μοτέρ σε σχέση με το απερχόμενο. Η πολύ καλή απόκριση και η πολιτισμένη λειτουργία παραμένουν στα ίδια υψηλά επίπεδα.
Κινητήρας: Στα ίδια υψηλά στάνταρ 
Τα σχόλια που είχε αποσπάσει το προηγούμενο μοντέλο όσον αφορά στη λειτουργία και την ισχύ του κινητήρα του, δεν ήταν παρά μόνο θετικά. Τι γίνεται όμως με το νέο μεγαλύτερης χωρητικότητας μονοκύλινδρο μοτέρ; Μην ξεχνάμε ότι οι περισσότερες εταιρείες προχώρησαν στην αύξηση του κυβισμού των μοντέλων τους όχι για να βελτιώσουν τις ήδη πολύ καλές επιδόσεις των scooter της μεσαίας κατηγορίας, αλλά για να αντισταθμίσουν τη μείωση των επιδόσεων που έφεραν οι προδιαγραφες Euro3. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, οι διαφορές που παρατηρούνται στο δρόμο είναι ελάχιστες και το σημείο που κάνει τη διάφορα είναι η ελαφρώς μεγαλύτερη χωρητικότητα του μοτέρ, που συνεπάγεται έξτρα ροπή. Παρά τα επιπλέον κυβικά, η κατανάλωση δεν δείχνει να έχει μεταβληθεί προς το χειρότερο, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα, όπως άλλωστε και ο ιδιαίτερα πολιτισμένος και αθόρυβος τρόπος λειτουργίας του κινητήρα.
Τόσο το εμπρός όσο και το πίσω φρένο κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους. Προειδοποιούν έγκαιρα για επερχόμενο μπλοκάρισμα, ακόμη και στα "παγοδρόμια" της Αθήνας.
Φρένα: Με δύναμη και αίσθηση
Ίδιο και απαράλλαχτο με του προηγούμενου μοντέλου παραμένει το σύστημα πέδησης του γαλλικού scooter. Ένας δίσκος εμπρός και ένας πίσω, με διάμετρο 263 και 226 χλστ. αντίστοιχα, δείχνουν αρκετοί για να σταματήσουν το μεσαίο μοντέλο της Peugeot με ασφάλεια ακόμη και από την τελική του και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Η δύναμη που παράγουν, βρίσκεται σε απολύτως ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ η αίσθηση που μεταφέρουν στα δάχτυλα του αναβάτη είναι ασυνήθιστα καλή, αφού σε αυτόν τον τομέα συνήθως οι εντυπώσεις δεν είναι και οι καλύτερες δυνατές όταν μιλάμε για scooter.
Τόσο το εμπρός όσο και το πίσω φρένο κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους. Προειδοποιούν έγκαιρα για επερχόμενο μπλοκάρισμα, ακόμη και στα "παγοδρόμια" της Αθήνας.
Αναρτήσεις/Πλαίσιο: Άκαμπτο σύνολο 
Οι αναρτήσεις του γαλλικού scooter δίνουν την εντύπωση ότι δεν θα κάνουν τα πάντα για να κρατήσουν τη μέση του αναβάτη ξεκούραστη, καθώς η ρύθμισή τους είναι προσανατολισμένη προς το πιο σφιχτό και σπορτίφ. Αυτό όμως ισχύει μόνο σε πολύ κακοτράχαλο οδόστρωμα, γιατί σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα αφήσουν ξεκούραστα τα μαλακά μόρια του αναβάτη και του συνεπιβάτη, θα απορροφήσουν με άνεση το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών και το πιο σημαντικό, θα κρατήσουν υπό πλήρη έλεγχο το scooter ακόμη και όταν ο αναβάτης αποφασίσει να περάσει γρήγορα πάνω από έντονες και συνεχόμενες ανωμαλίες. Υπεύθυνο για τη σταθερότητα και τη σιγουριά που εμπνέει το GeoRS είναι και το άκαμπτο πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς, το οποίο δεν δυσκολεύεται να διαχειριστεί τις δυνάμεις που του ασκούνται ακόμη και σε ζωηρές καταστάσεις.
Το GeoRS δεν θα απογοητεύσει τον αναβάτη του ούτε στις στροφές.
Οδηγώντας: Και σπορτίφ και άνετο
 Κάθε φορά που ανεβαίνω στη σέλα του Geopolis δεν παύω να εκπλήσσομαι από τη δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της γαλλικής εταιρείας όσον αφορά στην ποιότητα κύλισης, αλλά και στον τρόπο που συνεργάζεται το άριστο από πλευράς συμπεριφοράς CVT κιβώτιο με τον πολιτισμένο και αθόρυβο κινητήρα. Νομίζω ότι η κλισέ έκφραση "θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας" που χρησιμοποιείται κατά κόρον στα περιοδικά των τεσσάρων τροχών, ώστε να τονιστεί η υψηλότερου επιπέδου ποιότητα που βρίσκεται σε μικρότερο… μπουκάλι, ταιριάζει απόλυτα στη συγκεκριμένη περίπτωση, με μείον δύο τροχούς βέβαια. Η σύμπλεξη του φυγοκεντρικού είναι άμεση, η επιτάχυνση ζωηρή τόσο από στάση όσο και εν κινήσει και η απουσία ενοχλητικών αλλά και μη κραδασμών συμπληρώνει ευχάριστα την εικόνα. Εικόνα που βελτιώνεται ακόμη περισσότερο από τη συμπεριφορά των αναρτήσεων. Είναι σφιχτές, ελέγχουν σωστά το βάρος του scooter και δεν χάνουν τον μπούσουλα ούτε με δεύτερο άτομο στη σέλα, ούτε σε δρόμο με συνεχόμενες ανωμαλίες, ακόμη και όταν αυτές βρίσκονται στα γνωστά και υψηλά ελληνικά στάνταρ. Πολύ καλή απόδοση έχουν και τα φρένα, με δύναμη και αίσθηση τόσο από μπροστά όσο και πίσω. Η ποιότητα με την οποία φρενάρει το γαλλικό μοντέλο συναγωνίζεται τον εξαιρετικά άνετο τρόπο με τον οποίον επιταχύνει. Και τώρα που μίλησα για επιτάχυνση, να σας πω ότι παρατήρησα ελάχιστες διαφορές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αν και πρέπει να ομολογήσω ότι μεταξύ 60 και 120 χλμ./ώρα, το νέο 300άρι Geopolis μού φάνηκε ελαφρώς πιο σβέλτο. Μέσα στην πόλη, παρά το σχετικά μεγάλο του μέγεθος, το νέο Peugeot ελίσσεται με αρκετή άνεση, όντας εξαιρετικά καλοζυγισμένο. Σχεδόν στους ίδιους γρήγορους ρυθμούς θα κινηθεί και με δεύτερο άτομο στη σέλα, με το επιπλέον βάρος να μην γίνεται αντιληπτό από τον αναβάτη.
Αιχμηρή αισθητική, με το λιοντάρι της γαλλικής εταιρείας να κυριαρχεί στο εμπρός μέρος και τα λογότυπα "GeoRS" να δίνουν μία σπορ νότα στην όλη κατασκευή.

Και κάπου εδώ πρέπει να κάνουμε λόγο για μικρά και μεγάλα ταξιδάκια, που εννοείται ότι περιλαμβάνονται στο μενού του GeoRS. Τα παραπάνω, το γαλλικό μοντέλο θα τα εκτελέσει με απόλυτη επιτυχία, αφού μπορεί και διατηρεί με άνεση τα 120-130 χλμ./ώρα στο κοντέρ του, χωρίς να κουράζει. Αυτό για το οποίο μπορεί να παραπονεθεί λίγο ο αναβάτης, είναι το σχήμα της σέλας, η οποία τον τοποθετεί σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Γεγονός που κουράζει λίγο όταν η συνεχόμενη οδήγηση πλησιάζει τη μία ώρα. Πάντως, το εν λόγω θέμα διορθώνεται εύκολα με μία… έξτρα στάση για αναμνηστικές φωτογραφίες και χάζεμα του τοπίου!

 
 Ιπτάμενος και τζέντλεμαν…
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία