• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Dark Knight* (*Σκοτεινός Ιππότης
Cectek 500 EFI ESTOC
Διαβάστηκε από 3244 αναγνώστες
Μετά από την οδήγηση του απολαυστικού Quadrift, έφτασε η ώρα για τη δοκιμή του κορυφαίου μοντέλου της Cectek για την άσφαλτο, του ESTOC. Κι αν το Quadrift μας άρεσε, με το ESTOC διασκεδάσαμε μέχρι τελικής πτώσης.
Τιμή: 10.286 ευρώ
(+): Εκπληκτικό κράτημα, ποιοτική κατασκευή
(-): Ψεκασμός χαμηλά, θα θέλαμε κι άλλο γκάζι
Ανέκαθεν το μαύρο χρώμα ασκούσε μια σκοτεινή γοητεία στον άνθρωπο. Έτσι, ήταν φυσικό ένα "κακό" παιδί όπως το ESTOC να έρθει ντυμένο στα μαύρα. Πρόκειται για τον αγριεμένο "αδελφό" του Quadrift, που εκτός από το χρώμα έχει και μερικές ακόμα διαφορές ουσίας, ώστε να δικαιολογήσει τον… παλιοχαρακτήρα του. 
Λέγε με ESTOC
Ο σκοτεινός ιππότης από την Ταϊβάν έχει σίγουρα την αισθητική με το μέρος του. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι το ομορφότερο quad της Cectek, το πιο απόλυτο, το πιο επιθετικό, με τις λιγότερες παραχωρήσεις. Οι διαφορές στη γεωμετρία από το Quadrift είναι αρκετές. Αντί για τα 1.280 χλστ. του μεταξονίου του Quadrift, το ESTOC έχει 1.300 χλστ. Αντί για μήκος 2.158 χλστ., έχει 1.985 χλστ. Αντί για 1.310 χλστ. πλάτος, ο ιππότης έχει 1.267 χλστ. Πιο στενό, πιο κοντό, αλλά ταυτόχρονα με μεγαλύτερο μεταξόνιο. Συγκρίνοντας τώρα τα δύο οχήματα σε βάρος, βλέπουμε πως το ESTOC στα 300 κιλά είναι 10 κιλά ελαφρύτερο από το Quadrift. Προσέξτε και τα διπλά ψαλίδια του. Τα πάνω ψαλίδια είναι αλουμινίου και μάλλον εκεί πρέπει να βρίσκεται το μυστικό των 10 λιγότερων κιλών που ζυγίζει το ESTOC από το Quadrift. Παραμένει ίδια η απόδοση των 40 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και η αποκλειστική κίνηση στους δύο πίσω τροχούς. Για δείτε και τις διαδρομές των αναρτήσεων. Το Quadrift έχει μόλις 102 χλστ. διαδρομή, εμπρός-πίσω. Αντίθετα, το ESTOC έχει μεγαλύτερες διαδρομές, στα 134 χλστ. μπροστά και στα 144 χλστ. πίσω. Ναι μεν οι διαδρομές είναι μεγαλύτερες, όμως οι αναρτήσεις του σκοτεινού ιππότη είναι εμφανώς σκληρότερες από του Quadrift. Είναι τόσο σκληρές που σκαρφαλώνεις στο quad και προσπαθώντας να πιέσεις δεξιά κι αριστερά, ανακαλύπτεις ότι τα αμορτισέρ είναι σκληρά σαν τσιμέντο! Ούτε σπιθαμή δεν κουνιέται το ESTOC. Το πλαίσιο είναι ίδιο με του Quadrift, το γνωστό UCS (Ultra Secure Chassis - Υπερ-Ασφαλές Πλαίσιο), και εγγυάται την ασφάλειά σας, καθώς το ESTOC ουσιαστικά αποκλείεται να σηκωθεί στις δύο πλαϊνές ρόδες. Μπορεί να μοιράζεται τα πλαστικά με το χωμάτινο King Cobra, όμως αυτά κάθονται πολύ χαμηλότερα, λόγω ασφάλτινου προορισμού. Χαμηλή είναι και η σέλα, με ύψος 757 χλστ., αντί για 776 χλστ. του Quadrift. Έτσι, ο αναβάτης τοποθετείται ακόμα πιο χαμηλά και πιο μέσα. Στην έκδοση που το πήραμε το ESTOC δεν είχε σχάρα, αν και διαθέτει ένα ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένο σύστημα στο πίσω μέρος, σύστημα που αποτελείται από μια ελαστική βάση για φόρτωμα και τέσσερα άγκιστρα για να πιάνουν χταπόδια! Για να συμπληρωθεί το χρηστικό "χρέος" του ιππότη, εκείνος διαθέτει τρία ντουλαπάκια, ένα χωρητικότητας 2 λίτρων στο… καπό (όπου βρίσκουμε και έξοδο για ρεύμα), ένα επίσης 2 λίτρων κάτω από τη σέλα και ένα του 1 λίτρου στο πίσω μέρος, ανάμεσα στο φωτιστικό σώμα και στο δεξί φλας. 
Αρκετά όμως με την ιερόσυλη χρηστική ανάλυση. Το ESTOC είναι εδώ για άλλο σκοπό. Σκοπό που κάνει "μπαμ" από μακριά. Η αγριεμένη μάσκα με τους τέσσερις προτζέκτορες, τα αιχμηρά πλαστικά και οι μεγάλες αυτοκινητάδικες ζάντες με ελαστικά χαμηλού προφίλ, το λένε ξεκάθαρα. Δώσε σε αυτό το γουρούνι ασφάλτινη διαδρομή με στροφές, και… θα δεις. Αλήθεια; Θα δούμε; Τι θα δούμε δηλαδή; Δεν λέω, το είχαμε διασκεδάσει με το Quadrift στην κακή ελληνική άσφαλτο. Πάντες, πάντες και λίγες πάντες ακόμα. Τι θα γινόταν όμως αν βρίσκαμε άσφαλτο που να βοηθούσε το κράτημα; Θα τα έβγαζε πέρα το ESTOC; 
Εξωπραγματικό κράτημα
Είναι πρωί, μέσα Ιανουαρίου και έχει κρύο. Πολύ κρύο. Τουρτουρίζω μέσα στην ολόσωμη δερμάτινη φόρμα μου και αναρωτιέμαι αν έχω κάνει τη σωστή επιλογή. Τόπος: η πίστα kartodromo στα Κιούρκα. Άσφαλτος ανώτερης ποιότητας, ασπροκόκκινα βιράζ, λάστιχα βαμμένα στα ίδια χρώματα. Έξοδοι διαφυγής, γρασίδι και μεταλλικές κερκίδες για το κοινό. Αριθμός θαμώνων και θεατών: μηδενικός. Η πόρτα ανοιχτή. Μπαίνω μέσα, τοποθετώ τον επιλογέα στο μπλοκέ διαφορικό και ανοίγω το γκάζι. Το ESTOC βρυχάται (κάνει αρκετό θόρυβο το άτιμο) και ορμάει στα βιράζ. Στον πρώτο γύρο, τα λάστιχα είναι κρύα. Ακόμα κι έτσι, ακόμα κι όταν το προσπαθώ, ο σκοτεινός ιππότης διώχνει με το ζόρι. Δεν θέλει να ντριφτάρει. Θέλει να γυρίσει σε γρήγορο χρόνο. Δεν του χαλάω χατίρι. Λίγους γύρους μετά, τα λάστιχα έχουν ζεσταθεί, ο ιππότης δεν γλιστράει πουθενά και εγώ έχω πειστεί. Η ανάσα μου είναι γρήγορη και κοφτή, δεν κρυώνω πια, ενώ σε κάθε στροφή το ESTOC προσπαθεί να ξεκολλήσει τα μπράτσα από τους ώμους μου. Ψάχνω για τις καλύτερες γραμμές, ενώ τίποτα δεν μου χαλάει την αυτοσυγκέντρωση, αφού το Cectek δουλεύει ρολόι, από ψεκασμό, φρένα και πλαίσιο. Οι μνήμες έρχονται έντονες, όταν πριν από λίγα χρόνια τρέχαμε στο ασφάλτινο πρωτάθλημα, στις πίστες καρτ, με χωμάτινες γουρούνες. Όταν τοποθετούσαμε ασφάλτινα ελαστικά, άλλους άξονες πίσω, αποστάτες μπροστά, διαφορετικά ψαλίδια, σκληρά αμορτισέρ και παλεύαμε να κατεβάσουμε χρόνους. Ε, το ESTOC δεν χρειάζεται τίποτα. Είναι φτιαγμένο εξ αρχής για αυτό το σκοπό. Χαμηλό όσο δεν πάει άλλο, άριστα ζυγισμένο, εξοργιστικά καλοστημένο, γραπώνοντας την άσφαλτο, ενώ μεταφέρει όλα τα g της φυγόκεντρου στο κορμί του αναβάτη, ο οποίος σαν αστροναύτης παλεύει ενάντια στις δυνάμεις της Φυσικής. Το Quad της Cectek κρατά εντυπωσιακά μεγάλη ταχύτητα μέσα στη στροφή, προκαλώντας σε να πιέσεις ολοένα και περισσότερο. Να μην μιλήσω για τις αλλαγές κατεύθυνσης, στις οποίες ο αναβάτης πετάγεται από τη μια μεριά στην άλλη με αστραπιαία ταχύτητα και πρέπει να… "βεντουζώσει" πάνω στο quad για να μην εκτοξευθεί σε διαφορετική τροχιά. Ο σκοτεινός ιππότης τα καταφέρνει. Εσύ αντέχεις; Στο τέλος της φωτογράφησης, είχα προπονηθεί για τα καλά, οι μύες μου είχαν ξυπνήσει, ο ιδρώτας έρεε άφθονος και το χαμόγελό μου είχε απλωθεί μέχρι τα αυτιά. Το ESTOC δεν πουλάει εμφάνιση, φύκια και μεταξωτές κορδέλες. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Cectek έκαναν δουλειά ουσίας, με "Δ" κεφαλαίο! Σοβαρή αντιμετώπιση σε μια νέα κατεύθυνση (street quads), που αξίζει συγχαρητήρια. 
Πες μας ξανά, με λίγα λόγια
Μετά από δύο πορτοκαλάδες, ένα μπουκάλι νερό, μία μπανάνα και δύο σοκολάτες (χρειαζόμουν ενέργεια), πήρα το δρόμο του γυρισμού. Είχε βραδιάσει και τα φώτα του ιππότη αποδεικνύονταν καλά, αν και όχι το ίδιο εντυπωσιακά με τις ασφάλτινες ικανότητες της κατασκευής. Τα όμορφα όργανα φωτίζονταν με ένα έντονο κόκκινο χρώμα, ανεβάζοντάς μου τη διάθεση. Στην εθνική οδό ανακάλυψα και την τελική του ταχύτητα. Στα 125 χλμ./ώρα επεμβαίνει ο κόφτης και τελειώνει το πανηγύρι. Μέχρι και αυτή την ταχύτητα, το ESTOC είναι σταθερό, ενώ λίγη συνήθεια χρειάζεται στη συμπεριφορά των πολύ φαρδιών ελαστικών πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Εκεί, κάποιες φορές, το ESTOC θέλει να αποκλίνει από την επιθυμητή πορεία, αλλά ο αναβάτης συνηθίζει το "χούι" του και σύντομα οι διορθώσεις στο τιμόνι γίνονται αυτόματα, χωρίς δεύτερη σκέψη. Τα φρένα είναι δυνατά και προσφέρουν ασφάλεια και ηρεμία πνεύματος. Στις πολύ χαμηλές στροφές, όπως και στο Quadrift, ο ψεκασμός παραμένει λίγο απότομος, αλλά μόλις ανέβουν ελάχιστα τα χιλιόμετρα, η κατάσταση εξομαλύνεται. 
Το ESTOC είναι ακριβότερο από το Quadrift και θα σας κοστίσει 10.286 ευρώ. Η ποιότητα κατασκευής του, το design του, οι θεαματικές ικανότητές του σε κάθε ενδιαφέρουσα ασφάλτινη διαδρομή και οι πινελιές χρηστικότητάς του (ντουλαπάκια, πινακίδα, συνεπιβάτης), νομίζουμε ότι δικαιολογούν απόλυτα αυτή την τιμή. 
Η εταιρεία
Η Cectek (China Engine Corporation Tech) είναι μια σχετικά νέα εταιρεία, που έχει την έδρα της στην πόλη Taoyuan της Ταϊβάν. Ιδρύθηκε το 1995, με κύριες ασχολίες τη μηχανολογική έρευνα και εξέλιξη, την κατασκευή κινητήρων και υποσυστημάτων για αυτοκίνητα, δίκυκλα και γουρούνες. Σχεδιάζει και κατασκευάζει βαν και φορτηγάκια για την China Motor, αλλά και για τη Mitsubishi, και όπως αποδεικνύεται από τα quad της, διαθέτει σύγχρονο, επιθετικό design, με προηγμένη τεχνολογία. Στον τομέα της παραγωγής κινητήρων κατέχει το 65% του μεριδίου της ταϊβανέζικης αγοράς. Εκτός από το Quadrift, η γκάμα της περιλαμβάνει το ακόμα πιο πολεμικό ασφάλτινο 500 EFI ESTOC, το 500 EFI Gladiator για χρήση εκτός δρόμου και το πιο extreme χωμάτινο 500 EFI KingCobra. Και τα τέσσερα βγάζουν νόμιμα πινακίδα για κυκλοφορία και στο δρόμο.