• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Τα πίσω-μπρος
Yamaha YZ450F
Διαβάστηκε από 5762 αναγνώστες
Είναι η δεύτερη φορά στην ιστορία της Yamaha που φέρνει τα πάνω-κάτω ή μάλλον, πιο σωστά, τα πίσω-μπρος στις motocross μοτοσικλέτες. Ανάποδα τοποθετημένος κύλινδρος υπό κλίση, συνοδευόμενος από νέο πλαίσιο, και σύγχρονο look που μαγνητίζει.
Tο 1998 η Yamaha παρουσίασε το πρώτο αγωνιστικό τετράχρονο παραγωγής, το YZ400F. Ήταν μεν πιο βαρύ από τα κυρίαρχα τότε δίχρονα, όμως τα πλεονεκτήματά του επισκίαζαν το μεγαλύτερο βάρος: γραμμική απόδοση της δύναμης, πολλά αποθέματα ροπής και ευκολία στο χειρισμό. Ενώ τότε αρκετοί σνόμπαραν την επιτυχία μιας τέτοιας μοτοσικλέτας, το αγωνιστικό τετράχρονο YZ400F κέρδισε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο ΑΜΑ Motocross στα χέρια του Dug Henry και το πρωτάθλημα το ίδιο έτος, ενώ ένα χρόνο μετά κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο στα 500 κ.εκ. με τον Andrea Bartolini. Έκτοτε, όλοι άρχισαν να βλέπουν με άλλο μάτι τα τετράχρονα motocross.
Δώδεκα χρόνια μετά και ύστερα από πολλούς τίτλους σε παγκόσμιο και αμερικάνικο πρωτάθλημα Motocross, η Yamaha έκανε ξανά μια επαναστατική κίνηση, παρουσιάζοντας το νέο YZ450F. Το αγωνιστικό motocross της "τρία διαπασών" φέτος γύρισε σελίδα και χρησιμοποιεί τεχνολογία μπροστά από την εποχή του, με αποτέλεσμα να μην μοιάζει με κανένα άλλο.
Πλαίσιο, αναρτήσεις: Στιβαρό & αποτελεσματικό
Φυσικά, το αλουμινένιο πλαίσιο δεν μπορούσε να παραμείνει ίδιο. Αποτελείται από 16 διαφορετικά μέρη, είναι περιμετρικό αγκαλιάζοντας τον κινητήρα και έχει νέα γεωμετρία. Συνδυάζει μεγάλη ακαμψία και τελείως νέο σχεδιασμό. Το φιλτροκούτι με το φίλτρο αέρα μετακόμισε στο εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας, κάτω από την τάπα του ρεζερβουάρ. Έτσι, δημιουργήθηκε αρκετός χώρος, ώστε το δοχείο αζώτου του αμορτισέρ να αποκτήσει νέο σχήμα. Αντίθετα με ό,τι ξέρουμε μέχρι σήμερα, είναι οριζόντια τοποθετημένο και με μεγαλύτερη χωρητικότητα, ώστε να αντέχει σε υψηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας. Το ρεζερβουάρ καυσίμων βρίσκεται κάτω από τη σέλα και είναι χωρητικότητας μόλις 6 λίτρων, αφού με τον ψεκασμό η κατανάλωση έχει μειωθεί αισθητά.
Οι αναρτήσεις προέρχονται, όπως και στα προηγούμενα μοντέλα, από την Kayaba, με διαφορετικό φυσικά σετάρισμα, ώστε να ταιριάξει στα νέα δεδομένα της μοτοσικλέτας. Το πιρούνι έχει 10 χλστ. μεγαλύτερη διαδρομή (310 χλστ.), ενώ μίκρυνε το οffset από 25 χλστ. σε 22 χλστ., καθιστώντας πιο γρήγορο το YZ450F στις αντιδράσεις του. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές στο σετάρισμά τους, αλλά λειτουργούν προοδευτικά. Με όση περισσότερη φόρα οδηγείς, λοιπόν, τόσο το καλύτερο. Οι χαμηλές ταχύτητες τις κάνουν να φαίνονται πιο σφιχτές απ’ ό,τι είναι. Με άλλα λόγια, θέλει γκάζι και χέρια το YZ450F για να το ευχαριστηθείτε.
Οδηγικά: Κάντο, όπως ο Stewart
Η διαδικασία εκκίνησης με τη μανιβέλα, χωρίς να είναι δύσκολη, απαιτεί συνήθεια. Σπας τη συμπίεση και δίνεις μια καλή μανιβελιά από πάνω για να ξεκινήσει. Εάν υπάρχει ταχύτητα στο κιβώτιο, δεν παίρνει μπρος, κάτι που αποτελεί μειονέκτημα σε αγωνιστική χρήση. Ο ήχος του ΥΖ450F είναι ξεχωριστός, όχι δυνατός, αλλά ιδιαίτερος και δεν μοιάζει με του προηγούμενου μοντέλου.
Διαφορετική είναι και η θέση οδήγησης συγκριτικά πάντα με του περσινού μοντέλου. Αν και τα πλαστικά του ρεζερβουάρ δείχνουν ογκώδη, ο αναβάτης βολεύεται μια χαρά στη σέλα του, δίχως να ενοχλούνται τα γόνατά του. Ποιοτικό και ανθεκτικό χαρακτηρίζεται το αλουμινένιο τιμόνι της Pro Taper, με σωστές γωνίες και άνετη πρόσβαση στα χειριστήρια. Συνολικά, είναι μοντέρνο με επιθετικές γραμμές και σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Τα πλαστικά και τα γραφικά της μοτοσικλέτας είναι ολοκαίνουργια, με διαφορετικό σχήμα και σύγχρονη εμφάνιση.
Η απόκριση του γκαζιού είναι εντυπωσιακή! Από το αρχικό άνοιγμα, το YZ450F επιταχύνει πολύ γρήγορα, σε σημείο υπερβολής, δίνοντάς σου την αίσθηση ότι καβαλάς τη μοτοσικλέτα του Stewart! Πάντως, θέλει προσοχή από τους λιγότερο μυημένους σε motocross μοτοσικλέτες, καθώς το "όπλο" δεν αστειεύεται. Αφού ξεπεραστεί η ακαριαία επιτάχυνση, η συνέχεια στο γκάζι είναι γραμμική σε όλο το εύρος, με τον ψεκασμό να λειτουργεί πολύ καλά. Η αρχική κλωτσιά από τη δύναμη του κινητήρα μπορεί να μειωθεί, καθώς αν συνδέσεις από μια ειδική φύσα το YZ450F σε laptop, αλλάζει η χαρτογράφηση και μπορεί να γίνει πιο ήπιο στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού.
Ένας τομέας όπου εκπλήσσει η μοτοσικλέτα είναι στα άλματα. Η αίσθηση που σου δίνει, μπορεί να συγκριθεί μόνο με τετράχρονου 250, για να μην πω ακόμα και με δίχρονου 250. Η συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο της μοτοσικλέτας και η πολύ καλή κατανομή βάρους γίνονται αισθητές στα άλματα, επιτρέποντάς σου κυριολεκτικά να ξεσαλώσεις. 
Βελτιωμένη όμως είναι η αίσθηση του YZ450F και στις στροφές. Έχει ομοιογενή συμπεριφορά, αλλάζει αστραπιαία κατεύθυνση και στρίβει υπάκουα σε μπερμ ή φλατ στροφές. Ο εμπρός τροχός ακολουθεί το λούκι, χωρίς η μοτοσικλέτα να έχει την τάση να ανοίγει την τροχιά της όπως σε παλαιότερα μοντέλα. Συνολικά, έχει πιο στιβαρή αίσθηση σε σχέση με το περσινό μοντέλο. Αυτό αποτελεί πλεονέκτημα για προπονημένους και γρήγορους αναβάτες, καθώς η "απόλυτη" συμπεριφορά είναι προς όφελός τους. Αντίθετα, για τους πιο αργούς αναβάτες, το στιβαρό πλαίσιο και οι σφιχτές αναρτήσεις θα κουράσουν εύκολα. Κλείνοντας, παραμένει υποδειγματικά σταθερό σε υψηλές ταχύτητες, άσχετα με το πόσο κακοτράχαλο είναι το τερέν, ενώ εμπνέει εμπιστοσύνη, με τις αναρτήσεις του, αν και σφιχτές, να αποσβένουν πολύ καλά τις ανωμαλίες.
Δυνατό, με φοβερή απόκριση στο γκάζι το YZ450F

Πέταγε ο Δ.Βαγγελάκος με το YZ450F

Το φιλτροκούτι μετακόμισε από τη γνώριμη θέση του στο εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας, κάτω από την τάπα του ρεζερβουάρ.

Η νέα σχεδίαση επέτρεψε την οριζόντια τοποθέτηση του δοχείου αζώτου στο αμορτισέρ. Έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, ώστε να μην πέφτει η απόδοσή του εύκολα σε υψηλές θερμοκρασίες.

Τα πλαϊνά πλαστικά δείχνουν αρκετά φαρδιά, αλλά δεν ενοχλούν τα πόδια στην οδήγηση. Στενή και ευθεία η σέλα, επιτρέπει στο σώμα να κινείται άνετα.



Κινητήρας
- Πρωτοποριακός
Ο νέος κινητήρας του YZ450F φέρνει την επανάσταση. Με φοβερές καινοτομίες και τεχνολογία, ξέφυγε από την πεπατημένη, ανοίγοντας ένα νέο δρόμο στις motocross μοτοσικλέτες. Ο κύλινδρος είναι τοποθετημένος 12 χλστ. πιο πίσω από το κέντρο του στροφάλου, ενώ η διάμετρος του εμβόλου αυξήθηκε από 95 χλστ. σε 97 χλστ. Αντίστοιχα, μειώθηκε η διαδρομή (60,8 χλστ. από 63,4 χλστ.), ενώ η συμπίεση είναι 12,5:1. Η τοποθέτησή του με κλίση προς τα πίσω, έχει το πλεονέκτημα των λιγότερων τριβών στα εσωτερικά κινούμενα μέρη, κυρίως στο πιστόνι. Παράλληλα, βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας για πιο ελαφριά αίσθηση. Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό της Keihin με σώμα 44 χλστ., το οποίο δεν χρειάζεται μπαταρία για να λειτουργήσει, γλιτώνοντας σε βάρος και χώρο. Εγκαταλείφτηκε η πενταβάλβιδη κεφαλή του προηγούμενου μοντέλου και χρησιμοποιήθηκε μία με τέσσερις βαλβίδες τιτανίου και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η εξάτμιση ξεκινά από το πίσω μέρος του κυλίνδρου με ένα περίεργο σχήμα για τα έως τώρα δεδομένα των ΜΧ μοτοσικλετών και η εισαγωγή είναι από εμπρός, κάτι που ξενίζει ως εικόνα. Μαζί με το YZ450F διατίθεται ένα πολύ χρήσιμο gadget που συνδέεται με τη μοτοσικλέτα και αλλάζει την απόδοση του κινητήρα, σύμφωνα με τις ανάγκες του αναβάτη.

Συμπέρασμα
Pro καταστάσεις
Η Yamaha έβγαλε στην παραγωγή τη νέα γενιά μοτοσικλετών motocross και έκλεψε την παράσταση. Με το YZ450F στηριγμένο στο σταντ, μπορείς να χαζεύεις τις όμορφες λεπτομέρειές του και να ανακαλύπτεις διαφορές και έξυπνες λύσεις. Στην οδήγηση, είναι προβλέψιμο και σταθερό, με πολύ ελαφριά αίσθηση ειδικά στα άλμ τα. Έχασε λίγη από τη φιλικότητα που είχε το προηγούμενο μοντέλο και ακολούθησε έναν πιο "επαγγελματικό" δρόμο, τον οποίον όμως θα εκτιμήσουν δεόντως οι πιο γρήγοροι αναβάτες.
Για δεύτερη φορά στην ιστορία της, η Yamaha αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία, δείχνοντας ξανά το δρόμο με το ολοκαίνουργιο YZ450F.


 
 Τα πίσω-μπρος
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία