• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Παρουσίαση

Παρουσίαση
Με καλούς τρόπους
Husqvarna ΤΕ 630 & SM 630
Διαβάστηκε από 6347 αναγνώστες
Στον ιταλικό βορρά δοκιμάσαμε δύο νέες μοτοσικλέτες, το TE 630 και το SM 630. Διαθέτουν σαγηνευτικό ιταλικό ταμπεραμέντο στο design, απέκτησαν όμως μια πιο αυστηρή, βαυαρική προσέγγιση στη συμπεριφορά.
Ύστερα από μια "ταρακουνημένη" προσγείωση στο αεροδρόμιο Malpensa στο Μιλάνο, μας υποδέχτηκε μια δυνατή μπόρα που κράτησε μέχρι αργά τη νύχτα. Την επόμενη μέρα που θα οδηγούσαμε, ο καιρός μας έκανε τη χάρη, φάνηκε ο ήλιος και ανέβηκε λίγο η θερμοκρασία. Οι άνθρωποι της Husqvarna ήταν ευδιάθετοι -και πώς να μην είναι- αφού με την έλευση της BMW όλα μοιάζουν να κυλάνε καλύτερα για την ιταλική εταιρεία.Καινούργιες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, προγραμματισμός (ίσως η πρώτη φορά που τηρήθηκε το δημοσιογραφικό πρόγραμμα σε παρουσίαση Husqvarna!) και εταιρικά αυτοκίνητα BMW συνθέτουν μια υγιή εικόνα της εταιρείας.Η προφορική ενημέρωση για τα νέα μοντέλα έγινε δια στόματος του προέδρου των μοτοσικλετών Husqvarna, του κ. Thomas Rainer. 
Στην παρουσίαση του νέου 630 σε εκδόσεις οn-off και supermoto, τόνισε ότι η Husqvarna θέλει να επεκταθεί και στην αγορά μοτοσικλετών για καθημερινή χρήση και όχι μόνο αγωνιστικών που μέχρι τώρα έδινε τη μεγαλύτερη βαρύτητα.
Αισθητική: Απλά, υπέροχες
Αμφότερες οι μοτοσικλέτες ακολουθούν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, με άγρια εμφάνιση που υπόσχεται φλογερό ταμπεραμέντο. Ως γνήσια ιταλικά "τέκνα", έχουν κοφτές γραμμές στα πλαστικά τους και αιχμηρή κατάληξη σε εμπρός και πίσω φτερό. Εντυπωσιάζει το γεγονός ότι οι βίδες όλων των πλαστικών είναι καλά κρυμμένες, δίνοντας την εντύπωση ότι αυτά είναι ακουμπισμένα πάνω στη μοτοσικλέτα. Ειδικά το SM 630, στο λευκό χρώμα, δείχνει πολύ όμορφο και πρωτότυπο. Η κορώνα, σύμβολο της Husqvarna, δεσπόζει σε αρκετά σημεία της μοτοσικλέτας, με πιο ταιριαστό την κατάληξη στα διπλά τελικά των εξατμίσεων στο SM. Ο προβολέας με το πολύγωνο φωτιστικό σώμα δίνει χαρακτήρα στις δύο μοτοσικλέτες, με το ΤΕ να υπερβάλλει και να θυμίζει... εξωτικό πουλί. Ψαρωτικό είναι το "630" που δεσπόζει στα πίσω πλαϊνά καπάκια του SM. Υπάρχει μόνο στο χρωματισμό μαύρο-κόκκινο-άσπρο, ενώ στο λευκό αντικρίζει κανείς μόνο το λογότυπο SM στα καπάκια του ψυγείου, υπογραμμισμένο με μια κόκκινη γραμμή.
Το αλουμινένιο ψαλίδι είναι βαμμένο μαύρο και ταιριάζει οπτικά με το μαύρο πλαίσιο, κρύβοντας παράλληλα τον όγκο της μοτοσικλέτας. 
ΤΕ 630: On-off με τα όλα του
Η μέρα ξεκίνησε με την οδήγηση του ΤΕ 630. Μιας και ο καιρός το επέτρεψε, ο πλοηγός μας Martino Bianchi, παλιός αγωνιζόμενος εντουράς και πλέον υπεύθυνος της αγωνιστικής ομάδας enduro της Husqvarna, ανέλαβε να μας ξεναγήσει στα γύρω βουνά. Ύστερα από λίγα χιλιόμετρα σε άσφαλτο μέσα από γραφικά χωριουδάκια και σε επαρχιακούς δρόμους, πήραμε το σωστό "μονοπάτι": αυτό που οδηγεί στο βουνό! Η διαδρομή ήταν μαγική, σε βατούς χωματόδρομους στρωμένους με πεσμένα φύλλα, μέσα από δάση που σε έκαναν να παρακαλάς να μην τελειώσει η βόλτα. Μαγευτική και η θέα, καθώς από τα 1.100 μέτρα υψόμετρο είχαμε στο πιάτο το Varese με την ομώνυμη λίμνη, ενώ στο βάθος ξεχώριζαν Ελβετία και Άλπεις.
Το ψεκαστό ΤΕ 630 είναι προβλέψιμο στη συμπεριφορά του και εύκολο στην οδήγηση. Έχει χαμηλό ύψος σέλας και ενδοτικές αναρτήσεις που δεν κούρασαν καθ&#8217 όλη τη διαδρομή. Στα λιγοστά χιλιόμετρα ασφάλτου που διανύσαμε στη σέλα του, επιτάχυνε ομαλά χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο από την εξάτμιση. Στα φανάρια που συναντήσαμε, τα πόδια έφτασαν εύκολα κάτω, καθώς το υλικό της σέλας είναι μαλακό και το ύψος της χαμηλό. Η ροπή του κινητήρα κινεί ευχάριστα τη μοτοσικλέτα, χωρίς ιδιαίτερο νεύρο. Η δύναμη έρχεται γραμμικά με ήπια επιτάχυνση, δίχως ξεσπάσματα. Δεν έχει το νεύρο του προηγούμενου μοντέλου (ΤΕ 610), καθώς όπως μας είπαν αργότερα οι Ιταλοί, ήθελαν μια πιο ήπια απόδοση για καθημερινή μετακίνηση. Στόχος τους ήταν αφενός να μην ρισκάρουν καθόλου σε θέματα αξιοπιστίας του μοτέρ, αφετέρου να μην τρομάξει το ΤΕ 630 τους αρχάριους αναβάτες.
Στη χωμάτινη διαδρομή, το ΤΕ έδειξε τις δυνατότητές του, όντας απολαυστικό με ομοιογενή συμπεριφορά. Το ατσάλινο πλαίσιό του είναι στιβαρό και διατηρεί ακλόνητο το σύνολο, ενώ σημαντικό ρόλο στην καλή συμπεριφορά του 
μοντέλου παίζουν και οι αναρτήσεις. Μαλακές και προοδευτικές, διατηρούσαν τους τροχούς πάντα σε επαφή, παρά το γλιστερό έδαφος. Ακόμα και σε μερικές περιπτώσεις που χτύπαγες μια πέτρα κάτω από τα στρωμένα φύλλα, δεν επηρεαζόταν ενοχλητικά η μοτοσικλέτα.
Η συνολική εικόνα του ΤΕ 630 είναι πολύ καλή από τη σύντομη γεύση που πήραμε. Βασικό χαρακτηριστικό του είναι η ευκολία στην οδήγηση και η άνεση με την οποία κινείται σε άσφαλτο και χώμα. Ο κινητήρας του μπορεί να είναι πιο ήπιος, όμως το στήσιμο της μοτοσικλέτας είναι αντιπροσωπευτικό Husqvarna. Σου εμπνέει εμπιστοσύνη να στρίψεις με χιλιόμετρα σε άσφαλτο και να χωθείς σε δασικά μονοπάτια και φλαταδούρες με ασφάλεια. Είναι πανέμορφο, με πολιτισμένο χαρακτήρα για καθημερινή μετακίνηση. 
SM 630: Πιο πολιτισμένο
Ύστερα από την προγραμματισμένη μεσημεριανή στάση για φαγητό και ξεκούραση σε μια καταπληκτική βίλα-μουσείο, το πρόγραμμα περιελάμβανε οδήγηση με το SM 630. Κινηθήκαμε σε επαρχιακούς δρόμους γύρω από το Varese, στριφτερούς, με πολύ καλή πρόσφυση. Ούτε λίγο ούτε πολύ, γράψαμε 120 χιλιόμετρα στη σέλα του SM 630 και πήραμε μια γεύση για τις δυνατότητές τους.
Το εν λόγω μοντέλο σε κερδίζει αμέσως με την εμφάνισή του, κυρίως στο λευκό χρώμα. Γεννημένο και μεγαλωμένο στον πολιτισμένο ιταλικό βορρά, το SM 630 δεν μπορεί παρά να ακολουθεί τον εξευγενισμένο δρόμο και την καλή συμπεριφορά. Παραμέρισε λοιπόν τις καφρίλες, ωρίμασε και αναζήτησε τον καλό του εαυτό, όπως καταλάβαμε από την οδήγηση της μοτοσικλέτας. Μετά τα πρώτα αναγνωριστικά μέτρα, το γκάζι άνοιγε ολοένα και περισσότερο, χωρίς όμως να σε ξετεντώνει. Επιτάχυνε ομαλά και έδινε την αίσθηση ότι είναι μακρύ γραναζωμένο. Έχει δύναμη, όχι όμως το νεύρο που περιμένεις από ένα μονοκύλινδρο Husqvarna. Όπως μας είπαν οι Ιταλοί, δεν ήθελαν άλλο ένα supermoto με αγωνιστικό χαρακτήρα. Στόχος τους ήταν να διαφοροποιήσουν το νέο SM 630 ώστε να είναι κατάλληλο κυρίως για καθημερινή χρήση και για λίγη δράση παραπάνω. Άλλωστε, για πιο αγωνιστικές αναζητήσεις υπάρχει το SMR 530. Το στήσιμο του SM 630 είναι τυπικό Husqvarna. Σταθερό στα πολλά χιλιόμετρα και απολαυστικό στο στρίψιμο, αν και πέφτει λίγο απότομα στην είσοδο της στροφής, κάτι για το οποίο όμως ευθύνεται η τριγωνική κορώνα των ελαστικών και όχι η γεωμετρία της μοτοσικλέτας. Ιδιαίτερα δυνατά είναι τα φρένα του, με την τετραπίστονη δαγκάνα να σταματά ακαριαία τη μοτοσικλέτα με το που πιέσεις τη μανέτα.
Εργοστάσιο Husqvarna: Νέα εποχή
Το πρωινό της Μ. Τετάρτης πριν ξεκινήσει η δοκιμή των δύο μοτοσικλετών, ήταν προγραμματισμένη η επίσκεψη στο ολοκαίνουργιο εργοστάσιο της Husqvarna. Πρόκειται για τις νέες εγκαταστάσεις, όπου πλέον συναρμολογούνται όλα τα μοντέλα της εταιρείας από το μηδέν έως την τελική τους μορφή. Παράλληλα, εκεί εξελίσσονται τα νέα μοντέλα, οι κινητήρες, τα μηχανικά μέρη κ.λπ. Πριν έναν περίπου χρόνο, υπήρχαν διάφορες βιοτεχνίες σε περιοχές της Ιταλίας που είχαν αναλάβει την κατασκευή κομματιών των μοτοσικλετών, π.χ. αλλού κατασκευαζόντουσαν τα πλαίσια, αλλού τοποθετούνταν οι κινητήρες και σε άλλο κτίριο γινόταν η τελική συναρμογή, γεγονός όμως που δεν επέτρεπε τον πλήρη έλεγχο της διαδικασίας. Τώρα, όπως με καμάρι ενημέρωσε ο γενικός διευθυντής της Husqvarna κ. Thomas Rainer, η όλη διαδικασία γίνεται στις νέες εγκαταστάσεις, ενώ ύστερα από απαίτηση της "μαμάς" BMW οι μοτοσικλέτες περνούν από αυστηρό, ποιοτικό έλεγχο. Σημαντική πληροφορία είναι ότι η παράδοση των ανταλλακτικών θα γίνεται στον πελάτη το πολύ σε μία εβδομάδα, καθώς η Husqvarna συνεργάζεται με μια υπερσύγχρονη εταιρεία 
logistics που έχει τη δυνατότητα να αποστέλλει άμεσα τα απαραίτητα ανταλλακτικά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. 
Στην είσοδο του κτιρίου υπήρχε μια μπουτίκ με gadgets, ρούχα και διάφορα after market "καλούδια"… να σου τρέχουν τα σάλια! Οι Ιταλοί, που φημίζονται για τη φινέτσα και την αισθητική τους, έκαναν πολύ καλή δουλειά στη βιτρίνα της μπουτίκ. Ευτυχώς για την τσέπη μας, ήταν κλειστή... Στο ίδιο κτίριο στεγάζεται το αγωνιστικό τμήμα για τις enduro και τις motocross μοτοσικλέτες, όπου εξελίσσονται και δοκιμάζονται σκληρά οι κινητήρες που θα δούμε τις επόμενες χρονιές στην παραγωγή. Εκεί υπήρχε η βελτιωμένη έκδοση του ψεκαστού motocross κινητήρα 250 κ.εκ. που θα χρησιμοποιήσει η ομάδα στους αγώνες παγκοσμίου πρωταθλήματος. Σύμφωνα με τη Husqvarna, ο εν λόγω κινητήρας απέκτησε περισσότερη δύναμη, ώστε να είναι ανταγωνιστικός σε σχέση με τους αντίστοιχους άλλων κατασκευαστών. 
Tην ημέρα της επίσκεψής μας σε ένα από τα τρία σύγχρονα δυναμόμετρα, είδαμε και έναν κινητήρα BMW που θα χρησιμοποιηθεί στη μοτοσικλέτα του Juha Salminen, η οποία σύμφωνα με φήμες θα κατασκευάζεται από την Husqvarna σε συνεργασία με την BMW. Παρά τις συνεχείς ερωτήσεις των δημοσιογράφων, κανείς δεν ήθελε να πει το παραμικρό για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα. Απλά χαμογελούσαν και έλεγαν χαρακτηριστικά: "Περιμένετε και θα δείτε".
Special parts
Η Husqvarna διαθέτει πολλά special parts για τα δύο νέα μοντέλα της:
1. Διπλές εξατμίσεις Arrow με την κορώνα στην κατάληξή τους
2. Carbon προστατευτικό λαιμού εξάτμισης
3. Φαρδύτερα μαρσπιέ
4. Carbon προστατευτικό καπάκι αλυσίδας
5. Πίσω γρανάζι και αλυσίδα σε χρώματα μαύρο-κόκκινο
6. Πλαστικές χούφτες
7. Διάτρητο φιλτροκούτι
8. Carbon προστατευτικό τρόμπας πίσω φρένου
9. Αλουμινένια σχάρα πίσω φτερού
10. Αλουμινένια ποδιά

Το ΤΕ 630 εν δράση
Ήπια δύναμη, πλαισιάρα και φρενάρες για το SM 630.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Moντέλα TE 630 SM 630
Κινητήρας 1K, 4Τ, υ/ψ, 4β 1K, 4Τ, υ/ψ, 4β
Κυβισμός (κ.εκ.) 600 600
Συμπίεση 12,4:1 12,4:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) Δ.Α. Δ.Α.
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) Δ.Α. Δ.Α.
Τροφοδοσία ψεκασμός Mikuni ψεκασμός Mikuni
Εκκίνηση Μίζα Μίζα
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Moντέλα TE 630 SM 630
Τύπος Ατσάλινο, μονής δοκού
Αναρτήσεις
Εμπρός Marzocchi USD, 45 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.) 270 250
Πίσω Sachs αμορτισέρ με μοχλικό
Διαδρομή (χλστ.) 320 290
Φρένα
Εμπρός 1Δ, 260 χλστ. 1Δ, 320 χλστ.
Πίσω Δ, 220 χλστ. Δ, 220 χλστ.
Τροχοί-Ελαστικά
Εμπρός 90/90-21’’ 120/70-17"
Πίσω 140/80-18’’ 150/60-17"
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 2.280 2.170
Πλάτος (χλστ.) 820 840
Ύψος σέλας (χλστ.) 930 910
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.505 1.495
Βάρος (κιλά) 149 (χωρίς υγρά) 151 (χωρίς υγρά)
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 18 12
Σύγχρονο το ολοκαίνουριο κτίριο της Husqvarna στο Varese της Ιταλίας.
Όλα είναι σε τάξη και δείχνουν να λειτουργούν τέλεια στη νέα γραμμή παραγωγής του εργοστασίου.
Οι αγωνιστικοί κινητήρες δοκιμάζονται σκληρά στο δυναμόμετρο πριν βγουν στην παραγωγή.
Κάθε καινούργια μοτοσικλέτα, αφού περάσει τον ποιοτικό έλεγχο, τοποθετείται σε αυτό το δυναμόμετρο, ώστε να γίνουν τα πρώτα χιλιόμετρα σωστά, προτού παραδοθεί σε κάποιο κατάστημα και κατόπιν στον πελάτη.
Τα τελικά της εξάτμισης στα ΤΕ & SM έχουν ανάγλυφη την κορώνα, σήμα κατατεθέν της Husqvarna.
Και μερικά στροφαλάκια στο σακουλάκι τους, έτοιμα να τοποθετηθούν στον κινητήρα.
Τα κάρτερ αναμένουν για τη συναρμογή τους.
Έξι ΤΕ 630 και άλλα τόσα SM 630 περιμένουν τους δημοσιογράφους να τα δοκιμάσουν.