• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
ΔΟΚΙΜΗ: CBF 1000ST ABS
Γνώριμος τουρίστας
Διαβάστηκε από 5502 αναγνώστες
Η Honda με την έκδοση ST του CBF 1000 ενδυναμώνει τις τουριστικές δυνατότητες του μοντέλου, ανανεώνοντας εν όψει καλοκαιριού την εικόνα της μοτοσικλέτας και το ενδιαφέρον που μπορεί να παρουσιάζει σε έναν υποψήφιο αγοραστή.
To CBF 1000ST είναι μια έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου της Honda που διαφέρει από το απλό CBF στο ότι διαθέτει ολόκληρο φέρινγκ. Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει σε συγκεκριμένες χώρες και μέσα σε αυτές τις εκλεκτές και τυχερές είναι και η Ελλάδα. Η έκδοση ST παράγεται μόνο στην έκδοση του CBF με το συνεργαζόμενο ABS. Πέρα από την ύπαρξη του φέρινγκ (που κουμπώνει πάνω στην υπάρχουσα μάσκα), περαιτέρω διαφορές με την αντίστοιχη απλή έκδοση του μοντέλου δεν υπάρχουν. Ο φιλικός και πολυμορφικός χαρακτήρας διατηρείται, ενώ η ύπαρξη ολόκληρου φέρινγκ αυξάνει τις τουριστικές δυνατότητες της μοτοσικλέτας και την άνεση στα πολλά χλμ./ώρα.
Αισθητική: Full ντυμένο
Η αισθητική του CBF 1000 ποτέ δεν ήταν άγρια, αλλά ήπια και διαχρονική. Τα πιο έντονα σημεία της μοτοσικλέτας είναι η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα. Η σχεδίαση είναι όμοια με εκείνη του μικρού 600, κάτι που μπορεί να ξενίσει. Στην έκδοση της δοκιμής (ST), το ολόσωμο φέρινγκ διαμορφώνει κάπως τη συνολική αισθητική της μοτοσικλέτας. Τα πλαϊνά, πρόσθετα τμήματά του εφαρμόζουν άριστα στη μάσκα, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που αδυνατείς να πιστέψεις πως το φέρινγκ δεν σχεδιάστηκε παράλληλα. Ο όγκος της μοτοσικλέτας δεν έχει μεγαλώσει αισθητά, μιας και τα πλαϊνά τμήματα του φέρινγκ εφαρμόζουν πολύ κοντά στον κινητήρα. Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή και τριξίματα, ακόμα και από τις πρόσθετες πλαστικές επιφάνειες, δεν θα ακουστούν ούτε αν το CBF πατήσει τους τροχούς του σε κακοτράχαλο δρόμο. Ο πίνακας οργάνων είναι κλασικός με αναλογικές ενδείξεις στο κοντέρ, οι οποίες απαιτούν μια εξοικείωση από μέρους των αναβατών που έχουν συνηθίσει στις ψηφιακές.
Θέση οδήγησης/άνεση: Ψήφο εμπιστοσύνης
Η θέση οδήγησης είναι ιδανική για τη φιλοσοφία της μοτοσικλέτας, σχεδιασμένη με γνώμονα την άνεση και τον τουρισμό. Στο CBF το σώμα του οδηγού τοποθετείται σε βολικές γωνίες. Ο ίδιος δύσκολα θα κουραστεί και μόνο μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα, αφού τίθεται σε όρθια θέση χωρίς να πέφτει βάρος στα χέρια του, με τη σέλα να είναι μεγάλη και μαλακή. Η θέση του συνεπιβάτη είναι εξίσου άνετη και διαθέτει χειρολαβές, ενώ μοναδικό παράπονο θα προκαλέσει η σχετικά μεγάλη απόσταση που υπάρχει μεταξύ οδηγού και συνεπιβάτη, δημιουργώντας ένα κενό που θα ενοχλήσει στην πολύ γρήγορη οδήγηση. Στον τομέα της άνεσης, στο ταξίδι η παρουσία του ολόκληρου φέρινγκ παρέχει καλύτερη κάλυψη από τον αέρα στα κάτω άκρα σε σχέση με το μοντέλο με το μπικίνι φέρινγκ, αλλά μέσα στο κέντρο της Αθήνας και με λίγα χιλιόμετρα θα στείλει ελαφρώς μεγαλύτερα ποσοστά θερμού αέρα στα κάτω άκρα του οδηγού.
Κινητήρας: Με άφθονη ροπή
Οι μηχανικοί της Honda δεν έκαναν μια απλή μεταφορά του κινητήρα του CBR, αλλά τον χρησιμοποίησαν μόνο ως βάση για να δημιουργήσουν ένα καινούργιο σύνολο. Του έκοψαν παραπάνω από το 1/3 της ιπποδύναμης, άλλαξαν τις σχέσεις μετάδοσης, τη χαρτογράφηση και μίκρυναν τα σώματα ψεκασμού, τονώνοντας τις χαμηλομεσαίες στροφές. To αποτέλεσμα είναι ένα τετρακύλινδρο σε σειρά σύνολο που ταιριάζει γάντι με τον all around χαρακτήρα της μοτοσικλέτας, προσφέροντας άφθονη ροπή (μέγιστη τιμή 9,4 kgm στις 6.500 σ.α.λ.) και καλή απόκριση σε κάθε κίνηση του δεξιού καρπού. Το γκάζι του CBF μέχρι τις 5.500 σ.α.λ. είναι απολαυστικό και κερδίζει τις εντυπώσεις. Ωστόσο, από εκεί και πάνω αρχίζει σταδιακά να φαίνεται η μικρή για 1.000 κ.εκ. ιπποδύναμη (96,4 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ.) και θα «κρεμάσει» σχετικά νωρίς απαιτώντας αλλαγή ταχύτητας (κόκκινα στις 10.000 σ.α.λ.).
Φρένα: Αρμονική λειτουργία
Όπως προαναφέραμε, το CBF 1000ST θα διατίθεται μόνο σε έκδοση με συνεργαζόμενο ABS, προσφέροντας χείρα βοηθείας στο μέσο αναβάτη. Στον μπροστινό τροχό υπάρχουν δύο δίσκοι 296 χιλ. με τριέμβολες δαγκάνες, ενώ πίσω ένας δίσκος 240 χιλ. επίσης με τριέμβολη δαγκάνα. Η δύναμη είναι αρκετή για τις απαιτήσεις του ST, ενώ η φιλικότητά του αδιαπραγμάτευτη. Μάλιστα, πρόκειται για μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις που το πίσω φρένο έχει ουσιαστικό ρόλο ύπαρξης σε μοτοσικλέτα μεγάλου κυβισμού και γι’ αυτό «ευθύνεται» το ABS, το οποίο μεταφέρει μέρος της δύναμης και στο μπροστινό φρένο (και αντίστοιχα, με χρήση της μανέτας του μπροστινού, ενεργοποιείται και το ένα έμβολο πίσω). Άμεσο, πλήρες και αποτελεσματικό είναι το σύστημα πέδησης του CBF, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και την εμπιστοσύνη του οδηγού.
Πλαίσιο/αναρτήσεις: Άνεση και φιλικότητα
Το πλαίσιο του CBF 1000ST δεν έχει ακόμα εκσυγχρονιστεί όπως του μικρού «αδελφού» 600 και είναι ατσάλινο, ενώ από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένο και το ψαλίδι. Αποτέλεσμα των συντηρητικών αυτών λύσεων είναι να εμφανίζει ελαστικότητες όταν η μοτοσικλέτα πιέζεται έντονα, σε βαθμό όμως που να μην προκαλεί ανασφάλεια, αλλά να λειτουργεί υπέρ της φιλικής συμπεριφορά στον οδηγό. Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, στο CBF 1000ST συναντάμε ένα συμβατικό πιρούνι της Kayaba (με διάμετρο 41 χιλ., διαδρομή 120 χιλ. και απουσία ρυθμίσεων) που φανερώνει σαφείς τουριστικές διαθέσεις, θέτοντας σε πρώτο πλάνο το επιτυχές φιλτράρισμα ανωμαλιών. Στα ίδια περίπου πρότυπα κινείται και το αμορτισέρ της μοτοσικλέτας, το οποίο εδράζεται σε μοχλικό μηχανισμό προσφέροντας στον πίσω τροχό διαδρομή 120 χιλ. και ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς.
Οδηγώντας: Προβλέψιμο
Η βόλτα στη σέλα του CBF, είτε στην απλή είτε στην ST έκδοση, αποπνέει ένα αίσθημα ηρεμίας και χαλαρότητας. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως η μοτοσικλέτα της Ηonda δεν είναι γρήγορη, κάθε άλλο μάλιστα, καθώς εκμεταλλευόμενοι την ελαστικότητα του κινητήρα και τη δύναμή του χαμηλά μπορείτε να κινηθείτε πολύ γρήγορα. Η γλυκιά, ομαλή δύναμη κάνει την εμφάνισή της σχεδόν από το ρελαντί και σε συνδυασμό με την άνετη θέση οδήγησης, προδιαθέτει θετικά για εκατοντάδες, συνεχόμενα και απολαυστικά χιλιόμετρα. Όλα τα περιφερειακά είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους, βοηθώντας τον αναβάτη να χαρεί τη διαδρομή, ενώ πρόθυμα του συγχωρούν τυχόν λάθη, προσδίδοντας στην κατασκευή έναν ιδιαίτερα φιλικό χαρακτήρα. Τίποτα πάνω στο CBF δεν κινείται στο βαθμό του «απόλυτου», αλλά όλα ακολουθούν μία ενδιάμεση φιλοσοφία, δημιουργώντας ένα σύνολο που θα μπορέσει να προσαρμοστεί σε οποιαδήποτε (λογική) απαίτηση. Το βάρος της μοτοσικλέτας εξαφανίζεται μόλις κουμπώσει η 1η ταχύτητα και ο χειρισμός της είναι μία εύκολη σχετικά υπόθεση, γεγονός που οφείλεται και στο πλατύ τιμόνι. Οι εναλλαγές κλίσεων γίνονται άμεσα και χωρίς κόπο, ενώ το λογικού πλάτους πίσω ελαστικό χαρίζει στο ST ελαφριά αίσθηση στην είσοδο της στροφής. Αν μέσα σε αυτή πιεστεί ιδιαίτερα, θα «απαντήσει» με ελαστικότητες, οι οποίες, χωρίς να τρομάξουν, θα προειδοποιήσουν για τα όριά της. Αν κάτι δεν πάει καλά και δεν εκτιμήσετε σωστά την επόμενη στροφή, δεν υπάρχει λόγος πανικού, καθώς το πληρέστατο και αποτελεσματικό πακέτο των φρένων είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να δώσει τη λύση με τρόπο άμεσο και ασφαλή. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του CBF είναι η φιλικότητα και το ότι είναι πρόθυμο να προσαρμοστεί στο ρυθμό που θα του υποδείξει ο αναβάτης του, άλλος ένας τομέας στον οποίο υπερτερεί, πιστοποιώντας τον αυθεντικό all around χαρακτήρα του. Το τιμόνι κόβει αρκετά και η σέλα είναι χαμηλή, με τον αναβάτη να τοποθετείται σε πιο φυσιολογική και χαλαρή στάση, ενώ το «γεμάτο» μοτέρ χαμηλά είναι ό,τι πρέπει για την πόλη, όντας πρακτικό και ταυτόχρονα διασκεδαστικό.
Συμπέρασμα: ST (Summer Tuning!)
Το CBF 1000ST ακολουθεί τα χνάρια του απλού μοντέλου, ενώ η ύπαρξη ολόκληρου φέρινγκ ενδυναμώνει τις τουριστικές του ικανότητες και το κάνει να ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα της σειράς. Το ότι κοστίζει 10.230 ευρώ, δηλαδή 430 ευρώ παραπάνω από την έκδοση CBF 1000S ABS, δικαιολογείται από την παρουσία του βαμμένου στα χρώματα της μοτοσικλέτας φέρινγκ.