net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Καλώς ήρθες και πάλι
Ταξιδευτής του κόσμου
Διαβάστηκε από 99027 αναγνώστες
H συγκεκριμένη μοτοσικλέτα είναι σίγουρο πως θα κληθεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις και οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες που θα αποφασίσουν να ταξιδέψουν με το Tenere δε θα το μετανιώσουν καθόλου! Η προτεταμένη μάσκα μαζί με τη ζελατίνα κάνουν αρκετή δουλειά καλύπτοντας σε μεγάλο βαθμό τον οδηγό, αλλά η μεγάλη αυτή μετωπική επιφάνεια λειτουργεί ως "αερόφρενο" σε περίπτωση που φυσά αντίθετος άνεμος. Με ευνοϊκές συνθήκες το ταχύμετρο θα πλησιάσει την ένδειξη των 180+ χ.α.ω., ενώ τα 150 χ.α.ω. είναι μία ρεαλιστική ταχύτητα όταν όλα τα στοιχεία εναντιώνονται στο Tenere (αντίθετος άνεμος, ανωφέρεια). Ο κινητήρας δεν έχει πρόβλημα να κινήσει τη μοτοσικλέτα με αυτές τις ταχύτητες επί μακρόν, αν και το Tenere, λόγω των μαλακών αναρτήσεων και του μεγάλου ύψους, αισθάνεται πιο άνετα όταν δεν κυνηγά την τελική του. Το ρεζερβουάρ με τα 22 λίτρα χωρητικότητας προσφέρει αυτονομία 338 χιλιομέτρων, αφού η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,5 λίτρα/100χλμ., ενώ η αυτονομία του... αναβάτη πλησιάζει περίπου αυτή της μοτοσικλέτας χάρη στην άνετη σέλα και την απουσία κραδασμών. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο και με το συνεπιβάτη και ο λόγος είναι ότι το κομμάτι της σέλας που του αντιστοιχεί είναι μικρό σε διαστάσεις και τον τοποθετεί ψηλά με αποτέλεσμα να κουράζει μετά από διαδρομή μιας ώρας. Μοναδικό θέμα στην παράμετρο ταξίδι αποτελεί το "θόλωμα" των καθρεπτών σε ταχύτητες πάνω από τα 120-130 χ.α.ω. δυσκολεύοντας την προς τα πίσω ορατότητα. Ταξίδι όμως δεν σημαίνει μόνο Εθνική αλλά και επαρχιακοί δρόμοι, που στην περίπτωση του Tenere δεν είναι απόλυτα βέβαιο πως θα έχουν καλή χάραξη και πρόσφυση. Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, οι αναρτήσεις "κάθονται" αρκετά μόνο με το βάρος του αναβάτη, αλλά πολύ σωστά η Yamaha τις έχει ρυθμίσει έτσι ώστε στο υπόλοιπο διαθέσιμο της διαδρομής τους να εμφανίζουν μια πιο σφικτή λειτουργία αποτρέποντας σε μεγάλο βαθμό τις πλεύσεις και τη μετατόπιση βάρους στα φρένα. Τo Tenere, όπως και κάθε μοτοσικλέτα αυτού του είδους, αρέσκεται στην οδήγηση με ροή, ήρεμες κινήσεις και προεπιλογή γραμμών, ενώ αντιπαθεί τις νευρικές/ απότομες αντιδράσεις και τις αποφάσεις της τελευταίας στιγμής. Αν ο αναβάτης ακολουθήσει αυτόν τον κανόνα θα μπορέσει εύκολα να κινηθεί με γρήγορο ρυθμό και με σιγουριά, αφού τα πολύ καλά σε αυτή τη χρήση Metzeler Tourance και τα άψογα φρένα λειτουργούν ως δικλείδα ασφάλειας σε μία λάθος εκτίμηση.
Με την ίδια άνεση που κινείται στην άσφαλτο, το Tenere θα συνεχίσει και στο χώμα, διατηρώντας τις τουριστικές αρετές του και σε αυτό το πεδίο. Κύριο μέλημα είναι η άνεση του αναβάτη ανεξαρτήτως του τερέν που πρόκειται να διασχίσει και το Tenere φροντίζει και με το παραπάνω γιΆ αυτό. Οι αναρτήσει πάλι έχουν τον κύριο λόγο, φιλτράροντας και αποσβένοντας τα πάντα και μεταφέροντας στον οδηγό την αίσθηση ότι οδηγά πάνω σε ...παχιά μοκέτα και όχι εκτός δρόμου. Με σβέλτους ρυθμούς μπορεί κανείς να διασχίσει ατελείωτα χιλιόμετρα χωμάτινων διαδρομών χωρίς η κούραση να διακόψει τη λαχτάρα της εξερεύνησης άγνωστων τόπων. Αν ο οδηγός ζητήσει κάτι παραπάνω και μετατρέψει το "σβέλτα" σε "γρήγορα", τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης θα σταθούν εμπόδιο ζητώντας την αντικατάστασή τους με κάτι πιο...τρακτερωτό ώστε να βελτιωθεί η πρόσφυση. Η μοτοσικλέτα μπορεί να ακολουθήσει το ΅΅ζωηρόΆΆ αναβατή μέχρι ενός σημείου, αλλά το μεγάλο βάρος και οι γρήγορες σε λειτουργία αναρτήσεις θα θέσουν σύντομα τα όρια, υπενθυμίζοντας διακριτικά πως το Tenere ποτέ δεν πλασαρίστηκε ως enduro μοτοσικλέτα.

 
 Δοκιμή Yamaha XT660Z Tenere
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Το ένδοξο παρελθόν
: ...και τo παρόν
Γενικά χαρακτηριστικά
Σχεδίαση
Οδηγώντας
Ταξιδευτής του κόσμου


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ