net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Ιταλικό supermoto με ιαπωνική καρδιά
Οδηγώντας
Ακολουθεί τις διαθέσεις του οδηγού
beta - Στη δυναμική κατηγορία των supermoto εισέρχεται η Beta, προσεγγίζοντάς την με ένα δικό της ιδιαίτερο τρόπο. Δανείστηκε τον αειθαλή κινητήρα της Suzuki των DR 350 και γύρω του έχτισε, με ποιοτικά περιφερειακά, μια μοτοσικλέτα που καταφέρνει να είναι πρακτική και ταυτόχρονα διασκεδαστική.
Δεν προορίζεται γι αυτή τη χρήση, αλλά σίγουρα δεν θα πει και όχι. Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα που δεν αρνείται τα "παιχνίδια".
Οι εκπλήξεις ξεκινούν από την πρώτη στιγμή που θα ανέβεις στη σέλα του Beta Motard 4.0. Μένεις κάνα πεντάλεπτο με το κλειδί στο χέρι αναζητώντας την κλειδαριά, η οποία βρίσκεται στη ράχη του πλαισίου και όχι μπροστά από το τιμόνι όπως συμβαίνει συνήθως. Αφού "δαμάσεις" το τέρας της κλειδαριάς και αν γνωρίζεις την ιδιοτροπία των κινητήρων της Suzuki που απαιτούν να έχεις πατημένο το συμπλέκτη ακόμα και όταν εκκινείς με νεκρά, πατάς τη μίζα και το μοτέρ τίθεται εύκολα σε λειτουργία (με χρήση του choke τα κρύα πρωινά), απελευθερώνοντας έναν μπάσο τετράχρονο ήχο που διεγείρει τις αισθήσεις. Αλλωστε, ως γνωστόν, οι Ιταλοί δίνουν πάντα ιδιαίτερη προσοχή στο "παιχνίδι" των αισθήσεων. Η εντύπωση που σου αφήνει, είναι ότι οδηγείς μοτοσικλέτα μεγαλύτερου κυβισμού, καθώς δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι το τεράστιο τιμόνι, το 46άρι πιρούνι και ο εμπρός δίσκος των 310 χιλ. είναι τοποθετημένα σε ένα μοντέλο 350 κ.εκ. Το ύψος της σέλας από το έδαφος βρίσκεται σε σωστά επίπεδα και δεν θα προβληματίσει τους κοντύτερους αναβάτες. Η πρώτη σχέση του εξατάχυτου κιβωτίου θα κουμπώσει χωρίς δυσκολία και θόρυβο, όπως και όλες οι επόμενες. Η κλιμάκωση της ισχύος είναι σωστά μελετημένη, με την πρώτη και τη δευτέρα να είναι "κοντές", επιτρέποντας στη μοτοσικλέτα να ξεκολλάει εύκολα στην εκκίνηση, ακόμα και με δύο αναβάτες. Καθώς τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, το Beta παραμένει σταθερό και μόνο σε ταχύτητες κοντά στη τελική του παρουσιάζει κάποιες αστάθειες, που όμως χαρακτηρίζονται φυσιολογικές. Οι κραδασμοί ήταν λίγο περισσότερο έντονοι απ' ό,τι περιμέναμε, χωρίς πάντως να ξεφεύγουν από τα όρια. Το αναλογικό ταχύμετρο έδειξε 155 χλμ./ώρα, νούμερο που κρίνεται ικανοποιητικό για το χαρακτήρα και τον προορισμό του μοντέλου. Η κίνηση μέσα στην πόλη είναι πραγματικό παιχνιδάκι για το Motard 4.0., που εκμεταλλευόμενο το χαμηλό του βάρος, μόλις 135 κιλά, και το εξαιρετικά μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, θα περάσει με ευκολία ανάμεσα στα σταματημένα τετράτροχα και θα μειώσει δραματικά το χρόνο σπίτι-δουλειά, προσφέροντας παράλληλα τη διασκέδαση που απαιτείται για να σου φτιάξει τη μέρα. Στην εθνική οδό τα πράγματα δυσκολεύουν, καθώς η πλήρης έκθεση στον αέρα, σε συνδυασμό με τη σκληρή σέλα και τη μικρή, για ταξίδια, τελική ταχύτητα, θα θέσουν γρήγορα τα όρια. Εκεί όμως που η μοτοσικλέτα θα ενθουσιάσει είναι οι σφιχτές διαδρομές, όπου θα καταφέρει με ασφάλεια να μυήσει τους λάτρεις στα μυστικά της supermoto οδήγησης. To μεγάλο τιμόνι λειτουργεί ως μοχλός και όταν ζεσταθούν τα ελαστικά το κράτημα είναι καλό και η διασκέδαση αρχίζει, χωρίς παράλληλα να απαιτεί την εμπειρία αγωνιζόμενου για να κινηθεί σβέλτα.

 
 Beta Motard 4.0
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Eμφάνιση
Κινητήρας
Aναρτήσεις- Φρένα
Οδηγώντας
Συμπέρασμα


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ