net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Αρκετά σβέλτο παρουσιάζεται σε δρόμο με στροφές το CBR με συμβατικό πηρούνι να παρέχει άριστη πληροφόρηση στον αναβάτη.

Και endo θα κάνει το μικρό CBR, αλλά στιγμιαία. Το ABS που συγκρίνει την ταχύτητα μεταξύ των δύο τροχών επαναφέρει γρήγορα τα πράγματα σε τάξη.

Ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας των 250 κ.εκ. είναι μία σύγχρονη μονάδα που έχει προσαρμοστεί πλήρως στη streetάδικη φιλοσοφία του CBR

Τα όργανα του CBR, η ψηφιακή οθόνη και το αναλογικό στροφόμετρο βρίσκονται εντός του οπτικού πεδίου και προσφέρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Σούζα θα κάνει με 1η και με αρκετή προσπάθεια από την πλευρά του αναβάτη που πρέπει να παραμείνει σε εγρήγορση για τη διατηρήσει.

Η σχεδίαση της σέλας είναι πολύ προσεγμένη και θα κρατήσει ξεκούραστους ακόμη και τους…ευτραφείς αναβάτες, στην οποία κατηγορία κατατάσσεται και ο γράφων.

Η τάπα στο ρεζερβουάρ που σου...μένει στο χέρι σε κάθε γέμισμα, αποτελεί και το μοναδικό πταίσμα στην εργονομία του Honda.

Πρώτη δοκιμή: Honda CBR250R C-ABS

Το πολύ καλό CBR250R γίνεται ακόμη καλύτερο. Έρχεται αντιμέτωπο με τις συνθήκες που επικρατούν στους ελληνικούς δρόμους και σε κάθε περίπτωση βγαίνει νικητής!

 
Tο μικρο…μεσαίο CBR250R αποτελεί πλέον γνωστή ποσότητα αλλά και ποιότητα στο δίτροχο κοινό. Μία χρηστική μοτοσικλέτα που για τον κυβισμό της μπορεί να τα κάνει όλα καλά και με ασφάλεια, ενώ σε κλειστές στροφές θα στρίψει με όσα έρχεται, προσφέροντας οδηγική απόλαυση που δεν συνηθίζεται στην κατηγορία. Παράλληλα, το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας αποτελεί ένα ιδανικό όχημα για εκείνους που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στους δύο τροχούς αλλά και για όλους αυτούς που χρειάζονται ένα δίτροχο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις και δε θέλουν να καταφύγουν στη λύση ενός scooter ή μιας μοτοσικλέτας μεγαλύτερου κυβισμού. Η τελευταία μπορεί να προσφέρει περισσότερα πράγματα στον τομέα των επιδόσεων και της ενεργητικής ασφάλειας, με κόστος όμως το επιπλέον βάρος, τον όγκο αλλά και τα έξοδα χρήσης και συντήρησης. Το μοντέλο της δοκιμής είναι τόσο καλό, όσο και η βασική έκδοση, με μία πολύ σημαντική διαφορά που ολοκληρώνει ακόμη περισσότερο τον χαρακτήρα του το κάνει μοναδικό για την κατηγορία των 250 κ.εκ.. Το μεγάλο του ατού δεν είναι άλλο από το εξαιρετικό σύστημα C-ABS που φέρει στον εξοπλισμό του, ένα σύστημα που κάνει τη μοτοσικλέτα της Honda να ταιριάζει ακόμη καλύτερα με το προφίλ των δρόμων που βλέπουμε στις περισσότερες πόλεις της χώρας μας. Το άγχος που προκαλεί το μπλοκάρισμα του εμπρόσθιου τροχού υπάρχει πάντα στο μυαλό του αναβάτη και ένα άγχος λιγότερο είναι πάντα ευπρόσδεκτο στην καθημερινότητά μας. Πάμε να το δούμε από κοντά

Σχεδίαση: Γόνος γνωστής οικογενείας
Όταν η εμφάνιση της μοτοσικλέτας σου θυμίζει έντονα αυτή του κορυφαίου sport touring μοντέλου της Honda, τότε δεν μπορείς παρά να νιώθεις όμορφα που είσαι κάτοχός της. Πόσο μάλλον όταν αυτή η «μεταφορά» έχει γίνει με τόσο επιτυχημένο τρόπο. Η σχεδιαστική συγγένεια μεταξύ του CBR 250R και του VFR 1200 είναι κάτι παραπάνω από εμφανής στο μπροστινό μέρος αλλά και στα πλαϊνά πλαστικά του φέρινγκ με τις πολύ-επίπεδες επιφάνειες. Στο μονόχρωμο μοντέλο της δοκιμής μάλιστα, αυτή η συγγένεια γίνεται ακόμη πιο έντονη, λόγω της χρωματικής επιλογής που προσθέτει έναν πολυτελή και συνάμα πιο σοβαρό τόνο στη μικρή σπορ μοτοσικλέτα. Οι σπορ προεκτάσεις στην εμφάνισή του έρχονται περισσότερο από τις αναλογίες των όγκων, αφού το CBR είναι σαφώς πιο λεπτό και αθλητικό από τον μακρινό συγγενή του. Η φρέσκια του σχεδίαση καταφέρνει να ξεχωρίζει στους δρόμους της πόλης και να προσφέρει στον αναβάτη του το απαραίτητο κύρος που είναι αντιστρόφως ανάλογο με το μικρό κυβισμό του κινητήρα του. Έτσι, δε χρειάζεται πλέον να νιώθετε κόμπλεξ για τη χωρητικότητα του κινητήρα κάθε φορά που βρίσκετε σταματημένοι στο φανάρι. Η μοντέρνα και σοβαρή εμφάνιση αυτού του Honda φροντίζει για αυτό με τον καλύτερο τρόπο.

Εργονομία:Ποιότητα: Σε υψηλά στάνταρ
Αν και οι διαστάσεις το ιαπωνικού μοντέλου είναι αρκετά μαζεμένες, η θέση οδήγησης δείχνει να ανήκει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σίγουρα, με το που κάτσει κάνεις πάνω στη σέλα του CBR250R καταλαβαίνει αμέσως πως πρόκειται για μία μικρή μοτοσικλέτα, αφού με την ανάλαφρη αίσθησή της δίνει την εντύπωση ότι θα μπορούσε να είναι και 125άρι! Ωστόσο, η θέση οδήγησης αφήνει τον αναβάτη να κάτσει επάνω της με άνεση και χωρίς να νιώθει ότι στριμώχνεται, ακόμη και αν ξεπερνά σε ύψος τα 1,80μ. Το τιμόνι με τα ψηλά κλιπόν είναι σωστά τοποθετημένο για καθημερινή χρήση, δε θα κουράσει ποτέ τους καρπούς του αναβάτη και βρίσκεται σε καλή απόσταση από τον κορμό του. Η σέλα που αφήνει τα πόδια να πατούν κάτω με ασφάλεια κινείται επίσης σε αντίστοιχα επίπεδα. Το μήκος της βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας αλλά το σωστό πλάτος και ακόμη περισσότερο το σχήμα της, καταφέρνουν να στηρίξουν σωστά τα μαλακά μόρια, ενώ τα μαρσπιέ βρίσκονται σε τέτοια απόσταση από αυτή που χωρίς να κλείνουν τα πόδια και να κουράζουν, προσφέρουν μία ελαφρά σπορ αίσθηση σε αυτόν που βρίσκεται πάνω στο μοντέλο της Honda. Η ξεχωριστή σέλα για το συνεπιβάτη προσφέρει ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης για αποστάσεις μέσα στην πόλη, με τις μικρές χειρολαβές να βρίσκονται στο σωστό σημείο και να προσφέρουν άριστα τις υπηρεσίες τους, ενώ και τα μαρσπιέ δε θα δημιουργήσουν περίεργες γωνίες κρατώντας ξεκούραστα τα πόδια. Μπορεί το CBR250R να είναι μία οικονομική μοτοσικλέτα, αυτό όμως δε το δείχνει σε καμία περίπτωση. Πώς να το κάνει άλλωστε, αφού όλα τα πλαστικά τμήματα είναι καλοσχεδιασμένα με καλή συναρμογή μεταξύ τους και δεν τρίζουν ούτε σε μεγάλες κακοτεχνίες του δρόμου. Η ποιότητα της βαφής τους βρίσκεται επίσης σε υψηλά επίπεδα όπως και η βαφή των μεταλλικών μερών με το φινίρισμα και στις δύο περιπτώσεις να μην αφήνει περιθώρια για παράπονα.

Φρένα: ABS για πρώτη φορά στην κατηγορία
Το μικρό Honda είχε αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις, σε αυτό τον τομέα από τη βασική του κιόλας έκδοση. Με την παρουσία του C-ABS στο σύστημα πέδησης τα πράγματα είναι πλέον ακόμη καλύτερα, τόσο στον τομέα της συνολικής επιβραδυντικής ισχύος, όσο και σε αυτόν της ασφάλειας. Η δαγκάνα των δύο εμβόλων του εμπρόσθιου δίσκου έχει αντικατασταθεί από μία τριπίστονη της Nissin που συνδέεται μέσω κυκλώματος με την πίσω δαγκάνα μονού εμβόλου. Η απόσταση στο φρενάρισμα είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση ακόμη πιο μικρή, εξαιτίας, τόσο της συνδυασμένης πέδησης, όσο και της ισχυρότερης εμπρόσθιας δαγκάνας. Η μεγάλη διαφορά που κάνει η ύπαρξη του C-ABS εντοπίζεται στο γεγονός ότι, ο αναβάτης μπορεί πλέον να φρενάρει με συνέπεια και με σαφώς μεγαλύτερη ασφάλεια ακόμη και όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό. Το ηλεκτρονικό σύστημα επεμβαίνει πάντα την κατάλληλη στιγμή, όπως και αν τραβηχτεί η μανέτα ή πατηθεί το ποδόφρενο και δε δείχνει να μπερδεύεται, ούτε όταν καλείται να εκπληρώσει τα καθήκοντά του σε δρόμο με ανωμαλίες. Κοιτάζοντας τα χάλια των ελληνικών δρόμων, ειδικά στο κέντρο της πόλης, όπου η μοτοσικλέτα της Honda θα περάσει λογικά και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της, αυτό με λίγα λόγια σημαίνει ότι τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας έχουν βελτιωθεί δραματικά. Πάνω στη σέλα του CBR, μπορείς πλέον να έχεις ήσυχο το κεφάλι σου, ακόμη και σε αυτές τις συνθήκες μένοντας ανεπηρέαστος από την κατάσταση του δρόμου.

Κινητήρας: Σύγχρονος και οικονομικός
Ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας των 250 κ.εκ. είναι μία σύγχρονη μονάδα που έχει προσαρμοστεί πλήρως στη streetάδικη φιλοσοφία του CBR. Η τετραβάλβιδη κεφαλή του φέρει δύο εκκεντροφόρους και η τροφοδοσία του καύσιμου γίνεται από τον γνωστό PGΜ-FI ψεκασμό της ιαπωνικής εταιρίας, ενώ έχει προικιστεί και με αντικραδασμικό άξονα για την εξουδετέρωση των ανεπιθύμητων κραδασμών. Στην πράξη, το μοτέρ τα πηγαίνει περίφημα για τον κυβισμό του και καταφέρνει να κινήσει με ιδιαίτερα σβέλτους ρυθμούς τη μικρή και σχετικά ελαφριά μοτοσικλέτα. Η ζωηράδα στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας, ένα χαρακτηριστικό των κινητήρων με ένα μόνο κύλινδρο, έχει θυσιαστεί εν μέρει από τους μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρίας προς όφελος της δύναμης στις υψηλότερες στροφές λειτουργίας. Είπαμε, πλήρης προσαρμογή στη streetάδικη φιλοσοφία. Πράγματι, η αίσθηση που δίνει ο κινητήρας είναι αυτή της απόλυτα γραμμικής απόδοσης από το ρελαντί μέχρι και τον κόφτη με τη δύναμη να έχει μοιραστεί ιδανικά από την αρχή μέχρι το τέλος. Ούτε σκαλοπάτια, αλλά ούτε και «νεκρές» περιοχές κάνουν την εμφάνισή τους, κάτι που θα αφήσει ακόμη και τον αρχάριο αναβάτη να εκμεταλλευτεί όλο το γκάζι του μικρού CBR χωρίς κανένα απολύτως φόβο. Η λειτουργία του κινητήρα είναι επίσης εξαιρετικά πολιτισμένη, με την εξάτμιση να αφήνει ελάχιστα ντεσιμπέλ στον αέρα. Τέλος, οι κραδασμοί δεν γίνονται παρά μόνο ελαφρά αισθητοί στον αναβάτη και ποτέ ενοχλητικοί. Ίσα-ίσα δηλαδή, για να καταλάβει κανείς πως πρόκειται για μοτοσικλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και όχι για κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο.

Πλαίσιο/Αναρτήσεις: Δοκιμασμένες λύσεις
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του CBR250R συνδυάζεται με ένα συμβατικό πιρούνι διαμέτρου 37 χλστ. και ένα επίσης ατσάλινο ψαλίδι που φέρει μοχλικό για το αμορτισέρ, με το τελευταίο να διαθέτει ρύθμιση για την προφόρτιση του ελατηρίου. Το σύνολο παρουσιάζει μία αρκετά δεμένη αίσθηση, με τις αναρτήσεις να ισορροπούν πολύ καλά μεταξύ άνεσης και ελέγχου, ακόμη και όταν οι ρυθμοί ξεφύγουν από τονμέσο όρο. Το σωστά κατανεμημένο βάρος δε γίνεται αισθητό από τον αναβάτη, ακόμη και σε επιτόπιες μανούβρες με ελάχιστα χιλιόμετρα, κάτι που επιτρέπει στο CBR να εκμεταλλευτεί τα γρήγορα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του πλαισίου του και να εκτελέσει αστραπιαία τις εντολές του αναβάτη. Ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα, η μοτοσικλέτα δε δυσανασχετεί και το επιπλέον βάρος δεν επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά της. Το CBR να κρατά τη συνοχή του και να παραμένει ευέλικτο και ιδιαίτερα εύκολο στην αλλαγή κατεύθυνσης.

Στο δρόμο: Αγχολυτικό και διασκεδαστικό
Οι μέρες που είχα το μικρό CBR στην κατοχή μου ήταν ασυνήθιστα δύσκολες. Την εβδομάδα της δοκιμής, το μόνο που ήθελα από το μεταφορικό μου μέσο ήταν να με μεταφέρει γρήγορα και άνετα παντού χωρίς να ρουφά και την τελευταία ικμάδα που είχα μέσα μου. Το CBR κατάφερε να παίξει αυτό το ρόλο εξαιρετικά και με βοήθησε να τα βγάλω πέρα με ασφάλεια και χωρίς να πάθω νευρικό κλονισμό. Οι μικρές διαστάσεις και το σωστά κατανεμημένο βάρος σε αφήνουν να κινηθείς ταχύτατα μέσα στην πόλη με το C-ABS να καραδοκεί σε περίπτωση που κάτι πάει πολύ στραβά. Η προσπάθεια δε, που καταβάλλει κανείς πάνω στη σέλα της μικρής σπορ μοτοσικλέτας, είναι ελάχιστη, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που θύμισε αμυδρά…παπί σε αυτό τον τομέα. Ο περιορισμός στην ταχύτητα που κινείται το CBR250R στο αστικό τοπίο μπαίνει περισσότερο από το πλάτος που δίνουν οι καθρέπτες που βρίσκονται στο περίπου στο ίδιο ύψος με αυτούς των αυτοκινήτων. Αν τους κλείσετε το μόνο ουσιαστικό εμπόδιο για να κινηθείτε ακόμη πιο γρήγορα πάνω στην ιαπωνική μοτοσικλέτα είναι το πόσο έχετε αναπτύξει το ένστικτο της αυτοσυντήρησης... Και στον ανοιχτό δρόμο το μοντέλο της Honda θα κινηθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αναβάτη του. Αν βιάζεστε πολύ μπορείτε να κρυφτείτε πίσω από τη μικρή ζελατίνα και να κυνηγήσετε την τελική του που ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα σε ιδανικές συνθήκες με το CBR να αποδεικνύεται υποδειγματικά ευθύβολο και σταθερό. Από την άλλη, αν δεν έχετε καμία όρεξη για κυνηγητό, τα 120-130 χλμ.ώρα αποτελούν ψωμοτύρι για τον 250άρη κινητήρα, και είναι ταχύτητες που μπορεί να διατηρήσει η μοτοσικλέτα ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 13 λίτρων και τη μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 4 λίτρα ανά 100 χλμ., η αυτονομία του ξεπερνά με ευκολία τα 250 χλμ. και είναι το τελευταίο πράγμα που θα σας απασχολήσει σε κάποιο ταξιδάκι. Η δεμένη αίσθηση που δίνει το μοντέλο της Honda στον αναβάτη του στις παραπάνω συνθήκες, μεταφέρεται και στον επαρχιακό δρόμο. Εκεί δεν θα πει όχι σε πιο γρήγορους ρυθμούς αλλάζοντας κλίση γρήγορα, με το πιρούνι να διαβάζει σωστά το οδόστρωμα και να προσφέρει καλή πληροφόρηση που ενισχύει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη και τον αφήνει να επικεντρωθεί στην οδήγηση. Μην περιμένετε να συμπεριφερθεί σαν ακραίο Supersport, αλλά η απόδοση του σε αυτό το πεδίο θα καλύψει πλήρως τις ανάγκες του μέσου αναβάτη προσφέροντας του αρκετές δόσεις διασκέδασης.

Συμπέρασμα: Μικρή λεπτομέρεια μεγάλη διαφορά
Το Honda CBR250R είναι μία ιδανική μοτοσικλέτα για το σύγχρονο αστικό τοπίο. Το μοντέλο με το C-ABS παρουσιάζεται ακόμη πιο ολοκληρωμένο από την απλή έκδοση και είναι σίγουρα η μοτοσικλέτα που ταιριάζει καλύτερα στους ελληνικούς δρόμους εξαιτίας της έξτρα ασφάλειας που προσφέρει το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών. Το επιπλέον κόστος σε σχέση με τη βασική έκδοση κρίνεται απόλυτα λογικό και πιστέψτε με όταν σας λέω πως θα κάνει απόσβεση στην πρώτη κιόλας φορά που θα ενεργοποιηθεί! Αυτό είναι λοιπόν το CBR250R C-ABS. Σύγχρονο, οικονομικό με πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά και επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας που έμοιαζαν ουτοπικά για την κατηγορία πριν από μερικά χρόνια. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από μία τέτοια μοτοσικλέτα;

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4T, 1Κ, Y/Ψ, 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.) 249,6
Διάμ. x Διαδρομή (χλστ.) 76x55
Συμπίεση (:1) 10,7
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 25,9/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 2,4/7.000
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρ. ρεζ./ρεζέρβας (λίτρα) 13
Καταν. (λίτρα/100 χλμ.) 4
Βάρος (kg, γεμάτο) 165
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 165

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο, τύπου διαμάντι
Αναρτήσεις Ε Τηλεσκοπικό πιρούνι 37 mm
Διαδρομή (χλστ.) 130
Αναρτήσεις Π Μονό αμορτισέρ με μοχλικό, προφόρτιση
Διαδρομή 104
Φρένα Ε (χλστ.) Δ /296
Φρένα Π (χλστ.) Δ /220

Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε: ΙRC RX-01R Roadwinner 110/70-17
Ελαστικό Π: ΙRC RX-01R Roadwinner 140/70-17

Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 2.030
Πλάτος (χλστ.) 709
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.369
Ύψος σέλας (χλστ.) 780

Εξοπλισμός
ABS •
Μίζα •
Μανιβέλα x
Στροφόμετρο •
Κοντέρ •
Ένδειξη θερμοκρασίας •
Ένδειξη βενζίνης •
Μερικός χιλιομετρητής •
Φέρινγκ •
Ρυθμιζόμενες μανέτες •
Κεντρικό σταντ x
Πλάγιο σταντ •
Σχάρα x
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση x
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση •

Αξιολόγηση 8,00
Ενεργητική ασφάλεια 9
Οδική συμπεριφορά 8
Κινητήρας-Κιβώτιο 7
Φρένα 8
Ποιότητα κατασκευής 8
Άνεση 7
Κατανάλωση 9
Εξοπλισμός-Τιμή 8
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται, o: προαιρετικός

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ