Kawasaki Z1100 SE: Δεν θα έχουμε νέο ZRX, αλλά η επιστροφή είναι γεγονός για το 2026

Μια νέα καταχώριση στον οργανισμό EPA των ΗΠΑ για το 2026 άναψε φωτιές: θα δούμε επιτέλους την επιστροφή του Kawasaki ZRX ή έστω ενός νέου Zephyr; Η φημολογία ξεκίνησε με την εμφάνιση δύο νέων μοντέλων που φέρουν τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1.099 κυβικών από τα Versys 1100 και Ninja 1100SX.
Εμφανίστηκε το ZRT10GT σαν κωδικός στις ΗΠΑ, αλλά δεν είναι νέο ZRX
Επιβεβαίωση από Ευρώπη και Αυστραλία: δύο εκδόσεις Z1100 με 134 ή 114 ίππους
Γιατί διαφορετικοί κωδικοί στις ΗΠΑ; Καθαρά διαδικαστικό θέμα
Θα επιστρέψει ποτέ το ZRX ή το Zephyr; Όχι ακόμα, αλλά μην το αποκλείετε
Εμφανίστηκε το ZRT10GT σαν κωδικός στις ΗΠΑ, αλλά δεν είναι νέο ZRX
Μια νέα καταχώριση στον οργανισμό EPA των ΗΠΑ για το 2026 άναψε φωτιές: θα δούμε επιτέλους την επιστροφή του Kawasaki ZRX ή έστω ενός νέου Zephyr; Η φημολογία ξεκίνησε με την εμφάνιση δύο νέων μοντέλων που φέρουν τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1.099 κυβικών από τα Versys 1100 και Ninja 1100SX. Ο πρώτος κωδικός, ZR1100HT, ήδη ταυτοποιείται με το νέο Z1100. Ο δεύτερος, ZRT10GT, έμοιαζε να υπονοεί την αναβίωση των Zephyr/ZRX, αφού το ZRT10 είχε χρησιμοποιηθεί στα 90s για εκείνα τα μοντέλα. Ωστόσο, μια πιο βαθιά έρευνα αποκαλύπτει ότι η ονομασία ZRT10GT δεν σηματοδοτεί την έλευση ενός ρετρό roadster, αλλά είναι απλώς άλλη μία εσωτερική κωδικοποίηση για το ίδιο το Z1100. Το «T» στον κωδικό σημαίνει «2026», ενώ τα γράμματα G και H διαχωρίζουν εκδόσεις βασικού και υψηλότερου εξοπλισμού, κάτι που έχει ξαναγίνει με Z900/SE και Versys/Ninja 1100.
Επιβεβαίωση από Ευρώπη και Αυστραλία: δύο εκδόσεις Z1100 με 134 ή 114 ίππους
Τα ευρωπαϊκά και αυστραλιανά έγγραφα τύπου ξεκαθαρίζουν την εικόνα: η Kawasaki θα λανσάρει δύο παραλλαγές του Z1100, με κωδικούς ZRT10G και ZRT10H, οι οποίες εμπορικά θα παρουσιαστούν ως Z1100 και Z1100 SE. Στην Ευρώπη έχουν ήδη εγκριθεί τέσσερις παραλλαγές: G1 και H1 με 134 ίππους, και G2 και H2 με περιορισμένη ισχύ 114 ίππων για αγορές με νομοθετικούς περιορισμούς. Η διαφορά ανάμεσα σε G και H αφορά αποκλειστικά τον εξοπλισμό – η SE έκδοση (H) αναμένεται να φέρει βελτιωμένες αναρτήσεις και φρένα Brembo, όπως είδαμε σε Ninja 1100SX SE και άλλες προηγούμενες SE εκδόσεις. Aρα, αντί για νέο μοντέλο, έχουμε το γνωστό μοτίβο: ίδιο πλαίσιο και κινητήρας, δύο επίπεδα εξοπλισμού.
Γιατί διαφορετικοί κωδικοί στις ΗΠΑ; Καθαρά διαδικαστικό θέμα
Η ερώτηση που παραμένει: γιατί η EPA κατέγραψε το Z1100 με δύο διαφορετικούς κωδικούς (ZR1100H και ZRT10G); Η απάντηση είναι πιο απλή απ όσο φαίνεται. Όλα δείχνουν πως πρόκειται για γραφειοκρατικό θέμα – δηλαδή διαφορετικές φόρμες που συμπληρώθηκαν με βάση εσωτερικές ονομασίες αντί για τις εμπορικές. Όταν το Z1100 παρουσιαστεί επίσημα, οι εγγραφές θα ενημερωθούν για να αντικατοπτρίζουν την πραγματική εμπορική ταυτότητα. Αυτό άλλωστε συμβαίνει συχνά με μοντέλα της Kawasaki: οι εσωτερικοί κωδικοί εμφανίζονται σε έγγραφα ρύπων και εγκρίσεων τύπου, αλλά δεν αντικατοπτρίζουν την εμπορική πρόθεση της εταιρείας. Όπως φαίνεται, το ZRT10G είναι απλώς ο βασικός τύπος του Z1100 και όχι κάποιο ρετρό comeback.
Θα επιστρέψει ποτέ το ZRX ή το Zephyr; Όχι ακόμα, αλλά μην το αποκλείετε
Το ερώτημα παραμένει: γιατί όχι ένα ZRX 1100 ή Zephyr 1100; Η απάντηση είναι περισσότερο τεχνική και λιγότερο εμπορική. Ο κινητήρας των 1.099 κ.εκ. έχει σχεδιαστεί για να τοποθετείται σε αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο, όπως αυτό των Versys και Ninja. Αυτό το πλαίσιο είναι δύσκολο να προσαρμοστεί σε ρετρό γεωμετρία χωρίς σημαντική ανασχεδίαση – που σημαίνει μεγάλο κόστος R&D για κάτι που δεν θα προσφέρει ιδιαίτερα περισσότερα από το υπάρχον Z900RS. Μάλιστα, αν η Kawasaki θέλει απλώς περισσότερη ισχύ στο Z900RS, μπορεί εύκολα να χρησιμοποιήσει την έκδοση των 124 ίππων του Z900 αντί για τους 110 που έχει τώρα – και έτσι να φτάσει κοντά στην ισχύ του Z1100 με πολύ λιγότερη επένδυση. Η ζήτηση για ρετρό μοντέλα παραμένει ζωντανή, οπότε η επιστροφή ενός ZRX στο μέλλον δεν αποκλείεται. Όμως, σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, η καταχώριση ZRT10GT δεν σημαίνει ότι έρχεται ZRX μέσα στο 2026 – τουλάχιστον όχι με τη μορφή που ελπίζουν οι νοσταλγοί των 90s.