Υπό εξέταση το σχέδιο αποσυμφόρησης του Κηφισού

Η Λεωφόρος Κηφισού εξακολουθεί να αντιμετωπίζει καθημερινά προβλήματα υπερφόρτωσης, προκαλώντας μεγάλες καθυστερήσεις στις μετακινήσεις.
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στον Κηφισό παραμένει κορυφαίο πρόβλημα στην Αττική
Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπει διαδρομή 40 χλμ. από Οινόφυτα έως Αττική Οδό
Ο άξονας αναμένεται να μειώσει τη διέλευση φορτηγών από Κηφισό και Θριάσιο
Το έργο είχε ακυρωθεί το 2015 και επανεξετάζεται με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στον Κηφισό παραμένει κορυφαίο πρόβλημα στην Αττική
Η Λεωφόρος Κηφισού εξακολουθεί να αντιμετωπίζει καθημερινά προβλήματα υπερφόρτωσης, προκαλώντας μεγάλες καθυστερήσεις στις μετακινήσεις. Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων έχει επισημάνει την ανάγκη αναβάθμισης του οδικού άξονα, με προτάσεις όπως η βελτίωση εισόδων-εξόδων, η απαγόρευση διέλευσης βαρέων οχημάτων στις ώρες αιχμής και η διεύρυνση του δρόμου σε τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση. Παράλληλα, έχει τεθεί εκ νέου στο τραπέζι η πρόταση για τη δημιουργία παράκαμψης που θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπει διαδρομή 40 χλμ. από Οινόφυτα έως Αττική Οδό
Ο σχεδιασμός αφορά οδικό άξονα μήκους 40 χιλιομέτρων, με αφετηρία τα Οινόφυτα και κατάληξη στον ¶γιο Λουκά, όπου θα συνδεθεί με την Αττική Οδό. Το έργο προτείνεται από μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία μέσω του θεσμού των Πρότυπων Προτάσεων, δίνοντας τη δυνατότητα κατάθεσης ολοκληρωμένης μελέτης προς αξιολόγηση από το Υπουργείο Υποδομών. Η μελέτη περιλαμβάνει τεχνικά χαρακτηριστικά, κοστολόγηση, χρηματοδότηση και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ενώ εφόσον εγκριθεί ακολουθεί διαγωνιστική διαδικασία.
Ο άξονας αναμένεται να μειώσει τη διέλευση φορτηγών από Κηφισό και Θριάσιο
Σύμφωνα με την πρόταση, ο νέος δρόμος θα εξυπηρετεί τη μεταφορά φορτίων από τον λιμένα Ελευσίνας προς τη Βόρεια Ελλάδα, μειώνοντας τη διέλευση βαρέων οχημάτων από τη Λεωφόρο Κηφισού και το Θριάσιο Πεδίο. Η κυκλοφορία στην περιοχή της Δυτικής Αττικής αναμένεται να περιοριστεί, καθώς η νέα χάραξη δημιουργεί εναλλακτική διαδρομή για τη διακίνηση εμπορευμάτων χωρίς διέλευση από το λεκανοπέδιο.
Το έργο είχε ακυρωθεί το 2015 και επανεξετάζεται με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η κατασκευή αντίστοιχου άξονα είχε εξεταστεί στο παρελθόν, στο πλαίσιο του έργου Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, που αρχικά είχε προβλεφθεί ως σύμβαση παραχώρησης. Το 2015 το έργο ακυρώθηκε, καθώς κρίθηκε ότι η υλοποίησή του θα μπορούσε να οδηγήσει σε απαιτήσεις αποζημιώσεων από παραχωρησιούχους άλλων αυτοκινητοδρόμων λόγω απώλειας εσόδων. Πλέον, το έργο επανεξετάζεται, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει υποβάλει σχετική πρόταση. Δεν έχει δοθεί ακόμη επίσημη απάντηση για την πορεία αξιολόγησης της πρότασης, ωστόσο η κυβέρνηση αναγνωρίζει τη δυναμική συμβολή ενός τέτοιου έργου στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Αττικής.