• 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
To Yamaha Passol του 1977.

To Yamaha Passol του 1977.

Yamaha Passol 1977: Ο πρόγονος του μοντέρνου scooter

Την δεκαετία του 1970, ο κόσμος των δικύκλων βίωνε ραγδαία ανάπτυξη, με το ντεμπούτο των μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων. Οι μεγάλες μοτοσυκλέτες, που καθιέρωσαν τον όρο «superbike» εντυπωσίαζαν και ήταν ποθητές και πανίσχυρες, όμως όχι και ότι καλύτερο για καθημερινή χρήση (σε αντίθεση με σήμερα).

YAMAHA: ΜΤ03 απόλυτη μοτοσυκλέτα 300 κ.εκ.!

Ήδη από το 1958, η Honda είχε παρουσιάσει το Super Cub C50, το οποίο ουσιαστικά ήταν μια παραλλαγή μοτοσυκλέτας, ενώ οι Ιταλοί εξερευνούσαν τα scooters από την δεκαετία του 1940. Η Yamaha δεν είχε πει ακόμα την δική της κουβέντα, όμως το μοντέλο που παρουσίασε έμελλε να αλλάξει τον ρου της ιστορίας για τα scooters μικρού κυβισμού και να καθιερώσει τον όρο του «Step-Through».

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 

Ίσως το πρώτο Step-Through scooter της νέας εποχής

Η Yamaha παρουσίασε το Passol το 1977, ως μια πρόταση για ένα εύχρηστο, οικονομικό και ελκυστικό scooter για καθημερινή χρήση. Αδιαμφισβήτητα πρωτοπόρο, ήταν το λήρως επίπεδο πάτωμα του μοντέλου: Μέχρι τότε, τα αστικά δίκυκλα ήταν ουσιαστικά «μοτοσυκλετάκια», ενώ ακόμα και η Vespa είχε «τούνελ» στο κεντρικό της πάτωμα. Το Passol έλυσε αυτό το πρόβλημα, μετακινώντας τον κεντρικό σωλήνα του πλαισίου κάτω από το πάτωμα, με το μηχανικό σύνολο να βρίσκεται πίσω από την ποδιά. Από την απλή κίνηση του περάσματος του ποδιού μέσα από την ποδιά και όχι πάνω από το δίκυκλο, προέρχεται και ο όρος Step-Through.
 

50 κυβικά και βάρος μόνο 45 κιλά!

Το Passol ήταν λιλιπούτειο, αλλά απίστευτα εύχρηστο: Ζύγιζε μόλις 45 κιλά με αποτέλεσμα να μπορείς να… το σηκώσεις με το χέρι! Η ισχύς του δίχρονου κινητήρα των 50 κ.εκ. έφτανε τους 2,3 ίππους, ενώ το Passol έφερε μια μηχανολογική διάταξη που θα γινόταν κανόνας στην συντριπτική πλειοψηφία των scooters: Ο κύλινδρος και ο στροφαλοθάλαμος κοντά στο κέντρο του scooter, με το σύνολο κινητήρα-μετάδοσης να αποτελεί ταυτόχρονα και την πίσω ανάρτηση. Ο συμπλέκτης του μοντέλου ήταν φυγοκεντρικός, ενώ και τα δύο φρένα ελέγχονταν με τα χέρια, ακόμα δύο «κανόνες» που διέπουν τα scooters μέχρι σήμερα.
 

Απίστευτα προσιτό, «έπιασε» σε άντρες και γυναίκες

Όταν κυκλοφόρησε, η τιμή του Passol στην Ιαπωνία ήταν μόλις 69.800 Γιεν, το οποίο υπολογίζοντας τον πληθωρισμό από το 1977 και εξάγοντας την ισοτιμία σε ευρώ, ανέρχεται στο ποσόν των… 893 ευρώ με σημερινά χρήματα! Η προσεκτική του κατασκευή και η πλήρης κάλυψη των μηχανικών μερών, σήμαινε ότι ο αναβάτης ή η αναβάτρια, δεν θα λερωνόταν από τον κινητήρα, ανεβάζοντας κατακόρυφα τον πήχη της φιλικότητας. Το Passol ήταν επίσης αδιαμφισβήτητα στυλάτο με τον τρόπο του. Η επιτυχία ήταν εύκολη, τόσο σε άντρες αλλά και περισσότερο στις γυναίκες, με το Passol να χρεώνεται την περαιτέρω αύξηση της δημοτικότητας των δικύκλων στο… ωραίο φύλο. 45 χρόνια μετά, το Passol είναι ένα από τα σημαντικότερα scooters όλων των εποχών.
 

Voge