• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

To BMW K100 στην έκδοση LT.

Τι είχε πρώτο στον κόσμο το BMW K100;

 

Τι ήταν αυτό που έφερε το BMW K100 του 1988, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον κόσμο σε μοτοσυκλέτα και στο μέλλον έμελλε να αλλάξει εντελώς την οδηγική ταυτότητα των δικύκλων;

Μάθε πως θα ελέγξεις τη μοτοσυκλέτα σου

BMW: C400 Xμε μόλις 133 ευρώ/μήνα

Η BMW ανέκαθεν βρισκόταν στο τεχνολογικό «μέτωπο», παρουσιάζοντας λύσεις και τεχνολογίες στις μοτοσυκλέτες της, που ανέβαζαν το επίπεδο και προχωρούσαν το όχημα μπροστά. Κάτι τέτοιο έγινε και το 1988, στην τετρακύλινδρη σπορ τουριστική μοτοσυκλέτα K100 που κυκλοφορούσε ήδη εδώ και 6 χρόνια και ήταν γνωστή για τις επιδόσεις της.
 
Μιλάμε φυσικά για το ABS – το πασίγνωστο πλέον σύστημα αντί-μπλοκαρίσματος φρένων, το οποίο η BMW τοποθέτησε για πρώτη φορά στον κόσμο, σε μοτοσυκλέτα, το 1988. Η K100 έγινε διαθέσιμη με το σύστημα στον προαιρετικό εξοπλισμό, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στην τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας των μοτοσυκλετών.
 
Το σύστημα ABS για τις μοτοσυκλέτες έφερε πρώτη η Bosch και τότε, αποτελούσε αναπροσαρμογή των ανάλογων συστημάτων που χρησιμοποιούνταν στα αυτοκίνητα. Τα πρώτα συστήματα ήταν ογκώδη και ιδιαίτερα βαριά (ο εξοπλισμός της K100 με ABS έφερνε αύξηση βάρους κατά 11 περίπου κιλά), ενώ η λειτουργία τους προφανώς και δεν είχε τελειοποιηθεί ακόμα. Ωστόσο, τα ατού του ABS στις μοτοσυκλέτες ήταν προφανή από την πρώτη στιγμή: Για πρώτη φορά, ένα σύστημα υποβοήθησης του αναβάτη υποσχόταν ουσιαστική βελτίωση ασφάλειας στο φρενάρισμα πανικού. Μάλιστα, έρευνες έδειξαν ότι τα συστήματα ABS μπορούν να μειώσουν κατά 25%, τα ατυχήματα που οδηγούν σε τραυματισμό ή θάνατο.
 
Τα προφανή οφέλη του ABS στην ασφάλεια οδήγησαν στην γρήγορη ανάπτυξη των συστημάτων για τις επόμενες γενιές μοτοσυκλετών. Τα συστήματα έγιναν μικρότερα, ελαφρύτερα και με καλύτερη λειτουργία, ενώ με την επανάσταση των ηλεκτρονικών, η ενσωμάτωση των αισθητήρων IMU επέτρεψαν την λειτουργία του ABS σε πολύ περισσότερες διαφορετικές συνθήκες. Από τις τουριστικές μοτοσυκλέτες, τα συστήματα ABS σήμερα εξοπλίζουν (υποχρεωτικά μάλιστα) όλα τα δίκυκλα άνω των 125 κυβικών. Με την καινοτομία τους το 1988, η BMW και η Bosch άνοιξαν ένα νέο κεφάλαιο στην ενεργητική ασφάλεια και σίγουρα πολλοί αναβάτες, έχουν μια ιστορία για το πώς το ABS τους έσωσε ακόμα και την ζωή!