• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Tι έφτιαχναν οι εταιρείες πριν ασχοληθούν με μοτοσυκλέτες;

 

Από πλοία και αεροπλάνα μέχρι καραμπίνες. Δες 5 κατασκευαστές που δεν ξεκίνησαν από μοτοσυκλέτες.

MotoCert: Έτσι θα την ελέγξεις πριν την αγοράσεις

Πολλοί μεγάλοι κατασκευαστές ξεκίνησαν κατασκευάζοντας ποδήλατα και δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε πώς τα πετάλια έδωσαν τη θέση τους σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κάποιοι όμως δεν ξεκίνησαν από δίκυκλα, αλλά αντιθέτως καταπιάστηκαν με τελείως διαφορετικό αντικείμενο στο ξεκίνημά τους. Τόσο διαφορετικό μάλιστα που είναι δύσκολο να καταλάβουμε πώς βρέθηκαν να κατασκευάζουν σήμερα μοτοσυκλέτες και να είναι από τα πιο δυνατά ονόματα του χώρου. Ας δούμε πώς ξεκίνησαν 5 πασίγνωστα σήμερα εργοστάσια.

BMW: Κινητήρες αεροσκαφών



Η ιστορία της BMW είναι μάλλον η πιο γνωστή. Η επίσημη ημερομηνία ίδρυσης της εταιρείας είναι η 7η Μαρτίου του 1916, όταν δημιουργήθηκε η Bayerische Flugzeugwerke AG (ΒFAG) μετά από συγχώνευση των εταιρειών Rapp Motorenwerke (κινητήρες αεροσκαφών), Bayerische Flugzeugwerke (αεροσκάφη) και Automobilwek Eisenach (αυτοκίνητα). Η ΒFAG κατασκεύαζε κινητήρες αεροσκαφών μέχρι το τέλος του πρώτου παγκοσμίου πολέμου, όταν η Συνθήκη των Βερσαλλιών την ανάγκασε να σταματήσει τις δραστηριότητές της.
Η εταιρεία μετονομάστηκε σε BMW το 1918 και άρχισε να κατασκευάζει κινητήρες μοτοσυκλετών, γεωργικά εργαλεία, φρένα για σιδηροδρομικά αμαξίδια, αλλά και κάποια είδη οικιακής χρήσης. Η πρώτη ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα, η θρυλική R 32, βγήκε από το εργοστάσιο το 1923.

Ducati: Εξαρτήματα ραδιοφώνων



Η Ιταλική φίρμα ξεκίνησε το 1926 ως Società Scientifica Radio Brevetti Ducati. Ήταν μια οικογενειακή επιχείρηση που κατασκεύαζε λυχνίες κενού, πυκνωτές και άλλα εξαρτήματα για ραδιόφωνα. Μέχρι το 1935, η εταιρεία ήταν τόσο επιτυχημένη που κατασκεύασε ένα νέο εργοστάσιο στο Borgo Panigale. Κατασκεύαζε ραδιοφωνικά εξαρτήματα και ολοκληρωμένους ασυρμάτους για στρατιωτική χρήση και αυτό την έκανε στόχο επιθέσεων. Το 1944 οι συμμαχικές δυνάμεις κατέστρεψαν εντελώς το εργοστάσιο και μετά το τέλος του Β` ΠΠ η Ducati έψαχνε τρόπους να ανακάμψει και βρήκε τον Aldo Farinelli.
Ο Farinelli είχε κατασκευάσει ένα μικρό κινητήρα 50 κυβικών, ο οποίος μπορούσε να τοποθετηθεί σε ποδήλατο. Τελικά η Ducati εξελίχθηκε στην εταιρεία που γνωρίζουμε σήμερα, αλλά διαθέτει παρακλάδι (Ducati Energia) που ασχολείται ακόμα με ηλεκτρονικά συστήματα και εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία, τις κατασκευές και τα συστήματα ασφαλείας.

Husqvarna: Όπλα



Η Husqvarna είναι η παλιότερη εταιρεία της λίστας καθώς δημιουργήθηκε το 1689 κατασκευάζοντας μουσκέτα και άλλα όπλα για τον Σουηδικό στρατό. Το 1757 πέρασε σε χέρια ιδιωτών και για τα επόμενα 240 χρόνια συνέχιζε να κατασκευάζει καραμπίνες και τουφέκια για στρατιωτική και πολιτική χρήση. Η παραγωγή μοτοσυκλετών ξεκίνησε το 1903 αφού είχαν προηγηθεί ραπτομηχανές φούρνοι, ποδήλατα και άλλα, ενώ το 1919 κατασκεύασε την πρώτη της μηχανή του γκαζόν και ακολούθησαν αλυσοπρίονα και άλλα εργαλεία. Το 1989 κατασκεύασε το τελευταίο της όπλο, ενώ το λογότυπό της παραπέμπει ακόμα και σήμερα στην «πολεμική» της ιστορία.

Kawasaki: Πλοία



Η Kawasaki Heavy Industries ξεκίνησε το 1878 ως Kawasaki Tsukiji Shipyard με έδρα το Τόκυο. Ιδρυτής ήταν ο Shōzō Kawasaki, ο οποίος κατασκεύαζε σκάφη σύμφωνα με τα δυτικά πρότυπα. Το 1896 μετονομάστηκε σε Kawasaki Dockyard Company και τα επόμενα χρόνια συνέχισε να μεγαλώνει και να εξελίσσεται κατασκευάζοντας φορτηγά και επιβατικά πλοία, υποβρύχια, αεροσκάφη, τρένα και άλλα. Κατά τον Β` ΠΠ κατασκεύαζε πολεμικά πλοία και μαχητικά αεροσκάφη μεταξύ των οποίων και το Hien, το πρώτο αεροσκάφος με υδρόψυκτο κινητήρα που κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία.
Τη δεκαετία του `60 αποφάσισε να ασχοληθεί και με τις μοτοσυκλέτες σε συνεργασία με την Μeguro Motorcycle Company, η οποία είχε άδεια να κατασκευάζει αντίγραφα της BSA A7. Τελικά, η Kawasaki εξαγόρασε τη Μeguro το 1963 και άρχισε να κατασκευάζει δικές της μοτοσυκλέτες.

Suzuki: Βιομηχανικούς αργαλειούς



Το 1909 στο Hamamatsu της Ιαπωνίας, ο νεαρός Michio Suzuki ίδρυσε τη Suzuki Loom Works. Ο Suzuki είχε εργαστεί για 7 χρόνια σε ξυλουργείο και γνώριζε πολύ καλά πώς να συντηρεί και να επιδιορθώνει βιομηχανικούς αργαλειούς. Η τεχνογνωσία και η βαθιά γνώση που είχε αποκτήσει, είχαν ως φυσικό επακόλουθο το να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία με αργαλειούς και το ότι κληρονόμησε την οικογενειακή φάρμα με μεταξοσκώληκες έκανε τα πράγματα ακόμα πιο ευνοϊκά για τον Suzuki.
Η εταιρεία κατασκεύαζε αργαλειούς για τα επόμενα 30 χρόνια και συνεχώς εξέλισσε τα προϊόντα
σε πιο μεγάλα, πολύπλοκα και αποδοτικά μηχανήματα. Στα μέσα του `30, η Suzuki αποφάσισε να ασχοληθεί και με άλλα πράγματα και ξεκίνησε να πειραματίζεται με σχέδια αυτοκινήτων. Στα τέλη του `30 εξελίχθηκε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο, αλλά ο `Β ΠΠ έβαλε τέλος στην κατασκευή πολιτικών αυτοκινήτων. Μετά τον πόλεμο, η Suzuki συνέχισε να ασχολείται με αυτοκίνητα, ενώ το 1952 έβγαλε στην παραγωγή ένα ποδήλατο με δίχρονο κινητήρα 36 κυβικών και ξεκίνησε έτσι η πορεία της στους 2 τροχούς.